Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
26-11-2019 21:14
Lady Day,van krullencreme krijg ik meestal toch wel wat kleinere clumps, heb jij dat niet?
Ja, maar dat vind ik niet erg. Ik krijg grote clumps vooral van OM maar daar heb ik geen geduld voor. Bovendien, mijn haar zit totaal geen model in en met de kleinere clumps heb ik in ieder geval nog iets meer volume.
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
26-11-2019 21:12
De Supercream is een van de weinige echt fijne refreshers! Meng hem in je handen met water en dan met praying hands, en hier en daar losse plukken pakken die frizzy zijn.
Zit jij ook in de fb groep? Daar is een nieuwe hype, namelijk iemand (die de Dyson goed kent) heeft ontdekt dat de Dyson replica van Wish (a 30-40 euro) net zo goed werkt als the Real Thing. Nu is iedereen als een gek aan het bestellen. Ali Express heeft m dacht ik ook.
Oke. Ga ik morgenochtend uitproberen. Op droog haar?
Alle reacties Link kopieren
fretra schreef:
27-11-2019 14:58
Oke. Ga ik morgenochtend uitproberen. Op droog haar?
Ja hoor.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Nu wil ik die Supercream.... maar ik zag dat er kokosolie in zit. Wordt het daar niet vettig van?
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
27-11-2019 17:39
Nu wil ik die Supercream.... maar ik zag dat er kokosolie in zit. Wordt het daar niet vettig van?
Oh. Oeps. Ik heb niet de Supercream. Ik heb deze:
Afbeelding
Lady_Day schreef:
27-11-2019 17:39
Nu wil ik die Supercream.... maar ik zag dat er kokosolie in zit. Wordt het daar niet vettig van?
Je moet echt maar een beetje gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Toch nog maar eens iets nieuw geprobeerd door leave - in en een heel klein beetje (klein pompje) Bouclème krullencrème te gebruiken.
Ik had gezworen dat ik die crème niet meer zou gebruiken maar vind het toch zonde....
Terug geplopt want dat deed ik al effe niet meer wegens de warboel op mijn achterhoofd maar zonder gel heb ik daar dus totaal geen last van.
Resultaat is mooie zachte pijpenkrullen maar net iets teveel pluis naar mijn zin.
Het was heel snel droog en ik voel me ‘schoon’ zonder al die gel. Al bij al dus toch tevreden.
Ik denk dat ik misschien meer leave in nodig heb tegen pluis. Dat zullen we weer uitproberen de volgende keer :P

Helpt olie eigenlijk tegen pluis?
Alle reacties Link kopieren
FFA, ik ben nog steeds fan van de krullencreme. Ik gebruik een heel klein beetje (anders wordt het vettig) maar. En ja, net wat jij zegt, zonder gel gaat het drogen een stuk sneller.

Als ik veel pluis heb wrijf ik een druppeltje haarolie (ook van Boucleme, ruikt zalig) tussen mijn handen en ga ik heel voorzichtig over mijn haar. Ja, het werkt maar de volgende dag wil ik het dan wel (co)wassen. Als ik dat niet doe voelt mijn haar zwaar na het uitspoelen (ik spoel of was elke dag).
Alle reacties Link kopieren
FFA volgens mij heeft pluis alles te maken met het droogproces/ de droogwijze. Pluis wordt veroorzaakt door losse haren die uit de clumps springen. Haren die mooi opdrogen in die bundeltjes en hierbij ondersteuning krijgen, blijven het langst zitten in die bundels. Die kun je ook sealen met gel, en op t laatst met olie.
Als je olie op pluizig haar aanbrengt, wordt het niet veel beter vrees ik. Het enige wat er dan op zit is opnieuw nat maken, opnieuw bundels vormen.
Maar dat kan ook boerenwijsheid zijn.
very__cherry wijzigde dit bericht op 28-11-2019 09:26
0.20% gewijzigd
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
@ Lady Door dat zware gevoel ben ik tot nu toe al terughoudend geweest voor olie met mijn laag poreus haar. Daar blijft al snel alles op liggen. Misschien dan geen goede keus voor mij.

@ V_C Ik denk dat ik daarom straks mijn refresh met praying hands over de bovenste laag ga doen met gel.
Ik laat straks weten hoe het is uitgedraaid :nut:
Alle reacties Link kopieren
Ik (medium poreus) gebruik ook nooit olie. Op de een of andere manier is dat nooit geland binnen mijn routine. Ik weet dat het glans kan geven maar ik voel bij mezelf ook dat het elke vorm van grip of stevigheid teniet doet.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Refresh compleet mislukt :roll:

Volgende keer gewoon op wasdag gewoon een minimum aan gel op de bovenste laag denk ik want dit is 10 keer niks....
Ik heb een soort olie mengsel (elixer O_o ) van shea moisture en die gebruik ik regelmatig. Wel maar een heel klein beetje, alleen op de bovenlaag, op de lengten en op eventuele pluis. Daar helpt het aardig goed tegen. Maar de devacurl Cream is ook goed tegen pluis.

Heb vanmorgen gerefreshed met de devacurl cream, na de tip van vc. Zit best aardig, al blijft het zo droog :|
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu een tijdje bezig en lees en leer nog steeds meer over wat wel en niet te doen. Alleen ben ik nu toch in de war. Volgens testen heb ik laag poreus haar. Dus dan zou je denken, hydratatie. Maar mijn haar doet het vooral goed op proteine.
En met laag poreus haar zouden producten 'op' het haar moeten blijven liggen. Mijn haar eet alles wat ik erin smeer op.

Ik denk dat ik dit weekend maar eens zonder proteine, alleen hydratatie ga proberen. Kijken wat het nu doet.

Ik zal ook eens kijken hoe ik betere clumps kan krijgen. Nu nog steeds veel 'losse' haren. Iemand tips? Ik heb al de denham borstel maar heb het idee dat dit juist de clumps te fijn maakt.
Alle reacties Link kopieren
Die testen snap ik helemaal niets van. Ik kijk wat mijn haar doet in het echt. Als het miezert blijft de regen niet op mijn haar liggen maar is het binnen enkele seconden doorweekt.

Ik gebruik de Denman bijna nooit meer. Vanochtend toevallig maar meer om de sugar spray goed door mijn haar te verdelen. Ik ga er met mijn vingers om heen en geef de strengen een 'tikje' aan de onderkant. Vaak veren ze dan wel wat op en zoeken ze gezelschap van de strengen eromheen.

Met Orange Marmalade of lijnzaad kreeg ik de dikste clumps.
Alle reacties Link kopieren
Als het miezert blijft het wel even als druppels op mijn haar liggen. Ook als ik het nat maak met spuit heb ik druppels die erop blijven liggen en scrunch ik dan het water erin. Dat is wel zoals laag poreus haar zich zou moeten gedragen. De rest is een beetje tegendraads :-)
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat klinkt inderdaad laag poreus.
Alle reacties Link kopieren
.
java wijzigde dit bericht op 29-11-2019 04:22
99.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
als je aan de zijkant op ' eenheden' klikt kom je bij de bestanden.
Alle reacties Link kopieren
.
java wijzigde dit bericht op 29-11-2019 04:22
99.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
of aan de zijkant op 'bestanden' klikken.
Alle reacties Link kopieren
Aan de linkerkant, naast het logo staat een hele lijst met verschillende categorieen.

The Curls Cult - NL (Curly Girl Methode (CG))
Groep (Privé)
Info
Discussie
Eenheden
Aankondigingen
Leden
Evenementen
Video's
Foto’s
Bestanden
Aanbevelingen
Videoparty
Alle reacties Link kopieren
Java schreef:
28-11-2019 12:17
Bedankt voor je snelle reactie maar... Zijkant? Eenheden? :$
Bij mij staan ze bovenaan!
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
.
java wijzigde dit bericht op 29-11-2019 04:23
99.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
28-11-2019 09:51
Ik heb een soort olie mengsel (elixer O_o ) van shea moisture en die gebruik ik regelmatig. Wel maar een heel klein beetje, alleen op de bovenlaag, op de lengten en op eventuele pluis. Daar helpt het aardig goed tegen. Maar de devacurl Cream is ook goed tegen pluis.

Heb vanmorgen gerefreshed met de devacurl cream, na de tip van vc. Zit best aardig, al blijft het zo droog :|
Hier een vrij bruikbaar filmpje van mijn hair guru Curls and Blondies, mbt droog refreshen! De produkten kies je zelf, het gaat meer om de techniek (mengen met water etc)
https://youtu.be/PVare8NacKA
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven