Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Lady_Day schreef:
18-08-2019 08:58
Heb de Denman borstel gebruikt. Ja, ik zie hoe dit goed werkt. Het enige is... mijn clumps zijn veel kleiner dan die van bijv. Sanne van curlsandblondies. Plus, naast 3a zit er ook nog 2c in mijn haar en misschien ook nog wel wat 2b. Het is wat onregelmatig en wat 'wild'.

Het helpt mij dat ik recentelijk iemand op Instagram gevonden heb die ongeveer hetzelfde haar heeft als ik. Haar haar is misschien net ietsje voller maar misschien lijkt dat zo: https://www.instagram.com/jannelleoshaughnessy/

Ik zie dat zij mooi krullen krijgt van de diffuser. Misschien moet ik dat toch eens proberen. Dacht altijd dat je van de fohn pluis krijgt maar dat hoeft dus niet.
Hey, mijn haar lijkt op haar haar van 2 jaar geleden. Grappig, ik ga eens kijken wat zij gebruikt.
Gisteren final wash gedaan met de Kruidvat shampoo.

Toen een deepco met proteïne:

Afbeelding

Dat is een vrij zwaar masker volgens mij. Maar ik heb in geen 10 jaar een haarmasker gedaan.

Daarna even geplopt met een microvezelhanddoek van de Action en toen een bescheiden hoeveelheid van deze gel met proteïne aangebracht (dus niet op kletsnat maar op gewoon nat haar), want ik was bang voor ook vette harde slierten:

Afbeelding

Resultaat was heel zacht haar met goede krul maar iets te weinig 'hold/stevigheid'. Volgende keer ben ik royaler met de gel want ik had nu niets van een cast. En ik ga producten met en zonder proteïne afwisselen.
anoniem_356031 wijzigde dit bericht op 18-08-2019 10:16
8.34% gewijzigd
Lady_Day schreef:
18-08-2019 08:58
Heb de Denman borstel gebruikt. Ja, ik zie hoe dit goed werkt. Het enige is... mijn clumps zijn veel kleiner dan die van bijv. Sanne van curlsandblondies. Plus, naast 3a zit er ook nog 2c in mijn haar en misschien ook nog wel wat 2b. Het is wat onregelmatig en wat 'wild'.

Het helpt mij dat ik recentelijk iemand op Instagram gevonden heb die ongeveer hetzelfde haar heeft als ik. Haar haar is misschien net ietsje voller maar misschien lijkt dat zo: https://www.instagram.com/jannelleoshaughnessy/

Ik zie dat zij mooi krullen krijgt van de diffuser. Misschien moet ik dat toch eens proberen. Dacht altijd dat je van de fohn pluis krijgt maar dat hoeft dus niet.



Ik heb het idee dat je een halve dag bezig bent met die denman borstel als je alle plukken doet.


Heeft een van jullie trouwens de electrische hoofdhuidmassageborstel? Deze wil ik ook graag, dus tips zijn welkom. Heb al gekeken op internet maar best prijzig. Ik heb het er voor over maar wil dan wel een apparaat dat goed werkt. Dus hoop op reviews hier.
Alle reacties Link kopieren
Net toch mijn haar wat gefatsoeneerd, merk dat ik bij mijn hoofdhuid wat vettig haar heb, denk daar per ongeluk teveel leve in erin? Nou ja kunnen er vandaag mee door.

Hebben of hadden jullie dat ook dat vettige bij je haar aanzet? Een cowash is dan niet voldoende denk ik? Ander was ik morgen met een cg shampoo. Of een combi van beide.
Alle reacties Link kopieren
Hillegonda1 schreef:
18-08-2019 10:12
Gisteren final wash gedaan met de Kruidvat shampoo.

Toen een deepco met proteïne:

Afbeelding

Dat is een vrij zwaar masker volgens mij. Maar ik heb in geen 10 jaar een haarmasker gedaan.

Daarna even geplopt met een microvezelhanddoek van de Action en toen een bescheiden hoeveelheid van deze gel met proteïne aangebracht (dus niet op kletsnat maar op gewoon nat haar), want ik was bang voor ook vette harde slierten:

Afbeelding

Resultaat was heel zacht haar met goede krul maar iets te weinig 'hold/stevigheid'. Volgende keer ben ik royaler met de gel want ik had nu niets van een cast. En ik ga producten met en zonder proteïne afwisselen.
Ploppen doe je NAdat je produkten in je (kletsnatte) haar hebt aangebracht en daarna gescruncht hebt. Dan krijg je betere hold en meestal ook wel een cast.
Soms krijg je een betere cast door twee of meer produkten te gebruiken bijv leave in en gel, mousse en gel, of twee soorten gel in je handpalm te mixen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Hillegonda1 schreef:
18-08-2019 10:12
Gisteren final wash gedaan met de Kruidvat shampoo.

Toen een deepco met proteïne:

Afbeelding

Dat is een vrij zwaar masker volgens mij. Maar ik heb in geen 10 jaar een haarmasker gedaan.

Daarna even geplopt met een microvezelhanddoek van de Action en toen een bescheiden hoeveelheid van deze gel met proteïne aangebracht (dus niet op kletsnat maar op gewoon nat haar), want ik was bang voor ook vette harde slierten:

Afbeelding

Resultaat was heel zacht haar met goede krul maar iets te weinig 'hold/stevigheid'. Volgende keer ben ik royaler met de gel want ik had nu niets van een cast. En ik ga producten met en zonder proteïne afwisselen.
Dat masker heb ik ook. Ik vind het niet zo zwaar (het is ook een ‘lichtere’ lijn van shea moisture), wel een heel fijn masker.
Alle reacties Link kopieren
bieslookje schreef:
18-08-2019 10:14
Net toch mijn haar wat gefatsoeneerd, merk dat ik bij mijn hoofdhuid wat vettig haar heb, denk daar per ongeluk teveel leve in erin? Nou ja kunnen er vandaag mee door.

Hebben of hadden jullie dat ook dat vettige bij je haar aanzet? Een cowash is dan niet voldoende denk ik? Ander was ik morgen met een cg shampoo. Of een combi van beide.
Ik doe maar een ietsiepietsie leave-in erin, als het dus nog kletsnat is. Een dikke erwt. Alleen bij de punten en als ik het dan scrunch (dus voordat ik plop), dan verspreid het zich ook wel wat naar boven. Ik heb ook snel vet haar en ik wil geen leave-in bij mijn aanzet. Zo voorkom ik dat, maar komt er toch ietsje overal in mijn haar.
Misschien eens proberen?
Alle reacties Link kopieren
Gisteren voor de allereerste keer de CG methode toegepast. Resultaat was een enorme bos krullen, ik denk 2C-3A. Schrok er zelf van. Wel erg pluizig!

Smiddags volop in de miezer-regen gelopen. Daarna leek het een ontplofte ragebol. Nog. Meer pluis en heeeeel droog!

Gisteravond gaan slapen met een pineaple op satijn. Het ziet er nu uit en voelt aan als een bos touw.

Wat raden jullie aan? Opnieuw wassen en compleet behandelen of mn haren nat maken en gel erin?

HELLUP
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je gebruikt qua producten? En heb je hoge of lage elasticiteit?
Alle reacties Link kopieren
3A
elasticiteit hoog
Dichtheid hoog
Dikte medium tot dik

Banana hair food gebruikt als deepco
Aloe Vera garniet als leave in
Curl Mouse van Taft met een beetje lijnzaadgel als styling
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
18-08-2019 11:38
Gisteren voor de allereerste keer de CG methode toegepast. Resultaat was een enorme bos krullen, ik denk 2C-3A. Schrok er zelf van. Wel erg pluizig!

Smiddags volop in de miezer-regen gelopen. Daarna leek het een ontplofte ragebol. Nog. Meer pluis en heeeeel droog!

Gisteravond gaan slapen met een pineaple op satijn. Het ziet er nu uit en voelt aan als een bos touw.

Wat raden jullie aan? Opnieuw wassen en compleet behandelen of mn haren nat maken en gel erin?

HELLUP
Heb je wel een refresh gedaan?
Wie wat wil die moet wat.
Alle reacties Link kopieren
RaveMeisje schreef:
18-08-2019 12:01
Heb je wel een refresh gedaan?
Je bedoeld nat maken en opnieuw gel erin?
Dat is juist mijn vraag. Kan ik het beter opnieuw wassen of refreshen
Alle reacties Link kopieren
Als je hoge elasticiteit hebt heb je juist proteïne nodig :) dit zijn juist producten voor lage elasticiteit. Welke shampoo heb je gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
18-08-2019 12:05
Als je hoge elasticiteit hebt heb je juist proteïne nodig :) dit zijn juist producten voor lage elasticiteit. Welke shampoo heb je gebruikt?
Een final wash met een neutrale shampoo van Balea
Vanaf nu wil ik gaan co washen met de Neutral conditioner
bergje65 wijzigde dit bericht op 18-08-2019 12:11
4.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik wil de deepco afwisselend gaan doen met een proteïne masker, ene keer wel andere keer niet.
Alle reacties Link kopieren
Oke, maar je bent net begonnen en je hebt hoge elasticiteit. Dan lijkt het mij niet logisch om te beginnen met producten die afgestemd zijn voor lage elasticiteit.. Dan zou ik juist proberen om de balans wat terug te vinden. Je hebt effect ook al gemerkt, wordt er niet beter op nu zeg je ;)
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
18-08-2019 12:03
Je bedoeld nat maken en opnieuw gel erin?
Dat is juist mijn vraag. Kan ik het beter opnieuw wassen of refreshen
Als het zo pluizig en droog is, dan zou ik het licht vochtig maken en er weer een beetje leave-in indoen. Niet teveel, dan krijg je vette slierten.
Wassen kan altijd nog, toch?
Alle reacties Link kopieren
Dus alle producten zijn voor lage elasticiteit?
De leave in is, volgens de FB site met proteïne en het Balea masker ook
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gelijk, ik was echt in de veronderstelling dat die producten zonder proteine waren :) Glycerine staat wel hoog in de lijst bij beide producten, kan zijn dat dat de boosdoener is van pluizig haar.
Misschien werkt een gel beter bij jouw haar?
robinson wijzigde dit bericht op 18-08-2019 12:48
10.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
18-08-2019 12:03
Je bedoeld nat maken en opnieuw gel erin?
Dat is juist mijn vraag. Kan ik het beter opnieuw wassen of refreshen
Allereerst moet je haar ook gewoon wennen aan de nieuwe methode. Je bent nog maar een dag bezig. Wat betreft wassen, less = more naar mijn mening. Gewoon refreshen.

Ik heb zelf 2C/3A haar en mousse is voor mij te licht als stylingsproduct. Lijnzaadgel geeft niet altijd een goede hold en cast heb ik gelezen. De pluis zou kunnen komen omdat je te lichte stylingsproducten hebt gebruikt.

Aan de andere kant gaf je aan dat je haar als touw voelt, dit zou kunnen duiden op een proteïne overload. (Vooral in combinatie met pluizig haar) Maar omdat je nog maar kort bezig bent weet ik het niet zeker. Je kan nog wennen aan de routine en werken met andere hoeveelheden bijvoorbeeld voordat je allemaal andere producten gaat aanschaffen.
Wie wat wil die moet wat.
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik ga refreshen. Door en door nat maken en dan gel erin en knijpen?
Of ook weer leave-in gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Het is ook een beetje zoeken wat werkt voor jou. Misschien meer leave in en meer gel/mousse?
Maar je bent nog maar een dag bezig, geduld heb je ook wel nodig bij deze methode;) Je haar moet ook wennen aan deze methode
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
18-08-2019 12:49
Oke, ik ga refreshen. Door en door nat maken en dan gel erin en knijpen?
Of ook weer leave-in gebruiken?
Oogt je haar droog? Dan zou ik leave in gebruiken.

Oogt je haar vettig? Dan zou ik geen leave in gebruiken.
Zo meet ik dat altijd.

Ik gebruik zelf altijd nog een krullencreme na de leave in en voordat ik gel aanbreng.
Gel erin scrunchen, diffusen en als het droog is de cast er weer uit scrunchen.
Wie wat wil die moet wat.
Alle reacties Link kopieren
RaveMeisje schreef:
18-08-2019 12:57
Oogt je haar droog? Dan zou ik leave in gebruiken.

Oogt je haar vettig? Dan zou ik geen leave in gebruiken.
Zo meet ik dat altijd.

Ik gebruik zelf altijd nog een krullencreme na de leave in en voordat ik gel aanbreng.
Gel erin scrunchen, diffusen en als het droog is de cast er weer uit scrunchen.
Jij beschrijft het hele ritueel! Ik wil nu alleen refreshen maar vraag me af of ik mn haar dan kletsnat moet maken onder de kraan?
Of alleen beetje bevochtigen met de plantenspuit.
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
18-08-2019 12:59
Jij beschrijft het hele ritueel! Ik wil nu alleen refreshen maar vraag me af of ik mn haar dan kletsnat moet maken onder de kraan?
Of alleen beetje bevochtigen met de plantenspuit.
Nat maken dat het goed nat is maar dat het er niet van af druipt. Als je je haar in je hand knijpt dat je dan hoort dat het ‘sopt’.
Plantenspuit werkt prima.
Wie wat wil die moet wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven