Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Alle reacties Link kopieren
Is niet vloeken in de kerk. Zo doe ik het zelf ook vaak.
Ik was mijn haar onder de kraan, dan masker erin, dan douchen. Ik ga niet twee keer douchen nee.
Ik ben nu ook zo'n kleine 2 maanden cg. Ik krijg veel complimenten. Men ziet dus blijkbaar echt verschil.
Maar wat is het lastig om je draai te vinden in de wirwar van de cg methode.
Wil er ook geen bak met geld aan uit geven, maar merk dat het ook verslavend is, als je leest over een fijn product oid.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het nu een half jaar. Mijn haar is wel echt gezonder, meer glans.
Maar wat ik wel lastig vind, is dat ik mijn haar nu vreselijk saai vind zitten als ik er een keer geen zin in heb qua styling. Dus zonder gel en ploppen enzo zit het plat, suf en saai. En dus voel ik me soms bijna verplicht die hele routine te doen.

Maar als ik het vergelijk met het begin toen ik er echt veel mee bezig was, ben ik wel echt minder een slaaf van mijn haar geworden. En het is ook goedkoper geworden, want ik koop gewoon niks nieuws, omdat ik het maximale resultaat nu wel bereikt heb denk ik. Dat is ook fijn!
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dezelfde als Helena. Als ik de hele routine doe dan zit het echt wel beter maar zonder al die stappen is het eigenlijk nog hetzelfde als een jaar geleden maar dan wel iets gezonder.

Ik heb veel geexperimenteerd met routines en producten en heb daar nu wel een weg in gevonden. De holy grail bestaat niet dus ik hoef er ook niet (meer) naar te zoeken.

De deepco's hebben veel goeds gedaan voor mijn haar en de stijltang raak ik ook niet meer aan. Ik masseer mijn hoofdhuid nu ook regelmatig met Boucleme olie.

Producten met kokosolie werken heel goed, in kleine doses. Gebruik ik het teveel dan heeft het een averrechts effect.

Zelf lijnzaadgel maken heb ik geen zin meer in. Dat begon ook snel niet lekker te ruiken. Ik heb nu de flaxseed van Aveda. Zit alcohol denat. in dus niet CG maar ik vind het wel prima zo. Mijn haar is ook niet meer droog.

Ik heb veel producten getest en maar weinig producten ben ik dermate enthousiast over dat ik ze weer zou kopen. De gele Boucleme gel is wel een favoriet. Orange Marmalade ben ik ook tevreden over alleen duurt het dan letterlijk uren voordat mijn haar droog is. Ik heb daar gewoon geen zin meer in.

En als laatste heb ik nu wel geaccepteerd dat ik gewoon geen hoofd vol 3A krullen heb. Het is 2B/2C en dat is ook wel prima.
Voor mijn verjaardag de groene Boucleme (exfoliating) shampoo gekregen. Die is fijn :cheer2: ! Lady, als je nog een goed reinigende cg shampoo zoekt (en geld over hebt :biggrin: ) dan is dit zeker een tip!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erachter gekomen dat ik minder verzorgende producten nodig heb. Alleen de co-wash (asIam) en de creme light gel (bounce curl) in zeiknat haar. Geen deep-co, geen leave-in conditioner, geen shampoo.

Ik doe niet altijd het hele styling-circus, ik dep mijn natte haar met een handdoek. Niks knijpen ofzo, gewoon het aan mijn hoofd geplakte haar deppen. Met een dikke katoenen handdoek. Mijn haar blijft namelijk lang nat.

En dan met nat haar slapen, wel op zo’n speciale sloop, dat dan weer wel. In de ochtend springen de netjes geclumpte krullen me tegemoet. Met een beetje water wijs ik ze naar links en rechts waar ik ze wil en dat is dat.

Als ik in de ochtend was, gebruik ik een föhn met diffuser. Dan zit het ongeveer hetzelfde maar ben ik wel drie kwartier bezig.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
27-01-2020 23:03
Voor mijn verjaardag de groene Boucleme (exfoliating) shampoo gekregen. Die is fijn :cheer2: ! Lady, als je nog een goed reinigende cg shampoo zoekt (en geld over hebt :biggrin: ) dan is dit zeker een tip!
Hahaha. Ik heb zeker geld over nu ik 3 maanden een No Buy doe. Ik zet em op mijn lijstje voor als ik vervanging nodig heb ;)
Alle reacties Link kopieren
Hello ladies!
Wat een luxe om een NL forum over de curly method tegen te komen. Ik lees al een hele tijd mee op een internationaal forum maar qua producten is dat soms wat lastig.
Vorig jaar ben ik begonnen met de Curly method en gebruik nu een shampoo-bar van Dille&Kamille en een conditioner van Faith in Nature als deep-co. Voor de normale conditioner wissel ik een beetje af en heb nog niet hét product kunnen vinden, snel last van build up enz. In de zomer werkte voor mij de Cantu curl activator wel prima maar ik merk dat het in de winter veel te zwaar is, waardoor mijn slag/krul helemaal uitzakt. Ik duik het topic in voor jullie tips&tricks en hoop mee te kunnen schrijven met jullie.
Alle reacties Link kopieren
Mijn grootste vijand is pluis. Een refresh werkt bij mij alleen met een klein beetje gel of krullencreme. Zodra er water bijkomt is het niets dan slierten en pluis. Gels met lijnzaad zijn daar voor mij het beste voor maar het nadeel is dat ik vaak de harde punten er niet uit krijg.

Ik heb nu ook een lengte waar ik niets mee kan. Het is een lange bob maar niet lang genoeg om in een knot te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog geen vaste routine. Het enige waar ik achter gekomen ben is dat mijn haar snel vies voelt met gel en ik dan vaker dan 1 x per week moet wassen. 4 verschillende gels geprobeerd maar merk geen verschil.

Ik zit nu op dag 4. Maandagochtend haren gewassen met petol fresh tea tree. Daarna deep co van de action. Klein beetje conditioner. Daarna in drooggedept haar de defenition crème en mousse van Nivea.
Gisteravond gebadderd en zeiknatte refresh gedaan. Alleen wat verdunde conditioner als leave in gebruikt. Aan de lucht laten drogen. Vanochtend alleen wat volumepoeder gebruikt en mijn haar zit eigenlijk nog hartstikke goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik was weer eens begonnen met wat duurdere producten, zoals de paarse boucleme gel en een cowash van shea moisture. Gewoon omdat ik het fijn vind om chique producten te gebruiken en ik ergens denk dat het beter en mooier wordt.

Maar het wilde niet echt goed lukken. Weer vanalles geprobeerd: gel in zeiknat haar, gel in handdoekdroog haar, met en zonder denman brush, met en zonder leave-in. Maar het was toch niet wat ik eerst aan krullen had.
Toen maar weer gewoon terug naar mijn start-spul. Mijn gewone andrelon zen conditioner en mijn wella-gel. En het zit weer super!
Ik stop met al die dure zooi kopen. Alleen de gele boucleme gel, die blijft. De rest maak ik op en dan hou ik het lekker bij mijn goedkope CG-producten. Scheelt me bakken met geld!
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
06-02-2020 13:00
Ik heb nog geen vaste routine. Het enige waar ik achter gekomen ben is dat mijn haar snel vies voelt met gel en ik dan vaker dan 1 x per week moet wassen. 4 verschillende gels geprobeerd maar merk geen verschil.

Ik zit nu op dag 4. Maandagochtend haren gewassen met petol fresh tea tree. Daarna deep co van de action. Klein beetje conditioner. Daarna in drooggedept haar de defenition crème en mousse van Nivea.
Gisteravond gebadderd en zeiknatte refresh gedaan. Alleen wat verdunde conditioner als leave in gebruikt. Aan de lucht laten drogen. Vanochtend alleen wat volumepoeder gebruikt en mijn haar zit eigenlijk nog hartstikke goed!
1 keer per week wassen, wat lijkt dat me heeeeeerlijk! Ik moet echt om de dag. Gatver. Vaak geen zin in.
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
06-02-2020 20:46
1 keer per week wassen, wat lijkt dat me heeeeeerlijk! Ik moet echt om de dag. Gatver. Vaak geen zin in.
Ik ook hoor. Ik was het om de dag. De ene keer een co-wash, de andere keer met shampoo.
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
06-02-2020 20:46
1 keer per week wassen, wat lijkt dat me heeeeeerlijk! Ik moet echt om de dag. Gatver. Vaak geen zin in.
Meestal lukt het me om 1 x per 6 dagen te wassen met shampoo. Maar als mn haar niet wil zitten of gewoon vies aanvoelt dan ga ik niet lopen klooien hoor, dan grijp ik eerder naar de shampoo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb m’n twijfels over die nature box avocado olie. Hij schuimt super goed en hij zou sulfaatvrij moeten zijn! M’n haar wordt hier ook droog van.
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
09-02-2020 15:50
Ik heb m’n twijfels over die nature box avocado olie. Hij schuimt super goed en hij zou sulfaatvrij moeten zijn! M’n haar wordt hier ook droog van.
Tsja, het is ook echt even zoeken welke shampoo past bij je haar en welke je fijn vindt.
Mijn haar reageert er goed op.
Er zitten wel ‘humectants’ in, wat wil zeggen dat ze het vocht in je haar vasthouden. Maar niet al het haar reageert hier goed op en het hangt ook af van de omgevingsvochtigheid.
Als het heel droog weer is (of je zit binnen en het is er heel droog), dan kan het juist vocht uit je haar onttrekken. En dan wordt je haar er juist droog van.
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
09-02-2020 16:11
Tsja, het is ook echt even zoeken welke shampoo past bij je haar en welke je fijn vindt.
Mijn haar reageert er goed op.
Er zitten wel ‘humectants’ in, wat wil zeggen dat ze het vocht in je haar vasthouden. Maar niet al het haar reageert hier goed op en het hangt ook af van de omgevingsvochtigheid.
Als het heel droog weer is (of je zit binnen en het is er heel droog), dan kan het juist vocht uit je haar onttrekken. En dan wordt je haar er juist droog van.
Idd! Ik heb meer schik in de prinsessenshampoo van Schwarzkopf. Maar als ik m’n haar daarmee was heb ik het idee dat het niet echt schoon wordt. Maar het valt wel beter. Die nature box was 1+1. :-( Weer spullen in de badkamer die ik niet meer ga gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Shampoo die ik niet op mijn hoofd wil hebben gebruik ik als bodywash. Zo hoef ik nooit iets weg te gooien.
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
09-02-2020 16:23
Idd! Ik heb meer schik in de prinsessenshampoo van Schwarzkopf. Maar als ik m’n haar daarmee was heb ik het idee dat het niet echt schoon wordt. Maar het valt wel beter. Die nature box was 1+1. :-( Weer spullen in de badkamer die ik niet meer ga gebruiken.
Geef je het toch weg?
Of je mengt het met je prinsessenshampoo.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
09-02-2020 16:28
Shampoo die ik niet op mijn hoofd wil hebben gebruik ik als bodywash. Zo hoef ik nooit iets weg te gooien.
Oja! Kan ook :) . Kan het idd ook weggeven
roosje1976 schreef:
09-02-2020 16:23
Idd! Ik heb meer schik in de prinsessenshampoo van Schwarzkopf. Maar als ik m’n haar daarmee was heb ik het idee dat het niet echt schoon wordt. Maar het valt wel beter. Die nature box was 1+1. :-( Weer spullen in de badkamer die ik niet meer ga gebruiken.
Je zou het kunnen verkopen/weggeven via de
Cg-Facebookpagina.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook begonnen met deze methode! Dit is dus ook even als TVP, ik heb nu nog geen tijd om alles terug te lezen dus dit ga ik van de week doen.

Hoe vaak wassen jullie je haar per week? En houden jullie het haar dan droog op de dagen dat je het niet wast?

Ik ben pas sinds kort begonnen, dus moet nog even uitvogelen wat het beste werkt voor mij. Ik heb een aantal producten uit de Ecru New York Curl lijn, die vind ik erg fijn. Alleen zijn deze niet allen CG proof geloof ik. En bevatten proteïne, wat ik geloof ik juist moet vermijden. Overigens als ik deze producten gebruik zit mijn haar wel heel mooi, maar twijfel toch omdat ze dus niet CG schijnen te zijn.

Krijg vandaag andere producten binnen, wel allen CG proof. Ik heb lage elasticiteit, hoge porositeit en krultype 2. Verf mijn haar wel dus heb wel een masker met proteïne, de rest is proteïne vrij. Mijn haar is helaas erg dun, dus een leave in gebruiken is denk niet handig..

Ook heb ik een afspraak gemaakt bij een kapster die werkt met de Curlsys methode, helaas had ze pas einde maart plek, dus nog even geduld haha!
Alle reacties Link kopieren
Proteïne op zich is gewoon cg hoor, alleen niet iedereen heeft het veel nodig.

Ik kan geen concrete tips geven want als ik íets heb geleerd na al die maanden cg is het wel dat een product voor iedereen anders uitdraait. Het is vooral proberen, proberen, proberen, proberen,... eindeloos proberen.

Sulfaten zijn zogezegd ‘uit den boze’ maar ik heb het wekelijks nodig om de build-up uit mijn haar te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ‘de producten móeten CG zijn’ motto laten varen.
Ik was laatst op zoek naar een deep-co, want m’n haar is heel droog. Kon niet vinden wat ik zocht, maar wel een masker van Garnier gekocht. En die werkt als een tierelier. Heb niet eens gecheckt of het wel echt CG is.

Ik was m’n haar 2 keer per week. Afhankelijk van hoe vies het voelt/build up ik heb doe ik het met de final wash shampoo. En anders met prinsessenshampoo. Een CG conditioner en dan de cantu curl activator. Half uurtje ploppen en vaak aan de lucht laten drogen.

Als ik erbij gel gebruik in nat haar, zit het nog mooier. Helaas: bij mij gaat het na het gel-gebruik enorm klitten. En dan heb ik veel haaruitval. Gel gebruik ik dus niet meer.

Als de curl activator van cantu maar in nat genoeg haar komt, krijg ik mooie clumps. Ik doe het vaak onder de douche in m’n haar, doorkammen en dan nog met m’n hoofd onder de waterstraal door.

De plumping mouse van nivea vind ik prettig om tussendoor te gebruiken op droog haar. Dan zit het weer mooier in model.

De ‘strenge’ regels van CG volg ik dus niet geheel, maar squish to condish en vooral het ploppen hou ik erin!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven