Mode & Beauty alle pijlers

Biab, hoe gebruiken?

25-09-2021 22:15 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment doe ik mijn nagels zelf met gelnagellak. Het blijft echter helemaal niet lang zitten, scheurt snel onder de topcoat en chipt snel. Nu lees ik dat als je biab gebruikt of onder de gek gebruikt je hier minder last van zou moeten hebben. Ik kom er alleen niet uit wat ik precies nodig heb en of ik mn lamp van pink gellac hiervoor kan gebruiken. Hebben jullie tips?
Alle reacties Link kopieren
Als je gellak elke keer niet goed pakt is je prep niet goed. Wat doe je vooraf? Heb je wel een cursus gedaan? Met welk merk werk je?

Biab en rubberbase zijn fijn maar als je prep niet goed is, krijg je ook daarmee problemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik pink gellac en doe de stappen zoals beschreven staan.
Ik las ergens dat hele zachte nagels voor die scheuren zou kunnen zorgen en dat biab dan een oplossing kan zijn. Dus wilde dat uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
De kwaliteit van pg is de laatste tijd sowieso nog meer achteruit gegaan. Een ander merk kan dus ook het antwoord op je probleem zijn.

Kun je je prep beschrijven?

Biab en rubberbase is goed voor de hechting, maar zou in veruit de meeste gevallen geen noodzaak moeten zijn. Meestal gebruikt voor bijvoorbeeld mensen die in de schoonmaak werken, in de horeca glazen spoelen of als kapster met veel chemische stoffen werken omdat de nagels daar meer onder lijden.
Alle reacties Link kopieren
Ah oké. Dan ga ik daar eens naar kijken. Zijn andere merken met dezelfde lamp te gebruiken en wat zijn betere merken? Ik kwam toentertijd vooral uit bij pink gellac kan ik me herinneren.

Wat ik precies doe weet ik niet. Ik heb al een hele tijd niet meer gebruikt omdat t dus veel werk is voor nog geen week mooie nagels. Ik heb er zo’n klein boekje bijliggen waarin de stappen beschreven staan.
Alle reacties Link kopieren
Scheurt de lak of scheuren je nagels, ondanks de lak? Want ik heb echt rampennagels, heel broos en scheuren idioot snel. Als ik er geen lak op hebt blijft er niks van over, breekt gewoon af zodra ik ze gebruikt. Ik ben nu aan de biotine tabletjes en dat werkt bij mij heel goed.

Nu vijl ik de nagels op (buffer), primer en dan de basecoat/kleur/top, en het blijft weer perfect zitten voor 2 weken
Alle reacties Link kopieren
https://www.nagelinkoop.nl/blog/biab-treatment

Hier leggen ze het heel duidelijk in filmpje uit, en je kunt het dus idd gewoon onder je led of uv lamp uitharden (dus ook onder die van pink gellac, ze zijn allemaal hetzelfde).

Je biab is de vervanger van je primer en basecoat, en als je wil kan er dan nog een kleurtje over en vervolgens een topcoat

Ik ga ook eens even kijken want een beetje extra versteviging is voor mij ook niet verkeerd
Alle reacties Link kopieren
De lak scheurt inderdaad. Ik las alleen ergens dat dat kan gebeuren doordat de nagels zwak zijn. Als er geen gellak op zit knip ik ze helemaal kort want anders scheurt het meteen in of af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven