Mode & Beauty alle pijlers

Écht natuurlijke huidverzorging

21-06-2019 12:50 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar natuurlijke huidverzorging, maar dan echt 100 procent. 100 procent natuurzuiver, dierproefvrij, zonder chemisch-synthetische kleur-, geurstoffen en parabenen. Voor dagcreme, een serum, dat soort dingen. Dan kom je met de Body Shop al niet meer weg.

Ik ken er een paar, Botanical Beauty en Weleda. De eerste is sowieso goed, maar erg duur - maar misschien moet ik dat er maar voor over hebben?? Hebben jullie aanraders?
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
25-06-2019 22:46
Dat klopt. Maar wel een irriterende factor voor je huid. Ik vermijd ze zelf, op advies van Jetske Ultee en Paula Begoun.

Ik ga het merken! Als het tegenvalt, geef ik ze hier weg met een prijsvraag :P
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
25-06-2019 22:54
Ik ga het merken! Als het tegenvalt, geef ik ze hier weg met een prijsvraag :P
:cheer2:

Hopelijk bevalt het je.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
25-06-2019 21:40
Er zit geen parfum in, waar lees je dat?
Wat JufJoke al zei en dan heb ik het niet eens gehad over ingrediënten als benzylbenzoaat ...
Belangrijk om te weten over benzylbenzoaat op de huid

Benzylbenzoaat doodt de schurftmijt. Het wordt gebruikt bij schurft (scabiës).
Het duurt enkele weken voordat de jeuk afneemt.
Wilt u douchen of in bad? Doe dat niet voordat u het smeersel aanbrengt, maar minstens 1 uur van te voren. Uw huid moet goed droog en afgekoeld zijn als u het smeersel aanbrengt.
Breng 's avonds het smeersel over het hele lichaam aan: vanaf de kaakrand tot onder de voetzolen. Dus niet in het gezicht, behalve als uw arts u adviseert dat wel te doen.
Smeer alles goed in: vooral de plaatsen tussen de vingers, onder de nagels en in lichaamsplooien.
Herhaal de behandeling op de 2 volgende avonden. Na 3 dagen is de kuur klaar.
Voorkom dat u anderen besmet. Was kleding, beddengoed en knuffels op 50 tot 60 graden. Of stop ze 3 dagen in een afgesloten plastic zak of hang ze 3 dagen buiten.
U kunt last krijgen van lichte irritatie van de huid. Het trekt vanzelf weg. Blijft u last houden? Raadpleeg dan uw arts.
Laat benzylbenzoaat niet in de ogen, mond of neus komen.
Lees vooral de laatste 2 punten even goed... lekker om dat elke dag op je gezicht te smeren.
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
De produkten van het Koreaanse merk Benton zijn ook heel fijn en zonder schadelijke ingredienten.
Ik gebruik de Aloe Propolis Gel en de Fermentation Essence.
Koop ik oo ebay, zonder verzendkosten.
Alle reacties Link kopieren
CourtneyTT schreef:
25-06-2019 23:06
Wat JufJoke al zei en dan heb ik het niet eens gehad over ingrediënten als benzylbenzoaat ...

Lees vooral de laatste 2 punten even goed... lekker om dat elke dag op je gezicht te smeren.
Dat is net zo’n vergelijking als “sodium lauryl sulfate gebruiken ze in de industrie als reinigingsmiddel! En dat smeer je dan iedere dag in je haren en op je handen!!”

Je hebt niet heel veel fantasie nodig om te snappen dat de verhoudingen en hoeveelheden toch echt wel ietsjes anders zijn. Ietsjes maar.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
25-06-2019 23:37
Dat is net zo’n vergelijking als “sodium lauryl sulfate gebruiken ze in de industrie als reinigingsmiddel! En dat smeer je dan iedere dag in je haren en op je handen!!”

Je hebt niet heel veel fantasie nodig om te snappen dat de verhoudingen en hoeveelheden toch echt wel ietsjes anders zijn. Ietsjes maar.
Lekker relevant aangezien TO op zoek was naar Écht natuurlijke huidverzorging. Wat dit product dus niet is. Want er zit nog veel meer meuk in dan dat.
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
CourtneyTT schreef:
25-06-2019 23:42
Lekker relevant aangezien TO op zoek was naar Écht natuurlijke huidverzorging. Wat dit product dus niet is. Want er zit nog veel meer meuk in dan dat.
Ja ik vond het lekker relevant ja.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
25-06-2019 23:48
Ja ik vond het lekker relevant ja.
"Ik ben op zoek naar natuurlijke huidverzorging, maar dan echt 100 procent. 100 procent natuurzuiver, dierproefvrij, zonder chemisch-synthetische kleur-, geurstoffen en parabenen."
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
CourtneyTT schreef:
25-06-2019 23:48
"Ik ben op zoek naar natuurlijke huidverzorging, maar dan echt 100 procent. 100 procent natuurzuiver, dierproefvrij, zonder chemisch-synthetische kleur-, geurstoffen en parabenen."
En vervolgens koopt ze Weleda. Dat geeft wel aan dat ze niet op zoek is naar hardcore scrubben met zandkorrels, insmeren met modder bij wijze van zonnebrandcrème, urinemaskers als weekmaker of exfoliant en zelfgeperste olijfolie als smeersel.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
25-06-2019 22:39
Etherische olie wordt gewonnen uit planten, het is niet synthetisch. Voorzover ik er verstand van heb.
Veruit de meeste eo zijn synthetisch, als je echt natuurlijke wil hebben zul je verder moeten zoeken dan de Tuinen en je portemonnee open moeten trekje.
Alle reacties Link kopieren
CourtneyTT schreef:
25-06-2019 23:42
Lekker relevant aangezien TO op zoek was naar Écht natuurlijke huidverzorging. Wat dit product dus niet is. Want er zit nog veel meer meuk in dan dat.

Ja dame, als je er echt zo'n probleem mee hebt, had je ook eerder kunnen reageren hè. Heb het nu al gekocht ;)
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
26-06-2019 09:03
Veruit de meeste eo zijn synthetisch, als je echt natuurlijke wil hebben zul je verder moeten zoeken dan de Tuinen en je portemonnee open moeten trekje.

Deze dus niet.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Ik heb lange tijd de producten van Weleda gebruikt en ik vond ze erg prettig hoor.

Tegenwoordig gebruik ik producten van Dr. Hauschka, maar ook daar zit altijd nog wel wat onnatuurlijks in. En zelfs de jojoba olie die ik als dag/nachtcreme gebruik is bewerkt.

Hier is een boek waarin allerlei receptjes staan voor natuurlijke huidverzorging:

https://www.amazon.co.uk/Backpackers-Na ... 1537611038
Alle reacties Link kopieren
Waarom is 'bewerkt' toch zoiets vreselijks?
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
26-06-2019 11:39
Waarom is 'bewerkt' toch zoiets vreselijks?
Nou ja, voor mij persoonlijk hangt dat van de mate af van de bewerking. Ik ga niet zelf biologische, linksdraaiende olijven telen die ik vervolgens bij volle maan zelf koud ga persen. Olijfolie uit de winkel vind ik prima om mijn gezicht mee schoon te maken. Maar toegevoegde parfums vermijd ik liever wel.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
26-06-2019 12:01
Nou ja, voor mij persoonlijk hangt dat van de mate af van de bewerking. Ik ga niet zelf biologische, linksdraaiende olijven telen die ik vervolgens bij volle maan zelf koud ga persen. Olijfolie uit de winkel vind ik prima om mijn gezicht mee schoon te maken. Maar toegevoegde parfums vermijd ik liever wel.
Ik ook. Ik vermijd sowieso parfum, natuurlijk of synthetisch, harde alcohol en etherische oliën. Maar verder gaat het er mij om of een product iets doet voor je huid.
Voorbeeldje: vitamine c is een geweldige antioxidant voor je huid. Maar je huid kan dat alleen opnemen als het bewerkt is. Met een schijf sinaasappel kan je huid helemaal niets.
Dan is dat bewerkte toch juist goed?
Alle reacties Link kopieren
Haha ja, klopt :)
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik dagcrème en nog een paar dingen van Arc en Sels en ook nog een serum van Paul Penders. Die bestel ik bij greenbeautyshop.nl. Het fijne daar is dat er van de meeste producten wel reviews zijn van mensen die het hebben gebruikt, je kunt dus vaak wel weten of het vet is of juist niet, goed vochtinbrengend etc. Ook kun je er van veel producten een tester bestellen voor 2 euro of zo, dan kun je het een paar dagen proberen. Ik ben er erg over te spreken!
Het meeste is niet goedkoop, maar ze verkopen wel producten in verschillende prijsklassen.
Alle reacties Link kopieren
jillinda schreef:
21-06-2019 16:57
Kijk even op www.olijfoliezeep.nl
Ik gebruik aleppo zeep ,haar zeep en olie van deze site. Heerlijke producten,weinig verpakking materiaal en bijna 100% natuurlijk.

Bijna een jaar geleden, maar ik heb hier net besteld. Ben benieuwd!
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
21-06-2019 13:27
Als je echt 100% natuurzuiver wil, kun je beter zoveel mogelijk huidverzorging aan de kant zetten. Veel is overbodig.
Was je gezicht met water, eventueel een heel milde zeep (Aleppo zeep ofzo).
Make-up kun je met kokosolie verwijderen.

Als je kokosolie niet als dagcrème wil gebruiken, kun je eventueel één goede crème kopen. Verder heb je niet veel nodig.

Eens. Ik heb een mascara die je met warm water afwast (niet natuurlijk, denk ik), ik gebruik graag lippenstift. Ik gebruik alleen een beetje douchespul voor oksels, liezen en voeten, voor de rest alleen water en mijn gezicht maak ik schoon met rozenwater en het is me opgevallen dat ik, sinds ik geen 10 verschillende zeepprutjes meer gebruik, ook geen trekkerig gevoel meer heb qua huid. Je hebt eigenlijk echt niet veel nodig.

Maar ik ben niet voor 100% natuurlijk gegaan, ik gebruik gewoon zonnebrand factor veel en ook gewoon shampoo van de kapper. Wat me bij die laatste dan weer opvalt: een paar druppels is voldoende, terwijl het spul van de drogist binnen een paar weken leeg is.

Ik vind mezelf dus al best verantwoord op dat gebied ;-D . Want waar ik voorheen 12 lege shampooflessen weggooide (en bovendien nog liters cremespoeling nodig had) blijft het nu bij ongeveer 2 flessen per jaar. Is toch een mooie winst. Voor mijn portemonnee rekening maakt het niet eens zo heel veel uit, want hoewel de shampoo bij de kapper ruim 25 euro kost (is dus 50 per jaar) is het aan het eind van het jaar niet duurder. En hoe minder zooi er door het afvoerputje gaat, hoe beter.

Edit. Heel oud topic :facepalm: Sorry TO.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
MarindaH schreef:
31-05-2020 12:49
Bijna een jaar geleden, maar ik heb hier net besteld. Ben benieuwd!

Ik heb afgelopen week aleppozeep gekocht bij H&B en heel tevreden. Minder psoriasis, tot vrijwel helemaal geen plekjes meer. Na het wassen mijn haar gewoon op laten drogen en geen styling gebruikt, helemaal niets en mijn haar zit goed. Veel krul en ziet er heel natuurlijk uit. Geen rare slag of pluis.
Heb nog nooit 1 dag geen styling in mijn haar gedaan want het gaat normaal gesproken pluizen en hangen, nu niet.
Ik lees in de link iets over aleppo haarzeep met 7 olieen, deze staat ook op mijn lijstje. Ik heb nu de gewone gekocht, 100% olijfolie.

Mijn gezicht heb ik ook met deze zeep gereinigd en ziet er goed uit, heel zacht. Fijne zeep is dit.
Alle reacties Link kopieren
Ah, goed om te lezen, ik kijk er ook echt naar uit. Ik heb ook de rozemarijn haarzeep gekocht, en een helemaal natuurlijke tandpasta.
Such fun!1
MarindaH schreef:
31-05-2020 18:03
Ah, goed om te lezen, ik kijk er ook echt naar uit. Ik heb ook de rozemarijn haarzeep gekocht, en een helemaal natuurlijke tandpasta.

Ik heb deze https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... andId=1276
Zonder toevoegingen van laurier etc Die ga ik de volgende keer kopen.

Zorg wel dat er geen zeep in je ogen komt :facepalm: . Ik pak als ik savonds onder de douche sta mijn fles met reinigingsspul, doe het op een washand en schrob mijn gezicht schoon dus dat deed ik ook met de aleppozeep. Was niet zo handig. Maar mijn gezicht voelde heel zacht dus dat maakte het goed.

Ik heb zitten kijken voor de haarzeep 7 oliën. Lijkt mij ook wel wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven