Lijf & Lijn alle pijlers

WW, we kunnen het en we gaan het doen!!

09-06-2013 18:52 3367 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het nieuwe Weight Watchers topic!

Hier kunnen we recepten en tips uitwisselen, elkaar motiveren om naar een gezond gewicht toe te werken en gewoon kletsen over van alles en nog wat.



Gewicht doorgeven kan op maandag en dinsdag. Wil je ook in tabel? Even je gegevens doorgeven dan word je ook opgenomen in de tabel. Als je 2 keer geen gewicht hebt doorgegeven zonder het te melden vooraf word je uit de tabel gehaald om het overzichtelijk te houden. Je kunt er altijd weer in natuurlijk.

Succes allemaal!!



We geven het gewicht als volgt door:

Huidig gewicht: ...

Totaal af: ...

Deze week: ...



Naam Lengte Start

gewicht Streef

gewicht Huidig

gewicht Totaal af Deze week Jirelle1.74123,570122-1,5pauzepearssy1,74133,599112-21,5+0,8 Femme

Rotterdam1,7895,47081 -14,4afgemeld Suhke1,7271,96271-0,9+1,1boannan1,6990,26569,2-21pauzeeles21,80837779-40supersoul1,776965 69 -- pretzel1,6378,66265,5-13,1+0,7jufmevrouw1,7297,47295,5-1,9-0,5 happyr1,8397,18291,7-5,4-0,6 annapalona-9070--- smiley1,6487,36784,8-2,5-2,5
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Huidig gewicht: 70,7

Totaal af: - 4,8

Deze week: - 0,1

yesssssssss



Appel, ik had inderdaad een veel snellere tijd dan ik had gedacht. Ben er superblij mee! Als je terug bent van je reis gaan we weer een keer samen aan een wedstrijd mee doen, lijkt me leuk!



Ik zat gisteren op 33 punten, dus weer niet gelukt om binnen die 26 te blijven of in elk geval onder de 30. Omdat ik een beetje last van de beentjes had heb ik verder ook niet meer gesport dus meteen 7 punten van mijn weektotaal moeten inleveren. Meh.
Alle reacties Link kopieren
Huidig gewicht: 69,8

Totaal af: - 6,9

Deze week: + 0,9



Wel verwacht, toch blij dat ik niet boven de 70 ben gekomen.

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@AtP, ik denk dat er wel meer mensen zijn die toch vaak/vaker gaan wegen. In het begin stond ik ook elke dag op de weegschaal.

Nu probeer ik niet meer elke dag te wegen. Zeker als je stilstaat in gewicht is/wordt dat geen feestje :(

Maar je moet niet te snel en te veel afvallen. Ik heb weken gehad van rond de - 400/ - 500 gram en dat is prima.

In het begin gaat het idd snel(ler) maar meer dan een kilo per week is veel.
Alle reacties Link kopieren
Morning! Kom even mijn gewicht doorgeven:



Huidig gewicht: 73,1

Totaal af: -12,9

Deze week: -0,3



FemmeRotterdam (moet steeds oppassen niet ineens jullie echte namen te gebruiken, haha), wat vervelend... Heeft die vrouw je enkel gekneusd? Hopelijk gaat het een volgende keer beter. Verbetering is inderdaad goed haalbaar en ook een leuk doel om naar te streven. Eerst lag mijn doel bij het steeds verder kunnen lopen, maar na die liesblessure heb ik het maar gehouden bij het verbeteren van mijn 5 km's. Ik loop nu een jaar hard en mijn eerste officiële loop was in oktober 2012. Ik was toen 3 of 4 minuten langzamer dan afgelopen zondag, dus er is echt vooruitgang te zien...



Moniekk, kop op. Dit klinkt als een plateau. Ik weet hoe vervelend het is, maar de enige oplossing is vol blijven houden. Op een dag ga je weer afvallen, echt! Keep up the good work...



Jo, daar hou ik je aan! Lijkt me ook leuk. Zal wel weer van voren af aan moeten beginnen, want ik ga 1,5 jaar niet hardlopen. Maar ik zal tegen die tijd door al het lopen al een goede basisconditie hebben en misschien niet eerst 10 weken Evy hoeven doorlopen. Ik denk dat ik gewoon probeer wat sneller op te bouwen. Maar goed, dat is nog zo ver weg.



Net even een rondje hardgelopen, maar het was weer zo warm... Ik ben zó blij dat we zondag een bewolkte dag hadden, anders was ik niet vooruit te branden geweest.
Alle reacties Link kopieren
even een kort berichtje van mij.

Ik ben gelijk gebleven, dat vind ik niet raar met een bbq, feestje en een aantal terrasjes Ik heb in ieder geval genoten van het mooie weer!
a docter a day keeps the apple away
Alle reacties Link kopieren
Pearssy ik ben uit de nieuwe lijst gevallen.

Mag ik weer terug?



eles2

lengte 1,80

start 85

streef 78

huidig 81,9

totaal -3,1

deze week - 0,1
Alle reacties Link kopieren
Je staat er weer tussen hoor Eles
Alle reacties Link kopieren
Hahaha FemmeRotterdam, nee dat was ik niet Er waren ook best veel mensen met jouw naam en met mijn naam! Toen ik naar binnen liep zag ik twee samen lopen in WW shirts met jouw naam en de mijne en toen dacht ik nog "nee, die combinatie moet ik niet hebben". Maar wat vervelend dat er iemand op je enkel sprong zeg, kan me voorstellen dat dat geen fijne start is. Ik sta overigens totaal niet charmant op de foto's, ik mag wel wat vrolijker kijken en niet alsof ik elk moment neerval en aan het zuurstof moet .



Pearssy, bedankt weer voor het bijwerken van de tabel!
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niet gezien dat we een nieuw topic hebben! Bedankt pearssy!



Ik heb een nieuwe weegschaal. Ik heb hem naast mijn oude gezet en hij scheelt 1,1 kilo (zwaarder helaas). Maar ik hou toch de nieuwe maar aan want als ik daarop lichter ben, ben ik op de oude al helemaal licht .

Huidig: 62,2 (officieel dus ongeveer gelijk gebleven maar ja)

Deze week: +1

Totaal af:-8,9
Alle reacties Link kopieren
Pearssy: Bedankt voor het in de tabel zetten!



Ik voel me eigenlijk een beetje beschaamd , kom hier meeschrijven en heb na een week gelijk de cheersmiley te pakken...(had ik zelf ook echt niet verwacht hoor, zoals ik al schreef ging het bij mij met een halve kilo per week, of stilstaan)



Maar ik ben wel blij te lezen dat er jullie hier ook motivatie uit halen, blijkbaar kan afvallen soms na lang stilstaan een schok van de weegschaal naar beneden teweeg brengen.



Overigens ben ik ook zo'n fanatiek weger, zowel's ochtends als 's avonds sta ik op dat ding. Inmiddels heb ik daar mijn lichaam best goed door leren kennen (dat dacht ik in elk geval tot gister....) dat ik niet in paniek raak van een halve of hele kilo meer en dat ik precies weet bij welk eten ik (tijdelijk) aankom.

Dat is dus bijv. bij chinees, iedereen wel bekend, maar bij mij ook bij pasta en , gek genoeg, rijst! (dacht altijd dat dat licht eten was)

En na 5 maanden WW heb ik die tic van 2 maal daags wegen nog steeds niet afgeleerd!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!



Leuk om te lezen dat jullie elkaar ontmoet hebben Appeltje & Jo! En jammer dat jij net de verkeerde tegenkwam Femme haha. Ook balen van die enkel joh, wat een pech. Hoe gaat het nu dan?



Ik baal ervan dat ik zo weinig tijd heb om hard te lopen, grrr, zo goed m'n conditie opgebouwd. Maar dit is altijd een enorm drukke periode in het onderwijs. We hebben niet voor niets straks 6 weken vakantie Komende weken elke avond weg voor het werk. En in de weekenden wil ik ook wel eens iets leuks doen. Nou ja, komt wel weer



@Lientje: je hoeft je niet beschaamd te voelen hoor. Ik zie het namelijk heel vaak gebeuren dat degene die het kortst mee schrijft, de cheer smiley pakt. Waarschijnlijk heeft dat ermee te maken dat je in de eerste weken het snelst afvalt. Dus gewoon blij mee zijn en trots, want die kilo's zijn er maar mooi al af!



Verder even een zwaai naar iedereen, hoop snel weer wat meer te kunnen reageren
Alle reacties Link kopieren
Jufmevrouw, je hebt er wel wat discipline voor nodig, maar waarom ga je niet 's morgens voor je werk? Drie kwartier eerder op en even een rondje rennen. Op die manier begin je je dag fris en het is 's morgens lekker licht én rustig buiten... 's Avonds kun je dan de dingen doen die moeten gebeuren. Ik deed het ook altijd 1 of 2 keer per week op die manier en met name in deze tijd van het jaar (vroeg licht) is dat goed te doen!



Jo, wat zijn er veel foto's van jou gemaakt! Ik had er maar 3. Gelukkig ben ik dat filmpje dat vanaf de scooter is gemaakt nergens meer tegengekomen. Daar was ik van top tot teen rennend in beeld, seconden lang...
Alle reacties Link kopieren
Ze konden je gewoon niet bijhouden Appel, zo'n snelheid Haha mijn foto's zijn niet heel charmant pfff. Misschien is dat filmpje wel voor een promotiefilmpje van volgend jaar



Gisteren een goede dag gehad! 26 punten en daarnaast nog 9 activity points. Dat was vanochtend meteen te merken op de weegschaal! Vandaag staan er ook weer 26 op de planning en minstens 4 activity points. Misschien dat ik naast de 20 min workout nog ga fietsen oid, hangt even van het weer af!
Alle reacties Link kopieren
Thanks Pearssy



Zo, net met zoontje 4 km heen en 4 km terug gefietst naar de bakker. (hij is 4jaar en dit was voor het eerst dat hij zonder zijwieltjes op de grote weg mocht. Dood eng vond ik het stiekem) Met een slakkegangetje, dus ik reken er maar geen activy points voor, haha.



Jufmevrouw volgens mij doet lientje al een poosje ww, voordat ze bij ons kwam schrijven, dus denk ik niet dat dit beginners kilos zijn. Daarom extra knap.
Alle reacties Link kopieren
Mijn foto's zijn ook vreselijk niet flatterend. Wel een goede stok achter de deur om te bekijken als ik wil snacken.

Ben ook gefilmd en hoop dat dit filmpje NOOIT gepubliceerd wordt.

Mijn enkel is blauw en een beetje dik. Ik had er niet heel erg last van, maar het hielp ook niet. Het was mijn eerste run en had me niet beseft dat we zo boven op elkaar gingen lopen. Ik kon vak B niet eens bereiken en ben in van D gestart, best wel achteraan dus. Een volgende keer gaat het vast beter. Heb me bij een hardloopgroep aangemeld. Aanstaande zaterdag om 8.30 (!!!) gaan we trainen rond de Kralingse Plas. Wel goed voor de Active Points die ik kan gebruiken, want vertrek erna voor een familie weekendje.
Alle reacties Link kopieren
Jo, maak me gek! Het enige voordeel is dat ik dan in Verweggistan zit en er geen weet van zal hebben.
Alle reacties Link kopieren
@Appeltje, bedankt voor het meedenken. Maar voor mij is dat geen optie. Ik heb te maken met verschillende chronische ziektes (oa reuma) waardoor ik mijn energie goed moet verdelen. Dus ik zou dan wel kunnen hardlopen, maar dan zak ik 's middag echt in elkaar. En op zich is dat niet erg, maar als ik elke avond weg moet, is dat niet zo handig



Ik kan prima leven op deze manier, door goed met m'n tijd om te gaan, maar als ik het dus erg druk heb, moet ik sommige dingen laten voor wat ze zijn jammer genoeg. Maar wat ik al zei: over een paar weken heb ik weer meer dan genoeg tijd



Haha, wat grappig van jouw filmpje! Ik vind die optie van Jo best aannemelijk



@Jo: wat ben je weer goed bezig! Leuk om het dan gelijk terug te kunnen zien op weegschaal, lekker motiverend.



@Eles: ahh, wat schattig met je zoontje. Voelde hij zich zeker heel stoer zo?



Oh, dat van Lientje wist ik niet, dan is het idd nog knapper!



@Femme: wat leuk dat je gaat hardlopen met een groep. Wel je enkel goed in de gaten houden he.



@All: hier gaat het qua punten eigenlijk prima, moet zelfs moeite doen alles binnen te krijgen ivm de drukte. Dus dat is ook wel eens lekker ipv over de punten heen te gaan
Alle reacties Link kopieren
Jufmevrouw, daar had ik niet aan gedacht. Maar precies wat je zegt, straks is het zomervakantie en kom je om in de tijd.
Alle reacties Link kopieren
Jufmevrouw en eles: Bedamkt voor de complimentjes! Ik ben idd sinds begin januari bezig met WW, en de kilo's gaan er langzaam maar gestaag af bij mij. Zo'n grote klapper als nu heb ik echter nog nooit eerder gehad, meestal is het max. een halve kilo per week. De hele maand mei heb ik stil gestaan, maar nu was ik eindelijk voorbij de 10 kilo.

Maar vanmorgen gaf de weegschaal toch weer een halve kilo meer aan, dus volgende week zal het wel wat minder zijn, denk ik. Ik maak me er niet zo druk om, mijn maandelijkse periode komt er ook weer aan en die heeft ook zo z'n invloed.

Als ik op de langere termijn maar lichter word...



Femme: Sterkte met je enkel, pijnlijk lijkt me dat, kan je er nog wel een beetje mee lopen of heb je er zoveel last van dat je met je been omhoog zit?



Jufmevrouw: Herkenbaar , ik heb ook dat ik door chronische ( pijn en vermoeidheid ten gevolge van een infarct lang geleden) problemen zuinig met mijn energie moet omgaan en keuzes moet maken waar mijn energie aan opgaat. Lastig is dat soms , vind je ook niet? Vooral als je wat meer wilt bewegen om sneller af te vallen en dat kan dan niet. Maar ik heb me er gelukkig bij neer kunnen leggen dat ik dus wat langzamer afval, en bij elke kilo die ik verlies ga ik me ook een heeel klein beetje fitter voelen(je hebt toch wat minder mee te slepen..)



Allen: Hoelang zijn jullie al bezig met WW en hoeveel vallen jullie ongeveer per maand af?

Van appeltje weet ik dat ze al lang bezig is, jo is dacht ik meer afgevallen maar had de start weer op 0 gezet per januari of zo? En aan Pearsssy in de tabel kan je zien dat zij al megaveel is afgevallen (knap hoor) , maar t lijkt me leuk om te weten hoelang iedereen bezig is.



Maar voor iedereeen hier op dit forum die zo hard bezig is om aan haar (t zijn toch bijna meeestal vrouwen, typisch is dat, zouden mannen het minder kunnen schelen dat ze te zwaar zijn?) gezondheid te werken een hele dikke pluim!! En doorzetten allemaal , we kunnen het en we gaan het doen!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Eles, dat is meteen een flinke fietstocht voor een kindje, wat goed! Ik vond dat vroeger altijd zoooo irritant dat ik me de pletter trapte op zo'n kleine fiets en mijn vader dan naast me fietste en hij dan niet zo hard hoefde te trappen.



Appel, hoe gaat het met punten tellen? Bij mij gaat het echt weer even lekker. We hadden het van het weekend nog over die kleine dingetjes tussendoor die het dan uiteindelijk toch verpesten. Die laat ik nu echt staan Hopelijk lukt dat ook tijdens het weekend!



Jufmevrouw, heerlijk dat je over een paar weken weer meer tijd hebt. Heb je veel plannen voor je vrije weken of ga je gewoon lekker genieten van het vrij zijn?



Lientje, ik ben al 2,5 jaar bezig met WW. Ik begon op 86.6 en de eerste drie maanden heb ik echt heel streng mijn punten bij gehouden. Daarna ging ik op reis en kwam de klad er wat, ook omdat ik inmiddels de 71 kilo had bereikt. Ik heb heeeeeel lang geschommeld tussen de 71 en 73 en kon dat goed vasthouden, ook zonder punten tellen maar het WW-principe zat/zit er altijd nog in. Afgelopen oktober merkte ik dat ik toch weer wat omhoog ging in gewicht en vanaf december/januari ben ik dus inderdaad weer met 75,5 begonnen.
Alle reacties Link kopieren
Gaat goed hier!
Alle reacties Link kopieren
Fijn Zusenzoo, hier gaat het de hele week ook al goed.
Alle reacties Link kopieren
Jullie gaan lekker zo te lezen, goed hoor!



Hier ook!! Vandaag mijn eerste officiële weegmoment na de eerste week en de weegschaal gaf zowaar -1,9kg aan. Heerlijk begin, ik weet uit ervaring dat het afvallen meestal steeds langzamer gaat, dus dit kan er maar vast af zijn



Begin dus nu extra gemotiveerd aan week 2. Ik heb al aardig wat recepten van het ww-forum geprobeerd en die zijn echt heerlijk.



Vanmorgen stonden mijn instellingen opeens op 'stabiliseren' ipv 'afvallen'. Geen idee hoe het kan, maar na het invoeren van mijn gewicht kreeg ik opeens door dat ik 34 punten mocht ipv 28! Ik schrok me dood. Gelukkig bleek dat mijn instellingen niet klopten (geen idee hoe dat opeens veranderd kan zijn), dus nu zit ik weer gewoon op de 28 punten.



Vanavond lekker een stukje hardlopen, active points verdienen Die ik overigens nog geen een keer heb gebruikt. Doen jullie dat wel altijd?



grt. en succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hey AnnieThePannie, dat had ik vanmorgen ook. nou dan zal het wel iets van WW zijn denk ik.



Lientje, ik ben vorig jaar in 4 maanden tijd ongeveer 10 kg afgevallen, maar heb er al weer 4 a 5 kg bij gegeten. Dus nu weer terug aan de WW.

Vanmorgen was mijn weegmoment en ... joehoe weer onder de 80 , dus blij.



Jo, hij was megatrots dat hij zover had gefietst. Bij de bakker mocht hij een ijsje (schepijs) Dat was zijn doel. Dat hij veel meer rondjes moest trappen had hij nog helemaal niet door, haha. Normaal slaapt hij slecht, maar vannacht heeft hij het klokje rond geslapen. We gaan dus vaker op de fiets
Alle reacties Link kopieren
Eles, ijsjes werken bij mij ook goed als doel. Vorige week was het zulk lekker weer en toen ben ik 's avonds een eind gaan wandelen met mijn vriend. Ik had voorgesteld naar het centrum te lopen (zo'n 3 kwartier) en daar een schepijsje te gaan halen. Volgens mijn vriend liep ik lekker stevig door, haha!



Lientje, bij mij inderdaad ongeveer hetzelfde verhaal als Jo. Nu 2,5 jaar aan het WW'en. Van 86 naar 75 in 3 à 4 maanden. Daarna lang op een plateau gezeten. Uiteindelijk die laatste 5 kilo er ook af gekregen, maar sinds afgelopen zomer blijf ik weer rond de 72 à 73 kilo hangen.



Jo, het punten tellen gaat goed! Die kleine dingetjes sluipen er bij mij af en toe nog wel in, maar ik tel ze allemaal wel. Het scheelt ontzettend dat mijn vriend weer doordeweeks 's avonds thuis is, ik snoep nu bijna niet meer. Enerzijds doordat ik afleiding heb, anderzijds doordat ik me sneller 'betrapt' voel als ik wat neem. Net ook weer een rondje hardgelopen, dus het gaat best goed.



Oh, en ik heb een heel goede dieettip... Mijn vriend heeft maandag zijn beide verstandskiezen (boven) laten trekken. Meestal doen ze links en rechts niet tegelijk en kun je dus nog aan een kant kauwen. Hij niet en nu leeft hij op kwark, rijstwafels en aardappelpuree. Resultaat, minus 2 kilo in 3 dagen! Dusse...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven