Lijf & Lijn alle pijlers

Zomer, rokjes, blote benen -> Schurende bovenbenen

10-03-2012 15:29 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,

Met het oog op de zomer die er weer aan komt en de blote benen onder de jurkjes en rokjes,

Hoe doen jullie zwaardere meiden dit?

De binnenkant van mn bovenbenen schuren langs elkaar en dat gaat dus ook ontzettend pijn doen.



Ik draag tot nu toe elke zomer leggings tot de knie of een kort broekje onder mn kleding maar ben benieuwd of iemand een andere tip heeft (behalve afvallen, working on that haha)



Groetjes
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
korte (onder) broeken van Ulla Popken. Echt DE oplossing! Ik draag er dan wel een gewone onderbroek onder, maar dat hoeft volgens mij niet.

Ik heb maat 42/44, dus bij Ulla de kleinste maat! Is ook wel eens grappig om de kleinste maat van iets te passen!
quote:Vinyl schreef op 10 maart 2012 @ 15:47:

[...]



Toch ga ik gewoon wel met leggings op pad. Want stel dat het niet helpt.



Overigens bedenk ik me nu dat ik met 19 a 20 graden sowieso nog beter even iets onder een jurkje aan kan doen. Hoe was je vakantie Vinyl? En heb je het spul nog gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
Hoe vallen de lange van Sloggie?



De sloggi Basic Long en de sloggi Shape Cotton Long?



Hoeveel cm ongeveer boven de knie en knelt dat niet onderaan op het bovenbeen?



En hoe vallen die Ulla Popken?
Nog ervaringsdeskundigen hier? Mijn stevige bovenbenen mogen over drie weken (hopelijk) ook weer onder een rokje en ik twijfel nog wat aan te schaffen.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik altijd talkpoeder. Helpt heel goed.

Ik neem een klein busje mee in mijn handtas voor het geval het pijn gaat doen en dan ga ik naar de toilet doe wat talkpoeder op mijn benen en de pijn is weg. Je hebt bij de drogist ook desinfecterende talkpoeder maar ik gebruik altijd Zwitsal.
Vevina crème werkt echt goed! Niet te zuinig smeren, even in laten trekken en je kan er een paar uur tegenaan. Op lange dagen fris ik tussendoor nog een keer op. Geen gescheur en minimale irritatie. En als het erg warm is, veel fijner dan een kleffe legging of lange onderbroek.
Ik heb inmiddels die Sloggi Basic Long dingen gekocht. Als proef 1x aan gehad (gewoon onder een broek). Zat redelijk. Je voelt het wel een beetje aan de randjes en je moet ook geen superkort rokje dragen, maar voldoet best.



Maar dat Vevina spul klinkt toch ook wel heel goed. Levert het erg glimmende, vette plekken op je benen op? Zo niet, dan lijkt het me ook wel handig voor als je in bikini rond wil lopen. Op het strand bijvoorbeeld.
Dat is ook nog een idee Rasa. Weet niet of het waterproof is. Maar voor zo ver ik gezien heb, valt het niet op als ik Vevina gesmeerd heb. De tubes zijn niet goedkoop, maar het geld zeker waard!
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand nog verder ervaringen met vevina? Ik wil het straks gaan kopen, maar ik ben op de een of andere manier bang dat het niet werkt omdat het te mooi klinkt om waar te zijn :)
Ik heb vorige week de vevina binnen gekregen en dit weekend in de allesverzengende hitte helemaal nergens last van gehad. Serieus, where has this stuff been all my life? Ik gebruikte minder dan een 'erwtje' voor beide benen en kon de hele dag in m'n fijne jurkjes rondlopen <3



Ik ben om. En blij :D
Alle reacties Link kopieren
Even terugvindpost



Ik ga dat Sarah Sweeties eens bekijken.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Wow wat duur...

Ik heb het probleem alleen op de fiets. Mijn korte broeken zijn zo kort dat mijn benen alsnog schuren. Maar 30 euro voor zo'n broekje, waarvan ik vermoed dat het alsnog te ver omhoog kruipt... vind ik te duur.

Misschien moet ik een spijkerbroek afknippen net boven de knie en gewoon even omkleden als ik 'op locatie' ben.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Sloggi heeft ze ook, veel goedkoper dan SS. Ik ben tegenwoordig overgestapt.
Alle reacties Link kopieren
Ok thanks voor de tip!
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook vevina besteld en ga het tijdens mijn vakantie uitproberen. Mijn verwachtingen zijn hooggespannen
I am surrounded by morons
Ik heb het in het Verre Oosten gebruikt, bloedheet en hoge luchtvochtigheid dus zweten, zweten, zweten. Blijft werken! Ook op het strand en aan het zwembad en na het zwemmen.



*op tell sell toon* Het is ge-wel-dig!!

:-)
Alle reacties Link kopieren
De oorzaak van dat schuren is transpiratie. Een goed antitranspiratiemiddel kan helpen.

Ik heb jarenlang naar tevredenheid Deoleen Feet gebruikt. 's Ochtends na het douchen even smeren op de plekken waar het gaat schuren. Maar helaas is dat niet meer verkrijgbaar.



Wat ook heel goed helpt is Odorex Extra Dry. Om de dag 's avonds je binnenkant van de bovenbenen deppen met een watje Odorex Extra Dry. Helpt bij mij prima!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het tijdens fietsen met warm weer niet te voorkomen is dat ik ga zweten.



Maar Vevina zal ik ook even bekijken. Klinkt veelbelovend.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Vevina is op de site van maatjemooier.nl zonder verzendkosten te bestellen trouwens..
Alle reacties Link kopieren
N.a.v. dit topic ook Vevina besteld, ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ik had eerder aftershave deospray van fa. Alleen is de spray niet meer verkrijgbaar. Ik heb ook een tube vevina nu. Morgen eens uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
En waar vind ik precies die Sloggi? Op de sloggi-site zie ik maar een klein deel van de collectie. Of ik kijk niet goed...
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ik heb ze gewoon bij Livera gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Weet je nog hoe duur?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 23 juli 2012 @ 12:07:

De oorzaak van dat schuren is transpiratie. Een goed antitranspiratiemiddel kan helpen.

Ik heb jarenlang naar tevredenheid Deoleen Feet gebruikt. 's Ochtends na het douchen even smeren op de plekken waar het gaat schuren. Maar helaas is dat niet meer verkrijgbaar.



Wat ook heel goed helpt is Odorex Extra Dry. Om de dag 's avonds je binnenkant van de bovenbenen deppen met een watje Odorex Extra Dry. Helpt bij mij prima!



Deze tip heb jij al eens eerder geplaatst en naar aanleiding daarvan heb ik Odorex Extra Dry Creme in een tube gekocht.

Ik smeer dat nu al drie dagen een heel klein beetje op de schurende plekjes en het werkt super!

Al drie dagen een jurkje aan zonder legging. Heerlijk!!



De tube was iets van 3,50 en ik vermoed dat ik er wel de hele zomer mee kan doen.



Bedankt voor de tip!
Follow your heart, but take your brain with you....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven