Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Bedankt Helena2 en Lady_day! Ik denk dat ik dan deze week ga beginnen met experimenteren..
Alle reacties Link kopieren
Sophi3 schreef:
03-04-2020 10:13
Bedankt Helena2 en Lady_day! Ik denk dat ik dan deze week ga beginnen met experimenteren..
Laat je hier het resultaat weten? Dat soort dingen vind ik altijd zo leuk om te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Sopi3, bij mij was vooral het gebruik van gel in kletsnat haar en dan daarna ploppen met diffusen de beste truc. De eerste keer dat ik dat deed viel mijn mond open van verbazing. Nog steeds geeft dat de meeste krullen.
Is leuk hoor, om te experimenteren!
Het Is alleen lastig om te weten wat bij jou het beste werkt. Is toch een kwestie van uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij precies hetzelfde als bij Helena2.
Alle reacties Link kopieren
Omdat de emoticons wel lekker dichtbij mogen komen, voor Lady Day:
:high5:
Alle reacties Link kopieren
Grrrr... ik kom er maar niet uit. Kunnen jullie helpen? :)

Ik wil graag beginnen met de CG methode. Heb me ingelezen, uitgezocht welk haartype ik (denk ik) heb en nu wil
Ik producten gaan kopen... maar ik
Zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben lid van verschillende facebookpagina’s, maar van de producten die daar voor mijn haar worden aangeraden kan ik online nauwelijks wat vinden. Kruidvat is online momenteel alles uitverkocht en ik hoest als ‘n malle dus ik Wil/mag niet naar de winkel nu :)

Mijn haar is volgens mij:
Elasticiteit: normaal
Porositeit: medium/hoog
Dikte: grof
Dichtheid: dik
Krul: 2a/b

Welke producten kan ik nu het beste aanschaffen? Ik heb nog niks (Nou ja, mijn gewone shampoo enzo) dus alle tips zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
04-04-2020 09:12
Omdat de emoticons wel lekker dichtbij mogen komen, voor Lady Day:
:high5:
:high5: precies!

:cheers:
Alle reacties Link kopieren
Hokus, begin met een final wash. Dat is er eentje met sulfaten maar zonder siliconen. Europrofit van Kruidvat is er eentje. Ik gebruik zelf Bumble & Bumble Sunday Shampoo.

Zelf gebruik ik 1x per week Aura Botanica shampoo en conditioner (geen proteine), 1 a 2x per week de Aveda co-wash en Boucleme proteine masker als ik af en toe opnieuw een final wash doe (dat is niet geheel CG maar mijn haar doet het beter op 1x per maand een final wash.

Dan nog een krullencreme (ik gebruik die van Boucleme) en een gel (ik gebruik de gele Boucleme het liefst).

Maar ik heb geen dikke bos haar. Mijn haar is erg fijn en licht.
Vandaag deze methode voor het eerst geprobeerd, en ik ben echt onder de indruk! Mijn slag is veranderd in krullen. (Sorry, geen idee hoe ik daar een goed lopende zin van kan maken :@@: ) Bovenop is het nog niet helemaal wat het zijn moet, wel veel volume maar niet helemaal op de goede manier. Ik ben in ieder geval erg blij!
Alle reacties Link kopieren
Sophi3 schreef:
07-04-2020 17:54
Vandaag deze methode voor het eerst geprobeerd, en ik ben echt onder de indruk! Mijn slag is veranderd in krullen. (Sorry, geen idee hoe ik daar een goed lopende zin van kan maken :@@: ) Bovenop is het nog niet helemaal wat het zijn moet, wel veel volume maar niet helemaal op de goede manier. Ik ben in ieder geval erg blij!
Ja leuk hè? Als je dit volhoudt, worden de krullen mooier en steviger.
Maar zo’n groot verschil als de eerste keer heb ik nooit meer gehad. Maar soms denk ik wel opeens weer: wauw, nu zit het goehoed!!
Dus het blijft wel leuk om te proberen het weer beter te krijgen dan de vorige keer.
Alle reacties Link kopieren
Hey,
Prepare voor mijn levensverhaal ahah
Ik ben dus een curlygirl, zie foto voor een sfeerimpressie
https://ibb.co/vPXW5wx

Mijn haar was vroeger altijd drama. Toen ben ik mijn haar gaan behandelen met krulproducten, flinke tijd was mijn haar nogsteeds niet top. De tijd tussen afgelopen zomer en mijn recentste kappersbeurt zat het echt top! Daarna was het weer minder, af een toe een topdag maar niet zo goed als de tijd ervoor.
Die laatste knipbeurt was bij een krullenkapper, zij hebben toen alle siliconen uit mij haar gehaald, goede producten gebruikt, gedroogd als de curlygirl method voorschrijft, het hele plaatje. Het zag er top uit.
Heb toen speciale shampoo en conditioner gekocht zonder siliconen maar ik ben hiermee gestopt aangezien ik best een grootgebruiker ben en er in mijn stylingproducten nog wel gewoon siliconen zaten, een beetje zonde van het geld dus.
Normaal gebruik ik:
Shampoo: Elvive Color Vive (Die rode, ik heb overigens niet eens geverfd haar, oeps.)
Conditioner: Elvive Color Vive
Leave in: Andrelon Perfecte krul haarcréme
Mousse: Wella ultra sterke haarmousse Nr. 4

Verder gebruik ik voor day 2/3 hair Tigi Curls Rock Amplifier om mijn krullen er weer terug in te krijgen.

Persoonlijk denk ik dat ik gewoon veel geluk heb met mijn haar, ondanks dat siliconen super slecht zijn voor krullend haar kan mijn haar het best goed hebben. Hierdoor ben ik gewoon lui geworden. Maar nu we toch in quarantaine zitten kan ik net zo goed gaan experimenteren.
Mijn probleem is alleen: er is zoveel op de markt, ik weet niet waar ik moet beginnen! Ieder product zegt het best te werken. Het enige wat ik weet is dat DevaCurl een nogo is.

Verder heb ik video's gezien van de curlygirl method, en ik moet zeggen; wat kost dat veel werk zeg, defusen, drogen, haar niet aan mogen raken etc. Vinden de meiden die het vaker doen het waard? Went het?

Dus, conclusie:

Welke producten raden jullie aan? (Shampoo, conditioner en styling)
Is het het waard? (De moeite etc.)
Doen jullie ook alle stappen qua drogen etc.?
+ eventuele tips?
Alle andere opmerkingen zijn ook welkom natuurlijk :)
Simplelegant schreef:
10-04-2020 13:31
Hey,
Prepare voor mijn levensverhaal ahah
Ik ben dus een curlygirl, zie foto voor een sfeerimpressie
https://ibb.co/vPXW5wx

Mijn haar was vroeger altijd drama. Toen ben ik mijn haar gaan behandelen met krulproducten, flinke tijd was mijn haar nogsteeds niet top. De tijd tussen afgelopen zomer en mijn recentste kappersbeurt zat het echt top! Daarna was het weer minder, af een toe een topdag maar niet zo goed als de tijd ervoor.
Die laatste knipbeurt was bij een krullenkapper, zij hebben toen alle siliconen uit mij haar gehaald, goede producten gebruikt, gedroogd als de curlygirl method voorschrijft, het hele plaatje. Het zag er top uit.
Heb toen speciale shampoo en conditioner gekocht zonder siliconen maar ik ben hiermee gestopt aangezien ik best een grootgebruiker ben en er in mijn stylingproducten nog wel gewoon siliconen zaten, een beetje zonde van het geld dus.
Normaal gebruik ik:
Shampoo: Elvive Color Vive (Die rode, ik heb overigens niet eens geverfd haar, oeps.)
Conditioner: Elvive Color Vive
Leave in: Andrelon Perfecte krul haarcréme
Mousse: Wella ultra sterke haarmousse Nr. 4

Verder gebruik ik voor day 2/3 hair Tigi Curls Rock Amplifier om mijn krullen er weer terug in te krijgen.

Persoonlijk denk ik dat ik gewoon veel geluk heb met mijn haar, ondanks dat siliconen super slecht zijn voor krullend haar kan mijn haar het best goed hebben. Hierdoor ben ik gewoon lui geworden. Maar nu we toch in quarantaine zitten kan ik net zo goed gaan experimenteren.
Mijn probleem is alleen: er is zoveel op de markt, ik weet niet waar ik moet beginnen! Ieder product zegt het best te werken. Het enige wat ik weet is dat DevaCurl een nogo is.

Verder heb ik video's gezien van de curlygirl method, en ik moet zeggen; wat kost dat veel werk zeg, defusen, drogen, haar niet aan mogen raken etc. Vinden de meiden die het vaker doen het waard? Went het?

Dus, conclusie:

Welke producten raden jullie aan? (Shampoo, conditioner en styling)
Is het het waard? (De moeite etc.)
Doen jullie ook alle stappen qua drogen etc.?
+ eventuele tips?
Alle andere opmerkingen zijn ook welkom natuurlijk :)

-Je zult inprincipe eerst je haareigenschappen moeten achterhalen, op de Facebookgroep 'Curls Cult' kan je vinden hoe je deze stappen moet uitvoeren. Daarna kan je producten kopen, hiervan zijn ook hele lijsten in albums te vinden.
-Tja, of het het waard is.. ik merk persoonlijk niet veel verschil, maar mijn haar krulde, eigenlijk net als jouw haar, van te voren ook al heel goed. Vroeger gebruikte ik ook een beetje dezelfde producten als jij nu doet en mijn haar zat hetzelfde. Toch doe ik deze methode omdat ik denk dat het wel beter is voor mijn haar.
-Ik laat mijn haar gewoon aan de lucht drogen, soms gebruik ik een fohn met diffuser, dit doe ik na 2 uur ongeveer als mijn haar bijna droog is, om het laatste beetje nog droog te krijgen. Eigenlijk doe ik niet heel veel anders dan eerst. Ik gebruik andere producten, maar de manier van aanbrengen doe ik gewoon op dezelfde manier.

Als je nu geen zin hebt om al die stappen in die FB groep te lezen kan je uiteraard gewoon wat producten kopen en deze proberen. Ik zelf gebruik de Novex Mystic black leave in conditioner (deze is nu niet meer CG), daarna de Shea Moisture Yucca and Plantain Anti Breakage Styling Milk, vervolgens de Cantu Whipped mousse en als laatste de Andrelon Happy Curls Cream samen met de Boucleme Curl Defining Gel.
Ik weet dat dit erg veel producten zijn dus misschien voor jou niet nodig.


Je kan beginnen met een leave in conditioner, bijvoorbeeld de 'Aunt Jackie's - Quench! Moisture Intensive Leave-In Conditioner' of de 'Kinky Curly Knot Today Leave in'. Vervolgens een mousse, bijvoorbeeld de 'Syoss Curl- Curl Control mousse' en als laatste een gel, bijvoorbeeld de Wella New Wave Ultra Strong Rock and Hold Gel of de Style Icon Aloe Vera Non-flaking Styling Gel.

Als shampoo zou ik bij Holland & Barrett gaan kijken, daar hebben ze redelijk wat CG shampoo's, de Tuinen shampoo's en conditioners zijn bijvoorbeeld allemaal CG. Vergeet trouwens niet om eerst een 'final wash' te doen, om al je producten uit je haar te krijgen, dit kan met de Jumbo Elke dag shampoo.

Succes!
Ik vond hier nog een lijst die ik ooit gemaakt heb met shampoo's/conditioners en stylingsproducten:


-Rituals the Ritual of Happy Buddha Shampoo
-Rituals the Ritual of Sakura Shampoo
-Rituals the Ritual of Dao Shampoo
-Rituals the Ritual of Hammam Shampoo
-De kleine keuken shampoo (babyafdeling Jumbo)
Scharwzkopf kindershampoo (kruidvat)
-Cien Baby Shampoo (Lidl)
-L'Oreal Source Essentielle Delicate Shampoo
-L'Oreal Source Essentielle Daily Shampoo
-Dr. Organic shampoos (Holland & Barrett)
-Australian Native Botanicals Everyday Shampoo (Holland & Barrett)
-Australian Native Botanicals Moisturizing Shampoo (Holland & Barrett)


Action Aloeveracare Conditioner
Action Coconut Care Conditioner
Albert Heijn Care Organic Conditioner
Andrélon Intense Zijdeglans & Zen Conditioner
Andrélon Pink by Mascha Sweet Volume Conditioner
Andrélon Kokosboost Conditioner
Australian Native Botanicals Everyday Conditioner
Australian Native Botanicals Intensive Care Conditioner
Australian Native Botanicals Moistuizing Conditioner
The Body Shop Shea Butter Richly Replenishing Conditioner
The Body shop Rainforest Moisture Conditioner
The Body Shop Ginger Scalp Care Conditioner
The Body Shop Banana Truly Nourishing Conditioner
Dr. Organic Bioactive Haircare Rose Otto Conditioner
Dr. Organic Bioactive Haircare Tea Tree Conditioner
Kruidvat K3 Crèmespoeling
Kruidvat Prinsessen Crèmespoeling
Prosilk Conditioner (Zeeman)
Garnier Loving Blends voedende amandelmelk condioner
Garnier Loving Blends milde haver condioner

Masker/deep conditioner:

-Andrelon kokosboost masker
-Revuele Total Repair (Big Bazar)
Revuele volume hair mask (Big Bazar)
-Fashion and professional volume & shine care (Big Bazar en Die Grenze)
-Garnier loving Blends yoghurt masker
-Dr. Organic Moroccan Restorative Treatment condioner


Mousse:

-Syoss keratine mousse
-Schwarzkopf Taft Extra Strong Level 3 Mousse
-L'Oréal Paris Elnett Crème de Mousse >>>>PAARS<<<<
-This is It Volume Hair Mousse (action)

gel:

-Wella New Wave Gel rode tube met paars
-Hegron Salon Professional Formula Max Power Styling Gel (action)
-Wella New Wave Lightweight Styling Gel #5
-Europrofit Essential Hair Styling Gel Extra Strong
-Wella New Wave Ultra Strong Mess Constructor Crème Gel
-Garnier Fructis Style Electrifying Extra Strong
-Wella New Wave Rock n Hold Gel Ultra strong
Toen ik na een tijdje geleden vanalles gelezen te hebben over de cgm en ongeveer de helft van de producten die ik wilde gaan gebruiken had gevonden, was ik het ook wel behoorlijk beu! Ik zag door de bomen het bos niet meer en heb uiteindelijk op de webshop curlsshop de eerste de beste producten aangeklikt die binnen mijn budget vielen ;-) Tot nu toe ben ik erg blij met de producten maar dat zal ik langer aan moeten kijken natuurlijk. Dus wat dat betreft een aanrader; ga opzoek naar een webshop die allerlei cg approved producten verkoopt en kijk of je merknamen herkent en probeer het uit, niet ieder haar is hetzelfde natuurlijk.. En verder vind ik het tot nu toe zeker de moeite waard!
Alle reacties Link kopieren
Confession time!
Ik ben, na anderhalf jaar CG, aan het terugvallen. Ik zondig, ik schend, ik vloek in de kerk. Daarom is het tijd voor een biecht.
Ik ben aan het zoeken naar een deels CG, deels VC manier. Ik vind het geweldig allemaal, die gezonde, zachte, verantwoorde spullies, maar ik mis tegelijkertijd (forgive me lord, for I have sinned!), mijn siliconen. Grip. Volume. Stevigheid. Body. Anabolen. Ik vond op zolder tijdens het opruimen (Fuk Corona) een literfles Kevin Murphy. Meteen ging het beloningssysteem in mijn brein op volle toeren. Beetje zoals wanneer je een lekkere, foute ex passeert op straat. Alles gilt, NEE NEE NEE, maar dat stemmetje JA! LEKKER! was sterker. Zo gezegd zo gedaan, ERIN met dat spul.
Kreeg meteen reactie hier thuis, ZO ZEG je haar zit goed in de krul vandaag! Welja, olie op het vuur.
Toen zag ik eergisteren n filmpje van kapster Leonie Rietdijk, met n zelfde soort krul als ik, waarin ze een krulpakket promoot, en ik, natte twat die ik ben, had binnen 5 minuten besteld. Het pakket bestaat uit produkten van oa Milk Shake en Moroccan Oil. Twee heidense, nee, duivelse elementen. Ik zal wel eeuwig branden in de hel, maar oh man, ik beleef de (tijdelijke?) siliconendroom en ik ben gelukkig. Hell Yeah.
Amen.
very__cherry wijzigde dit bericht op 19-04-2020 18:35
2.36% gewijzigd
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Dit zeg je niet in de groep, Pimpelmees.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
19-04-2020 18:22
Confession time!
Ik ben, na anderhalf jaar CG, aan het terugvallen. Ik zondig, ik schend, ik vloek in de kerk. Daarom is het tijd voor een biecht.
Ik ben aan het zoeken naar een deels CG, deels VC manier. Ik vind het geweldig allemaal, die gezonde, verantwoorde spullies, maar ik mis tegelijkertijd (forgive me lord, for I have sinned!), mijn siliconen. Grip. Volume. Stevigheid. Ik vond op zolder tijdens het opruimen (Fuk Corona) een literfles Kevin Murphy. Meteen ging mijn beloningssysteem in mijn brein op volle toeren. Beetje zoals wanneer je een lekkere, foute ex passeert op straat. Alles gilt, NEE NEE NEE, maar dat stemmetje JA! LEKKER! was sterker. Zo gezegd zo gedaan, ERIN met dat spul.
Kreeg meteen reactie hier thuis, ZO ZEG je haar zit goed in de krul vandaag! Welja, olie op het vuur.
Toen zag ik eergisteren n filmpje van kapster Leonie Rietdijk, met n zelfde soort krul als ik, waarin ze een krulpakket promoot, en ik, natte twat die ik ben, had binnen 5 minuten besteld. Het pakket bestaat uit Milk Shake en Moroccan Oil. Twee heidense, nee, duivelse elementen. Ik zal wel eeuwig branden in de hel, maar oh man, ik beleef de (tijdelijke?) siliconendroom en ik ben gelukkig.
Amen.
:rofl:

Heerlijk. Ik gebruik af en toe een shampoo met sulfaten (Bumble & Bumble Sunday). En 2 Aveda gels (confixor en aloe flax seed - hel en verdoemenis in een fles, I love it) en Eau des Vagues spray van Kerastase (magisch). Ik ben nog niet naar de siliconen afgezakt maar dat zal niet lang meer duren... Moroccan Oil... hmmmm. Ik ben fan van Manes by Mell. Zij volgt ook niet strict CG maar doet wat goed voor haar haar is.
Alle reacties Link kopieren
:-o
Neee!! Niet Very Cherry!
Die er alles vanaf weet! Die de beste tips heeft! Die zo ontzettend trouw was en de prachtigste krullen eraan te danken heeft! Die wéét hoe het zit met verslaving en craving! Niet jij!!
Alle reacties Link kopieren
Maar eerlijk dat je het opbiecht. You can’t change what you don’t acknowledge.
Al heb ik het gevoel dat je niet wil veranderen... :-D
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
19-04-2020 18:38
:rofl:

Heerlijk. Ik gebruik af en toe een shampoo met sulfaten (Bumble & Bumble Sunday). En 2 Aveda gels (confixor en aloe flax seed - hel en verdoemenis in een fles, I love it) en Eau des Vagues spray van Kerastase (magisch). Ik ben nog niet naar de siliconen afgezakt maar dat zal niet lang meer duren... Moroccan Oil... hmmmm. Ik ben fan van Manes by Mell. Zij volgt ook niet strict CG maar doet wat goed voor haar haar is.
Sista's in Crime! :A:
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
19-04-2020 19:34
:-o
Neee!! Niet Very Cherry!
Die er alles vanaf weet! Die de beste tips heeft! Die zo ontzettend trouw was en de prachtigste krullen eraan te danken heeft! Die wéét hoe het zit met verslaving en craving! Niet jij!!
:bonk:
Wij zijn de ergsten! :sigh:

Ik ga het gewoon proefondervindelijk proefondervinden. Ik ga datgene wat ik fijn vind (af en toe een silicoontje met een vleugje sulfaat) combineren met dat wat goed voor me is (no heat, deepco's, denman, hairpick, Olaplex etc).
Als ik merk dat ik inlever, dan stop ik er weer mee. Want wat je zegt, zonder gekheid, ik heb al anderhalf jaar geinvesteerd en dat is ook zichtbaar.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe nog steeds wel bepaalde CG dingen hoor. Eerst waste ik mijn haar om de dag met sulfaten en nu nog maar 1x per 3 a 4 weken. Ook max 1x per week met een CG shampoo en dan tussendoor 1x met CG co-wash.

En de maskers houd ik er ook in. Ik ga echt niet terug naar al die producten met veel siliconen maar ik sluit niet uit dat ik ze af en toe zal gebruiken. De Sunday Shampoo blijf ik sowieso gebruiken.

Ook verf ik mijn haar, niet CG.

Ik gebruik CG als leidraad maar het is geen dogma. Ik houd ook niet van heel strikte dingen, op geen enkel gebied.
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
19-04-2020 18:22
Dit zeg je niet in de groep, Pimpelmees.
😂😂😂😂
Alle reacties Link kopieren
Ik zondig nu ook. Althans dat denk ik. Ik gebruik een kleurmousse die waarschijnlijk niet cg is. Maar ik mis mn kapper en vind dit een prima oplossing. Gooi er wel weer een keer een final wash tegenaan.

Sta er écht nog steeds van te kijken hoe mijn haar is veranderd in dit halve jaar dat ik cg ben.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
19-04-2020 22:37
😂😂😂😂
:mrgreen:
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven