Brillenglazen 1.60 of 1.67?
donderdag 21 september 2023 11:13
Ik wil online nieuwe glazen bestellen voor mijn huidige montuur, maar nu twijfel ik over de dikte. Ik heb sterkte -3,50 en -4,25 en nu kan ik kiezen uit dikte 1.60mm of 1.67mm. Ik heb een dik montuur dus ik denk dat het niet zo nauw luistert, maar wat is tegenwoordig gebruikelijk? Iemand advies? Alvast bedankt!
donderdag 21 september 2023 11:23
Scheelt het veel geld? Zou het veel in gewicht schelen? Met dunnere glazen lijken je ogen minder klein, dus ik zou de dunnere kiezen.
Maar ik ben blij dat de opticien dat voor me doet.
Hoe doe je dat als er wat met je bril aan de hand is, als je 'm online besteld? Dus pootje scheef, even nastellen, neusvleugeltje kwijt, dat soort dingen. Daarom begin ik er maar niet aan.
Maar ik ben blij dat de opticien dat voor me doet.
Hoe doe je dat als er wat met je bril aan de hand is, als je 'm online besteld? Dus pootje scheef, even nastellen, neusvleugeltje kwijt, dat soort dingen. Daarom begin ik er maar niet aan.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)

donderdag 21 september 2023 11:25
Hoe groot is het frame van het montuur? Je glazen lopen naar de rand toe dikker uit. Een groot frame betekent dus dikkere glazen.
Ik heb zelf -8 met een groot frame. Mijn glazen zijn extra dun maar steken over de rand van mijn best wel dikke montuur. Volkomen zinloos dus, dat dunnere glas. Wat dat betreft.
Ik heb zelf -8 met een groot frame. Mijn glazen zijn extra dun maar steken over de rand van mijn best wel dikke montuur. Volkomen zinloos dus, dat dunnere glas. Wat dat betreft.

donderdag 21 september 2023 11:43
donderdag 21 september 2023 11:54
Het hangt ook van de vorm van de glazen af. Hoe groter het glas hoe dikker de eindes worden.
Als je hier beetje doorscrollt zie je een plaatje wat het laat zien:
https://opticienmetbaard.com/2019/12/16 ... n-je-bril/
Ik zou voor de dunnere gaan. De meeste monturen hebben grote glazen tegenwoordig. En ik heb net wat slechtere ogen nog, extra dun geslepen en zelfs dan steken de glazen iets uit. Maar dat zie ik zelf alleen volgens mij. Meeste mensen zitten niet zo dicht op m’n bril.
Als je hier beetje doorscrollt zie je een plaatje wat het laat zien:
https://opticienmetbaard.com/2019/12/16 ... n-je-bril/
Ik zou voor de dunnere gaan. De meeste monturen hebben grote glazen tegenwoordig. En ik heb net wat slechtere ogen nog, extra dun geslepen en zelfs dan steken de glazen iets uit. Maar dat zie ik zelf alleen volgens mij. Meeste mensen zitten niet zo dicht op m’n bril.
donderdag 21 september 2023 12:53
Ik heb dus goede ervaringen met het bestellen van brillenglazen online én ik betaal zo een stuk minder. Ik twijfel dus alleen over de dikte, volgens mij bestelde ik vroeger altijd 1.67 maar die zijn 30 euro duurder. Ik weet ook niet welke glazen ik nu in mijn bril heb, die ik wel in de winkel heb gekocht. Ik denk dat ik het beter even kan navragen.
Bedankt voor jullie adviezen!
Bedankt voor jullie adviezen!
donderdag 21 september 2023 12:54
Het is een vrij dik montuur, mijn glazen steken nu niet uit. Maar goed, ik weet dus niet welke dikte ze zijn, niet handig.kindrebel schreef: ↑21-09-2023 11:25Hoe groot is het frame van het montuur? Je glazen lopen naar de rand toe dikker uit. Een groot frame betekent dus dikkere glazen.
donderdag 21 september 2023 13:24
1.67 is de brekings index en vaak zijn 1.67 glazen asferisch dus naar de randen toe minder min. Ik had een hoop klanten die daar niet heel blij van werden. Laat je dus adviseren door de opticien. En hoe smaller het glas hoe dunner het bij minsterkte uitpakt want die worden steeds dikker naar de randen toe.
'If you're gonna be dumb, you've gotta be tough'

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in