Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Wie kan me helpen? Ben nu al een tijd cg maar kan mijn draai er niet in vinden en ben echt niet tevreden.
Heb al van allerlei producten geprobeerd. Maar mijn haar zit er echt niet mooi door. Dan zie ik foto’s voorbij komen en dan denk ik, ik wil mijn haar ook zo mooi. Het zit pluizig, voelt niet fijn aan, mijn hoofdhuid jeukt vaak. Het zit gewoon niet mooi. Al helemaal niet los wat ik zo graag zou willen.
Ik heb haartype 2B/2c en wat 3a.
Ik heb dik haar met hoge porositeit wat proteïne nodig heeft...
Wie kan me producten adviseren?
Alle reacties Link kopieren
PepenmuntThee schreef:
14-01-2020 19:47
Wie kan me helpen? Ben nu al een tijd cg maar kan mijn draai er niet in vinden en ben echt niet tevreden.
Heb al van allerlei producten geprobeerd. Maar mijn haar zit er echt niet mooi door. Dan zie ik foto’s voorbij komen en dan denk ik, ik wil mijn haar ook zo mooi. Het zit pluizig, voelt niet fijn aan, mijn hoofdhuid jeukt vaak. Het zit gewoon niet mooi. Al helemaal niet los wat ik zo graag zou willen.
Ik heb haartype 2B/2c en wat 3a.
Ik heb dik haar met hoge porositeit wat proteïne nodig heeft...
Wie kan me producten adviseren?

Ik ben nog geen ervaringsdeskundige maar zelf gebruik ik wel al lang oliën en heb ongeveer hetzelfde haartype als jij. Momenteel gebruik ik amandel en castor olie. Ik ben nu 1 week cg en zit nu al zó veel mooier dan ooit! Als het bij mij pluist (het is heel droog) gewoon lekker wat olie erin. Ik doe dit alleen tot onder mijn oren. Daarboven niet want mijn hoofdhuid wordt wel weer snel vet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal weken geleden de coconut cowash van As I Am weer van stal gehaald en wederom voelt het zwaar en wat viezig. Had ik de vorige keer ook. Heerlijk spul maar niet voor 3x per week. Morgen maar weer terug naar Boucleme.

Einde mededeling.
Alle reacties Link kopieren
PepenmuntThee schreef:
14-01-2020 19:47

Wie kan me producten adviseren?

Ik heb totaal ander haar, dus ik vrees ervoor. Ik heb veel fijn haar en laag poreus.
Tegen ‘de regels’ in was ik mijn haar iedere week met shampoo met sulfaten. Co wash werkt voor mij totaal niet en alleen cg shampoo is niet genoeg. Ik doe dit nu sinds een aantal weken en het heeft nooit zo goed gezeten, het is heel luchtig en schoon waardoor het goed krult.
En ik gebruik amper gel, pas als het 90% droog is doe ik een erwtje gel met praying hands over mijn halo-frizz.
Het is vooral de techniek dat het doet slagen.
Blijven proberen!
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ben al een tijd bezig met cg. Wie heeft raad? Ene keer zit het wel aardig andere keer twijfel ik of het wel lijkt alsof ik krullen heb en niet of er een stuk vuurwerk in mijn haar is ontploft :"-(

Ik heb vreselijk dun haar. Mijn eigenschappen:
Dichtheid/dikte: dun
Krultype: 3A/3B
Porositeit: hoog
Elasticiteit: geen idee (kom daar niet helemaal uit. Lijkt op midden)

Ik kleur ook nog. Ja, ik weet het dat is natuurlijk niet goed, maar ben veel blijer met blond dan donker (en grijs) haar. Heb wel het probleem nu ik geen zilvershampoo meer gebruik er snel een roodtint in komt (niet mooi, ik wil as).

Wat ik nu gebruik:
Shampoo 2x per week van dr. Organic
Conditioner van dr. Organic
Deep co (in geval van shampoo) van Tuinen Organic Moroccan Oil
Aunt Jackie’s met water in een spray iedere ochtend (heb haar als een vogelverschrikker als ik wakker wordt)
Op nat haar en soms wat droger haar (wissel ik af, zie niet echt verschil) de flaxseed van Aunt Jackie’s (blij mee).

Wie heeft er nog ideeën voor mij?
Lady_Day schreef:
14-01-2020 20:34
Ik heb een aantal weken geleden de coconut cowash van As I Am weer van stal gehaald en wederom voelt het zwaar en wat viezig. Had ik de vorige keer ook. Heerlijk spul maar niet voor 3x per week. Morgen maar weer terug naar Boucleme.

Einde mededeling.
Werkt het in het begin wel goed? Misschien moet je steeds switchen van product?
Alle reacties Link kopieren
@ Wertyu
Ik heb ook vrij dun haar, minder krul dan jij. Maar mijn haar doet het niet goed op dr. Organics. Wordt het soort van stijf en viezig van. Dus minder soepel haar, wat bij mij niet helpt met zacht en krullend haar. Maar ik lees ook andere mensen hier die er wel blij van worden.
Mijn haar reageert ook niet goed op kokos. Dus ik gebruik niks met dat erin.

Bij mij is het mn de gel what does the tric. Ik weet dat ik het al vaak heb gezegd, maar mijn haar krult nog steeds heel goed met de gele gel van Boucleme.
En ik gebruik ook nog vaak de gel van Wella strong hold. Anderen vinden die veel teveel plakken (wat ook zo is), maar dat helpt mij om clumbs te vormen en te houden.

Geen idee of je hier iets aan hebt Wertyu...
Alle reacties Link kopieren
En Pepenmuntthee, ik heb ook ander haar, dus ik heb geen idee wat je moet doen.
Heb je niet teveel producten met proteine?
Zoek maar eens op proteine-overload. Dan wordt het ook droog en touwig geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Letsgetlosttonight schreef:
15-01-2020 08:47
Werkt het in het begin wel goed? Misschien moet je steeds switchen van product?
Ja, als ik er net mee begin (of opnieuw begin) dan denk ik echt 'dit is het!' - zelfde met het Andrelon Kokosboost masker. Ik denk dat mijn haar een overdosis kokos gewoon niet fijn vindt.

Helena, ik ga vandaag ook weer een final wash doen. Ik doe dit meestal zo'n 1x per maand maar wellicht is vaker nodig.
Wertyu schreef:
15-01-2020 08:39
Ook ik ben al een tijd bezig met cg. Wie heeft raad? Ene keer zit het wel aardig andere keer twijfel ik of het wel lijkt alsof ik krullen heb en niet of er een stuk vuurwerk in mijn haar is ontploft :"-(

Ik heb vreselijk dun haar. Mijn eigenschappen:
Dichtheid/dikte: dun
Krultype: 3A/3B
Porositeit: hoog
Elasticiteit: geen idee (kom daar niet helemaal uit. Lijkt op midden)

Ik kleur ook nog. Ja, ik weet het dat is natuurlijk niet goed, maar ben veel blijer met blond dan donker (en grijs) haar. Heb wel het probleem nu ik geen zilvershampoo meer gebruik er snel een roodtint in komt (niet mooi, ik wil as).

Wat ik nu gebruik:
Shampoo 2x per week van dr. Organic
Conditioner van dr. Organic
Deep co (in geval van shampoo) van Tuinen Organic Moroccan Oil
Aunt Jackie’s met water in een spray iedere ochtend (heb haar als een vogelverschrikker als ik wakker wordt)
Op nat haar en soms wat droger haar (wissel ik af, zie niet echt verschil) de flaxseed van Aunt Jackie’s (blij mee).

Wie heeft er nog ideeën voor mij?
Misschien eens een cream proberen? En heb je erg droog haar? Dan misschien tussendoor wassen met een cowash ipv twee keer per week shampoo.
Hoe slaap je? Bij mij maakt het veel verschil dat ik mijn haar in een knot doe en op een zijden kussensloop slaap. Als ik met los haar slaap, is het de volgende dag niet om aan te zien.
Alle reacties Link kopieren
Hi Helena2 dank voor je reactie en tips! Doe jij die gel erin met praying hands? En scrunch je de cast er ook weer uit met praying hands?

Waar ik echt wel tevreden over ben is die flaxseed van aunt Jackie. Heel soms lukt het mij alleen niet om de cast er helemaal goed uit te krijgen.

Van viezig haar met die shampoo en conditioner heb ik eigenlijk geen last.
Alle reacties Link kopieren
Lady day: Ik vind het wel grappig dat wij een beetje gelijk op lijken te gaan met onze experimenten.
Ik heb vorige week ook weer een keer de as i am coconut geprobeerd. Wist ook weer waarom ik hem aan mijn dochter heb gegeven :-)

Ik heb ook een shea moisture cowash gekocht: omega 3-6-9 nog wat. Vond het wel interessant klinken. Valt tegen. Pas 1 keer gebruikt hoor, maar haar is sneller vet. En ik zie nog niet meer krul ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Wertyu schreef:
15-01-2020 09:01
Hi Helena2 dank voor je reactie en tips! Doe jij die gel erin met praying hands? En scrunch je de cast er ook weer uit met praying hands?

Waar ik echt wel tevreden over ben is die flaxseed van aunt Jackie. Heel soms lukt het mij alleen niet om de cast er helemaal goed uit te krijgen.

Van viezig haar met die shampoo en conditioner heb ik eigenlijk geen last.
Ik doe die gel in kletsnat haar. Met praying hands en dan scunchen. Daarna ploppen met een microvezel van de decathlon.
Even wachten en dan nog met de handdoek een beetje in model crunchen. Dan gebruik ik altijd een fohn met diffuser. Dan krijg ik meer krul en ik heb geen geduld. Daarna laat ik het nog even met de cast zitten, totdat ik weg moet of er genoeg van heb.
De cast eruit scrunchen doe ik door gewoon van onder naar boven te knijpen in mijn haar. Als het er lastig uitgaat, dan helpt het bij mij om met een droge microvezel handdoek weer te scrunchen. Of te klappen in mijn handen met mijn haar ertussen. Maar ik heb dat eigenlijk bijna nooit. Gel die ik er niet uitgescrunchd krijg gebruik ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Dat van die gel pas op het laatst heb ik ook een tijdje gedaan en werkte goed maar de laatste paar weken niet meer dus ik ben weer op zoek naar iets nieuws. Maar niets werkt eigenlijk. Mijn haar voelt ook gewoon niet fijn meer. Het zit ook voor geen meter omdat ik eigenlijk naar de kapper moet. Ik heb het een paar maanden geleden zelf geknipt en dat pakte niet zo goed uit dus ben het nu aan het uitgroeien. Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet.

Nou ja, eerst maar die final wash. Helaas heb ik geen fijne deepco (Novex black en Shea Moisture roze fruittoestand - beiden vind ik geen succes). Misschien dat dat nog wel een verschil kan maken. Eigenlijk wil ik geen spul meer kopen....
Toch maar het Boucleme masker aanschaffen, lady... :proud:
Vind ‘m echt heel goed. Geur is alleen niet lekker.

Heb nu een tester van de devacurl cowash (no-poo). Die vind ik ook erg fijn. Je hebt er alleen best veel van nodig, maar dat heb ik tot nu toe met elke cowash gehad. Heb vandaag echt een ontzettende krullenbos voor mijn doen. En dat zonder gel (heb crème van devacurl en mousse van kinky curly gebruikt en geen gel dit keer).

Omdat ik een droge hoofdhuid (incl jeuk en schilfers) heb, heb ik ook een scalp oil aangeschaft van blueberry bliss. Bevalt ook heel goed. Verrassend ook dat die olie op mijn hoofdhuid de rest van mijn haar helemaal niet vet maakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het masker van Boucleme besteld en ook een mini Aura Botanica masker. Ik weet niet wat er met mijn haar aan de hand is maar na de final wash is het nog steeds niet 'goed'. Of ik proteine of moisture nodig heb weet ik niet maar het voelt nu zwaar en het krult minder en het pluist ook meer.

De As I Am cowash staat nu weer in de kast en ik heb de Boucleme curl cleanser weer van stal gehaald. Ja, ik heb er ook veel van nodig. Ik denk omdat het niet schuimt en het lastig te verdelen is.

Momenteel ben ik niet onder de indruk van dit hele gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft eerder dat je weer naar de kapper moet, dát kan de oplossing zijn i.p.v. weer ander spul. Na een goede knipbeurt krult m’n haar veel beter, al is het maar puntjes en het model weer erin.
Alle reacties Link kopieren
Op zich waar maar ik draag mijn haar in een bob. Het wordt dus zeer regelmatig bijgeknipt.

Toen ik er heel veel mee bezig was toen zat het echt wel goed maar ik heb geen zin in ploppen, met de denman, scrunchen, veel gel er in, uren wachten tot het droog is, de gel eruit knijpen of dan nog aan de haal met de diffuser.

Ik denk dat ik had gehoopt dat na een jaar goed voor mijn haar te zorgen dat het van nature gewoon beter zat en krulde. Als ik er verder niets aan doe, en alleen maar een beetje creme of leave-in gebruik is het echt niets bijzonders. 2b/2c en een enkele verdwaalde pijpenkrul.

Maar misschien is dit het gewoon. Misschien kijk ik teveel naar krullenbollen op social media die altijd wakker lijken te worden met een weelderige bos krullen zonder enige pluis.

Ik wil niet terug naar de siliconen maar ik mis ze wel soms.

Heb nu mijn haar in het Boucleme masker zitten. Even kijken wat het doet. Ik vind de geur trouwens helemaal niet vies. Veel minder sterk dan de gel wat ik echt naar anti-muggenspul vind ruiken.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
16-01-2020 12:30
Op zich waar maar ik draag mijn haar in een bob. Het wordt dus zeer regelmatig bijgeknipt.

Toen ik er heel veel mee bezig was toen zat het echt wel goed maar ik heb geen zin in ploppen, met de denman, scrunchen, veel gel er in, uren wachten tot het droog is, de gel eruit knijpen of dan nog aan de haal met de diffuser.

Ik denk dat ik had gehoopt dat na een jaar goed voor mijn haar te zorgen dat het van nature gewoon beter zat en krulde. Als ik er verder niets aan doe, en alleen maar een beetje creme of leave-in gebruik is het echt niets bijzonders. 2b/2c en een enkele verdwaalde pijpenkrul.

Maar misschien is dit het gewoon. Misschien kijk ik teveel naar krullenbollen op social media die altijd wakker lijken te worden met een weelderige bos krullen zonder enige pluis.
We hebben ongeveer hetzelfde haar geloof ik.
Het kan best eens fantastisch zitten maar daar moet ik dat soort dingen voor anders is het inderdaad een beetje mewww. :D

Sinds ik niet echt een bob meer heb maar richting ronde lijnen in m’n haar ben gegaan blijft het wel langer goed zitten en hoef ik minder vaak naar de kapper.
Zal eens kijken of ik een plaatje kan plakken.
De goedkope gele gel bevalt me ook erg goed, het is het eerste product in jaren wat ik opmaak en weer ga kopen. Mijn haar en hoofdhuid vinden het een stuk fijner. Cg friendly shampoo of cowash met wat leave in en de gel en m’n haar zit voor 80 % prima. Voor de overige 20 % komen de mousses en volumepoeders e.d. om de hoek kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet dat een plaatje plakken lukt. Ik ben van meestal een botte bob (of nog korter) naar dit aan het gaan.

Dan maar de link: Miss Charmsie op Instagram.
https://www.instagram.com/p/B7E--OZh4mX ... eeflmr6kuk

Ook al zegt ze zelf weinig en fijn haar te hebben: ik heb minder haar en een fijnere, gladdere haarstructuur met wat meer verschillen in m’n krul.
nimue_iparis wijzigde dit bericht op 16-01-2020 14:14
75.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Staat haar leuk! Maar ik heb echt wel ander haar. Minder krul en minder volume.

Ik keek van de week een docu over Michael Hutchence. Ik heb precies zulk haar:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook een hele leuke vrouw om te zien. Het is m’n missie om het model zo te krijgen (met de beperkingen van mijn eigen haar). Ik weet niet of ik de lengte achter ga redden zonder dat het plat/dunnig/armoedig wordt.

Oh maar dan heb je heel leuk haar! Dat vind ik er altijd zo nonchalant mooi uitzien. Ik weet maar al te goed dat schijn bedriegt natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat mijn haar er rommelig uitziet. Ik laat het dit weekend even knippen hoewel ik ook weer fantasieën heb om het lang te laten groeien. Dan kan het tenminste nog vast. Als ik nu echt een bad hair day heb dan kan ik er helemaal niets mee.

Het Boucleme-masker heeft wel iets gedaan. Het voelt nu minder 'mushy'.
Alle reacties Link kopieren
Dat is lastig inderdaad. Kom je niet weg met bandana, sjaaltjes en andere haarbandachtige dingen of schuifjes en speldjes op een bad hair day?
Alle reacties Link kopieren
nimue_iparis schreef:
16-01-2020 15:44
Dat is lastig inderdaad. Kom je niet weg met bandana, sjaaltjes en andere haarbandachtige dingen of schuifjes en speldjes op een bad hair day?
Een pruik zal zeker werken ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven