Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
04-12-2019 11:47
En Pimp, hoe bevalt het? :)
Lig bij de brievenbus.... wordt vandaag bezorgd.
Alle reacties Link kopieren
Kom es op met dat succesverhaal Pimp!
Die pakjesavond kan wel wachten.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Het zat vanmiddag bij de post.... moet nu wachten op mn wasdag hè. Ga morgen wél de orange marmelade gebruiken bij mn refresh. Wat ruikt dat lekker!
Hier wel een succesverhaal. Sinds ik alles op echt kletsnat haar aanbreng en ik minder zuinig ben met de gel, krult mijn haar als een malle. Bovenlaag blijft wel een probleempje, maar daaronder gaat de wave over in echte krul :blond:
En ik heb een afspraak gemaakt bij een krullenkapper :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Vorige week hadden ze goede aanbieding bij Kruidvat, 5 andrelon producten voor 10tje. Heb ook de zeezout spray meegenomen, werkt als een malle!!!
Krukt echt veel meer, alleen na 2/3 dagen moet wel echt gewassen worden, het wordt wat rouwiger er ook van
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik een 'sugar spray' en daarvan krult het ook als een malle.
Alle reacties Link kopieren
Mijn fohn is kapot dus had die ene besteld van Wish waar iedereen zo lyrisch over was.
Alleen diffuser opzet stukje miste, dus ik stelde de vraag of dat die evt nog nagezonden kan worden.
Krijg een bericht terug dat ze nu het hele bedrag terugstorten, ook goed :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij met de Orange Marmalade! Vanochtend mijn haren natgespoten, beetje erin gekneed en aan de lucht laten drogen. Daarna 1 x natgeregend en het zit eigenlijk hartstikke goed!
Hier sinds een paar dagen de kinky curly custard. Goed spul wel, moet nog even goochelen met de hoeveelheden en eventueel andere producten erbij. Nog nooit zulk pluisvrij haar gehad, goede kruldefinitie, glans. Geen stro meer te bekennen, ben echt onder de indruk. Alleen het volume kan beter.
Alle reacties Link kopieren
De Dyson fohn uitgeprobeerd. Geen succes. Helemaal niet voor dat geld.
Geretourneerd.
Alle reacties Link kopieren
Sally, dat klinkt goed! Ik zoek glans, en goede definitie.

Heb vanavond gewassen, conditioner, uitkammen, squish to condish. Ik krijg heel mooie clumps als het zeiknat is. Maar als ik na het douchen producten erin smeer, dan heb ik ineens dunne clumpjes. Dat wordt volgens mij de pluis.


Dus na het wassen wat krullencreme en een klodder gel erin gedaan en nog even m’n hoofd snel onder de douche gedaan. Even geknepen met hydrofiel en geplopt in een microvezel handdoek.
Ben heel tevreden over de dikte van m’n clumps, maar het is nog niet geheel droog. Nu lekker in bed en haar omhoog in een losse knot. Hopelijk wordt het wat morgenochtend 😄
Maar de volgende washday ga ik het eerder op de dag wassen en kijken wat deze manier doet.
Hertje, ik doe tegenwoordig de producten (crème en gel) in de douche in mijn haar, dus echt in kletsnat haar. Dat geeft grotere clumps en minder pluis. Dacht altijd dat dat onzin is, maar het werkt echt ontzettend goed. Vervolgens vocht eruit knijpen met hydrofiel doek, doek om mijn hoofd, aankleden, nog wat vocht eruit knijpen en klaar. Ploppen moet ik ook niet te lang doen want dan krijg ik dunne slierten.

Kinky curly producten bevatten geen glycerine, ik vermoed dat dat de pluis vermindert. Ga in elk geval ook hun andere producten proberen, maar dat mag ik pas van mezelf als andere producten op zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben toch wel heel benieuwd naar die Kinky Curly custard. Geen glycerine klinkt goed. Niet dat ik ontevreden ben over de Bouclème gels maar er zit glycerine in en met wat miezerig weer heb ik gegarandeerd pluis.

De laatste tijd en ik er wel minder mee bezig. Ik heb zo veel geëxperimenteerd maar er is geen magic bullet. De laatste week heb ik alleen maar krullencreme gebruikt met soms een beetje sugar spray. Ik föhn ook niet meer want het drogen duur niet zo lang als ik geen gel gebruik. Het zit eigenlijk wel okay.
Ja lady, ik heb dus ook veel pluis en mijn haar wordt snel droog en stro-achtig. Met wat zwaardere producten wordt dat wel minder, maar dan wordt mijn haar zwaarder en dat gaat ten koste van de krul en volume. Die kinky curly lijkt daar net tussenin te zitten. Ze hebben ook een mousse, ga ik ook proberen, en de deepco ook. Leuk onder de kerstboom :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn inderdaad leuke kerstcadeau’s! Dat heel nat stylen is dus ook bij jou een succes, Sally. Hou ik erin!

Mijn krullen waren mooi gedroogd vanmorgen. Klein beetje cast wat er in zat uitgeknepen en verder niks aan gedaan.
Ik heb gisteren de orange marmelade geprobeerd en mijn haar zit vrij dramatisch. Veel krul en harde cast maar heel slierterig en geen volume, beetje viezig en ook best wat pluis. Beetje hetzelfde effect als ik met die heel goedkope gels krijg. Iemand een idee wat ik fout heb gedaan? Misschien teveel gebruikt? Had verder expres geen crème eronder gedaan ofzo, dus dat kan het niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee Sally, ik ken het niet.

De paarse boucleme gel valt me ook wat tegen tot nu toe. Haar wordt wel harder dan met alleen de gele, maar het lijkt ook wat slierteriger te blijven. En ik wil juist grote, zachte clumbs.
Maar misschien lag het ook aan andere producten, want mijn conditioner was op. Dus weer een keer de as i am cowash gebruikt, maar dat dat is toch echt niks voor mijn haar. Wordt slap en met weinig krul . Dus mss was het een verkeerde combi.
Alle reacties Link kopieren
Sally, geen idee wat er mis ging met de OM. Ik heb er zelf wel goede ervaringen mee behalve dat het 4+ uur duurt voor mijn haar droog is.

Helena, knijp je de cast er uit als je haar echt helemaal droog is? Ik ben wel tevreden over de paarse Boucleme... inderdaad meer hold dan de gele maar de gele is wel mijn favoriet.

Dat gezegd hebbende.... ik gebruik steeds minder gel. Ik had vandaag echt een goede haardag. Ik had het uitgespoeld met water en daarna alleen wat krullencreme er in en wat Eau des Vagues (niet CG want alcohol) en toen het bijna droog was nog een heel klein beetje krullencreme in mijn pluislok. Ik had bijna geen pluis vandaag.

Ik moet wel zeggen dat ik zonder al dat gefaff niet een hoofd vol pijpenkrullen heb maar meer 2C. Maar ik heb er geen zin meer in, al dat gedoe. Als ik er geen gel in doe is het ook gewoon lekker in een uur droog.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik wacht tot het helemaal droog is. Soms ga ik zelfs slapen met de cast erin. Dan is het echt wel droog de dag erna. Maar toch valt het op de een of andere manier niet zo lekker.
Maar ik ga nog even wat experimenteren!
Dit weekend maar weer eens fijn bij nul beginnen met een final wash, deepco enzo. Eens kijken wat dat doet.
Met de kerst wil ik wel graag dat het curly curly zit! Anderen doen een generale met het eten. Ik met m’n haar :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik kan eindelijk zeggen na 4 maanden dat ik een routine heb.

* Shampoo van Dr. Organic, de 2 in 1 hennep of zoiets.
* Conditioner van Andrelon kokos boost
* Klein beetje leave - in conditioner van Shea voor laag poreus haar
* Even ploppen en dan luchtdrogen en wat diffusen na een uurtje om de boel wat te versnellen met de Manes by Mell techniek
* Als het 95 % droog is met praying hands een erwtje gel op vochtige handen voorzichtig over mijn “halo-frizz” gaan.
Eender met welke gel in die hoeveelheid, geeft zelfs geen cast.

Mijn fijn haar valt nu in mooie zachte pijpenkrullen en is super snel droog. Ook op dag 2 en 3 zit het nu nog goed. Refresh is meestal met water alleen.
Ook al dat knijpen en scrunchen doe ik niet meer. Alleen onder de douche met de leave - in om clumps te vormen vlak voor het ploppen.

Ik ben heel blij ondertussen met het resultaat op 4 maanden. Mijn haar mag net iets gehydrateerder zijn maar tot nu toe wordt het alleen vetter bij iedere poging.
Maar dat komt nog wel goed hoop ik. En dat beetje pluis neem ik voor lief.
Heb nu tenminste geen slierten meer op dag 2 en 3 door al die gel.
Alle reacties Link kopieren
Even dit topic uppen!

Ik heb de proefjes van Holy Curls uitgetest. Op zich prima spul maar of het nou zoveel meer voor mijn haar doet dan de cheap Nivea.... Nee. Het ruikt wel zalig. Ga wel aan de Orange Marmelade, daar had ik ook een testverpakking van.
Zat laatst ook al dit topic te denken!

Ik heb het masker van Boucleme geprobeerd, is echt ge-wel-dig. Ruikt niet lekker trouwens. En ik ga denk ik ook voor de orange marmalade, hoewel ik de combi Boucleme-bouncecurl ook erg goed vind.
Alle reacties Link kopieren
Oh, goed te horen dat het Boucleme masker goed is. Als ik het goed herinner zit er proteine in. Ik heb er nu eentje van Shea Moisture die fuchsia rose (heb jij volgens mij ook, Sally) maar ik heb niet het idee dat het meer doet dan mijn Aura Botanica conditioner.

Helaas wel even op low buy dus ik maak op wat ik heb. Dat duurt nog wel een maand of zes.

En verder.... ik ben er nauwelijks meer mee bezig. Haar zit ook niet fantastisch of zo als ik er niets mee doe. Afgelopen week wel weer een keer een echte routine gedaan, inclusief diffuser en ja, dan zit het echt wel een stuk beter. Over een paar maanden eerst maar weer eens naar de kapper.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik die petal fresh shampoo, maakt wel goed schoon maar tegelijkertijd heb ik ook wel idee dat deze wel uitdroogt?
Verder heb ik nog iets ontdekt, heel suf misschien, maar :)
Ik doe gel in mijn haar als nat is en scrunch het. Daarna diffusen, niet helemaal droog.
Dan heb ik al beetje krullen, maar als ik daarna weer natmaak met plantenspuit en opnieuw wat gel en scrunch en diffuse heb ik echt veel meer Krul!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Hoe doen jullie dat met je haren wassen? Met shampoo of alleen conditioner?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven