Alternatief crème Occitane
maandag 16 juni 2025 om 09:31
Ik heb een hele droge huid en door de jaren verschillende crèmes geprobeerd. Tot nu toe bevalt de crème van l occitane het beste ( met 25 % shea boter). Maar deze kost 38 euro voor een potje…..weet iemand mss een goedkoper alternatief? Bodyshop en rituals crèmes waren het niet….beste uit de test van Lidl (Cien) ook niet dan krijg ik na 30 min toch weer een trekkerig gevoel. Iemand een tip?
maandag 16 juni 2025 om 12:09
Lanette is niet duur, euro of 6 bij de Etos (eigen merk). Het is een soort vaseline. Mijn dochter gebruikt dat als ze last heeft van exceem om het vochtig en vet te houden.Vivamensje schreef: ↑16-06-2025 12:01Ik kreeg van een verpleegster 2 namen door: Lanette en cetromacrogol. Ik heb ze nog niet geprobeerd en weet ook niet of ze duur zijn.
maandag 16 juni 2025 om 12:23
- Bepanthen creme voor de eczeemgevoelige huid
- La Roche Posay Lipikar baume
Beiden zijn bedoeld voor mensen met eczeemgevoeligheid en zijn eerder voor het lichaam dan voor gezicht bedoeld, maar beiden bevatten veel hydraterende en voedende ingrediënten en antioxidanten die werken tegen huidveroudering en kan je perfect op je gezicht smeren.
Meer kan je lezen bij sproetonline.nl
- La Roche Posay Lipikar baume
Beiden zijn bedoeld voor mensen met eczeemgevoeligheid en zijn eerder voor het lichaam dan voor gezicht bedoeld, maar beiden bevatten veel hydraterende en voedende ingrediënten en antioxidanten die werken tegen huidveroudering en kan je perfect op je gezicht smeren.
Meer kan je lezen bij sproetonline.nl
maandag 16 juni 2025 om 13:41
Ik zou eens bij de apotheek informeren naar "indifferente" cremes en zalven, zonder medijnen dus. Mijn vorige apotheek had van alle soorten die ze hadden een tube als tester, zodat je de fijnste kan uitzoeken. Zo ben ik fan van koelzalf met rozenolie en houd ik niet van de al eerder genoemde cetomacrogol en lanette. Dat heeft meer te maken met de smeerbaarheid dan met de werking, maar het geeft wel aan dat het heel persoonlijk is. Om de prijs hoef je het niet te laten, volgens mij zijn ze allemaal onder de 10 euro voor een flinke tube.
maandag 16 juni 2025 om 16:09
maandag 16 juni 2025 om 16:51
Nou ja, op zich hoeft dat niet uit te maken. Maar ik merk wel verschil.broodtrommel schreef: ↑16-06-2025 16:09Vaseline wordt gewonnen uit aardolie dus dat is niet zo gek.
maandag 16 juni 2025 om 16:58
Wat is daar mis mee? Het is voor de droge huid een goed werkend produkt. Zolang er nog op grote schaal aardolie wordt gewonnen is het een produkt wat én goed werkt, duurzamer als bijprodukt dan winning sheaboter én minder tot geen (gedwongen) kinder- arbeid in vergelijking tot cacaoboter.broodtrommel schreef: ↑16-06-2025 16:09Vaseline wordt gewonnen uit aardolie dus dat is niet zo gek.
Where is my mind?
maandag 16 juni 2025 om 19:12
Ja dat gebruik ik dus altijd als crème 100% sheabutter uit Afrika. Ik bestel het online bij Natural heroes, kost iets rond de €10,- voor een pot van 250 ml. Mijn huid is nog nooit zo goed geweest.
Ik gebruik het ook voor mijn ellebogen en voor mijn voeten.
dinsdag 17 juni 2025 om 10:39
Je hoeft geen eczeem of couperose te hebben om producten te gebruiken die oorspronkelijk ontwikkeld werden voor die problemen.Vlaginvaas schreef: ↑16-06-2025 18:04Dank voor alle tips! Ik heb op zich geen exceem of couperose .ik heb bij de apotheek weleens vichy geprobeerd en idd ook een vitamine e crème maar ook die vond ik minder prettig.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in