Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand, al of niet naar tevredenheid, ervaring met de Kinky Curly Curling Custard?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Very__Cherry schreef:
15-10-2019 09:53
Heeft iemand, al of niet naar tevredenheid, ervaring met de Kinky Curly Curling Custard?
Nee nog niet geprobeerd. Ben er wel benieuwd naar...
Op de fb pagina (curls cult) staat er overigens een review-filmpje over.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook veel goede dingen over gelezen maar zelf niet geprobeerd. Ik heb het idee dat mijn haar hier te fijn voor is. Ik geef zelf de voorkeur aan wat dunnere stylers. Dit lijkt mij plakkerig.

Nog wel steeds fan van de Orange Marmalade, VC?
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
15-10-2019 10:38
Ik heb er ook veel goede dingen over gelezen maar zelf niet geprobeerd. Ik heb het idee dat mijn haar hier te fijn voor is. Ik geef zelf de voorkeur aan wat dunnere stylers. Dit lijkt mij plakkerig.

Nog wel steeds fan van de Orange Marmalade, VC?
Jazeker! Vooral als het gaat om kruldefinitie. Bij het refreshen merk ik wel dat er harde puntjes ontstaan die ik er lastig uitgescruncht krijg.
Daarom heb ik, nav dit filmpje, gisteren de Design Essentials Curl Gelee besteld:
https://youtu.be/bHIWyy_gD-s
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Heb hetzelfde met de harde puntjes.

Refreshen is nog steeds lastig voor mij. Ook al doe ik er maar een klein beetje water in, het is meteen zeiknat. Dan kijk ik naar Sanne die lekker aan het sprayen is en haar haar is waarschijnlijk licht vochtig.... bij mij zou ik compleet staan te druppen.

Ala ik het niet (co)was spoel ik het nog steeds het liefste uit 's ochtends. Deze week aan het experimenteren met alleen de spray (niet CG) en geen gel en eigenlijk bevalt me dit heel goed. Het is binnen een uur droog en ik heb veel krullen. Wel kleiner en minder gedefinieerd dan met gel maar niet de hele dag met halfnat haar rondlopen is me ook wat waard.
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
15-10-2019 09:53
Heeft iemand, al of niet naar tevredenheid, ervaring met de Kinky Curly Curling Custard?
hi, ik heb hem gebruikt. Vind hem niet bijzonder. Staat al een tijdje te verstoffen.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
15-10-2019 11:36
Heb hetzelfde met de harde puntjes.

Refreshen is nog steeds lastig voor mij. Ook al doe ik er maar een klein beetje water in, het is meteen zeiknat. Dan kijk ik naar Sanne die lekker aan het sprayen is en haar haar is waarschijnlijk licht vochtig.... bij mij zou ik compleet staan te druppen.

Ala ik het niet (co)was spoel ik het nog steeds het liefste uit 's ochtends. Deze week aan het experimenteren met alleen de spray (niet CG) en geen gel en eigenlijk bevalt me dit heel goed. Het is binnen een uur droog en ik heb veel krullen. Wel kleiner en minder gedefinieerd dan met gel maar niet de hele dag met halfnat haar rondlopen is me ook wat waard.
Ik begrijp de afweging heel goed!
Uiteindelijk moet het je blijer maken, deze hele heisa :)
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Op een gegeven moment werd het heisa voor mij. Iets van 5 soorten gels, mousse, allerlei toestanden met ploppen, root clipping, diva clipping, bonnets... En weet je, als mijn haar daar spectaculair van zou zitten okay... maar ik merk niet heel veel verbetering als ik al die toestanden wel doe.

Voor mij is het belangrijk dat mijn haar zo gezond mogelijk is en gewoon 'lekker' zit. Wassen met sulfaten wil ik echt tot een minimum beperken dus siliconen zijn een no go voor mij. Maar die alcohol denat. die in mijn Aveda spray zit (en in de Confixor)... het zal ongetwijfeld uitdrogend zijn maar ik hoef het er niet met grof geschut uit te wassen. Voor mij is dit okay zolang ik mijn haar verder goed verzorg. Ik heb trouwens wel nog de CG Aveda spray besteld. Kleine verpakking, kan ik even zien of dit wat is.

De meeste elementen van CG geloof ik wel in en blijf ik volgen en wellicht als ik een refresh methode zit die echt voor mij werkt zodat ik 5 dagen zonder wassen kan dan vind ik het niet erg om op wasdag al die toestanden uit de kast te trekken. Maar om de dag 3 uur zitten wachten tot mijn haar droog is zodat ik de cast eruit kan knijpen.... nee, daar heb ik geen zin meer in.

En verder... accepteren dat een grote, dikke bos 3A krullen er gewoon niet in zit.
Ben nu bijna twee maanden bezig, maar sta op het punt om op te geven.

Ik hoopte dat de CG method het haar gezonder en daardoor makkelijker mooi zou maken. Ik heb absoluut meer krullen (2C denk ik) gekregen, het is een enorme bos, maar het zit voor geen meter, tenzij ik gel gebruik, plop en heel lang wacht tot het droog is. En dan zit het één avondje heel goed, maar heb ik ook het gevoel dat ik met één verkeerde hand door mijn haar alles weer verpest.

Merk dat ik het minder en minder los ben gaan dragen en er maar gewoon snel een knot van maak, meestal zit het zo chaotisch dat ik er de straat bijna niet mee op durf. Heb een paar krullen die door weerborstels helemaal de andere kant uitslaan, waardoor ik de neiging krijg ze de goede richting op te kammen.

Ook voelt mijn haar touwig aan, is een gedeelte van mijn haar krulleriger dan het andere deel (komt o.a. door lagen). Ik kam het alleen onder de douche en de rest van de dag komen er handen vol haar uitzetten als ik er met mijn hand doorheenga (wat ik waarschijnlijk ook niet zou moeten doen). Vroeger kamde ik het gewoon ook droog in model. Hierdoor brak mijn haar sneller en werd het wat pluizig, maar het zat fatsoenlijker dan nu en het was stukken makkelijker.

Ik heb ook geen zin meer in het oerwoud van producten..

Haha het is een hele klaagzang geworden :| . Zijn er meer mensen voor wie het niet werkt? Of een gouden tip? Als ik TO lees, dan denk ik: dat ben ik, die suikerspin.. misschien moet ik een langere adem hebben.. tot nu toe valt het resultaat tegen.
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
15-10-2019 11:14
Jazeker! Vooral als het gaat om kruldefinitie. Bij het refreshen merk ik wel dat er harde puntjes ontstaan die ik er lastig uitgescruncht krijg.
Daarom heb ik, nav dit filmpje, gisteren de Design Essentials Curl Gelee besteld:
https://youtu.be/bHIWyy_gD-s
Oehh is deze cg? Zie m namelijk nergens in de bestanden.
Zeikmatras schreef:
15-10-2019 14:05
Oehh is deze cg? Zie m namelijk nergens in de bestanden.
Volgens mij wel.
Die bestanden zijn verre van compleet.
Alle reacties Link kopieren
Zonderling, ik kan me in sommige dingen wel vinden. Vooral dat lange wachten en dan haal je er net een goede dag of avond uit. Maar ik moet wel zeggen dat mijn haar echt wel beter zit en voelt. Dat zware, viezige gevoel is weg. Dat kwam van de siliconen. Ook is mijn haar (behalve 1 pluk, but working on it) niet meer droog nu ik bijna nooit meer met sulfaten was.

Onderin heb ik 3A krullen zitten die niet pluizen, ook niet als ik geen stylingproducten gebruik. Bovenop is het een ander verhaal :)

Als je haar touwig aanvoelt zou je wel eens teveel proteine kunnen hebben. Wellicht dat een proteinevrije deepco je helpt.
Alle reacties Link kopieren
Zeikmatras schreef:
15-10-2019 14:05
Oehh is deze cg? Zie m namelijk nergens in de bestanden.
Ik zit niet meer op FB maar die bestanden zijn inderdaad niet compleet van wat ik me kan herinneren. Bovendien ben ik vreselijk eigenwijs en ook nog eens wantrouwend en wil ik altijd zelf checken of een product CG is of niet. Ik check bij voorkeur op de site van de producent.

Die gelee is inderdaad CG.
Alle reacties Link kopieren
zonderling schreef:
15-10-2019 13:44
Ben nu bijna twee maanden bezig, maar sta op het punt om op te geven.

Ik hoopte dat de CG method het haar gezonder en daardoor makkelijker mooi zou maken. Ik heb absoluut meer krullen (2C denk ik) gekregen, het is een enorme bos, maar het zit voor geen meter, tenzij ik gel gebruik, plop en heel lang wacht tot het droog is. En dan zit het één avondje heel goed, maar heb ik ook het gevoel dat ik met één verkeerde hand door mijn haar alles weer verpest.

Merk dat ik het minder en minder los ben gaan dragen en er maar gewoon snel een knot van maak, meestal zit het zo chaotisch dat ik er de straat bijna niet mee op durf. Heb een paar krullen die door weerborstels helemaal de andere kant uitslaan, waardoor ik de neiging krijg ze de goede richting op te kammen.

Ook voelt mijn haar touwig aan, is een gedeelte van mijn haar krulleriger dan het andere deel (komt o.a. door lagen). Ik kam het alleen onder de douche en de rest van de dag komen er handen vol haar uitzetten als ik er met mijn hand doorheenga (wat ik waarschijnlijk ook niet zou moeten doen). Vroeger kamde ik het gewoon ook droog in model. Hierdoor brak mijn haar sneller en werd het wat pluizig, maar het zat fatsoenlijker dan nu en het was stukken makkelijker.

Ik heb ook geen zin meer in het oerwoud van producten..

Haha het is een hele klaagzang geworden :| . Zijn er meer mensen voor wie het niet werkt? Of een gouden tip? Als ik TO lees, dan denk ik: dat ben ik, die suikerspin.. misschien moet ik een langere adem hebben.. tot nu toe valt het resultaat tegen.
Er komt maar 1 vraag in me op: ben je ooit naar een goede krullenkapper geweest? Voor n goed model en advies? Want het lijkt me dat je de potentie wel hebt als ik het zo lees.
Echt, laat je eens goed adviseren en knippen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik besteed niet echt meer tijd aan mijn haar dan eerst. Deed altijd al makers etc. Slapen doe ik, tegen de regels in, vaak met nat haar. Ga ook niet voor de prachtige krullenbos, maar met name voor gezonder haar. En dat laatste verbetert wel echt nu.

Heb nu wel weer het probleem wat ik altijd had: producten doen het een paar maanden (max) goed op mijn haar, en dan doen ze ineens niets meer. Dus ‘moet’ nu weer nieuwe producten. Heel vervelend :P
Alle reacties Link kopieren
Maar wel goed voor je verslaving :lightbulb:
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Dat met die producten heb ik inderdaad ook altijd gehad. Toen ik CG ging heb ik een grote doos met 'meuk' de deur uit gedaan. Daarom koop ik nu ook niet meer op voorraad. En vaak wil ik ook gewoon nieuwe dingen proberen. Zoals ik er nu tegen aan kijk heb ik maar 2 producten die ik absoluut opnieuw zou kopen als ze op zijn: de gele Boucleme gel en de Aura Botanica conditioner.
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
15-10-2019 15:11
Maar wel goed voor je verslaving :lightbulb:
Hahaha. Goed voor de werkgelegenheid ;)

Het afgelopen jaar heb ik eens bijgehouden waar ik mijn geld aan uitgeef. En het laatste half jaar is dat voornamelijk aan haarproducten geweest. Dat was uitzondering van de 'Low Buy' waar ik aan mee doe... of zeg maar deed want ik ben wel even los gegaan bij Look Fantastic.

Net de CG Aveda spray getest... meh. Niet zo goed als die andere, helaas.
Alle reacties Link kopieren
Welke andere bedoel jij ook alweer?
Namen en rugnummers graag.
Ik ben ook bereid te sjoemelen.
Altijd.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Niet CG (alcohol) maar goed: Aveda Pure Abundance Voluminzing Hair Spray

Wel CG maar minder goed: Aveda Texture Tonic

Niet CG (alcohol) maar onderweg naar mij:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
15-10-2019 14:39
Ik zit niet meer op FB maar die bestanden zijn inderdaad niet compleet van wat ik me kan herinneren. Bovendien ben ik vreselijk eigenwijs en ook nog eens wantrouwend en wil ik altijd zelf checken of een product CG is of niet. Ik check bij voorkeur op de site van de producent.

Die gelee is inderdaad CG.
SallySpectra* schreef:
15-10-2019 14:07
Volgens mij wel.
Die bestanden zijn verre van compleet.
Thanks :heart:
Alle reacties Link kopieren
Heb net een hele grote bestelling geplaatst bij een webwinkelt voor haarspulletjes.
O.a. Mielle pomgranate leave in, giovanni, de monoi gelee, keracare custard en nog meer :facepalm: *huilende portemonnee*
Alle reacties Link kopieren
VC mag ik jou een off topic vraag stellen? Of wil je dat via pb...
Alle reacties Link kopieren
Zeikmatras schreef:
15-10-2019 16:55
Heb net een hele grote bestelling geplaatst bij een webwinkelt voor haarspulletjes.
O.a. Mielle pomgranate leave in, giovanni, de monoi gelee, keracare custard en nog meer :facepalm: *huilende portemonnee*
Is goed voor de economie hoor. Ben heel benieuwd! Wie weet zit de holy grail er tussen ;)
De curlsshop heeft ook weer een goede dag dankzij mij :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven