Mode & Beauty alle pijlers

2 maanden geen kleding kopen.

06-12-2017 19:07 354 berichten
Naar aanleiding van het " een jaar geen kleding kopen" topic, wat al heel lang loopt, wil ik een andere uitdaging aangaan.
Omdat een jaar me veel te lang lijkt, wil ik zoiets in eerste instantie voor 2 maanden proberen.
Te starten vanaf januari, tm eind februari.
En dan kijken hoe zoiets bevalt.

Wie willen er mee kletsen ?
Spuit elf een jaar lijkt mij dus ook te lang .

De rest ga ik ook op antwoorden, iedere dag een stukje, anders blijf je typen. :hyper:
Hoezitdit schreef:
06-12-2017 19:20
Twee maanden, en dat vind je lang? Hoe vaak koop je nu kleding dan?
Ik kan een half jaar geen kleding kopen, zonder dat het een uitdaging voor mij is.
+1
Sokken en ondergoed niet meegeteld
Dan hebben jullie discipline . :-D
Daar zou ik iets van kunnen gebruiken.
100 denier is te vergelijken met bepaalde elastische skinnys.
Ik zoek lotgenoten die net als ik gaan proberen in de maanden januari t/m april 2018 geen nieuwe of tweedehands auto te kopen.
Laten we elkaar steunen!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe graag mee.....maar dan in februari, januari=sale :mrgreen:
ik schrik ook van mijn koopgedrag. Verder ben ik met alles gedisciplineerd maar met shoppen... :bonk:
Ik weet niet hoe vaak jij kleding koopt, maar bij mij komt het heel vaak voor dat ik twee maanden geen kleding koop.
Ja, ik heb net een wasmachine gedraaid. Zag dat ik weer een paar nieuwe sjaals mag kopen. Jammer dat het prijzencircus er niet meer is. Dat was in maart.

Ik heb van fijne broeken een tweede en ook andere kleuren gekocht. Dat scheelt enorm.
Haha Jolijn, een auto.
Kijk daar heb ik nu geen geld voor, dat is wel een hele grote uitgave.
Is het een grapje of serieus?

Leuk dat er toch wel weer mensen meedoen.
Met wat voor aankoop dan ook niet te doen.
Het lijkt me leuk weer een buffertje te hebben.

December mag nog hè , dames ? Ik heb nog 2 paar zwarte laarsjes in de uitverkoop gekocht.
2 paar voor €225,00 ( € 100,00 goedkoper als normaal)

Mijn laarzen waren helemaal afgetrapt , was echt hard nodig.

Hoe gaat het met de rest?
Twee paar laarsjes in de uitverkoop voor meer dan 200 euro :O

Als je 1 paar had wat afgetrapt was, waarom moet je dan 2 paar ter vervanging kopen? Hoeveel geef jij per maand uit aan kleding? Een auto is echt niet zo vreselijk onbetaalbaar. Als je gewoon net als anderen gemiddeld 100 euro per maand aan kleding uitgeeft, kun je met gemak een auto betalen.
Hoi Marana,

Ik heb het op minder kleding kopen gegooid, maar eigenlijk gaat het om allerlei spullen.
Ik ben dol op mooie dingen, bv kussens voor in huis, manden , vazen, dekbedovertrekken , noem maar op.
Eigenlijk allemaal luxe ( eeg dure spullen) waar een ander zijn wenkbrauwen vooor op zou trekken.
Ik heb het er voor over en geef het er aan uit.

Puur aan kleding en schoenen valt het allemaal nog wel mee.
Hoewel, met die laarsjes heb je gelijk. Maar goed, dan kan ik weer niet kiezen, en koop meteen twee paar.

Die oude heb ik wel zeker twee jaar mee gedaan , dus ik hoop nu voorlopig vooruit te kunnen .

Dus al met al , onder de noemer kleding, hoop ik gewoon meer na te denken voor ik weer eens overstag ga.
Dus kort samengevat, een ander koopgedrag creëren.
Gek op problemen.

Ik ga mee doen, koop veel te veel, afgelopen maand 3 paar schoenen gekocht, spijkerjasje nummer 7 hangt sinds vorige week in de kast en gisteren de zoveelste zwarte top / blouse gekocht.
Ik koop veel te veel (vooral kleding voor mij en de kinderen is favoriet) en dan heb ik ook nog een dure smaak.
Een jurkje voor mijn dochter kost mij minimaal 60 euro want het is zo mooi en ach als ik het zat ben of het past niet meer dan verkoop ik het wel weer.

In januari en februari ga ik niks uitgeven. (Ben ben hoeveel wij dan extra over gaan houden)
Gekopbloemen, was dat paar laarzen waar je 2 kaar mee deed dan ook >100 euro? Want met laarzen/ laarsjes van die prijsklasse doe ik echt veel langer dan 2 jaar. Ik wissel wel veel af van schoenen, dat wel. Maar favoriete paren gaan zo een jaar of 5 tot 8 mee hoor. Makkelijk. Heb het dan over dure maar niet absurd dure merken als Gabor, Clarks, Ecco.

Ben heel benieuwd hoe het je in januari - februari gaat bevallen. Het niet kopen. Ik lees bij jou een zelfde soort argumenten / rechtvaardiging voor kopen als ik zelf gebruik (aanbieding dus 2paar/stuks, kan ik weer vooruit, etc)

Ik heb een goedkoop jurkje voor kerst gekocht (22pond bij asos) en verder koop ik voorlopig helemaal geen kleding meer, heb veel moeten kopen ivm zwangerschap maar heb nu een leuke complete zwangerschapsgarderobe bijeen gesprokkeld waarmee ik hopelijk tot aan t eind (dit voorjaar) toe kan.
Ik hoop wel dat ik gauw weer in Mn oude kleding pas want ik heb zo’n leuke dingen, helpt ook wel als motivatie om straks flink aan de bak te gaan om de extra kilo’s eraf te krijgen! Dus wie weet wordt het voor mij een jaar lang vrijwel geen kleding & schoenen kopen....

Gelukkig mag / moet ik binnenkort volop losgaan met babykleding gheghe
Hoi Hobbelster, ten eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap !
Geniet ervan, is het de eerste en hoever ben je ??

De laarsjes waren shepherd's en ook afgeprijsd van ver over de honderd naar iets erover geloof ik.
Maar ik draag ze dan ook dag in dag uit . Na twee jaar is alles bij mij dan ook op.

Leuk dat je meedoet.

Aaiamfibie , leuk dat jij ook meedoet. We gaan kijken hoe dit lukt en leuk elkaar te motiveren !
anoniem_647b41c7d0fd8 wijzigde dit bericht op 21-12-2017 09:53
0.47% gewijzigd
Aaiamfibie : gek op problemen :-D
Gekopbloemen schreef:
20-12-2017 19:32
Hoi Marana,

Ik heb het op minder kleding kopen gegooid, maar eigenlijk gaat het om allerlei spullen.
Ik ben dol op mooie dingen, bv kussens voor in huis, manden , vazen, dekbedovertrekken , noem maar op.
Eigenlijk allemaal luxe ( eeg dure spullen) waar een ander zijn wenkbrauwen vooor op zou trekken.
Ik heb het er voor over en geef het er aan uit.

Puur aan kleding en schoenen valt het allemaal nog wel mee.
Hoewel, met die laarsjes heb je gelijk. Maar goed, dan kan ik weer niet kiezen, en koop meteen twee paar.

Die oude heb ik wel zeker twee jaar mee gedaan , dus ik hoop nu voorlopig vooruit te kunnen .

Dus al met al , onder de noemer kleding, hoop ik gewoon meer na te denken voor ik weer eens overstag ga.


Dus met die 2 paar laarzen kun je nu 4 jaar vooruit, dat is goed nieuws! Zet gewoon de komende 3 jaar in je agenda 'dit jaar geen laarzen kopen', en over 4 jaar 'dit jaar eindelijk 1 paar laarzen kopen'.

Ik betaal nooit meer dan 100 euro voor een paar laarzen. Ik heb 5 paar zwarte laarzen (verschillende hakken, 1 paar met veters, 1 paar suède, etc) en 1 paar bruine laarzen. En daarnaast nog 2 paar enkellaarsjes. Daar wissel ik dagelijks mee af. Mijn oudste paar laarzen is 8 jaar oud. Ik koop ieder jaar dus ongeveer 1 paar. Voor maximaal 100 euro.

Ik maak inderdaad andere keuzes. Ik geef bijv. amper geld uit aan bijv woonaccessoires. Omdat ik bijv een auto belangrijker vind. Ik viel over jouw 'maar een auto heb ik dan weer niet', want dat klonk alsof je die wel graag wil hebben maar denkt het niet te kunnen betalen. Terwijl het allemaal heeft te maken met keuzes. Ik zal nooit mopperen over dat ik geen luxe woonaccessoires heb, omdat ik heel goed weet dat ik zelf andere keuzes maak met mijn geld. Jaloerse of verongelukte opmerkingen over 'dat heb ik niet' terwijl je veel geld uit geeft aan andere zaken ergeren mij nogal snel.
Maar misschien heb ik je opmerking over de auto helemaal verkeerd geïnterpreteerd, sorry dan.
Gekopbloemen schreef:
21-12-2017 09:52
Aaiamfibie : gek op problemen :-D
Dat dus :idee:
Jij bent gek op mooie dingen. Ik denk dat jij het best kunt vol houden hoor om 2 maanden geen kleding te kopen om daarna weer helemaal los te gaan en je schade in te kunnen halen. Beetje nutteloos dus. Heb ik gelijk of niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me graag aan. Voor mij zal het dan gaan om kleding en boeken. Van beide heb ik echt meer dan genoeg, maar blijf er steeds geld aan uit geven :-$
Gekopbloemen schreef:
21-12-2017 09:48
Hoi Hobbelster, ten eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap !
Geniet ervan, is het de eerste en hoever ben je ??

De laarsjes waren shepherd's en ook afgeprijsd van ver over de honderd naar iets erover geloof ik.
Maar ik draag ze dan ook dag in dag uit . Na twee jaar is alles bij mij dan ook op.

Leuk dat je meedoet.

Aaiamfibie , leuk dat jij ook meedoet. We gaan kijken hoe dit lukt en leuk elkaar te motiveren !
Als je echt dagelijks je laarzen draagt dan snap ik dat ze na 2 jaar aan vervanging toe zijn idd :)

Ik ben alweer over de helft, in het voorjaar wordt onze eerste idd geboren :daisy:

Ik snap Marana’s opmerking en uitleg wel maar idd keuzes keuzes. Ik geef zelf ook niks om dure meubels / (woon-)accessoires en geef het geld graag uit aan niet te dure kleding en mijn creatieve hobbies, daarnaast gaan man en ik graag meerdere keren per jaar op vakantie, etentje hier etentje daar etc.
Nu noodgedwongen wat prijzige aanpassingen in huis moeten doen met de baby op komst maar de meubels voor de baby worden ook gewoon tweedehandsjes hoor, net als het overgrote deel van onze overige meubels (en gordijnen, en handdoeken, naja; You get the picture).
Tiswa schreef:
21-12-2017 11:20
Ik sluit me graag aan. Voor mij zal het dan gaan om kleding en boeken. Van beide heb ik echt meer dan genoeg, maar blijf er steeds geld aan uit geven :-$
Ooh boeken :heart: ik snap je! Welkom en succes, wanneer begin je?
Hoi Marana , een auto heb ik wel hoor :-D , gelukkig wel.

Alleen geld zo neer tellen om er een te kopen heb ik dus niet.

Deze heb ik nog maar 1,5 jaar ofzo, dus ook niet nodig.

Maar een buffer opbouwen is heel goed, vandaar niet meer zo onbezonnen alles kopen wat leuk is.

Blondie, het is de bedoeling ervan te leren, en niet om daarna weer los te gaan. ;)
Geen sorry hoor Marana, ik had je opmerking ook helemaal niet als onaardig opgevat....
Hobbelster , leuk, spannend ! Geniet er maar van hoor het gaat zo vlug !

Tiswa , leuk dat je meedoet ! Weet je dat er ook iets als een bibliotheek
bestaat ? Grapje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven