Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?
zaterdag 3 augustus 2019 om 16:49
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.
Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!
Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.
Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.
Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!
Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.
Nog meer dames die er mee bezig zijn?
woensdag 7 augustus 2019 om 20:12
Ik heb geen facebook, dus ik heb een vraag aan degenen die wel lid zijn. Ik lees hier dat er lijsten zijn voor starters met adviezen voor producten.
Ik heb inmiddels eea gekocht en ben tevreden tot nu toe. Maarrrr, ik zou wel graag willen weten welke cleansing conditioners er worden geadviseerd voor mijn haartype.
Zou iemand please willen kijken en dat voor me willen kopieren en hier plakken?
Het gaat dus om een cleansing conditioner (dus niet een gewone, maar dat wat tussen shampoo en conditioner inzit) voor fijn haar, type 2 b, zonder proteine.
Wat staat daar als advies voor starters?
Thanks alvast!
Ik heb inmiddels eea gekocht en ben tevreden tot nu toe. Maarrrr, ik zou wel graag willen weten welke cleansing conditioners er worden geadviseerd voor mijn haartype.
Het gaat dus om een cleansing conditioner (dus niet een gewone, maar dat wat tussen shampoo en conditioner inzit) voor fijn haar, type 2 b, zonder proteine.
Thanks alvast!

woensdag 7 augustus 2019 om 20:17
De As I Am Coconut Co Wash!! Deze is eigenlijk de enige die én licht is én proteïne vrij.. anders kom je al gauw uit bij Shea Moisture en die kan je haar te zwaar makenhelena2 schreef: ↑07-08-2019 20:12Ik heb geen facebook, dus ik heb een vraag aan degenen die wel lid zijn. Ik lees hier dat er lijsten zijn voor starters met adviezen voor producten.
Thanks alvast!

woensdag 7 augustus 2019 om 20:20
Bouncecurl heeft een cleansing conditioner zonder proteïne, verder: as i am coconut co-wash, shea moisture sacha inchi oil co-wash, shea miracle moisture intense co-wash, keracare curlessence moisturizing co-wash.helena2 schreef: ↑07-08-2019 20:12Ik heb geen facebook, dus ik heb een vraag aan degenen die wel lid zijn. Ik lees hier dat er lijsten zijn voor starters met adviezen voor producten.
Thanks alvast!
woensdag 7 augustus 2019 om 20:37
oh ik ben ook geobsedeerd door deze methode! Zo fijn dat er 'gewoon' een topic is op Viva, want ik vind de FB-groepen nogal heftig. Veel info, veel mensen.. ik kan mijn weg niet zo goed vinden.
Ik heb heel fijn haar 2B/2C... volgens mij hoge porositeit, lage elasticieit.
Ik gebruik al jaren spullen van Kevin Murphy (motion lotion + droogshampoo, angel wash & rinse als shampoo en conditioner)
ik heb kort haar (net boven mijn schouders) en de bovenste plukken zijn altijd droog.
Nu heb ik al een beetje CG geprobeerd: goedkope shampoo als final wash (europrofit), een Andrelon masker (paarsig, zodat haar minder geel wordt ook, want geblondeerd) de garnier Milde haver conditioner en dan goedkope gel.
Op zich krulde het wel, maar ik vond het niet zo bijzonder en mijn haar was zo glad en daardoor volume-loos.
Na 3 dagen gewassen met conditioner maar toen werd het alleen maar erger. Slap. Vettig.
Gebruik ik de verkeerde producten? Te zware producten werkt niet bij mij.. dat snap ik. Wat kan ik gebruiken voor meer volume ook vooral, meer structuur...
Heb overigens ook 'geleerd' om een tshirt te gebruiken ipv een handdoek en dat werkt wel top!
Ik gebruik al jaren spullen van Kevin Murphy (motion lotion + droogshampoo, angel wash & rinse als shampoo en conditioner)
ik heb kort haar (net boven mijn schouders) en de bovenste plukken zijn altijd droog.
Nu heb ik al een beetje CG geprobeerd: goedkope shampoo als final wash (europrofit), een Andrelon masker (paarsig, zodat haar minder geel wordt ook, want geblondeerd) de garnier Milde haver conditioner en dan goedkope gel.
Op zich krulde het wel, maar ik vond het niet zo bijzonder en mijn haar was zo glad en daardoor volume-loos.
Na 3 dagen gewassen met conditioner maar toen werd het alleen maar erger. Slap. Vettig.
Gebruik ik de verkeerde producten? Te zware producten werkt niet bij mij.. dat snap ik. Wat kan ik gebruiken voor meer volume ook vooral, meer structuur...
Heb overigens ook 'geleerd' om een tshirt te gebruiken ipv een handdoek en dat werkt wel top!

woensdag 7 augustus 2019 om 20:45
Creabea, je zou eens een mousse of spray kunnen proberen voor volume. Ik gebruik mousse en gel en heb nu heel veel volume. Maar ik was al mijn volume kwijt door de siliconen (reageert mijn haar heel erg slecht op).
En volume kan je ook creëren door met je hoofd naar beneden te scrunchen. Op YouTube heb je ‘manes by mel’, ontzettend hysterisch maar ze heeft goede tips voor dit soort dingen.
Verder kan het zijn dat wassen met conditioner niet helemaal jouw ding is, dus dan zou je misschien eens een cg-shampoo kunnen proberen?
En volume kan je ook creëren door met je hoofd naar beneden te scrunchen. Op YouTube heb je ‘manes by mel’, ontzettend hysterisch maar ze heeft goede tips voor dit soort dingen.
Verder kan het zijn dat wassen met conditioner niet helemaal jouw ding is, dus dan zou je misschien eens een cg-shampoo kunnen proberen?
woensdag 7 augustus 2019 om 20:54
Misschien wassen met een co-wash i.p.v. conditioner?creabea2punt0 schreef: ↑07-08-2019 20:37oh ik ben ook geobsedeerd door deze methode! Zo fijn dat er 'gewoon' een topic is op Viva, want ik vind de FB-groepen nogal heftig. Veel info, veel mensen.. ik kan mijn weg niet zo goed vinden.

Welk Andrélon masker heb je gebruikt? Ze zijn niet allemaal CG-proof nl.

Ik gebruik mousse, doe dat in mijn haar als het nog nat is en 'scrunch' het dan. Gaat het bij mij erg mooi van krullen. Misschien helpt het bij jou ook.

Nog een tip voor iedereen: bij de action verkopen ze microvezel (reis)handdoeken voor (ik dacht) 2 euro. Ik vind ze heel fijn!
pinchos wijzigde dit bericht op 07-08-2019 20:55
5.75% gewijzigd
woensdag 7 augustus 2019 om 21:16
Creabea... ik heb denk ik hezelfde haartype als jij. 2b/c en heel fijn. Ik probeer dan ook zo min mogelijk zware producten te gebruiken.
Ik was met HelemaalShea haarzeep + solid conditioner, mijn masker is de kokosboost van Andrelon (lekker en goedkoop) en verder gebruik ik een heel klein beetje leave-in (Blueberry bliss) in de punten en ook een heel klein beetje Bouncecurl creme gel.
Als ik teveel spul gebruik wordt mijn haar vet en zwaar.
Ik laat het verder natuurlijk drogen en probeer er tijdens het drogen zo min mogelijk aan te komen. Ik heb half lang haar en omdat het zo fijn is duurt het drogen ook niet eeuwig.
Ik was met HelemaalShea haarzeep + solid conditioner, mijn masker is de kokosboost van Andrelon (lekker en goedkoop) en verder gebruik ik een heel klein beetje leave-in (Blueberry bliss) in de punten en ook een heel klein beetje Bouncecurl creme gel.
Als ik teveel spul gebruik wordt mijn haar vet en zwaar.
Ik laat het verder natuurlijk drogen en probeer er tijdens het drogen zo min mogelijk aan te komen. Ik heb half lang haar en omdat het zo fijn is duurt het drogen ook niet eeuwig.
woensdag 7 augustus 2019 om 21:52
Heeft iemand de curl styling milk en curl defining gel van CurlyGirlMovement weleens geprobeerd? Ik wil graag wat nieuws proberen (geïnspireerd door dit topic
) en heb het besteld. Ik kan het morgen ophalen. Heb er ook de mist spray bottle bij besteld om te refreshen. Ben heel benieuwd of het goed uitpakt.

donderdag 8 augustus 2019 om 08:02
O shit, deze gel heb ik net besteld. Ik gebruik eerst leave in, dan gel en dan nog wat mouse. Hopelijk wil het wel mengen met wat ik nu gebruik want ik heb verder niks van dit merk.happyface97 schreef: ↑07-08-2019 19:49Ik zie dat er ook over Bouncecurl wordt gepraat, let erop dat deze vaak niet goed mengt met andere merken!
Ik ben trouwens tot nu toe erg enthousiast over de syoss mousse! Deze bij mij geeft veel slag.
donderdag 8 augustus 2019 om 13:17
donderdag 8 augustus 2019 om 13:32
Lucifer2018 schreef: ↑06-08-2019 19:06Om te starten. Daarna met een CG shampoo en conditioner of cowash.
En wát is precies een co-wash? Want dat is me nog niet duidelijk.
(ja, ik ga zo naar kruitvat, ben 'n lijstje aan het maken.. en dan maar hopen dat ik volgende week niet onder de uitslag zit )
Later is nu
donderdag 8 augustus 2019 om 13:33
Waterman26 schreef: ↑06-08-2019 19:14Om het een beetje simpel te maken: wanneer je veel waste, kamde, veel wax en gel en olie en haarlak gebruikte (zoals ik dus. Mijn haar was droog, klitterig en dor)
En je wast het nu zelden en dan alleen met een shampoo zonder siliconen en sulfaten. Als je dan de andere keren wast met een milde conditioner ( ik gebruik gewoon van de HEMA) niet kamt, maskers neemt (gewoon van een huismerk). Droogknijpen en verder al die potjes laten staan. Soms een beetje kokosvet.
Dan ( zo ervaar ik) is er al een enorme verbetering en zie ik een gezonde bos glanzende krullen.
Tuurlijk kan het beter en perfecter, maar het moet nu ook niet een soort religie gaan worden hoor.
Krijg het een beetje benauwd van de CG regels.
Ik heb de verbetering dus al met douchegel, zonder dat ik ooit potjes en dingetjes gebruikte voor in m'n haar. Haar is zó verbeterd, sinds ik geen shampoo meer gebruik
![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
Maar goed, het kan nóg beter.
Later is nu

donderdag 8 augustus 2019 om 14:56
Ik was mijn haar sinds een weekje ook volgens deze methode! Ik had vroeger stijl haar, sinds mijn zwangerschappen een kleine slag en nu zou je het bijna een krul mogen noemen! Krijg veel complimenten
In het begin was het wel een beetje gehannes met het drogen maar daar word ik gelukkig steeds handiger in.
Heb geen Facebook dus die lijstjes die eerder gepost werden zijn handig!

In het begin was het wel een beetje gehannes met het drogen maar daar word ik gelukkig steeds handiger in.
Heb geen Facebook dus die lijstjes die eerder gepost werden zijn handig!

donderdag 8 augustus 2019 om 15:23
Een speciaal soort conditioner met meer reinigende ingredienten.
Je kan ook alleen met conditioner wassen ipv met co wash.
donderdag 8 augustus 2019 om 15:56
In een co-wash zit wel spul wat beter reinigt dan alleen een conditioner. Het is niet hetzelfde!
Dit is er eentje die heel 'licht' is. Ik heb em besteld maar nog niet binnen dus kan er geen review over geven.
https://www.curlsshop.nl/as-i-am-coconu ... gLFjvD_BwE
Dit is er eentje die heel 'licht' is. Ik heb em besteld maar nog niet binnen dus kan er geen review over geven.
https://www.curlsshop.nl/as-i-am-coconu ... gLFjvD_BwE