Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Alle reacties Link kopieren
Heel mooi die krullen Lady.
Krult je haar nu meer sinds cg?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er zelf niet blij mee. Ik vind dit een heel lastige lengte. Toen het nog langer was kon ik het nog vast maken als het echt drama was en nu niet. Ik heb de texture spray er in als een soort haarlak (is wel CG trouwens) zodat het nog een beetje zit maar het voelt niet lekker zacht en ik heb er veel werk aan. Kort is high maintenance.

FFA, ja het krult meer sinds ik CG ben maar ik besteed er ook veel meer aandacht aan.
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
05-11-2019 18:59
Kijk even bij Goldfinger (Grote Berg) en Pure Lou (Tilburg). Dat zijn bij mijn weten de twee die eruit springen.
Thx!! Binnenkort maar eens een afspraak plannen!
Alle reacties Link kopieren
Tja dan zijn er 2 opties: op je handen zitten en uitzitten tot het langer is, of accepteren dat het nu eenmaal meer werk is omdat je het niet in een frotknot kan doen als 't niet zit.
Ik vind dit wel een hele mooie lengte - bij anderen. Ik wil het zelf ivm sporten in een staartje kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
05-11-2019 19:05
Ik ben er zelf niet blij mee. Ik vind dit een heel lastige lengte. Toen het nog langer was kon ik het nog vast maken als het echt drama was en nu niet. Ik heb de texture spray er in als een soort haarlak (is wel CG trouwens) zodat het nog een beetje zit maar het voelt niet lekker zacht en ik heb er veel werk aan. Kort is high maintenance.

FFA, ja het krult meer sinds ik CG ben maar ik besteed er ook veel meer aandacht aan.
Waarom heb jij t af laten knippen?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Aija, dat lijkt ook erg op mijn haar! Ook qua kleur en lengte. Grappig.
Alle reacties Link kopieren
Wow wateen mooie krullenLady day! Maar de lengte zou ik ook niet fijn vinden. Wel leuk!
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
05-11-2019 19:12
Waarom heb jij t af laten knippen?
Ik had altijd een bob (op 1 lengte) maar het groeit zo snel. Kapper nu 2x achter elkaar ziek en daar werd ik niet goed van (want anderhalf uur enkele reis). Heb het zelf geknipt. Mijn eigen Deva Cut ;)
Alle reacties Link kopieren
En om even terug te komen op die krullenkapper. Ik wil niet dat ze me producten adviseren. Dan ga ik weer dingen kopen en ik heb nog genoeg. Bovendien heb ik eigenlijk heel makkelijk haar. Het is niet heel droog, pluizig, dik of wat dan ook. Beetje fijn, maar ach, het is ook niet heel dun.
Dus hoe nieuwsgierig ik ook ben, ik heb het geld er nu niet voor over.
Bovendien weet ik niet welke goed zijn in mijn buurt. Van al die kappers van jou, VC, heb ik nog nooit gehoord.
Maar ik hoor wel graag jullie ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben tamelijk immuun voor spullen aansmeren door kappers omdat ik er te knieperig voor ben. Zou sws eerst kijken of heet niet ergens online goedkoper te vinden is haha. Met mijn haar is een goede knipbeurt essentiëler dan het spul erin. Slecht knippen of lagen die te lang worden: :byee: krullen
Alle reacties Link kopieren
Mijn kapper was helemaal verbaasd over mijn haar transformatie :-D
Ze kende de methode, dus we hebben er lekker even over kunnen kletsen. Was leuk, omdat ik niet alles uit hoefde te leggen en geen rare blikken kreeg over wat je dan allemaal moet doen en laten.
Ze zei ook dat ze van een collega had geleerd hoe je krullend haar kan knippen, dus dat heeft ze nu zo gedaan.
Het is nu slap, want ze hebben wel sls en siliconen gebruikt, maar ik ben benieuwd hoe het straks zit met mijn eigen routine!
wat leuk helena! altijd fijn als iemand het verschil opmerkt :D
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is wel leuk. Ik heb al een paar keer gehoord dat ik zo’n mooie krullen heb. En er blij mee moet zijn :roll:

Bij mezelf zie ik alleen pluis en de ‘platte’ stukken ;-D
Maar de personen die mijn krullen mooi vinden die hebben natuurlijk nog geen 1 miljoen Pinterest - Youtube - Blog - krullenkapsels gezien... en ik wel :biggrin:
Very__Cherry schreef:
29-10-2019 09:23
Pro Voke touch of silver conditioner. Te koop bij div winkels, even googelen.
Wat ik zelf doe: mijn favo deep conditioner mengen met een hoeveelheid Colors to Play / Violet van Kruidvat. Werkt perfect. Kost slechts n paar euro per flesje en je doet er n keer of 6 mee.
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-colors ... gIWwfD_BwE
Heb net die colors to play gehaald. Morgen ga ik ‘m mengen met de deepco. Ben benieuwd...
Alle reacties Link kopieren
Tip!
Look Fantastic heeft dit weekend 30% korting op de meeste haarprodukten. Ik zie Boucleme, Kerastase, Shea Moisture, Cantu, Aveda etc.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik heb al een tijdje niet gelezen en geschreven hier. Mijn krul-obsessie is een beetje gezakt. Maar ik gebruik nog steeds wel alleen CG producten en de goede handdoeken etc. (met de bonnet ben ik ook lui geworden).

Van de week werden er professionele foto's van me gemaakt voor de kantoor website. En damned, wat zit zijn haar goed en wat vallen mijn krullen mooi.

Van dag tot dag zie of merk ik het niet zo, maar dit was wel het bewijs. En het was niet eens mijn beste haardag (dat is na een dag of 2, nu was het net geco-washed en dan zit het soms net wat te lossig met minder stevige clumbs)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de afgelopen week de gel achterwege gelaten vanwege het weer. Daarvoor in de plaats heb ik de Aura Botanica conditioner als leave-in gebruikt en Boucleme krullencreme en een klein beetje Aveda texture tonic. Werkte heel goed. Een stuk minder pluis zonder die glycerine. Mijn haar droogt ook veel sneller zonder. Heb de diffuser ook al even niet meer gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
09-11-2019 22:33
Ik heb de afgelopen week de gel achterwege gelaten vanwege het weer. Daarvoor in de plaats heb ik de Aura Botanica conditioner als leave-in gebruikt en Boucleme krullencreme en een klein beetje Aveda texture tonic. Werkte heel goed. Een stuk minder pluis zonder die glycerine. Mijn haar droogt ook veel sneller zonder. Heb de diffuser ook al even niet meer gebruikt.

Gebruik jij leave - in én daarna de krullencrème?
Ik gebruik op dit moment de krullencrème als leave - in en daarna de gele Bouclème gel. Ondanks al de positieve reviews kan ik nog niet echt zeggen dat ik er mega vol van ben. Mijn haar wordt ietwat vettig? Of beetje rubber achtig? Moeilijk te omschrijven.

De paarse Bouclème gel blijft mijn nummer 1. Helaas is hij bijna op en lijkt overal wel uitverkocht...
Alle reacties Link kopieren
FFA, ja, ik gebruik de conditioner als leave-in en daarna de krullencreme in de puntjes en een beetje extra voor die horrorlok van mij.

Wat jij beschrijft w.b. die gele Boucleme gel herken ik niet. Ik vind het normaliter heerlijk spul maar niet als het regent. Raar he dat die paarse overal uitverkocht lijkt te zijn. Ook al best lang. Ik heb er zelf geen ervaring mee.

Edit: ik zie dat ie op de Boucleme site nu wel weer beschikbaar is in alle formaten. Is een goed teken!
Mijn haar gaat ook steeds beter zitten. Ik gebruik iets andere producten dan eerst, maar de routine blijft hetzelfde. Type producten ook. Ik blijf pluis houden en daar baal ik wel van. Ook de hold in mijn krullen mag wat sterker. Het wordt dus tijd voor een afspraak bij een krullenkapper.
Ik wil een afspraak maken bij een kapper in de buurt (25km, dichtstbijzijnde), maar die is al vanaf mei met zwangerschapsverlof. Ik durf niet zo goed te mailen wanneer ze weer open gaat. Een andere optie is Y-Ous in Almere, maar daar las ik op de facebookgroep verschillende ervaringen over. En daar moet ik 45 min voor reizen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn haar is helemaal happy na de knipbeurt. Het zat gister super! Blijft toch leuk om dan naar een feestje te gaan en de verbaasde blikken te zien als je zegt dat het je eigen krullen zijn!
Ik heb een vriendin ook aangestoken, maar zij heeft heel ander haar dus moeilijk om advies te geven.
Alle reacties Link kopieren
@ Lady Ik denk soms dat die krullencrème het probleem is, ik gebruik deze als leave - in. Zal ik eens moeten uittesten.

Als die paarse gel er weer is koop ik gelijk een paar tubes! :biggrin:

@ Judy Als je nog steeds veel pluis hebt moet je eens meer gel proberen. Bij mij werkt dat goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens ook dat probleem niet met die gele boucleme. Ik vind hem nog steeds :heart:
Alle reacties Link kopieren
FFA, heb jij de Boucleme krullencreme? Ik gebruik daar echt maar een heel klein beetje van. En ja, het blijft uitproberen he.

Ik heb net een klein flesje Boucleme Super Hold Styler besteld. Gewoon uit nieuwsgierigheid. Ik zag wel dat er glycerine in zit dus wellicht niet zo fantastisch voor mij in dit vochtige weer.

Ik was ook helemaal van de Kokosboost (masker) af maar die heb ik gisteren weer eens uit de kast getrokken. Het heeft mijn haar niet slap gemaakt. Wel lekker zacht.
Alle reacties Link kopieren
@ Lady: Ja inderdaad, de krullencrème van Bouclème. Ik gebruik twee pompjes op lang haar. Dat lijkt me wel oké, niet?
Op dit moment is mijn haar nog aan het drogen, twee pompjes krullencrème en redelijk wat paarse Bouclème gel. Ik hoop dat het goed komt want ik heb vanavond een etentje.
Toevallig ook weer de Andrelon kokos boost als masker gebruikt, tot nu toe toch het beste masker voor mijn haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven