Mode & Beauty alle pijlers

Alternatief Dr. Martens

07-11-2020 18:51 101 berichten
Al járen draag ik elke winter veterboots, nog voordat het 'in' werd. Ik koop elke jaar dezelfde veterboots bij Van Haren voor 40 euro, maar ik kan er dus max 1 jaar mee doen, in verloop van tijd zit er altijd een gat in.

Nu zijn de Dr Martens veterboots natuurlijk helemaal hot. Een vriendin heeft ze ook en ze is er heel enthousiast over. Ik zit te twijfelen om te investeren in deze schoenen, omdat ik de hele winter elke dag veterboots draag en in mijn huidige dus gaten zitten. Maar de prijs vind ik wel erg hoog. Wie weet er een merk die ook zwarte veterboots verkoopt, maar niet zo prijzig zijn als Martens, maar wel kwalitatief beter als die van Van Haren? Tussen 60 en 130 euro wil ik er best voor betalen.
Alle reacties Link kopieren
Bij deze verklaar ik nooit meer laarzen te kopen die ik in moet lopen. Ik heb een paar maanden geleden laarzen gekocht die ik al een paar jaar wilde hebben. Ze zaten als gegoten maar ze lopen echt enorm kut. Ik weet dat ze ingelopen moeten worden en dat ze daarna vast heel lekker zitten. Heb nu wel die siliconen hieldingen gekocht. Hopelijk helpt dat. Als ik ze terug kon sturen had ik het gedaan maar ja, daar is het nu te laat voor.
We houden je eraan Lady!

Ik koop ook geen schoenen die ingelopen moeten worden. Ook op hoge hakken moet ik zo weg kunnen lopen.

Ik heb verder ook nooit Dr Martens gehad, maar dat is meer omdat het mijn stijl niet is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook niet. De hel vind ik het. Ik heb wel Dr Martens, maar die hoefde ik niet in te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
21-11-2020 10:59
Bij deze verklaar ik nooit meer laarzen te kopen die ik in moet lopen. Ik heb een paar maanden geleden laarzen gekocht die ik al een paar jaar wilde hebben. Ze zaten als gegoten maar ze lopen echt enorm kut. Ik weet dat ze ingelopen moeten worden en dat ze daarna vast heel lekker zitten. Heb nu wel die siliconen hieldingen gekocht. Hopelijk helpt dat. Als ik ze terug kon sturen had ik het gedaan maar ja, daar is het nu te laat voor.
Heb je Sendra's gekocht? ;-D

Totdat je die hiel dingen hebt kun je inlegkruisjes aan de binnenkant van je hielen plakken. Las ik ooit als tip in een Dr Martens Facebook groep.
Alle reacties Link kopieren
Die laarzen die ik gekocht heb waren ook nog eens een emo-aankoop. Ik vond ze te duur maar had echt een kutdag. Alsof een paar superstugge laarzen daar verandering in aan zou kunnen brengen, haha.

Tegen beter weten in heb ik ze gehouden. Ze zijn ook nog eens heel onhandig want er zit een veter aan de achterkant die je om de laars heen moet wikkelen om vast te maken. Nou ja, gelukkig heb ik nog een hele verzameling laarzen en schoenen die wel lekker zitten ;)
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je ze uitspoelen met heet water en de voet dan volproppen met kranten. Heeft bij mij ook weleens geholpen.

En wikkel die veter lekker om je enkel. Blijft niet om die laars zitten weet ik uit ervaring. Ik had vroeger een paar Guess laarzen met zo'n veter.
meisje22 wijzigde dit bericht op 21-11-2020 11:19
0.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
21-11-2020 11:09
Heb je Sendra's gekocht? ;-D

Totdat je die hiel dingen hebt kun je inlegkruisjes aan de binnenkant van je hielen plakken. Las ik ooit als tip in een Dr Martens Facebook groep.
Nee, geen Sendra. Volgens mij heb ik die in mijn studententijd ooit gehad maar kan me niet herinneren dat die pijn deden. Toen was ik wel meer een bikkel trouwens. Ik heb die hieldingen in huis maar elke keer als ik de deur uit ga denk ik dat ik die laarzen 'morgen' wel in ga lopen.
Ik heb op dit moment 2 paar, 1 ingelopen paar en eentje waar aan gewerkt wordt. Maar heb eigenlijk nog nooit (en heb er ook al veel meer gehad) gehad dat ze direct lekker liepen. Maar als ze eenmaal ingelopen zijn lopen ze heerlijk een gaan ze heeel lang mee. Je moet ze dan wel af en toe poetsen/vet houden. En het ene leer blijft mooier dan het andere.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang duurt dat inlopen dan?

Ik weet niet, maar ik wilde ze vandaag voor het eerst dragen toen ik al na een paar honderd meter merkte dat ze wel erg stug waren. Vooral inderdaad bij de hiel, maar ook bij de wreef en mijn tenen hadden last van de harde stugge bovenkant. Ik geloof niet dat ik de tijd en moeite wil gaan nemen om ze in te lopen, vooral omdat ik ook niet zeker weet of ze ooit wel lekker gaan lopen. Ik wissel over het algemeen af met schoenen en dan zou ik dus iedere keer weer opnieuw moeten beginnen met inlopen.

Twijfels....
De mijne heb ik toen echt wel een tijd geprobeerd in te lopen. Zeker wel een maand. Maar ze zijn dus nooit echt lekker gaan zitten.
GelaarsdeKat schreef:
21-11-2020 13:41
Hoe lang duurt dat inlopen dan?

Ik weet niet, maar ik wilde ze vandaag voor het eerst dragen toen ik al na een paar honderd meter merkte dat ze wel erg stug waren. Vooral inderdaad bij de hiel, maar ook bij de wreef en mijn tenen hadden last van de harde stugge bovenkant. Ik geloof niet dat ik de tijd en moeite wil gaan nemen om ze in te lopen, vooral omdat ik ook niet zeker weet of ze ooit wel lekker gaan lopen. Ik wissel over het algemeen af met schoenen en dan zou ik dus iedere keer weer opnieuw moeten beginnen met inlopen.

Twijfels....
Dat valt wel mee hoor, ik heb ze ook niet elke dag aan. Dan duurt het natuurlijk wel wat langer, maar ze worden steeds wat soepeler. En het maakt denk ik ook wel uit wat voor leer het is, sommige zijn van soepeler leer dan andere.
Nee, eenmaal ingelopen zit een schoen goed. Hij gaat naar je voet staan. Je hoeft dan niet steeds opnieuw te beginnen als je ze een periode niet draagt. Maar in het begin moet je ze wel even langer achter elkaar dragen, anders zijn ze simpelweg nog niet ingelopen.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
21-11-2020 10:49
Iemand die ze ook niet in heeft kunnen lopen!
Te zien hoe ze eruit zagen zelfs geen poging gewaagd! 😅😃
Alle reacties Link kopieren
Nijn5 schreef:
21-11-2020 14:35
Dat valt wel mee hoor, ik heb ze ook niet elke dag aan. Dan duurt het natuurlijk wel wat langer, maar ze worden steeds wat soepeler. En het maakt denk ik ook wel uit wat voor leer het is, sommige zijn van soepeler leer dan andere.
Ik had gelezen dat de Pascals van wat soepeler leer waren, maar ik vind ze nog steeds vrij stug. Op zich maak ik me over hiel en wreef niet zo'n zorgen, maar die harde bovenkant is voor mijn tenen niet zo fijn. En ik wil liever geen maat groter want dan krijg ik van die schuiten.
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
21-11-2020 16:09
Te zien hoe ze eruit zagen zelfs geen poging gewaagd! 😅😃
Ik vind dat er verdacht veel weinig gedragen dr Martens worden aangeboden op internet :)
Alle reacties Link kopieren
Na het passen van de pascal in mt 40 (mijn normale maat) toch besloten een maatje groter te bestellen. Nu zitten ze perfect en knellen nergens! Ik heb de Pascal mono black genomen, die lijkt wel van soepeler leer te zijn dan de normale met geel stiksel. Ik ben superblij ermee! Dus to, bedankt voor dit topic :)
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van dit topic ben ik mijn eigen stugge laarzen toch maar meer gaan dragen (geen DM's) en het inlopen lijkt zijn werk te doen. Gisteren boodschappen gedaan zonder pijn. Niet dat het comfortabel liep maar ik hoefde niet naar huis te kruipen deze keer.
GelaarsdeKat schreef:
24-11-2020 23:33
Na het passen van de pascal in mt 40 (mijn normale maat) toch besloten een maatje groter te bestellen. Nu zitten ze perfect en knellen nergens! Ik heb de Pascal mono black genomen, die lijkt wel van soepeler leer te zijn dan de normale met geel stiksel. Ik ben superblij ermee! Dus to, bedankt voor dit topic :)
Hier ook een Maatje groter dan mijn normale maat. Liep er zo op weg.
GelaarsdeKat schreef:
21-11-2020 13:41
Hoe lang duurt dat inlopen dan?

Ik weet niet, maar ik wilde ze vandaag voor het eerst dragen toen ik al na een paar honderd meter merkte dat ze wel erg stug waren. Vooral inderdaad bij de hiel, maar ook bij de wreef en mijn tenen hadden last van de harde stugge bovenkant. Ik geloof niet dat ik de tijd en moeite wil gaan nemen om ze in te lopen, vooral omdat ik ook niet zeker weet of ze ooit wel lekker gaan lopen. Ik wissel over het algemeen af met schoenen en dan zou ik dus iedere keer weer opnieuw moeten beginnen met inlopen.

Twijfels....
Het viel uiteindelijk nog wel mee gelukkig. Ze zaten inderdaad erg stug bij hiel en wreef (ik heb een hoge wreef dus dacht ook dat het aan mijn voeten lag). Op het moment zelf was inlopen verschrikkelijk, had er toen blaren aan overgehouden. En twee dagen niet meer mee gelopen zodat mijn voeten konden herstellen, daarna weer aangetrokken. Toen zaten ze al wat beter maar irriteerde nog wel iets. Weer een dag niet mee gelopen en de dag daarna weer aangehad, toen zaten ze ineens perfect. Ik kan er nu prima kilometers mee lopen! Dus: op het moment is het echt rot, achteraf valt het best mee want voor mijn gevoel was er 'plotseling' een moment dat ze véél beter zaten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo'n ei met dat inlopen dat kan ik echt niet. Ik heb nog bijna nieuwe Yellow Cab staan, zijn zo stug...
Yavanna schreef:
27-11-2020 15:58
Ik ben zo'n ei met dat inlopen dat kan ik echt niet. Ik heb nog bijna nieuwe Yellow Cab staan, zijn zo stug...
Ik ook niet, en vind het het ook niet waard. Als ik zulke dure schoenen koop, moeten ze meteen goed zitten. No way dat ik mezelf pijn ga doen daarvoor :) en die van Dogo van mij lopen dus meteen goed. De eerste dag al de hele dag aangehad op het werk en ‘s avonds nog ruim 5km op gewandeld. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
27-11-2020 16:10
Ik ook niet, en vind het het ook niet waard. Als ik zulke dure schoenen koop, moeten ze meteen goed zitten. No way dat ik mezelf pijn ga doen daarvoor :) en die van Dogo van mij lopen dus meteen goed. De eerste dag al de hele dag aangehad op het werk en ‘s avonds nog ruim 5km op gewandeld. Heerlijk!
Ja, sindsdien koop ik alleen nog maar schoenen die meteen goed zitten. Ik heb ook lastige voeten, rechts een knobbel, dus het is soms zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
27-11-2020 09:53
Het viel uiteindelijk nog wel mee gelukkig. Ze zaten inderdaad erg stug bij hiel en wreef (ik heb een hoge wreef dus dacht ook dat het aan mijn voeten lag). Op het moment zelf was inlopen verschrikkelijk, had er toen blaren aan overgehouden. En twee dagen niet meer mee gelopen zodat mijn voeten konden herstellen, daarna weer aangetrokken. Toen zaten ze al wat beter maar irriteerde nog wel iets. Weer een dag niet mee gelopen en de dag daarna weer aangehad, toen zaten ze ineens perfect. Ik kan er nu prima kilometers mee lopen! Dus: op het moment is het echt rot, achteraf valt het best mee want voor mijn gevoel was er 'plotseling' een moment dat ze véél beter zaten.
Fijn dat ze nu wel lekker lopen!

Ik moet zeggen dat ik van mijn Pascals geen greintje last heb. Ze lopen heerlijk en staan leuk. Ik ben er zooooo blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu 4 paar Docs. Als ze in de winkel niet direct super zitten dan koop ik ze niet. Heb ooit die fout gemaakt, na 3 weken blaren en zere voeten heb ik ze in de kast gezet om vervolgens nooit meer aan te trekken. Dat is echt zonde van het geld.
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog steeds ongelooflijk blij met mijn Pascal's! Kreeg er laatst zelfs een complimentje over, van een vrouw van 70 haha.

Ik heb ook het idee dat veel mensen een te kleine maat kopen en denken dat die goed zit aangezien iedereen zegt dat je ze eerst moet inlopen, en daardoor knellingen voor lief nemen met het idee dat de schoenen nog wel uitlopen. Ik heb zelf ook bijna die fout gemaakt maar ben blij dat ik uiteindelijk voor een maat groter ben gegaan. Heb normaal mt 40/40,5 maar heb nu 41 en die zitten prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven