Lijf & Lijn alle pijlers

Zijn tattoos tokkie?

17-04-2019 16:39 355 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vrouw van 40+
Geen typische doorsnee vrouw van die leeftijd. Ik heb vrij veel tatoeages maar ik heb gestudeerd en werk op wo niveau. Er heerst nog een enorm vooroordeel en taboe op tatoeages. Ik heb behalve tattoos ook een aantal piercings.
Hoe denken jullie hierover en waarom?
Niq schreef:
17-04-2019 17:43
Ja daar heb je tokkie tattoo ingevuld. En bij de 2e zie je vanalles, zelfs een Sleeve Gastrectomy Surgery. Fucking sexy?
Dat kan je toch even wegfilteren? Mierenneuker :')
Wat een zielige bekrompen denkwijze. Als je zo denkt ben je zelf een tokkie.

Maar dat weet je heus wel. Dom reltopic.
Viking71 schreef:
17-04-2019 17:11
Ik ben 40+, ben HBO-er/Ingenieur en op mijn werk draag ik een pak. Ik heb vorig jaar een tattoo laten zetten op mijn linker achterbeen. Het is een eigen ontwerp geweest, met voor mij met veel betekenis. Er zit een heel verhaal achter, ik heb eigenlijk alleen maar positieve reacties gehad uit mijn omgeving. Maar daarnaast heb ik zoiets van het is primair voor mijzelf, als iemand er last van heeft, jammer dan.
Toen ik er zat om hem te laten kwamen er telkens 35+-ers binnen om ook tattoo's te laten zetten, wel kleiner dan die van mij, maar het begint veel meer geaccepteerd te worden. Al is er veel verschil in kwaliteit, en ik vind ook niet alles even mooi.

Heb je ook een voorbeen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind tatoeages op zich niet tokkie/marginaal/stom/lelijk, wel soms de plek of het soort tatoeages.
Als ik sommige dingen zie denk ik ‘daar ga je nog spijt van krijgen’ maar hé, ik hoef er niet mee te lopen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Tja... ik ben een stukje ouder en ik vind het inderdaad ordinair... :-)

Ik vind het ook zo jammer... zo onuitwisbaar... En zo definitief! Vooral bij jonge meiden denk ik dan: als je 18 bent kun je toch niet kiezen wat je op je lichaam schrijft wat je over pakweg 30 jaar ook nog mooi/leuk vindt...?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat tatoeages vaak helemaal niet "tijdloos" zijn ( in tegenstelling tot wat de dragers vaak denken) Je kan vaak precies zien uit welke periode ze komen. Eerst hadden we dolfijntjes, toen Chinese tekens (en als je origineel was koos je een andere onbegrijpelijke taal, runetekens ofzo), toen "tribals" (van die aarsgeweien en armbanden) en nu dus sleeves. Over 30 jaar vinden we dat weer net zo belegen als dat we nu vinden van een getatoeëerd hart met een pijl erdoor . Net zoiets als dat ik nu al ga beslissen dat ik de rest van mn leven zijn skinny jeans ga dragen :D. Afin niks voor mij dus.
kopjechino schreef:
17-04-2019 17:40
Ligt er aan wat voor tattoos.
Dit is tokkie vind ik: https://www.google.com/search?q=tokkie+ ... 20&bih=937

Ik vind dit niet tokkie, ik vind dit fucking sexy: https://www.google.com/search?rlz=1C1AW ... WXp-vAVgao
Ik vind het absoluut niet sexy en ik zou ook never nooit een man willen met een tatoeage.
vergrootglas schreef:
17-04-2019 16:45
Tokkie ben je van binnen. Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding. Dus nee.
Dit inderdaad.
Murrmurr schreef:
17-04-2019 17:21
Maar lager geschoolde mensen zijn dus asociaal?
In mijn werkomgeving ( bedrijfscatering ) ben ik het daar in elk geval totaal niet mee eens. De grootste aso's zijn standaard de rijkere garde. Die vinden zichzelf zoveel beter dan de rest.

Ik vind tattoos helemaal niet asociaal of tokkie. Eerder normaal. Het is niet echt uniek meer in deze tijd. Ken meer mensen met dan zonder. Ik heb ze ook.
anoniem_304633 wijzigde dit bericht op 17-04-2019 18:05
1.08% gewijzigd
viva-amber schreef:
17-04-2019 16:53
Ik denk wel dat er bepaalde deuren voor je gesloten kunnen blijven en dan denk ik aan traditionele sectoren zoals bepaalde banken en verzekeraars waar het in het klantcontact en hoger management not done is.
Tegenwoordig hebben al die corporate trainees die dat traject inrollen vanuit hun studentencorps ook tattoos. Het zijn dan wel vaak van die kleine, minimalistische tattoos die onder de kleding vallen. Maar het hebben van een tattoo op zich betekent allang niets meer, zelfs in traditionele sectoren.
spuuglelijk
Alle reacties Link kopieren
Ik vind veel tatoeages lelijk qua kleurgebruik, vormgeving of grootte. Sommige plaatsen snap ik ook niet (je kunt ze zelf nooit zien tenzij je je nek gaat verrekken om in de spiegel te kunnen kijken).

Maar goed, ik ben ‘gemerkt’ met een grote brandwond op mijn been dus ik zou nooit of te nimmer een gezond stuk huid riskeren, dat blijft voor mij een dingetje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik het echt tokkie vind, maar sowieso erg lelijk. Al die kindernamen op de onderarmen met geboortedatum, en op handen nog erger.

Of van die hele hele knappe meisjes met een enorme sleeve of hun hele benen eronder. Ik vind het echt doodzonde. En dan vooral omdat wat nu leuk is dat straks echt niet meer is. Dus de uil die veel meiden hebben laten zetten is nu al niet meer hip!

Laat ik het dan zo stellen: een tattoo vind ik niet perse tokkie maar zeker niet classy!

Zwarte randjes onder je nagels zijn dat ook niet, of te strakke kleren, te diep decolleté etc....
Tokkie ben je van binnen

Dan ben je duidelijk nooit op de Tilburgse kermis geweest
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het bijna altijd ordi. Ook die zogenaamde stijlvolle ja. Piercings vind ik helemaal horror.

Ik vind het niet tokkie. De keuze voor een bepaalde tattoo of bepaalde plaats kan dan wel weer een indicatie zijn dat de drager een tokkie is. Oftewel de drager van de tattoo kan tokkie zijn. Een tattoo an sich niet
Mozza schreef:
17-04-2019 18:32
Ik vind het bijna altijd ordi. Ook die zogenaamde stijlvolle ja. Piercings vind ik helemaal horror.
ik heb nog nooit een stijlvolle tatoeage gezien. bestaat dat? klinkt net zo raar als een “diervriendelijk slachten”
Alle reacties Link kopieren
Het kan ordinair overkomen (zeker in combinatie met bepaalde kleding, een geblondeerd kapsel, etc. ) maar het hoeft niet...
Op zich is er ook niks mis met een ordinair uiterlijk.

Ik werk zelf op HBO niveau bij de overheid, mijn tatoeages zijn geen probleem maar ik kan ze wel verbergen.
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Mevrouwtheelepel- schreef:
17-04-2019 16:47
Ik ongeveer hetzelfde: sleeve, rug, etc
En een aantal piercings.

Ik werk in een werkveld waar het gelukkig prima kan. Als chirurg zou ik niet aan de bak komen vrees ik :-)
Nee ik ben ook geen chirurg hoor hahaha. Werk op kantoor. Maar niemand die er een probleem mee heeft.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
17-04-2019 18:28
Tokkie ben je van binnen

Dan ben je duidelijk nooit op de Tilburgse kermis geweest
:rofl:
S-Meds schreef:
17-04-2019 18:36
ik heb nog nooit een stijlvolle tatoeage gezien. bestaat dat? klinkt net zo raar als een “diervriendelijk slachten”
Een getatoeëerde parelketting vind ik wel chique.
Alle reacties Link kopieren
Tja. Als iemand er zelf heel blij van wordt hoef ik ze nog steeds niet te zien. Ik vind het nog steeds niet iets dat maar moet kunnen.
Mag je zo'n ding? 10? Ja hoor. Zolang het onder je kleren valt. En ja dan kun je de hele zomer in lange mouwen en een lange broek lopen wat mij betreft, valt het geen van beide onder representatief.
En in je zomerkleren of badkleding overal zichtbaar ja, dan vraag ik me af waarom.. en ik vind het lelijk. En heel erg slecht ja, ik vraag me af in welke kroeg je werkt, of in welke achterbuurt je je uitkering ontvangt.
Zolang je ze privé houdt kun je je gang gaan wat mij betreft. Maar ik vind het gewoon helemaal niks. Niet voor vrouwen. Niet voor mannen. Voor niemand.

Enige uitzondering, een gaatje voor een oorbel. 1 in elk oor. Een knopje, zonder doodshoofden e.d.
Murrmurr schreef:
17-04-2019 18:48
Een getatoeëerde parelketting vind ik wel chique.
ja maar het blijft er wel nep uitzien
ik ben een typisch doorsnee vrouw van veel ouder dan veertig. ik merk dat daar een enorm taboe op rust
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
17-04-2019 18:36
ik heb nog nooit een stijlvolle tatoeage gezien. bestaat dat? klinkt net zo raar als een “diervriendelijk slachten”
zo'n vergane paardenbloem of een klein kolibrietje of een of andere struik?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven