Mode & Beauty alle pijlers

Alternatief Dr. Martens

07-11-2020 18:51 101 berichten
Al járen draag ik elke winter veterboots, nog voordat het 'in' werd. Ik koop elke jaar dezelfde veterboots bij Van Haren voor 40 euro, maar ik kan er dus max 1 jaar mee doen, in verloop van tijd zit er altijd een gat in.

Nu zijn de Dr Martens veterboots natuurlijk helemaal hot. Een vriendin heeft ze ook en ze is er heel enthousiast over. Ik zit te twijfelen om te investeren in deze schoenen, omdat ik de hele winter elke dag veterboots draag en in mijn huidige dus gaten zitten. Maar de prijs vind ik wel erg hoog. Wie weet er een merk die ook zwarte veterboots verkoopt, maar niet zo prijzig zijn als Martens, maar wel kwalitatief beter als die van Van Haren? Tussen 60 en 130 euro wil ik er best voor betalen.
Alle reacties Link kopieren
En zitten ze lekker of moet je ze inlopen?
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
11-11-2020 10:43
Thanks voor alle reacties! Heb ze besteld en ze zijn gister binnen gekomen, ben er al heel blij mee :) Volgens mij vroeg iemand welke Dr Martens ik heb gekocht, ik heb de Dr Martens Greasy
Leuk! Heel veel plezier ermee.
Dankjullie voor de lieve reacties! :)

Ik had 2 maten besteld en de best zittende maat genomen Ze zitten nog wel echt vreselijk. Maat is wel goed hoor, want heb voldoende ruimte bij tenen, etc, maar gewoon nog heel stroef. Moet ze nog wel echt even uitlopen :whoops:
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic dit :) Ik heb net de Pascals besteld. Wel met gratis retourneren mochten ze niet lekker zitten want dat inlopen daar zie ik wel tegenop....
GelaarsdeKat schreef:
11-11-2020 20:40
Leuk topic dit :) Ik heb net de Pascals besteld. Wel met gratis retourneren mochten ze niet lekker zitten want dat inlopen daar zie ik wel tegenop....
Maar tegen de tijd dat je ze hebt ingelopen zijn ze niet meer retourneerbaar. Maar wel handig als de maat niet klopt oid.
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk, maar ik denk dat ik snel genoeg doorheb of ik de moeite wil gaan nemen om ze in te lopen. Ik hoor wisselende verhalen over de Pascal.
Muurbloempje115 schreef:
11-11-2020 17:10
Dankjullie voor de lieve reacties! :)

Ik had 2 maten besteld en de best zittende maat genomen Ze zitten nog wel echt vreselijk. Maat is wel goed hoor, want heb voldoende ruimte bij tenen, etc, maar gewoon nog heel stroef. Moet ze nog wel echt even uitlopen :whoops:
Slim! En leuk de Greasy, zien er mooi uit.👌🏻 Veel plezier ermee! Hopelijk niet teveel last van inlopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze van Primark, maar 19,95 en al het 3e jaar dat ik ze draag :)
Lady_Day schreef:
10-11-2020 20:28
Volgens mij is de zool van DM trademarked dus helemaal hetzelfde zal het niet worden maar daarom kan het er nog wel supermooi uit zien. Maar goed, als ik een paar jaar elke dag op dezelfde schoenen loop dan ga ik niet heel moeilijk doen over het vervangen daarvan. Als die dingen 180 euro kosten dan is dat over 2 jaar iets van 25 cent per dag.
Nee, word niet mooi. En eens.
Succes met uitlopen.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
11-11-2020 17:10
Dankjullie voor de lieve reacties! :)

Ik had 2 maten besteld en de best zittende maat genomen Ze zitten nog wel echt vreselijk. Maat is wel goed hoor, want heb voldoende ruimte bij tenen, etc, maar gewoon nog heel stroef. Moet ze nog wel echt even uitlopen :whoops:
Tip van een doorgewinterde DM fan: Natte sokken. Niet té nat, dat vind het leer niet leuk, maar vochtig maken en dan je schoenen aantrekken.
Alle reacties Link kopieren
En, hoe gaat het met het inlopen?
GelaarsdeKat schreef:
15-11-2020 16:04
En, hoe gaat het met het inlopen?
Inlopen vind ik nog best moeizaam! Er zit aan de achterkant, boven de hak een vervelend randje in beide schoenen en die is nogal stroef.
Janeway103 schreef:
13-11-2020 09:44
Tip van een doorgewinterde DM fan: Natte sokken. Niet té nat, dat vind het leer niet leuk, maar vochtig maken en dan je schoenen aantrekken.
Dank voor de tip, ik ga die vanmiddag eens gebruiken! :)
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
18-11-2020 09:49
Inlopen vind ik nog best moeizaam! Er zit aan de achterkant, boven de hak een vervelend randje in beide schoenen en die is nogal stroef.
Heb ik ook, en is echt irriterend. Ik heb een siliconen hielstukje gekocht (dat klem je onder je voet of de zool) en dat hielp hier wel goed :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gelezen dat inlegkruisjes ook helpen. Geen grap :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn Pascal's binnen en ze lijken goed te zitten, maar ik vind ze wel erg lomp. Twijfel of het wat voor mij is, ondanks dat ik ze erg leuk vind. Ik ga nog maar even een paar outfitjes samenstellen met die dingen..
GelaarsdeKat schreef:
19-11-2020 21:06
Ik heb mijn Pascal's binnen en ze lijken goed te zitten, maar ik vind ze wel erg lomp. Twijfel of het wat voor mij is, ondanks dat ik ze erg leuk vind. Ik ga nog maar even een paar outfitjes samenstellen met die dingen..
Het zijn ook wat lompe dingen, zeker als je normaal gesproken wat vrouwelijker schoeisel bent gewend.

Het is het echt waard!

Door dit topic heb ik de mijne weer uit de winterkast getrokken en draag ze weer zo veel! Heerlijke dingen.

Normaal gesproken droeg ik ze ook in de zomer op festivals om blije en droge voetjes te houden maar ja, Corona he.. ik heb ze al meer dan eens onder de modder uitgespoeld en ze zien er nog steeds als nieuw uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze gisteren met wat verschillende outfits uitgeprobeerd en ik vind ze toch wel leuk. En ze zitten heerlijk Ik denk dat ik ze ga houden.
Muurbloempje115 schreef:
18-11-2020 09:49
Inlopen vind ik nog best moeizaam! Er zit aan de achterkant, boven de hak een vervelend randje in beide schoenen en die is nogal stroef.
Herkenbaar van vroeger. Ik heb ooit 1 paar gehad en heb ze door dat stukje nooit ingelopen gekregen helaas. Deed toch echt teveel pijn en werd niet soepeler.
Ik heb sinds kort Dogo ontdekt! Helemaal geweldig :heart: ik hou van prints!

Afbeelding

Het “leer” (ze zijn 100% vegan) is ontzettend soepel en zacht. Trok ze aan en zaten meteen goed. Heb er de eerste dag al 5km op gewandeld :)
Muurbloempje115 schreef:
18-11-2020 09:49
Inlopen vind ik nog best moeizaam! Er zit aan de achterkant, boven de hak een vervelend randje in beide schoenen en die is nogal stroef.
Je moet ze in het begin zeker niet elke dag inlopen.
Whomi schreef:
21-11-2020 07:12
Herkenbaar van vroeger. Ik heb ooit 1 paar gehad en heb ze door dat stukje nooit ingelopen gekregen helaas. Deed toch echt teveel pijn en werd niet soepeler.
Ik heb sinds kort Dogo ontdekt! Helemaal geweldig :heart: ik hou van prints!

Afbeelding

Het “leer” (ze zijn 100% vegan) is ontzettend soepel en zacht. Trok ze aan en zaten meteen goed. Heb er de eerste dag al 5km op gewandeld :)
Dr Martens heb je ook vegan en ook met prints
pipootje schreef:
21-11-2020 07:18
Dr Martens heb je ook vegan en ook met prints
Maar die vind ik niet fijn lopen. Ik koop geen schoenen meer die eerst ingelopen moeten worden, want ik weet dat ik dat toch niet ga doen. Die van Dogo hoef ik niet in te lopen :) en ze zijn een stuk lichter ook, wat ik prettig vind.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ze al, wat leuk! Ik heb de mijne voor 100 euro op marktplaats gekocht, waren gloednieuw in de originele doos. Erg blij mee!
Supersas09 schreef:
21-11-2020 10:25
Je hebt ze al, wat leuk! Ik heb de mijne voor 100 euro op marktplaats gekocht, waren gloednieuw in de originele doos. Erg blij mee!
Iemand die ze ook niet in heeft kunnen lopen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven