Mode & Beauty alle pijlers

40+ en ingevlochten vlecht

26-02-2024 19:26 58 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon een vraag niks belangrijks maar het intrigeeert me blijkbaar. Ik ben gewoon benieuwd wat jullie vinden van een vrouw van 40+ die af en toe haar haar laat invlechten. Ik vind dit zelf dus echt iets voor kinderen van basisschool leeftijd en kan me niet voorstellen dat je dat nog doet als je in de veertig bent. Maar misschien ben ik wel kortzichtig hoor. Of het is een kwestie van smaak. Ben benieuwd hoe jullie hier over denken.☺️
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom niet? Kan toch leuk staan? Heeft niks met leeftijd te maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het fantastisch en chique .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Zoiets ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is voor mij niet aan leeftijd gebonden.

Bij twee vlechten snap ik nog een beetje dat mensen dat associeren met kinderen, hoewel ik dat zelf niet zo heb. (Genoeg culturen waarin oudere mensen twee vlechten kunnen dragen, om van Willie Nelson maar te zwijgen ;-) ). Maar invlechten? Nee, daar heb ik geen enkele associatie met kinderlijkheid bij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben in de veertig en vlecht het regelmatig in:

Afbeelding

Er zijn weinige andere opties die mijn haar in bedwang houden (tenzij een hele pot gel en halve bus haarlak of opstaan om 04.30 om met een steiltang te beginnen). Gezien de grijze plukken die duidelijk zichtbaar zijn, denkt niemand dat ik door wil gaan voor een meisje van 11.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik associeer het eigenlijk meer met sport, boxers en turnen enzo. Maar lekker doen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oke nou ik doe het zeker niet want vind het dus niet mooi/kinderlijk staan. Maar ik heb dus kennelijk andere mening/smaak. 😉
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk toch juist! Niets mis mee hoor, ik vind vlechten mooi en sjiek staan. Het geeft me Sisi vibes. Mijn moeder heeft mijn haar laatst ook nog prachtig ingevlochten en ik ben er mee naar een club geweest, veel complimenten gehad van de vrouwen daar. Ik ben 36. Zelf vlechten kan ik helaas niet.
Als kind had ik al vaak ingevlochten haar. Ik krijg er ook prachtige krullen van, mooier dan met een krultang.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren Quote
Grappig dat je zegt “een vrouw die haar haar laat invlechten.” Misschien komt daar je associatie met kinderen van de basisschool vandaan.

Ik ben 40+ en heb lang haar dat ik regelmatig op verschillende manieren invlecht. Dat doe ik gewoon zelf, het is niet dat ik mijn 75-jarige moeder bel om mijn haren ‘s morgens in te komen vlechten.

Nooit gedacht dat het raar of kinderlijk zou zijn. Ik vind het gewoon praktisch, zoals anderen een “rommelige knot” zouden hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
lemoos2 schreef:
27-02-2024 01:31
Ik ben in de veertig en vlecht het regelmatig in:

Afbeelding

Er zijn weinige andere opties die mijn haar in bedwang houden (tenzij een hele pot gel en halve bus haarlak of opstaan om 04.30 om met een steiltang te beginnen). Gezien de grijze plukken die duidelijk zichtbaar zijn, denkt niemand dat ik door wil gaan voor een meisje van 11.
Ik vind dit leuk, maar kom altijd een hand tekort als ik dit bij mezelf wil doen.
Geen motto
Alle reacties Link kopieren Quote
als je lang en dik haar hebt kan het prima, als het een zielig dun vlechtje wordt dan niet. Dat staat alleen leuk als je 2 bent.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind dit best sjiek!
lemoos2 schreef:
27-02-2024 01:31
Ik ben in de veertig en vlecht het regelmatig in:
Alle reacties Link kopieren Quote
Nogmaareenkeer schreef:
27-02-2024 07:06
Oke nou ik doe het zeker niet want vind het dus niet mooi/kinderlijk staan. Maar ik heb dus kennelijk andere mening/smaak. 😉

Oké.
En nu?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
blijfgewoonbianca schreef:
27-02-2024 01:10
Afbeelding

Zoiets ?
Ik vind dit best mooi en heel praktisch, vooral met sporten. Blijft beter zitten dan zo'n knot die gaat wiebelen. En het 'zwiept' minder dan een staart.

Maar dan nog, maakt het uit wat jij daarvan vindt TO?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn moeder is in de 70 en ik vlecht haar haren ook wel eens in zoals op het plaatje hierboven. Meestal heeft ze een normale vlecht die dan aan een kant over een schouder valt. Staat haar mooi, ik vind het niet kinderachtig. Alleen een hoge staart of hoge staart met vlecht vind ik meer iets voor jongeren of kinderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben nu 50 en ik heb lang haar. Als ik naar een concert of festival ga dan laat ik mijn haar invlechten, anders zweet ik me de tandjes. En het staat ook nog eens leuk. Lekker belangrijk dat iemand anders dat niet mooi vindt.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik zou willen dat ik het kon, dan zou ik het zeker doen. Vooral mooi als het gevlochten/opgestoken is.
Alle reacties Link kopieren Quote
lemoos2 schreef:
27-02-2024 01:31
Ik ben in de veertig en vlecht het regelmatig in:

Afbeelding

Er zijn weinige andere opties die mijn haar in bedwang houden (tenzij een hele pot gel en halve bus haarlak of opstaan om 04.30 om met een steiltang te beginnen). Gezien de grijze plukken die duidelijk zichtbaar zijn, denkt niemand dat ik door wil gaan voor een meisje van 11.
Prachtig vind ik dit .heb zelf nog nooit lang haar gehad .weet ook niet of je bij je zelf in kunt vlechten .vlechten wel maar dit is n andere techniek toch ?
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het ook wel stijlvol. Hoe mooi het er in de praktijk uitziet, hangt natuurlijk af van de van staat van je haar, maar dat geldt voor ieder kapsel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ligt echt aan de persoon, het haar en de vlecht. Ik ken iemand die wel eens zo'n vlecht heeft naar de zijkant à la Lauren Verster en dat staat haar heel leuk. De vlecht van de vrouw met het gestreepte shirt hierboven vind ik niet zo mooi, maar ook weer niet kinderachtig. Kan prima als je iets doet waarbij je geen haar in je gezicht wilt. Maar het kan ook heel suf en geitenwollensokkerig staan vind ik. Ik had een keer een collega die haar ontzettend lange haar altijd in een vlecht droeg. Ze had er echt veel leuker en vlotter uit kunnen zien met een ander kapsel.

Een kennis van mij van 55 had laatst twee vlechtjes in en dat vond ik dan weer iets voor kinderen in de basisschoolleeftijd. Stond echt niet leuk of mooi.
Alle reacties Link kopieren Quote
chrisjoh schreef:
27-02-2024 13:19
Prachtig vind ik dit .heb zelf nog nooit lang haar gehad .weet ook niet of je bij je zelf in kunt vlechten .vlechten wel maar dit is n andere techniek toch ?
Het lukt mij ook echt niet. Ik heb zo vaak tutorials gekeken op Youtube van mensen die zelf invlechten. Maar ik kom echt een hand te kort. Ik vind het echt knap als je het zelf kan. Mijn collega heeft lang haar en die maakt ingevlochten mermaid vlechten, en ze zien er perfect uit. Ben ik echt jaloers op. :D
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds tijdens Corona de kappers dicht waren, heb ik lang haar.

Ik vlecht het regelmatig in, of steek het op.
Dit is mijn favoriete haardracht:

https://nl.pinterest.com/pin/311170655486578464/
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind ingevlochten haren prachtig! Zo jammer dat ik het niet kan bij mezelf.

Twee vriendinnen (eentje net onder de 40 en de ander midden 40) hebben regelmatig invlechten.

Ik heb ook een kennis van 75+ die meestal een hoge paardenstaart heeft in haar egaalgrijze haar, staat haar echt enorm goed.
Ik vlecht mijn haar wel eens in. Meestal omdat ik bezig ben en mijn haar niet in mijn gezicht wil, soms omdat ik geen zin heb om iets aan mijn haar te doen. Niets kinderlijks aan.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven