Lijf & Lijn alle pijlers

WW, we kunnen het en we gaan het doen!!

05-12-2012 19:34 2568 berichten
Alle reacties Link kopieren
En bij deze weer een fris en fruitig nieuw ww-topic! Waar we lekker doortellen (flexi en propoints, boodschappengids of WW online), elkaar door de lastigere momenten heen slepen en ook heel veel off-topic kletsen :-)



Dan hier nog de "regeltjes":http://forum.viva.nl/templates/viva/img ... sprite.gif

Nieuwelingen zijn altijd welkom. We hanteren hier wel de regel dat je eerst een week mee moet schrijven voor je in de tabel mag, om zo de eendagsvliegen van de diehards te onderscheiden.



Maandag of dinsdag is weegdag... Weeg je op een andere dag, dan is dat geen probleem, maar alleen op maandag of dinsdag kun je je gewicht doorgeven. Iedereen die (zonder het te melden) 2 keer achter elkaar geen gewicht doorgeeft, wordt uit de tabel gehaald. Zo blijft alles overzichtelijk.



We geven het gewicht als volgt door:

Huidig gewicht: ...

Totaal af: ...

Deze week: ...



NaamLengteStart

gewichtStreef

gewichtHuidig

gewichtTotaal af Deze week30 juni doelPrulletje1.5871,15561,2-9,9pauze58Jirelle1.74121,962-65112,4-9,5+0,6 110Marmul1.71121,585105,3-16,4-1,8 103pearssy1,74133,599111,3-22,2-0,3 -pearle1,651108097,9-12,1X-cleo

catootje1,6986,67278,4-8,2-0,4-appeltje841,69866973,4-12,60-jo12341,7075,56870,8 -4,70-jufmevrouw1,71977087,7-9,3-0,1-Femme

Rotterdam1,7895,47082,6-12,7-0,5 81Fleur701,58695567,5-1,5pauze-Jesje1,6875,66768,3-7,3-0,1 -moniekk1,77105,18588,8-16,3-0,2-Bubalicious1,6976,76568,9-7,8-1,168ParisH1,6773,56873,4-0,1XX-mamalois1,801007897,7-2,3 -0,1 (hierna vak) 94awilde1,7186,86383,1-3,7+0,4 -Mamamee 1,74 79,5 6576 -3,5 074 Puntje 1,68 72,5 6572,5 0,0 X-eles21,80857882-3-1,1 -Zusenzo1,76106,1?106,1-- -
Huidig: 87,5

Erbij: +0,1

Totaal: 27,5



Het op vrijdag wegen geeft me wel enige rust. Ik sta amper meer op de weegschaal (vrijdag was echt de laatste keer) en ben ook niet zo meer bezig om mezelf tijdelijk wat lichter te maken voor de weegmomenten. Ook wat losser qua punten, wat op zich niet erg is, al zou ik me in het weekend echt eens in moeten houden. Denk er overigens over volgende week voor het laatst naar een meeting te gaan, nog even wat WW-spulletjes kopen.



Moniekk, kijk anders eens in kledingtabellen van bijvoorbeeld de Wehkamp. Daar staat goed uitgelegd hoe je alles opmeet.



Beginners; ik was ook niet echt lekker aan het begin. Puistjesuitbraken, buikpijn en soms een beetje futloos. Maar nu ik gewend ben aan de echt goede voeding voel ik me wel beter, merk het direct als ik een dagje groente en fruit skip. Lijf moest er bij mij echt aan wennen al die vezels te verwerken.
Alle reacties Link kopieren
Pearssy, hier weer precies gelijk gebleven dus je mag voor mij alleen een nulletje in te vullen :-)



Marmul, ik prak de banaan er inderdaad de avond ervoor doorheen. De smaak van banaan wordt dan helemaal opgenomen in het prakje. Echt heerlijk! Ik zet hem inderdaad in de koelkast.



Appel, ik heb mijn 10km toch maar omgezet naar een 5km. Twee keer hetzelfde rondje is inderdaad een beetje saai en kan het soms zoveel langer laten lijken.



Buba, speltvlokken weet ik eerlijk gezegd niet maar google kan je vast aan een paar lekkere recepten helpen!
Alle reacties Link kopieren
Is goed hoor Jo



Ik heb dus nu een kommetje havermout klaarstaan. En ik begrijp dat jullie die koud eten?

Ik heb even geproefd en vind er warm dus niet veel aan.



Dus een banaan erdoor prakken en dan in de koelkast zetten?

En dan morgen eten?
Alle reacties Link kopieren
Hoe heb je de havermout bereid pearssy? Met havervlokken?
Alle reacties Link kopieren
Op de verpakking staat havermout, ik heb die van Quaker.



Ik heb 30 gram in een kom gedaan en daar 250 ml melk bij gedaan en even doorgeroerd en in de magnetron gedaan zoals op de verpakking vermeld stond.
Alle reacties Link kopieren
Ah oke, die moet je niet weer koud laten worden. Misschien een beetje kaneel er in? Of alsnog een banaantje prakken en er door doen, wordt hij lekker zoet van. Havervlokken (kun je in de bio winkel halen) moeten eerst weken voor je ze gaat eten. Daarom moeten die een nacht in de koelkast staan.
Alle reacties Link kopieren
Oh, oké...... weet ik ook weer dat ik geen havermout lust....brrrr... hahaha..
Alle reacties Link kopieren
Haha, probeer een keer havervlokken. Al is dat in het begin misschien ook een beetje wennen hoor. Maar nu vind ik het heerlijk!



Voor iedereen die wil starten met hardlopen, op deze pagina kun je start to run downloaden: http://begin2run.nl/start-to-run/ (rechtsonder). Je hebt nog genoeg tijd om op te bouwen tot 5km!
Alle reacties Link kopieren
Brr wat is het koud! Gisteren was op kantoor de verwarming stuk...... Iedereen aan de thee en cup a soup! Gelukkig doe hij het nu weer maar alsnog is de kou haast niet te harden! Hopelijk gaat het hier niet sneeuwen, ik wil vanavond gaan zwemmen maar met sneeuw op het fietspad is dat niet verstandig.
Alle reacties Link kopieren
Zal eens een keer havervlokken proberen dan.

Havermout ligt al in de afvalbak.
Alle reacties Link kopieren
quote:pearssy schreef op 12 maart 2013 @ 10:58:

Havermout ligt al in de afvalbak. Toch niet je hele pak quacker?! Daar kun je vast ook nog andere lekkere dingen van maken!
Jirelle, de sneeuw is best te doen. Is nog allemaal vers, dus weinig gladheid. Alleen extra work-out, want het fietst behoorlijk zwaar. Ik heb er vandaag al 6 km op zitten en moet nog weer terug. Al begrijp ik het wel, ik zou het liever ook niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Jo, ik heb me ook ingeschreven voor de 5 km. Wacht nog even op de bevestigingsmail...



Eetlijstje vandaag (29 punten):



O: Weetabix met magere melk (5p)

T: sinaasappel (0p)

L: 3 VolVezel boterhammen met kipfilet, hüttenkäse en appelstroop (8p)

T: appel en 2 sneetjes roggebrood (6p)

A: groenten met rijst of aardappelen (7p)

T: warme chocomelk (3p)
Alle reacties Link kopieren
Huidig: 72.3

Totaal af: -1,2

Deze week: +0.3



Heb een slechte week gehad met 3 etentjes en een verjaardag dus had dit wel wat verwacht.. nu weer met frisse moed er tegenaan
Alle reacties Link kopieren
Hier weer mijn doorgifte van het gewicht.



Zondagavond een etentje gehad.

En maandagavond wegen is geen goede combinatie.



Vorige week was er 0,7 af. En nu zit dat er weer precies zo bij.

Ik ben er niet blij mee. Maar volgende week is dat er, hoop ik, weer af.



Huidig gewicht: 112,9

Totaal af: 6

Deze week: + 0,7



Ik wens iedereen hier meer succes toe dan ik deze week mocht scoren.
Alle reacties Link kopieren
Net WW recept pannenkoek met appel gegeten.Dat was gewoon echt een traktatie!! Ben er ook behoorlijk vol van. Ga ik vaker maken. Makkelijk en maar 5 punten :D



Gelukkig voel ik me iets beter dan gister. Nog niet helemaal lekker, maar ach. Vanmorgen 2,5 kilo er af. Ja, ik weet het, de eerste week gaat het snel, daarna ga je naar een normale hoeveelheid. Maar deze motivatie is wel fijn zo in de lastige ontwenningsfase (om het zo maar te noemen).



Succes allen, met hardlopen!

Heb het half jaar geleden ook geprobeerd. Maar denk dat mn knieën het niet fijn vonden...



Pannekoekjes van havermout zijn trouwens erg lekker hoor! Met wat kaneel er over heen of misschien wat jam?
Alle reacties Link kopieren
Ahh Appel, super leuk!! Via WW kunnen aanmelden? Ik wacht ook nog op de bevestigingsmail dat het 5KM is geworden ipv 10.
Alle reacties Link kopieren
Yes, Jo! Ik weet alleen niet of ze nog ergens in de systemen gaan kijken of ik lid ben. Waarschijnlijk gaan ze er vanuit dat als je op de hoogte bent van de actie, je wel ergens deelneemt aan een cursus. Nou, niet dus. Maar we zullen zien...
Hey, waar is m'n cheersmiley?



Hier gelukkig geen sneeuw. Wel heel koud, maar de zon schijn, dus niet grauw gelukkig. Gisteren chips gehaald en naar een vriend gegaan. Ik wilde niet teveel chips eten want ik had ook al nasi met saté op, dus qua punten zat ik al zo'n beetje aan mijn limiet. En ik heb, terwijl vriend naast me de hele zak chips zat leeg te eten, echt maar een klein beetje genomen! Ik was zo trots!



Appel, hoe maak jij je warme chocolademelk voor maar drie punten? Bij mij kost het me zo zes punten dus maak ik het bijna nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorige week begonnen,

Lengte: 1,60

Startgewicht: 63,8kg

Steefgewicht: 52kg



1e weegmoment: -1,8kg!!!!!!

Ik ben zo blij en dat terwijl ik 2x uiteten ben geweest deze week!:-) Happy!
Alle reacties Link kopieren
@pearsy

ik neem 20 gram havermout

dan 60 ml melk en 60 ml melk

stukjes banaan er bij en 3 minuten op hoog vermogen in de microgolf



dan 1 koffielepel bruine suiker en 1 koffielepel pindakaas

ofwel gewoon 2 koffielepels bruine suiker
Alle reacties Link kopieren
quote:Eva777 schreef op 12 maart 2013 @ 14:36:

@pearsy

ik neem 20 gram havermout

dan 60 ml melk en 60 ml melk

stukjes banaan er bij en 3 minuten op hoog vermogen in de microgolf



dan 1 koffielepel bruine suiker en 1 koffielepel pindakaas

ofwel gewoon 2 koffielepels bruine suiker





Hoe doe je dat? 2 x melk of bedoel je iets anders?



Je smiley staat erbij hoor Goomba, sorry ik had 'm niet gezien
Alle reacties Link kopieren
SuperGoomba, chocomelk voor 3 punten kan op meerdere manieren. Ik heb nu nog een pak Chocomel Light staan. Als je daar 250 ml (dacht ik) van in de magnetron doet, heb je best lekkere chocomelk. En anders zelf maken met Nesquik en magere melk. 250 Ml magere melk is 2 punten en voor Nesquik reken je 1 punt per 10 gram.
No problem Pearssy. Ik was alleen wel trots dat ik eindelijk weer eens een cheer had verdiend, dus ja.



Thanks Appel. Ik wist helemaal niet dat chocomel light maar drie punten was per 250 ml. Ik dacht veel meer. Ik doe nu altijd Nesquik met halfvolle melk, maar ik doe er altijd veeel poeder bij, dat vind ik het lekkerste, maar handig is dat natuurlijk niet. Chocomel light is dan een goed alternatief, kun je ook minder mee 'smokkelen'.
Alle reacties Link kopieren
Nou, dankzij jullie enthousiaste verhalen ga ik serieus nadenken over de ladiesrun. Lijkt me wel heel leuk! Appeltje en Jo hebben zich dus al opgegeven?



Mamalois, ik heb begrepen dat je de helft van je active points op mag maken en dan alsnog afvalt, maar ik denk dat dat per lichaam ook weer verschilt. Gewoon mee experimenten dus! Fijn dat je je vandaag alweer wat beter voelde

Die pannenkoek klinkt lekker! Ga ik misschien ook eens maken, 5 punten is goed te doen.



Femme, jij blijft ook lekker afvallen elke week, knap hoor!



Buba, leuk dat je ook aan hardlopen hebt gedaan. Zo'n knie blessure lijkt me heel erg, zeker als het zo lang al duurt. Heb je er alleen last van bij hardlopen of ook bij andere sporten?



Eva, die gewichtjes voor het shredden kunnen elk gewicht hebben. Ik zou beginnen met 1 kg, daarna kun je altijd naar 2 of 3 gaan!



Prinzessin, gelukkig bevalt het wegen op vrijdag je goed, dan gewoon dat aanhouden toch? En wat goed dat je lichaam ook helemaal WW-proof is tegenwoordig



Jirelle, erg he die kou?? Helemaal als de verwarming stuk is, pfff. Ben je vanavond nog wezen zwemmen?



Femke, nieuwe week, nieuwe kansen. Zet 'm op!



Berendbordje, die 0.7 is er volgende week gewoon weer af, hopelijk met iets extra's!



SuperGoomba, wat knap dat je dat kunt; zelf een klein beetje nemen en verder van de chips afblijven.. Goed gedaan zeg.



Appeltje, nu heb ik ook zin in chocomelk Straks maar een lekker bakje koffie nemen: latte caramel. Vind ik zo lekker en heb nog 2 punten over, dus ideaal.



Vandaag weer lesje XCO gedaan, samen met 2 'beginners'. Oftewel: 2 meiden die voor de grap een keer meededen. Halverwege waren ze al kapot hihi Toen zei die ene tegen die ander: 'en zij (wees naar mij) heeft ook nog zo'n zware buis!! Woooow.'

Vond ik wel grappig



Heb ook nog hard gelopen, maar dat wil niet zo lukken de laatste week Ik loop 10 of 12 minuten, maar daarna voel ik ál mijn beenspieren.. Dus vervolgens loop ik daarna steeds stukjes van max. 5 minuten, mijn kuiten/bovenbenen doen echt zeerrr.. Ja, dat schiet niet op natuurlijk. Nog tips? Zijn welkom!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven