Mode & Beauty alle pijlers

Ben jij modebewust?

24-04-2018 12:16 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga je mee met de mode van nu of vind je dat helemaal niks. Wat vind je op dit moment leuk en wat kan volgens jou echt niet meer?

To trapt af:

Ik ga wel mee met de mode, ben zelf ook werkzaam in de modebranche. Ik vind zelf flair pants erg leuk. Maar wat ik echt niet meer vind kunnen zijn witte leggings en ballerina’s. Dat vind ik echt afschuwelijk.
myrtha schreef:
24-04-2018 12:43
Dat vind ik van hoge hakken, al "hoort" het er soms bij en ontkom je er niet aan ze te dragen, ze zijn lelijk en dom.
Vroeger, in mijn late tienertijd vond ik naaldhakken geweldig, maar al snel veranderde ik van gedachte en vond het ineens hoerenschoenen. Hoe ik daarbij ben gekomen daarvan heb ik geen idee, maar ik heb ze nooit meer gedragen.

Naar mij wordt vaak met een vies gezicht gekeken naar mijn oh zo geliefde sleehakken. :-D
Alle reacties Link kopieren
Lucifermiauww schreef:
24-04-2018 12:46
Natuurlijk ontkom je er wel aan om ze te dragen. Of staat er een vent met pistool naast je hoofd.. Hakken aan nu?
Ik heb ze even uitgedaan, maar officieel draag ik ze nu wel. Ik ontkom er niet aan ze te dragen.
better an oops than a what if
myrtha schreef:
24-04-2018 12:49
Ik heb ze even uitgedaan, maar officieel draag ik ze nu wel. Ik ontkom er niet aan ze te dragen.
Je kan ook geen hakken dragen.
Bohemia schreef:
24-04-2018 12:36
Nee, ik volg niet persee de mode. Mijn kast hangt vol met jurkjes, rokken en vestjes van King Louie. Daarmee kan je in mijn ogen toch niet de plank mis slaan.
King Louie vind ik het juist hét voorbeeld van kleding die gedragen wordt door de vrouw zonder smaak en stijl.
Dit merk heeft niets met mode te maken. Het is kinderkleding in grote maten. Voor de Yvon Jaspers onder de vrouwen :)
@ Bohemia met alles respect maar King Louie is echt verre van modieus en bijtijds.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
24-04-2018 12:49
Vroeger, in mijn late tienertijd vond ik naaldhakken geweldig, maar al snel veranderde ik van gedachte en vond het ineens hoerenschoenen. Hoe ik daarbij ben gekomen daarvan heb ik geen idee, maar ik heb ze nooit meer gedragen.

Naar mij wordt vaak met een vies gezicht gekeken naar mijn oh zo geliefde sleehakken. :-D
Haha, misschien trek je soms onbewust ook zo'n vies gezicht naar mensen op hoge hakken, da's ook niet mooi. ;-))
better an oops than a what if
Lavendel2 schreef:
24-04-2018 12:19
Witte leggings zijn vreselijk! Ik ben deels wel mode volger maar ga ook wel casual vooral omdat ik op mijn werk kleding aan moet.
Casual is volgens jou een modemisser? Of een teken dat je de mode niet volgt? Vreemd, want ook casual kan zeer trendgevoelig zijn.
myrtha schreef:
24-04-2018 13:04
Haha, misschien trek je soms onbewust ook zo'n vies gezicht naar mensen op hoge hakken, da's ook niet mooi. ;-))
Nee hoor, ik trek alleen vieze gezichten bij tuinboontjes en kikkerbillen. En poep natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben totaal niet modebewust, maar wel heel bewust van wat wel en niet bij mijn figuur past.
Het komt er op neer dat ik tegenwoordig allemaal jurkjes in mijn kast heb hangen met ongeveer hetzelfde model.

Natuurlijk koop ik ook wel eens iets wat op dat moment helemaal in is maar dat is meer omdat de winkels daar op dat moment mee vol hangen. En als het mij uitkomt draag ik dat over twee jaar nog (als het dan even helemaal uit is ja!). Ben gek op kleding dat van goede kwaliteit is en daardoor langer meegaat. En omdat ik het ook nog alleen in mijn vrije tijd aan heb slijt het nog minder snel.

Mijn smaak is ook redelijk neutraal op de kleur na. Ik hou erg van rood maar heb ook genoeg andere kleuren in mijn kast hangen. Alleen zwart staat mij niet, terwijl iedereen roept dat dat een hele makkelijke kleur is. Ik ga dan liever voor donkergrijs.
Ik ben wel modebewust ja. En ik ben ook met mode bezig.
Toch draag ik ook kleding die wellicht al weer uit de mode is, want wat ik leuk vind en graag draag doe ik niet na 1 seizoen weg. En ik koop wat ik mooi vind en me leuk staat. Trends die niet staan sla ik over.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga wel eens mee met de mode van nu.
Maar heb ook een grote voorkeur voor “tijdloze” kleding.
Ik vind soms de mode op de catwalk leuk van de betere modehuizen. Maar vaak is dat too much voor gewoon overdag.
Loop er echter niet altijd stijlvol of modieus bij. Ik kleed me naar mijn stemming en heb ook geen vaste stijl.

Ben gek op leuke sneakers, en bi voorkeur net iets anders als de rest. Maar nooit met grote schreeuwende logos of opvallendheden. Altijd subtiel.

Mensen die he-le-maak volgens de mode gekleed gaan vind ik vaak saai. Er moet wel iets “eigens” aan zitten.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
24-04-2018 13:07
Nee hoor, ik trek alleen vieze gezichten bij tuinboontjes en kikkerbillen. En poep natuurlijk.
Dat weet je niet als het onbewust gebeurt! |-) Sleehakken, die van Tommy Hilfiger zijn best leuk. Mijn vorige paar kan ik mij niet meer herinneren, maar ik vind ze niet per se lelijk als ze bij jouw outfit passen, het gaat uiteindelijk om het complete plaatje wat bepaalt of je stijl hebt.
anoniem_310309 wijzigde dit bericht op 24-04-2018 13:18
0.22% gewijzigd
better an oops than a what if
Saar, zwart staat de meeste mensen niet. Net als spierwit. Donkerblauw, antraciet en off-white zijn betere keuzes.

Ik ben niet erg modebewust en draag wat ik mooi vind staan bij mezelf. Ik hou van zwarte broeken, flatjes (al dan niet met puntneus), vintage riemen, panterprints, simpele shirtjes en ik heb een hele collectie vesten. Ook draag ik regelmatig rokken en dan het liefst leren kokerrokken.

Jeans vind ik leuk bij anderen, maar niet bij mezelf en ik draag ze dus zelden. Hakken vind ik prachtig, maar niet comfortabel genoeg en draag ze alleen als ik uit eten ga.

Bohemia, mijn man houdt van King Louie! Vorig jaar heeft hij als verrassing een KL-jurk voor mij en onze dochter gekocht. Bij mijn dochter staat ie leuk, maar zelf hou ik er niet zo van. Toch trek ik 'm af en toe aan, omdat ik het zo lief vond dat mijn shoppen-hatende ega uit zichzelf iets had gekocht waarvan hij dacht dat het me mooi zou staan! :heart:

Voor de rest vind ik King Louie alleen leuk als Petit Louie: voor de kleine meisjes.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik ben niet modebewust. Hou ook niet van winkelen.
Ik heb voornamelijk werk-outfits (kantoor) en voor het weekend is het dan jeans & tops. Maar dingen stylen met accessoires of zo, kan ik dus gewoon niet.
Ik vind dat wel jammer eigenlijk, zou er wel wat meer geinteresseerd in willen zijn, maar de marteling van naar de winkels/pashokjes, yuck!
ainne wijzigde dit bericht op 24-04-2018 13:21
0.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik geef de voorkeur aan wat chiquere, wat tijdlozere kleding die goed bij mijn figuur past. Beter dan me, zoals veel te veel mensen, hersenloos in de laatste trends van te strakke skinnyjeans met witte gympen te hijsen. Of de laatste tijd zie ik ook flanellen wijd uitlopende broeken met plateauzolen eronder. Verschrikkelijk en het doet in 99,99% van de gevallen niets voor de person die het aanheeft.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Mijn kleding is zo uit de tijd dat ik bijna weer hip ben.
Cateautje schreef:
24-04-2018 12:49
Vroeger, in mijn late tienertijd vond ik naaldhakken geweldig, maar al snel veranderde ik van gedachte en vond het ineens hoerenschoenen. Hoe ik daarbij ben gekomen daarvan heb ik geen idee, maar ik heb ze nooit meer gedragen.

Naar mij wordt vaak met een vies gezicht gekeken naar mijn oh zo geliefde sleehakken. :-D
Ik :heart: sleehakken. Niks mis mee!

Maar goed, ik ben dan ook totaal niet modebewust, maar trek aan wat ik mooi vind en goed bij mijn figuur past.
Nee.
Ik heb een eigen smaak.
Bovendien vind ik mensen die de mode volgen maar vreemd.
Een rok gecombineerd met sneakers bijvoorbeeld dat blijkt nu ook weer ineens helemaal in te zijn terwijl dat voorheen steevast werd afgekraakt.
Nu huppelen vele fashionistas er ook in rond.
Achterlijk kudde gedrag.
En als je lang genoeg wacht komt alles weer opnieuw in.
Als ze nou nog met nieuwe modeverschijnselen kwamen.
Zo loopt iedereen ook massaal weer in broeken met van die wijde pijpen.
Boring.
Iedereen ziet er hetzelfde uit.
Ik kijk veel liever naar .mensen die zich durven te onderscheiden van de rest.
myrtha schreef:
24-04-2018 13:17
Dat weet je niet als het onbewust gebeurt! |-) Sleehakken, die van Tommy Hilfiger zijn best leuk. Mijn vorige paar kan ik mij niet meer herinneren, maar ik vind ze niet per se lelijk als ze bij jouw outfit passen, het gaat uiteindelijk om het complete plaatje wat bepaalt of je stijl hebt.
Ik denk dat een ieder voor zichzelf bepaald of ze stijl heeft en dat een toeschouwer daar geen vinger bij in de pap heeft. Welke stijl is dan weer een ander verhaal, maar als iedereen er hetzelfde bij zou lopen, dan krijgen we noord Koreaanse toestanden.


Ben een beetje moet van al die hoogdravendheid waar het gaat over hoe men eruit dient te zien. Leven en laten leven.
Er zijn bepaalde zaken die ik niet meer draag, omdat ik dat niet meer bij mijn gezicht vind passen, maar als een ander van mijn leeftijd het wel doet vind ik dat wel best, alleen toont het mij wel duidelijk aan wat ik nog wel en niet meer kan doen, daarbij dienen die vrouwen wel als een voorbeeld, maar dat geldt ook voor hen die er geweldig uitzien, daar kan ik weleens een voorbeeld aan nemen.
Dat heb ik nou ook, net als NummerZoveel... En zoals Saartje weet ik wat mij staat of niet.
Ik draag zoveel mogelijk basic, geen fratsen. Mijn spijkerbroeken zijn recht of lopen uit (flared / bootcut), soms koop ik expres stretch broeken in een maat groter omdat dat fijner zit. Ook loop ik nog in getailleerde shirts die "gewoon" zitten en niet bijv onder de schouders, of wijd om me heen hangen. Mijn vesten zijn ook gewoon getailleerd en niet enorm lang, ze hebben allemaal een rits of knopen.
Best saai, maar ik vind dit fijner. Plus ik heb helemaal geen geld om telkens met de mode mee te gaan ;)
anoniem_35141 wijzigde dit bericht op 24-04-2018 13:30
7.21% gewijzigd
myrtha schreef:
24-04-2018 12:40
Ik ben een trendsetter. Wat ik vandaag draag, raakt over een half jaar in de mode.
Dat heb ik ook. Alleen bij mij is het een cyclus van 15 jaar.
-Esmeralda- schreef:
24-04-2018 13:24
Ik :heart: sleehakken. Niks mis mee!

Maar goed, ik ben dan ook totaal niet modebewust, maar trek aan wat ik mooi vind en goed bij mijn figuur past.
We hebben geluk, ze zijn volop IN op het moment. :)
Alle reacties Link kopieren
Bblientje schreef:
24-04-2018 13:24

Een rok gecombineerd met sneakers bijvoorbeeld dat blijkt nu ook weer ineens helemaal in te zijn terwijl dat voorheen steevast werd afgekraakt.

Oe wist niet dat dat mode was, mmmm, dat lijkt me nou juist wel eens iets om te proberen. Ik merk dat mijn lijf de hoge hakken van de afgelopen 25 jaar een beetje zat aan het worden is, dus ik zat me pas te bedenken dat ik op zoek moet naar plattere alternatieven zonder dat dat ik eruit ga zien als Mrs Doubtfire.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd een komisch gezicht als iemand hoge hakken gewend is en dan voor het eerst op gympen loopt.
better an oops than a what if
Alle reacties Link kopieren
Haha, nou ik loop 's avonds en in het weekend bijna altijd op gympen, ik sport en wandel veel. Het is meer voor overdag, op kantoor, dat ik iets platters maar wel stylish zoek. En da's nog niet makkelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven