Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
SallySpectra* schreef:
05-08-2019 18:15
Ik heb de bananenconditioner van de bodyshop. En voor daarna eentje van kerastase (alvast aangeschaft :P )

Er is een Facebookgroep waar je veel terug kan vinden qua producten. Ik vind het heel handig.
Oeh, banaan klinkt ook goed! Volgens mij zijn er ook mensen die zelf conditioner maken met banaan en avocado. Maar daar ben ik zker te lui voor.

Ik neem wel een zeef mee op vakantie :hihi:
Waterman26 schreef:
05-08-2019 18:25

Al die tips en producten duizelen me wel hoor.
Ja dit dus!
Je wordt er vanzelf wijs uit! Hou het in het begin bij de basis van goede producten passend bij jouw haar. Dan gaat het vanzelf makkelijker worden qua stylen en routine


En de curls cult op Facebook is echt een hele prettige groep. Veel tips en adviezen en een goede sfeer. En hele handige albums als je snel een product moet kiezen.
Ook ik stond daar vandaag nog mee in Kruidvat, omdat mijn shampoo toch leger bleek dan verwacht vlak voor vakantie. En dan kies ik ook voor gewoon een prima keus, hoeft niet perfect te zijn.
Ja die fb-groep is echt geweldig.

In het begin duizelde het me ook hoor en ik vond het ook onzin om gel in mijn haar te smeren. Maar blijkt dus supergoed te werken.
Ben er echt enthousiast over en ga er ook mee beginnen bij mijn oudste dochter, die heeft prachtige krullen namelijk (veel mooier dan ik).
Alle reacties Link kopieren
chocho schreef:
05-08-2019 18:13
Ik vertrouw volledig op jouw advies met je Sanne-krullen :-D
Als ik weer wat bij myhairshop bestel, welke conditioner en leave in conditioner zou je van daar aanbevelen?
Ik weet inmidels dat ik high porosity heb, dus moet het vooral moisturizen denk ik?
Moisture of proteine (en de balans hierin) heeft vooral te maken met elasticiteit. Maar high porosity heeft ook proteine nodig! Dit omdat proteine de gaten/ openingen opvult in het poreuze haar, om te voorkomen dat er te veel vocht in die gaten gaat zitten en je haar zwaar en suf wordt.
Proteine dus!
Een fijne leave in met proteine is de Blueberry Bliss, van het merk Curls. Verder hoor ik goede verhalen over de Moviestar leave in van Novex. Ik heb hier de deep conditioner van, heel fijn. En heel goedkoop, 1 kilo voor 14 euro!
Ik zou die laatste bestellen, die is zo fijn dat je hem zowel als conditioner als als deep conditioner kan gebruiken. Doe ik ook, met mijn Sanne krullen :-D
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Waterman26 schreef:
05-08-2019 18:25
Ik ben begonnen. Eerst veel gelezen en een beetje lukraak niet shampoo wassen, niet kammen ( ik was verslaafd aan een kam in elke tas), en cremespoeling inmasseren. En geen producten waarvan ik lades vol had.
Echt opvallen dat mijn droge pluis opeens veranderde in krullen.
Vorige week echt aan de slag gegaan met een final wash (Kruidvat shampoo huismerk) waardoor mijn haar in een stugge bos veranderde en nu opbouwen weer. De krullen zijn er een beetje uit weer.
Ik heb shampoo en crème spoeling Van Rituals . Daarin zitten geen siliconen en sulfaten staat op de fles. Maar zijn ze CG proef?
Al die tips en producten duizelen me wel hoor.
Heb je wel een deep conditioner (masker( gedaan na je Kruidvat final wash? Ik zie het niet terug in je tekst maar dit is wel essentieel. Om de 'schade' van die sulfaten-stoot wat te herstellen. Sowieso 1 keer per week deep conditioner!
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Waterman26 schreef:
05-08-2019 18:25
Ik ben begonnen. Eerst veel gelezen en een beetje lukraak niet shampoo wassen, niet kammen ( ik was verslaafd aan een kam in elke tas), en cremespoeling inmasseren. En geen producten waarvan ik lades vol had.
Echt opvallen dat mijn droge pluis opeens veranderde in krullen.
Vorige week echt aan de slag gegaan met een final wash (Kruidvat shampoo huismerk) waardoor mijn haar in een stugge bos veranderde en nu opbouwen weer. De krullen zijn er een beetje uit weer.
Ik heb shampoo en crème spoeling Van Rituals . Daarin zitten geen siliconen en sulfaten staat op de fles. Maar zijn ze CG proef?
Al die tips en producten duizelen me wel hoor.
Rituals cremespoeling is niet cg volgens mij, de meeste shampoos wel. Heb je Facebook? Echt, word lid van de the curls cult groep. Zoveel tips daar, en lijsten met producten, manieren om erachter te komen wat je haar nodig heeft enz.
Bedankt weer VeryCherry!

Kan je na de final wash en het masker gelijk beginnen CG of beter wacht je een paar dagen?
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
05-08-2019 19:44
Rituals cremespoeling is niet cg volgens mij, de meeste shampoos wel. Heb je Facebook? Echt, word lid van de the curls cult groep. Zoveel tips daar, en lijsten met producten, manieren om erachter te komen wat je haar nodig heeft enz.
Volgens mij zijn de gewone shampoos en cremespoelingen van Rituals wel CG maar de haarbehandelingen/ serums/ deep conditioners niet.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
chocho schreef:
05-08-2019 19:52
Bedankt weer VeryCherry!

Kan je na de final wash en het masker gelijk beginnen CG of beter wacht je een paar dagen?
Nee hoor je kan meteen door. Je mag desnoods je haar elke dag wassen mits je dit met co wash doet, of met CG shampoo. Of tussen de wasbeyrten door gewoon alleen helemaal nat maken met alleen water, dus spoelen.
Dat refreshen (na slapen) moet he effe in de vingers krijgen hoor. De een hoeft alleen maar wat te schudden en de ander moet aan de slag met plantenspuiten, leave in en gel.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Yes, ik heb ook besteld! :) Komt woensdag binnen. Ik heb nachtdienst vannacht, maar morgen even naar de Etos voor een final wash shampoo.
Ik heb alles van Curls besteld omdat ik goede reviews las over deze en omdat ze lijken te passen bij mijn haartype :) krultype 2a/2b, hoge porositeit, medium tot hoge elasticiteit. Ben heel benieuwd!

Leave-in: Curls Blueberry Bliss Reparative Leave In Conditioner 8 oz

Co-wash: Curls - Curlicious Curls Cleansing Cream. Sulfate Free Cleanser 8 oz

Masker/deep conditioner: Curls Blueberry Bliss Reparative Hair Mask 8 oz

"Gel": Curls Blueberry Bliss CURL Control Jelly 8 oz
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
05-08-2019 20:09
Volgens mij zijn de gewone shampoos en cremespoelingen van Rituals wel CG maar de haarbehandelingen/ serums/ deep conditioners niet.
Ik heb mijn Rituals shampoo en conditioner (die ik nu gebruik) net online getest, niet CG helaas.
pinchos schreef:
05-08-2019 20:19
Ik heb mijn Rituals shampoo en conditioner (die ik nu gebruik) net online getest, niet CG helaas.
Shit
Jij ook succes Pinchos :cheer2:
Ennogwat schreef:
05-08-2019 13:06
Volgens de afbeelding die choco gepost heeft ben ik 2c/3a. Alleen het haar bovenop wil nog niet echt mee. En het is nog erg pluizig.
Bij mij precies hetzelfde. Ook 2c/3a en het haar bovenop doet ook niet leuk mee.
Alle reacties Link kopieren
pinchos schreef:
05-08-2019 20:19
Ik heb mijn Rituals shampoo en conditioner (die ik nu gebruik) net online gete7st, niet CG helaas.
Ah okee!
Maar, even voor de meelezers, welke is dat dan? Zo heeft de rest er ook wat aan :)
Ik heb nl zelf bijv de Sakura shampoo hier staan en die is wel.CG.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
pinchos schreef:
05-08-2019 20:17
Yes, ik heb ook besteld! :) Komt woensdag binnen. Ik heb nachtdienst vannacht, maar morgen even naar de Etos voor een final wash shampoo.
Pssst! Kruidvat!
Voor de rest: mooie lijst!
Benieuwd hoe het allemaal bevalt.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
ik heb steeds lage elasticiteit...
ik zweer bij creme brule van curls en de gel daarvan!
Novex black is ook top!
en de gel van l real is ook erg fijn.

wat ook hielp is finger coiling, maar pffff wat een werk!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag voor het eerst de co-wash en de CG mousse allebei van Cantu gebruikt. Ben over allebei wel te spreken. De cowash smeert goed uit en ruikt lekker kokosachtig.

Mousse heb ik na plopping in mijn haar gedaan, maar niet gescruncht. Ik heb elke keer met platte hand mijn haar naar mijn hoofdhuid geduwt. Zag ergens een filmpje waar iemand dat deed en het voelt wat minder agressief voor je haar als scrunchen. Hetzelfde resultaat :)
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het nog maar sinds anderhalve week en bevalt tot nu toe uitstekend :) ik was met conditioner van neutral en doe er daarna (curly girl approved) wax in van l'oreal als ik het mij goed herinner, iets met architect ofzo .
Ik ga me in ieder geval aanmelden voor de facebookgroep!
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
05-08-2019 18:05
Ik wil wel helpen!
Qua Kruidvat, adviseer ik meestal de Petal Fresh, Rosemary/ Mint. Die is erg okee en doet het ook goed in mijn refresh- waterspray (1 deel conditioner, 2 delen water).

bevat die proteïne?
Alle reacties Link kopieren
elize_ schreef:
05-08-2019 20:44
bevat die proteïne?
Nee :)
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Gelatine masker is trouwens echt top en goedkoop,echt een proteine shot geef je je haar dan.
Te koop bij AH, paar blaadjes oplossen in warm water en mengen met wat deepco.
https://www.ah.nl/producten/product/wi2 ... r-gelatine
Ik ben ook fan van de acion gel, geeft geen harde cast trouwens, heb ook een gel die wel een cast geeft maar vind dat echt niet fijn heb ik gemerkt.
chocho schreef:
05-08-2019 19:52
Bedankt weer VeryCherry!

Kan je na de final wash en het masker gelijk beginnen CG of beter wacht je een paar dagen?
Nee hoor, je kan zo door. Maar cg is eigenlijk niets meer of minder dan bepaalde producten (sulfaten, siliconen, minerale oliën) vermijden en kijken wat voor producten je haar nodig heeft adhv allerlei eigenschappen. Hoe vaak je verder wast (en of je daarvoor shampoo, conditioner of co-wash gebruikt) en of je veel aan styling doet, bepaal je helemaal zelf.
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
05-08-2019 20:40
Ah okee!
Maar, even voor de meelezers, welke is dat dan? Zo heeft de rest er ook wat aan :)
Ik heb nl zelf bijv de Sakura shampoo hier staan en die is wel.CG.
Oh, wist niet dat er verschil in zat sorry :)

Edit: na het testen van meerdere shampoo's en conditioners van Rituals online zie ik dat de shampoo's wél CG zijn, maar de conditioners niet!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven