Mode & Beauty alle pijlers

Babyhaartjes temmen

05-12-2021 09:03 17 berichten
Goedemorgen :)

Bij mijn haargrens heb ik heel veel babyhaartjes die recht omhoog blijven staan. Heeft iemand de gouden tip om deze te temmen zonder dat het haar meteen diezelfde of een dag later heel vet is?

Ik zag al een soort transparante mascara speciaal hiervoor voorbijkomen (van Silcky) maar die is nogal prijzig. Als iemand hier ervaringen mee heeft hoor ik het ook graag.

Alvast bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook oud mascaraborsteltje goed afspoelen en gebruiken in gewone gel. Of wenkbrauwgel kopen. https://www.kruidvat.nl/essence-lash-br ... 7_EALw_wcB
Alle reacties Link kopieren
Met een tandenborstel naar achteren kammen.
Bedankt voor de reacties.

Met alleen kammen blijven ze helaas niet zitten. Ze zijn erg springerig en variëren van 1-4 cm ongeveer. Gel maakt mijn haar direct vet helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik had dit na mn zwangerschappen toen haren waren uitgevallen en weer teruggroeiden. Maakte meestal een brede lok haar die over de haartjes heenviel en stak dat geheel vast op mn achterhoofd. Verbergen dus. Verder geen tips.
Alle reacties Link kopieren
Een ander kapsel nemen. Iets met een pony of een lok en niet alles naar achter dragen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Babyhaartjes mag je nooit knippen, want dan vallen ze nog meer op,” tipt Juliette. “Je kan ze aan de voorkant van je hoofd wél bleken waardoor ze minder in het oog springen. Wanneer je ze liever niet bleekt maar wel wilt temmen: maak de haartjes nat met je vingers en trek ze tussen wijs- en middelvinger strak. Föhn ze vervolgens in 3 seconden droog. Wat je ook kunt doen, is er een beetje haarlak op sprayen. Spuit niet tegen de haartjes in, want dan gaan ze recht overeind staan. Pak bijvoorbeeld een oude tandenborstel om de babyhaartjes glad naar achter te strijken.”
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Die mascara borsteltjes kun je bij de primark kopen, zakje met iets van 20 stuks voor een paar euro. Als je op zo’n borsteltje wat supersterke haarlak spuit en ze daarmee kamt moet het vast wel blijven zitten
viva-amber schreef:
05-12-2021 10:22
Een ander kapsel nemen. Iets met een pony of een lok en niet alles naar achter dragen.
Helaas heb ik ze zowel als ik mijn haar los draag als vast. Als ik het los draag bij mijn scheiding, die toch ergens moet zitten ;-D
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
05-12-2021 10:34
Die mascara borsteltjes kun je bij de primark kopen, zakje met iets van 20 stuks voor een paar euro. Als je op zo’n borsteltje wat supersterke haarlak spuit en ze daarmee kamt moet het vast wel blijven zitten
Nee, haarlak ik geen succes. Lukt bij mij ook niet. Springt direct omhoog als ik mijn haar achterover draag (bijv hoge knot).

Ik gebruik een tandenborstel met een beetje wax. Die hou ik dan een paar sec vast tot het is opgedroogd. Dat is het enige wat bij mij enigszins werkt.

Ben ook op zoek naar een altneratief. Soms wordt het nét te vettig, al droogt het best goed op.
Alle reacties Link kopieren
Dochter doet dit met een mascara borsteltje met een beetje leave in
Alle reacties Link kopieren
Die transparante mascara kan je ook bij AliExpress kopen. Veel van dat soort producten komen sowieso uit China dus maakt het niet uit of je je bij AliExpress besteld of via wat zeer waarschijnlijk een dropshipper is.
You’re not ugly, you’re just not your type
Alle reacties Link kopieren
Wax helpt bij mij maar wel vet haar erna, dus dat is niet helemaal antwoord op je vraag. Draai je na het wassen misschien een handdoek om je haar? dat is vaak een oorzaak van die afgebroken haren aan de haargrens.
Wat ik doe om dat te voorkomen is: een grote hydrofiel doek dan terwijl je voorover buigt je haar erin leggen, de doek over je achterhoofd leggen en dan de punten van de doek losjes over je voorhoofd knopen, zodat het net blijft zitten.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Bij AliExpress bestellen inderdaad. Erg goedkoop en werkt fijn!
daenerys79 schreef:
06-12-2021 02:29
Wax helpt bij mij maar wel vet haar erna, dus dat is niet helemaal antwoord op je vraag. Draai je na het wassen misschien een handdoek om je haar? dat is vaak een oorzaak van die afgebroken haren aan de haargrens.
Wat ik doe om dat te voorkomen is: een grote hydrofiel doek dan terwijl je voorover buigt je haar erin leggen, de doek over je achterhoofd leggen en dan de punten van de doek losjes over je voorhoofd knopen, zodat het net blijft zitten.
Ja ik denk dat je gelijk hebt dat dit de oorzaak wel eens zou kunnen zijn. Al probeer ik vaker een T-shirt te gebruiken in plaats van een handdoek. Bedankt voor de reminder dit niet meer te doen want die babyhaartjes zijn echt ruk!

Als mijn haar vettig is gaat het beter maar dat is dan weer niet zo mooi ;-D
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan, succes!
Don't cry, buy a bag and move on.
Mijn partner gebruikt dagelijks wax dus ik kan het wel eens gaan pogen te temmen daarmee. Moet morgen toch een wasbeurtje dus kan geen kwaad om eens te proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven