Mode & Beauty alle pijlers

Alternatief crème Occitane

16-06-2025 09:31 46 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een hele droge huid en door de jaren verschillende crèmes geprobeerd. Tot nu toe bevalt de crème van l occitane het beste ( met 25 % shea boter). Maar deze kost 38 euro voor een potje…..weet iemand mss een goedkoper alternatief? Bodyshop en rituals crèmes waren het niet….beste uit de test van Lidl (Cien) ook niet dan krijg ik na 30 min toch weer een trekkerig gevoel. Iemand een tip?
Yves Rocher met shea butter!
Ja, die is goed inderdaad. Je zou bij de natuurwinkel gewoon 100% Shea butter kunnen halen, is wel vetter, dat wel. Verder heb ik geen goedkope alternatieven, alleen duurdere…
Soms moet je accepteren dat iets wat je fijn vindt duur is in gebruik. Ik heb ook een crème van die prijs en vind geen fijnere.
TO : Heb je de Vaseline crème of zalf van Lanette al geprobeerd? Die met 50% vaseline is gericht op de zeer droge huid.
Ik kreeg van een verpleegster 2 namen door: Lanette en cetromacrogol. Ik heb ze nog niet geprobeerd en weet ook niet of ze duur zijn.
Lanette vind ik echt heel fijne crème. Zacht en toch heel voedend.
Vivamensje schreef:
16-06-2025 12:01
Ik kreeg van een verpleegster 2 namen door: Lanette en cetromacrogol. Ik heb ze nog niet geprobeerd en weet ook niet of ze duur zijn.
Lanette is niet duur, euro of 6 bij de Etos (eigen merk). Het is een soort vaseline. Mijn dochter gebruikt dat als ze last heeft van exceem om het vochtig en vet te houden.
Frizz schreef:
16-06-2025 12:03
Lanette vind ik echt heel fijne crème. Zacht en toch heel voedend.

Ik vind het ook een fijne crème. Ook de HDH zalf (Helpt Droge Huid) vind ik betaalbaar en fijn in gebruik.
- Bepanthen creme voor de eczeemgevoelige huid
- La Roche Posay Lipikar baume

Beiden zijn bedoeld voor mensen met eczeemgevoeligheid en zijn eerder voor het lichaam dan voor gezicht bedoeld, maar beiden bevatten veel hydraterende en voedende ingrediënten en antioxidanten die werken tegen huidveroudering en kan je perfect op je gezicht smeren.

Meer kan je lezen bij sproetonline.nl
Ik gebruik nu de Bum Bum creme van Sol de Janeiro. Ongeveer dezelfde prijs maar mijn huid is nog nooit zo zacht geweest
Ik zou eens bij de apotheek informeren naar "indifferente" cremes en zalven, zonder medijnen dus. Mijn vorige apotheek had van alle soorten die ze hadden een tube als tester, zodat je de fijnste kan uitzoeken. Zo ben ik fan van koelzalf met rozenolie en houd ik niet van de al eerder genoemde cetomacrogol en lanette. Dat heeft meer te maken met de smeerbaarheid dan met de werking, maar het geeft wel aan dat het heel persoonlijk is. Om de prijs hoef je het niet te laten, volgens mij zijn ze allemaal onder de 10 euro voor een flinke tube.
Ben zelf nooit zo’n fan van dingen met vaseline erin, het trekt ook echt wel anders in ten opzichte van een basis van cacaoboter of shea butter.
pina schreef:
16-06-2025 15:31
Ben zelf nooit zo’n fan van dingen met vaseline erin, het trekt ook echt wel anders in ten opzichte van een basis van cacaoboter of shea butter.
Vaseline wordt gewonnen uit aardolie dus dat is niet zo gek.
Ik vind de vitamine E crème van Jacob Hooy heel fijn, gewoon die in een pot, vaak 1+1 gratis bij Holland&Barret. Gebruik hem al jaren.
broodtrommel schreef:
16-06-2025 16:09
Nou ja, op zich hoeft dat niet uit te maken. Maar ik merk wel verschil.
broodtrommel schreef:
16-06-2025 16:09
Wat is daar mis mee? Het is voor de droge huid een goed werkend produkt. Zolang er nog op grote schaal aardolie wordt gewonnen is het een produkt wat én goed werkt, duurzamer als bijprodukt dan winning sheaboter én minder tot geen (gedwongen) kinder- arbeid in vergelijking tot cacaoboter.
Where is my mind?
Dank voor alle tips! Ik heb op zich geen exceem of couperose .ik heb bij de apotheek weleens vichy geprobeerd en idd ook een vitamine e crème maar ook die vond ik minder prettig.
Vraag in de apotheek naar de eigen merk indifferente cremes en zalven. Dat is iets anders dan Vichy.
pina schreef:
16-06-2025 09:40
Ja, die is goed inderdaad. Je zou bij de natuurwinkel gewoon 100% Shea butter kunnen halen, is wel vetter, dat wel. Verder heb ik geen goedkope alternatieven, alleen duurdere…
Ja dat gebruik ik dus altijd als crème 100% sheabutter uit Afrika. Ik bestel het online bij Natural heroes, kost iets rond de €10,- voor een pot van 250 ml. Mijn huid is nog nooit zo goed geweest.

Ik gebruik het ook voor mijn ellebogen en voor mijn voeten.
Mijn huid is een stuk minder droog sinds ik deze reinig met 'cream to oil' van Remedy (doe bijna 6 maanden met tube) en de dag- en nachtcrème van Dermolin (11 euro volgens mij)
Super, nogmaals dank voor alle tips!
Hoewel vaseline een beschermende barrière vormt en vochtverlies tegengaat, kan het in sommige gevallen de huid afsluiten, waardoor de natuurlijke processen, zoals talgproductie en vochtregulatie, verstoord kunnen raken.
Vlaginvaas schreef:
16-06-2025 18:04
Dank voor alle tips! Ik heb op zich geen exceem of couperose .ik heb bij de apotheek weleens vichy geprobeerd en idd ook een vitamine e crème maar ook die vond ik minder prettig.
Je hoeft geen eczeem of couperose te hebben om producten te gebruiken die oorspronkelijk ontwikkeld werden voor die problemen.
Aha, dat wist ik niet!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven