Mode & Beauty alle pijlers

Botox voor je 35ste is niets mis mee

27-08-2015 09:31 227 berichten
Hoi forummers,



Vanaf 2 september komt Sophie Hilbrand met het BNN-programma Sophie in de Kreukels, waarin zij uit gaat zoeken of zij haar 'kreukelzones' glad zou moeten laten strijken met behulp van botox. In VIVA 40 hebben we een interview met de presentatrice, waar we jullie mening over dit onderwerp willen voorleggen aan Sophie. Daarom zijn we benieuwd naar jouw mening over de volgende stelling:



Botox voor je 35ste is niets mis mee



Ben je het hiermee eens, of juist totaal niet? En waarom? Wij horen het graag!
quote:tove82 schreef op 27 augustus 2015 @ 11:09:

Ik herinner me de tijd dat mensen zeiden dat het ongezond was om je haar elke dag te wassen of elke dag te douchen. Of toen mensen zeiden dat je oksels scheren onnatuurlijk was en dat het dan tot je knieën zou groeien. Daarover was ook veel onwetendheid. Idem nu met botox. Er zijn ontzettend veel artsen die het doen, ook niet-cosmetische artsen. Dat heeft een reden.Met alle gevolgen vandien!
Schoonheid zit niet van binnen (vind ik) ( tuurlijk is een fijn karakter leuk, maar je wordt er niet perse mooi van, wel leuk) en er zit nog een grote nuance tussen plat gespoten zijn en soms een prikje halen.

En rimpels vind ik niet nodig.

Net als grijze haren en gele tanden.



Maar goed, dat vind ik.



En ik ben rond de leeftijd van sophie, en godsamme wat ziet die er afgetrokken uit.

Die zou echt enorm opknappen van wat spuitjes hier en daar.

Dat is toch geen pan, zo'n jonge meid met zo'n verkeukeld hoofd.

Ze ziet er jaren ouder uit dan ze is. Ik vind dat zonde. Zeker als je het toch van je uiterlijk moet hebben. En geld genoeg.



Maar goed, van mij hoeft ze het niet te doen. Ik slaap er geen nacht minder om verder.
quote:Casalinga schreef op 27 augustus 2015 @ 10:23:

Botox voordat je 35 bent is, voor de meesten althans, onzin. Om de simpele reden dat je dat voor je 35ste helemaal niet nodig hebt.



Nog niet zo lang geleden las ik een interview met een vrouw wiens leuke inkomen een gevoelige tik kreeg en daardoor kon ze haar botox niet meer betalen. Ze kwam er toen achter dat de huidveroudering wel gewoon doorgaat. Dus werd ze, toen de botox eenmaal echt uitgewerkt was, in pakweg 3 maanden twintig jaar ouder.





Ja dat is dus gewoon onzin. Ik heb ooit eens een prikje gehad. Niemand zag het. En toen het uitgewerkt was, echt geen tien jaar ouder. Zelfs geen tien weken. En nu doe ik het ook heel soms, en dan weer een hele tijd niet. Je wordt echt niet ineens jaren ouder.

Je bent met een prikje alleen wat frisser. Je wordt echt niet ineens een wassen beeld ofzo.



Mensen hebben zo'n raar beeld van botox.

Net als mensen die het hier hebben over botox in je lippen/mond. Dat kan helemaal niet. Dat zijn fillers. En zolang je het verschil niet weet moet men ook liever niet zo hard oordelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 27 augustus 2015 @ 10:45:

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Met zo'n stelling voed je onzekerheid van vrouwen. Nu al wordt het heel raar gevonden als je je haar niet verft en je het gewoon grijs laat worden (hier is pas nog een topic over geweest). Straks word je vreemd aangekeken als je wat rimpels hebt. Wat doen we onszelf toch allemaal aan? Alles scheren of waxen (want schaamhaar is vies), elke paar weken je haar verven en nu elke paar weken wat naalden in je gezicht. Van een vrouwenblad verwacht ik toch wel een vrouwvriendelijkere aanpak.

+ 1



Ik vraag me ook altijd af hoe die vrouwen het later, als ze echt oud zijn, dan doen. Zouden ze gewoon door blijven spuiten, zodat ze als ze 80 zijn nog steeds rimpelloos zijn?

Dat ziet er toch ook niet uit. Dus dan moet je ergens gaan afbouwen, maar ja, dat willen ze vast ook niet, aangezien rimpels 'not done' zijn. Wat een dillema



Niets mis met rimpels mijn inziens
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Er is an sich ook niks mis met rimpels ( hebben) maar af en toe groot onderhoud, de goed bijhouden vind ik wel lekker. We sporten, eten gezond, gaan naar de tandarts, de kapper, doen onze nagels en scheren onze benen.

Moet je daar allemaal op een zeker moment dan ook maar mee ophouden?

Dat gaat geleidelijk en nogmaals, door af en toe botox te doen word je geen glad/strak getrokken pop.

Je kan dus gewoon verder gaan met ouder worden. Een goede arts past zijn prikjes daar heus wel op aan.
quote:Yggdrasil- schreef op 27 augustus 2015 @ 11:16:

En ik ben rond de leeftijd van sophie, en godsamme wat ziet die er afgetrokken uit.

Die zou echt enorm opknappen van wat spuitjes hier en daar.

Dat is toch geen pan, zo'n jonge meid met zo'n verkeukeld hoofd.

Ze ziet er jaren ouder uit dan ze is. Ik vind dat zonde. Zeker als je het toch van je uiterlijk moet hebben. En geld genoeg.



Maar goed, van mij hoeft ze het niet te doen. Ik slaap er geen nacht minder om verder.Dat je zelf botox gebruikt, moet je helemaal zelf weten, maar waarom iemand anders helemaal afkraken?
Nou, men kraakt meestal de botoxers af hoor, hahaha.



Dingen als: platgespoten en strak getrokken kop, en meer van die dingen.



En ik heb drie x botox gehad in mijn leven. Valt wel mee dus hahaha.



Eerste x jaren geleden.



En alleen in frons.

(Alleen ik zie het maar :-) )
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat mensen zich niet zo met elkaar moeten bemoeien. Kan mij het schelen wat een ander in aan of op zijn lichaam spuit en snijd. als een ander dat wil moet een ander dat weten.

En de stelling dat ze het wel eerlijk moeten zeggen slaat al helemaal nergens op. Hoezo verantwoording afleggen? Dus als je zegt: ik spuit botox in mijn frons dan is het ineens wel geaccepteerd?



Echt mensen, leven en laten leven!



p.s. ik ben erg blij met mijn platgespoten fronsrimpel. Ik gebruik nu zo'n 6 jaar botox en nog niemand, zelfs mijn eigen moeder is het niet opgevallen. Niemand weet het dan dus ook
Ik deed botox op mijn 32ste. Ik had diepe rimpels in mijn voorhoofd. Maar een aantal haar terug een Ooglidcorrectie gehad en sindsdien frons ik nooit meer en zijn die rimpels verdwenen. Waarschijnlijk doordat ik vroeg met botox begon werden het geen permanente rimpels. Nu durf ik het niet meer omdat ik niet weet hoe het uitpakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:tanteslankie schreef op 27 augustus 2015 @ 09:40:

Voor een zogenaamd vrouwenblaadje had ik een andere stelling verwacht, namelijk:



Een paar rimpels op je 35ste, daar is niets mis mee.

Dit. Rimpels en grijze haren zijn niet iets om je voor te schamen. Integendeel.



En Sophie Hilbrand is gewoon een leuk mens, niks mis mee. Ik zie duizend keer liever een fris en naturel type zoals zij dan van die volgeplamuurde, platgespoten, opgevuld nepkoppen die je tegenwoordig steeds vaker op tv ziet.
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 27 augustus 2015 @ 12:04:

[...]



Dit. Rimpels en grijze haren zijn niet iets om je voor te schamen. Integendeel.



En Sophie Hilbrand is gewoon een leuk mens, niks mis mee. Ik zie duizend keer liever een fris en naturel type zoals zij dan van die volgeplamuurde, platgespoten, opgevuld nepkoppen die je tegenwoordig steeds vaker op tv ziet.



Er zit iets tussen "naturel" en platgespoten opgevulde nepkoppen he.

Ik laat 1 keer per jaar m'n fronsrimpel botoxen, val ik dan ook in die laatste categorie?



De stelling is: niks mis met botox voor je 35ste. En niet: laat je hele kop verbouwen en gladstrijken voor het grote verval begint.



Veel mensen hebben zo'n eenzijdig beeld van botox of plastische chirurgie.
Alle reacties Link kopieren
quote:geordie schreef op 27 augustus 2015 @ 10:53:

[...]





Een diepe fronsrimpel in je voorhoofd op jonge leeftijd heeft nul komma nul charme. Het laat je er ziekelijk uit zien, 24 uur per dag boos of chagrijnig en vooral heel moe. Lekker charmant!

Ik laat die groef sinds mijn 25ste plat spuiten en heb sinds dien nooit meer de oer vervelende vraag gehad of ik boos, ziek of moe was.



Overbodig eigenlijk om toe te voegen dat ik dus voor botox ben.Je kunt ook stoppen met fronsen. Of zeg ik nu iets heel geks?
Alle reacties Link kopieren
quote:geordie schreef op 27 augustus 2015 @ 12:37:

De stelling is: niks mis met botox voor je 35ste. Mijn reactie op die stelling is: er is niks mis met rimpels. Ook niet op je 35e. Ik heb bijvoorbeeld al jaren lachrimpeltjes naast mijn ogen en krijg, nu ik flink ben afgevallen, ook meer rimpels naast mijn mond. Ik schaam me daar echt niet voor. Waarom zou ik ook? Ze horen bij me, geven mijn gezicht karakter en laten zien dat ik gelachen en geleefd heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:Roelfien schreef op 27 augustus 2015 @ 12:44:

[...]



Je kunt ook stoppen met fronsen. Of zeg ik nu iets heel geks?





Die fronsrimpel is bij mij een familie kwaaltje , elke vrouw in mijn familie heeft hem, ik heb hem sinds mijn 16e. Dus ja, het is inderdaad gek wat je zegt. Ik was het spuugzat om dag in dag uit te horen dat ik er moe of boos uitzag terwijl ik dat niet was.



Ach waarom verdedig ik mij eigenlijk. Ik voel me er goed bij, en ik weet dat ik er niet met "platgespoten opgevulde nepkop" bij loop.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er in godsnaam mis met Sophie Hilbrand? Ze is onderhand ook al 39/40 jaar. Ze ziet er echt niet ouder oud dan dat vind ik.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 27 augustus 2015 @ 13:03:

Wat is er in godsnaam mis met Sophie Hilbrand? Ze is onderhand ook al 39/40 jaar. Ze ziet er echt niet ouder oud dan dat vind ik.Niemand zegt dat er wat mis is met haar. Ze gaat het onderzoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:geordie schreef op 27 augustus 2015 @ 12:37:

[...]





Veel mensen hebben zo'n eenzijdig beeld van botox of plastische chirurgie.Dat heet stereotypering. Er zijn een paar bn-ers die wat doorgeslagen zijn en daar wordt dan de vergelijking meegemaakt. Heel jammer. Er heeft nog nooit iemand aan mij gezien of gevraagd of ik botox in mijn frons heb. Maar omdat ik botox gebruik zou ik nu dus een botoxkop hebben. Tja. Mijn eigen moeder ziet het niet eens.
Er is niks mis met sophie, maar ik vind, let wel IK VIND dat ze er oud uitziet. Maar ik zie er dan ook gewoon jong uit, en vind dat best wel belangrijk, misschien dat het me daarom wel zo opvalt.



En van mij weet ook verder niemand dat ik soms mijn frons inspuit.

Idd, ook mijn moeder niet.



Verder totaal geen geheim, maar het is gewoon geen issue. Ik vertel ook niet aan mijn moeder wanneer ik mijn naar heb geverfd ofzo. Als ze er naar vraagt zal ze het horen. Eerder niet. Omdat ik er niet de hele tijd aan denk verder.
Ik laat die zooi elke 6 maanden inspuiten en ik ben blij dat het kan! Ogen laten doen, lippen gevuld en nu zelfs mijn kaaklijn. IK vind dat beter voor MIJ. Wat een ander ervan vindt interesseert me niet en of ze het zelf wel of niet doen...tja..dat dan weer wel, in de zin van "als ze maar gelukkig zijn".

Ik krijg er trouwens best wel positieve reacties op......(@zussie, je hebt m'n nieuwe lippen nog niet gezien...denk aan Amsterdam hahahaha! Trekt vanzelf weg. Ik ben nu 1 jaar een eend).



Ik lieg er trouwens ook niet om, het is nogal evident. Eerst had ik een verdrietkop en nu niet meer. ik heb trouwens wel gewoon rimpels en die vind ik leuk. Die mogen niet weg. Wel dat huilerige en dat getekende. En ik vind dat iedereen boven de 18 dat allemaal zelf kan en mag bepalen.



Ik ben trouwens zo'n vol geplamuurde vrouw met veel te lange (nep) nagels en wimperextensions en ik heb me er toch een partij lol in! Deed ik vroeger nooit, maar nu zit ik steeds weer wat nieuws uit te proberen. De volgende keer laat ik me weer bruin spuiten. Heb ik 1 x eerder gedaan en liep rond als een mislukte tijger. Nu dus een duckface....Een mislukte vogelbekdier met tijgerprint ben ik. Hahaha!

Kan mij het schelen, ik vind het wel grappig. Ik ga toch niet daten en ik heb geen vent die ik ernstig kan teleurstellen, geen kinderen die spontaan van schrik zullen huilen. Ik schrik zelf wel van die lip....En dan moet ik lachen en dan staat dat wel fraai hoor....dikke lip boven mijn gebleekte tanden.



Dus ik heb er lol in, ik kan het betalen en als ik dat straks niet meer kan of wil, dan is dat ook goed. Leven en laten leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:geordie schreef op 27 augustus 2015 @ 13:04:

[...]





Niemand zegt dat er wat mis is met haar. Ze gaat het onderzoeken.



Staat toch echt tussen de reacties hier: ze ziet er afgetrokken uit, en een verkreukeld hoofd voor zo'n jonge meid.



Ik zie dat de schrijfster er nu wat meer uitleg bij geeft, alhoewel ik een vrouw van 39 (of 40) geen jonge meid meer vind, hoe 'jong' ze er ook uitziet.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:geordie schreef op 27 augustus 2015 @ 12:37:

[...]





Er zit iets tussen "naturel" en platgespoten opgevulde nepkoppen he.

Ik laat 1 keer per jaar m'n fronsrimpel botoxen, val ik dan ook in die laatste categorie?



De stelling is: niks mis met botox voor je 35ste. En niet: laat je hele kop verbouwen en gladstrijken voor het grote verval begint.



Veel mensen hebben zo'n eenzijdig beeld van botox of plastische chirurgie.



Natuurlijk zit er van alles tussen helemaal niks en je hele hoofd laten verbouwen en plat spuiten. Alleen ik vind dat de stelling ook uitdraagt dat ieder rimpeltje aangepakt zou moeten worden.



Als jij (op jonge leeftijd) een enorme frons hebt en daar mee zit moet je daar vooral iets aan laten doen, maar over het algemeen lijkt het me nergens voor nodig om op die leeftijd al aan de botox te beginnen. Of überhaupt botox te gebruiken. Dat kraaienpootje, het lach rimpeltje en gewoon wat rimpeltjes als je ouder worden horen er ook gewoon een beetje bij. Dat lijkt me niks om je voor te schamen en ook geen rede om botox te spuiten en ik vind het jammer dat er mensen zijn die tegenwoordig het idee hebben dat ze er zo lang mogelijk uit moeten zien alsof ze 25 zijn, of nog erger er zo uit moeten zien als een model van 25...



Dus is er iets wat JOU dwars zit moet je gewoon doen wat je wil daarmee (jou lichaam, jou keuze), maar over het algemeen lijkt het me nergens voor nodig en mag een rimpeltje hier en daar ook gewoon.
Bij Sophie heb ik altijd het idee dat het haar goed zou doen om een glas water te drinken, dus ik snap wel wat Yggdrasyl zegt. Maar ik vind haar wel rete cool. En ook heel mooi, op een manier die ik niet aantrekkelijk vind. Begrijp wel dat anderen haar heel mooi vinden, want dat is ze ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:catacarax schreef op 27 augustus 2015 @ 13:13:

Ik laat die zooi elke 6 maanden inspuiten en ik ben blij dat het kan! Ogen laten doen, lippen gevuld en nu zelfs mijn kaaklijn. IK vind dat beter voor MIJ. Wat een ander ervan vindt interesseert me niet en of ze het zelf wel of niet doen...tja..dat dan weer wel, in de zin van "als ze maar gelukkig zijn".

Ik krijg er trouwens best wel positieve reacties op......(@zussie, je hebt m'n nieuwe lippen nog niet gezien...denk aan Amsterdam hahahaha! Trekt vanzelf weg. Ik ben nu 1 jaar een eend).



Ik lieg er trouwens ook niet om, het is nogal evident. Eerst had ik een verdrietkop en nu niet meer. ik heb trouwens wel gewoon rimpels en die vind ik leuk. Die mogen niet weg. Wel dat huilerige en dat getekende. En ik vind dat iedereen boven de 18 dat allemaal zelf kan en mag bepalen.



Ik ben trouwens zo'n vol geplamuurde vrouw met veel te lange (nep) nagels en wimperextensions en ik heb me er toch een partij lol in! Deed ik vroeger nooit, maar nu zit ik steeds weer wat nieuws uit te proberen. De volgende keer laat ik me weer bruin spuiten. Heb ik 1 x eerder gedaan en liep rond als een mislukte tijger. Nu dus een duckface....Een mislukte vogelbekdier met tijgerprint ben ik. Hahaha!

Kan mij het schelen, ik vind het wel grappig. Ik ga toch niet daten en ik heb geen vent die ik ernstig kan teleurstellen, geen kinderen die spontaan van schrik zullen huilen. Ik schrik zelf wel van die lip....En dan moet ik lachen en dan staat dat wel fraai hoor....dikke lip boven mijn gebleekte tanden.



Dus ik heb er lol in, ik kan het betalen en als ik dat straks niet meer kan of wil, dan is dat ook goed. Leven en laten leven.



Ik vind het waarschijnlijk helemaal niks je je er uit ziet, maar ben blij dat jij er blij mee bent. Dat lijkt me toch echt het belangrijkste, dat mensen zich zelf goed voelen bij hoe ze er uit zien. Vind dat met botox niet anders dan het verven van haar, tatoeages, piercings en kleding keuze. Jij kan het prachtig vinden en ik heel lelijk, gelukkig verschillen mensen van elkaar want anders zou het een hele saaie eentonige boel worden.



Ik VIND alleen niet dat botox gebruiken (en al helemaal niet op jonge leeftijd) de norm moeten zijn, net als dat ik vind dat maatje 34 niet de norm moeten zijn.
Met al mijn gepiel zou je het niet zeggen, maar ik hecht er geen waarde aan om er jong uit te zien. Dat is niet waar ik lol in heb. Ouder worden vind ik geen enkel probleem.
quote:my-little-appletree schreef op 27 augustus 2015 @ 13:27:

[...]





Ik vind het waarschijnlijk helemaal niks je je er uit ziet, maar ben blij dat jij er blij mee bent. Dat lijkt me toch echt het belangrijkste, dat mensen zich zelf goed voelen bij hoe ze er uit zien. Vind dat met botox niet anders dan het verven van haar, tatoeages, piercings en kleding keuze. Jij kan het prachtig vinden en ik heel lelijk, gelukkig verschillen mensen van elkaar want anders zou het een hele saaie eentonige boel worden.



Ik VIND alleen niet dat botox gebruiken (en al helemaal niet op jonge leeftijd) de norm moeten zijn, net als dat ik vind dat maatje 34 niet de norm moeten zijn.Helemaal mee eens! Inclusief dat ik er niet uit zie. Vind ik niet erg mop, ik weet dat zelf ook. Volgende keer niet meer doen.....Ik ben er blij mee om andere redenen, ik zit er eigenlijk ook niet eens mee dat dit niet bepaald een verfraaiing is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven