Balayage zonder bleken/blonderen

zaterdag 21 januari 2023 om 10:08
Ik geloof dat ik de vraag niet helemaal begrijp. Een balayage is een overgang van donker naar lichter in de punten. Dat is te bereiken door de punten op te lichten of de basis donkerder te maken. Punten lichter verven zonder blondering kan wel, maar alleen op ongekleurd haar. Verf kan ongekleurd haar tot ongeveer drie tinten lichter maken, maar als er al een kleur in het haar zit, zelfs al lijkt dat helemaal vervaagd, dan kan dat niet. Dan werkt alleen blondering.
Donkerder maken van de basis kan natuurlijk altijd, maar of dat een mooie balayage oplevert, hangt af van de kleur die het haar nu heeft.
Beide mogelijkheden zal iedere goede kapper kunnen realiseren, maar wat bij jouw haar mogelijk is, weet ik niet.
Donkerder maken van de basis kan natuurlijk altijd, maar of dat een mooie balayage oplevert, hangt af van de kleur die het haar nu heeft.
Beide mogelijkheden zal iedere goede kapper kunnen realiseren, maar wat bij jouw haar mogelijk is, weet ik niet.

zaterdag 21 januari 2023 om 13:05
Waarschijnlijk bedoelt je kapper daarmee dat je haar lichter is bij de punten. Dat hebben veel mensen met lang haar wel in meer of mindere mate. Als je lang haar hebt, zijn de punten veel 'ouder' dan het haar vlakbij je hoofdhuid. Dus heeft het meer wasbeurten meegemaakt, meer zon gezien enzovoort. Dus zijn ze vaak een beetje lichter. En soms veel lichter.

zondag 2 april 2023 om 18:59
Dan licht jouw haar waarschijnlijk op door de zon. En de onderkant van het haar gaat langer mee en is daardoor lichter. Dat zegt niks over de conditie van je haar.
Mijn kapper dacht vroeger ook vaak dat ik highlights had. Maar dat kwam gewoon door de zon.
Mijn dochter heeft dat ook, lichtere plukken. En zij heeft nog nooit geverfd oid.
zondag 2 april 2023 om 19:30
Zijn jullie lichtblond, al die dames met natuurlijke highlights? Ik vind dat zo'n mooi effect altijd, heb dat alleen nog maar gezien bij blonde kinderen en mensen die ook op latere leeftijd lichtblond blijven.
Ik heb mijn haar nog nooit geverfd, het loopt van héél donkerbruin uit naar een middenbruin in de punten. Het is nieuw voor mij dat je haarlokken ook lichter kunt maken zonder bleken, maar dan moet je de balayage zeker ook vaker bijhouden dan wanneer het gebleekt is? En zorgen de zon en chloorwater dan dat er soms andere tinten naar boven komen dan bedoeld?
Ik heb mijn haar nog nooit geverfd, het loopt van héél donkerbruin uit naar een middenbruin in de punten. Het is nieuw voor mij dat je haarlokken ook lichter kunt maken zonder bleken, maar dan moet je de balayage zeker ook vaker bijhouden dan wanneer het gebleekt is? En zorgen de zon en chloorwater dan dat er soms andere tinten naar boven komen dan bedoeld?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in