Mode & Beauty alle pijlers

2 maanden geen kleding kopen.

06-12-2017 19:07 354 berichten
Naar aanleiding van het " een jaar geen kleding kopen" topic, wat al heel lang loopt, wil ik een andere uitdaging aangaan.
Omdat een jaar me veel te lang lijkt, wil ik zoiets in eerste instantie voor 2 maanden proberen.
Te starten vanaf januari, tm eind februari.
En dan kijken hoe zoiets bevalt.

Wie willen er mee kletsen ?
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik wil ook wel meedoen.

Ik deed eerst mee met Een jaar geen kleding kopen, maar een jaar vond ik te lang. Twee maanden moet wel lukken hoop ik.
Ik koop voor ongeveer 75/100 euro per maand aan kleding (inclusief schoenen), niet heel veel eigenlijk maar wel regelmatig nieuwe dingen hoewel ik genoeg in de kast heb hangen.
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster, thnx! Ik denk dat ik maar gewoon meteen ga beginnen. Ik betrapte mezelf namelijk meteen al op allerlei smoesjes waarom ik deze week toch nog dat ene leuke jurkje en dat gave boek moest kopen, dus ik heb mezelf maar even streng toegesproken :)

Gekopbloemen, hahah daar heb je gelijk in, maar nog erger is dat ik zelf nog zo'n 150 ongelezen boeken in mijn kast heb staan :bonk:
Gekopbloemen schreef:
21-12-2017 12:41
Geen sorry hoor Marana, ik had je opmerking ook helemaal niet als onaardig opgevat....


Fijn. Veel succes de komende maanden!
Dankjewel, Marana, fijne dagen !
Tiswa, ooooohhhhh dat is wel heel eeg ja, hop, lezen dan maar . :whip:

Rosawinde , hoi , leuk dat je meedoet, veel succes !
Alle reacties Link kopieren
Ik schaam me ook echt wel een beetje hoor :proud:
En helemaal als je bedenkt dat ik gemiddeld wel een boek per week lees. Ik heb er dus echt asociaal veel :-$
Welnee ! Ieder zijn hobby.
Ik heb vanmorgen weer de zoveelste 3 manden gekocht ..... ;-))
Oef dames ik zit op mijn handen. Mijn favoriete jeans is voor de helft van de prijs in een kleur die ik nog zocht. Toen ik verder keek zag ik dat ze ook nog een lichte kleur hebben (mooi voor de zomer. Zucht 2 voor de prijs van één
Aai, het is nog december.
Januari gingen we toch starten.
Ik ben ik, maar ik zou ze gewoon kopen hoor, heb je straks lekker plezier van !
Gekopbloemen

Ja januari gaan wij starten.

Maar als je je bedenkt dat ik deze maand alleen al

2 broeken
2 tops
1 jasje
2 vesten
3 paar schoenen
2 riemen heb gekocht

En de maand daarvoor
2 vesten
3 jurken
1 broek
1 sjaal heb gekocht

(En dan ben ik vast een hoop vergeten)
Vind ik het eigenlijk ook wel goed als ik nu klaar ben met kopen
Hoi AAi,

Oef dat is best veel ja, hoeveel vesten heb je nu bv in de kast ?

Ik heb " het " dus met andere dingen , ongeveer over de laatste ik denk 3 , 4 maanden.....

in 3 maanden 3 schilderijtjes van €100,00 per stuk.

Een jas van 280 euro

Een set vaasjes van 50 euro

Een dekbedovertrek van 170 euro

Tonnetjes om speelgoed in te doen, 3 x 30 euro

4 witte manden ong 36 euro per stuk

een voorraadbus 22 euro

2 paar laarsjes , samen voor 225,,00 euro

2 lange truien samen 125 euro

een kappersbezoek 145 euro

En ik ben vast nog eea vergeten, erg hoor als ik dit zo optel.

Het is voor mij geen leegte die ik opvul, ik ben gewoon gek op mooie spullen , helaas ook kostbare spullen.
Rosa en Tiswa hoe gaat het met jullie ?
Gekopbloemen,

De kostbare spullen herken ik. Ik heb ook best een dure smaak.

Even een leuk kinder jurkje 70 euro
Een mooi vest 230 euro

Dat soort dingen tikt wel aardig aan.

Spullen voor in huis doe ik even niet, wij gaan verbouwen en alles gaat op de schop.
Oh ja en mijn nieuwe sjaal 70 euro :whistle: en een heeeeel duur dekbed.

70 euro voor een kinderjurkje is veel geld inderdaad. Als ze er twee seizoenen mee doet gaat het nog enigszins. En vaak verkoop je op MP merken goed door.
En een vest van 230 euro helemaal, oooh dat zou ik er dan weer niet voor uit kunnen geven.

Leuk hè, hoe ieder zijn prioriteiten heeft.

Wat gaan jullie aan het huis doen als ik vragen mag ?
Tiswa schreef:
21-12-2017 15:34
Ik schaam me ook echt wel een beetje hoor :proud:
En helemaal als je bedenkt dat ik gemiddeld wel een boek per week lees. Ik heb er dus echt asociaal veel :-$
Ik begrijp daar niks van. Ik kan heel goed geld uit geven maar niet aan boeken behalve kookboeken en die heb ik nu ook zat. Ik lees een boek niet voor de 2de keer dus waarom zou ik dat bewaren. Boeken die ik had die gaf ik weg en als ik niemand kon vinden die hem wilde dan gaat hij de kliko in.
Blondie456 schreef:
22-12-2017 20:44
Ik begrijp daar niks van. Ik kan heel goed geld uit geven maar niet aan boeken behalve kookboeken en die heb ik nu ook zat. Ik lees een boek niet voor de 2de keer dus waarom zou ik dat bewaren. Boeken die ik had die gaf ik weg en als ik niemand kon vinden die hem wilde dan gaat hij de kliko in.
Als lezen je hobby is dan is het niet zo moeilijk te begrijpen toch dat iemand er geld aan uit geeft? Zelfde als dat jij wel (voorheen dus) geld uitgaf aan kookboeken, waarschijnlijk ook aan een flinke diversiteit aan ingrediënten, keukengerei en dergelijke om je hobby koken te kunnen uitoefenen?
Aaiamfibie en Gekopbloemen, dat zijn flinke lijstjes inderdaad, daarbij vergeleken valt mijn koopgedrag in het niet :sick: maar toch wil ik minderen, bij mij gaat de laatste tijd naar mijn zin te veel op aan parfums en cosmetica shampoo etc en ik heb nu echt wel een voorraadje waar ik een tijd mee toe kan. Ik ben er alleen héél slecht in om het Kruidvat in te lopen en alleen datgene te kopen wat ik nodig heb :bonk:
Ach ja, hopelijk winnen we de postcodeloterij :nut:
Hobbelster schreef:
22-12-2017 20:48
Als lezen je hobby is dan is het niet zo moeilijk te begrijpen toch dat iemand er geld aan uit geeft? Zelfde als dat jij wel (voorheen dus) geld uitgaf aan kookboeken, waarschijnlijk ook aan een flinke diversiteit aan ingrediënten, keukengerei en dergelijke om je hobby koken te kunnen uitoefenen?
Nee dat snap ik dus niet. Wel dat je veel wilt lezen maar als je een boek uit hebt is het toch gedaan met de pret. waarom bewaren dan? Ga dan naar de bieb.
Blondie456 schreef:
22-12-2017 20:55
Nee dat snap ik dus niet. Wel dat je veel wilt lezen maar als je een boek uit hebt is het toch gedaan met de pret. waarom bewaren dan? Ga dan naar de bieb.
In de bieb hebben ze niet alles, op bol.com wel (bijna alles). Gelezen boeken die ik niet wil herlezen en/of bewaren die verkoop ik weer via bol of schenk ze aan de kringloop of een boeken stichting.
Ik koop ook vaak lectuur 2e hands, alleen de beroeps-/studiegerelateerde boeken wil ik nieuw en van mezelf hebben omdat ik er altijd aantekeningen in maak.

En tegenwoordig koop ik steeds vaker lectuur als e-book zodat ik s avonds in bed zonder de nachtlamp aan nog even kan lezen (op m’n telefoon) zonder dat man last van het licht heeft.
Blondie reageert altijd recht vanuit haar hart. Heel eerlijk
en direct. Ik mag dat wel.
Ik geloof dat je uit BRabant komt maar in mijn ogen kun je net zo goed een Rotterdamse zijn. :lips:

Blondie , je kent toch wel mensen die het prachtig vinden een hele mooie gevulde boekenkast te hebben ? Liefst alles op kleur.
Ik begrijp dat wel, en die mensen zijn trots op hun verzameling en gooien ze dus niet weg.
En lezen ze waarschijnlijk ook meerdere malen.
Zo ook die Harrie Potter fans, die verslinden ze en lezen ze meerdere malen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu op ruim 8 maanden niks kopen van kleding en wil de 12 maanden halen. Ik was gewoon overweldigd door mijn volle kledingkast en verdien ook niet veel, dus vond het niet nodig.
Tot nu toe alleen nog maar 2 paar schoenen moeten weg gooien, natuurlijk net die 2 paar schoenen waar ik nog lang niet op uitgekeken was...
Gekopbloemen schreef:
22-12-2017 21:27
En lezen ze waarschijnlijk ook meerdere malen.
Zo ook die Harrie Potter fans, die verslinden ze en lezen ze meerdere malen.
Yup, schuldig hier (niet alleen de Harry Potter reeks, ook Lord of the Rings moet er elke paar jaar aan geloven :proud: )

En ik houd ook echt van de gevulde boekenkast, door ruimtegebrek momenteel helaas niet aanwezig maar in een volgende woning hoop ik dat (weer) ergens te hebben! Momenteel zitten veruit de meeste van m’n boeken in dozen op zolder :cry:
Oh ja dat is zonde HObbelster.

Zitten ze wel in plastic opbergdozen ?

Anders heb je kans dat er papiervisjes aan gaan eten als je die in huis hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees sommige boeken inderdaad ook wel vaker dan een keer, maar ik vind het ook gewoon leuk om een mooi gevulde boekenkast te hebben. Ik heb overigens weer helemaal niks met kookboeken.
Zo zie je maar, ieder zo z’n ding :)

Gekopbloemen, je hebt dan inderdaad je best gedaan met spullen kopen :proud: Ga je het voor die 2 maanden alleen houden bij geen kleding kopen, of ga je ook even geen spullen voor in huis kopen?

Ik heb trouwens gisteren echt op m’n handen moeten zitten om een heel leuk jurkje niet te bestellen, maar ik heb volgehouden en hem niet gekocht. Daar ben ik nu wel blij om.
Tiswa, goed van je dat je jezelf in hebt kunnen houden :cheer:

Heb je niet zoiets van, het is nog december.......? Goed hoor nu al discipline.

Ja ik probeer alles te minimaliseren. Maar nu nog ff niet. :-$

Gekopreizen, wouw , goed bezig, en gaat het nog 4 maanden lukken zonder nieuwe schoenen te kopen, vooral nu met de uitverkoop ? Ik vindt het knap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven