Mode & Beauty alle pijlers

Consuminderen met cosmetica (etc)

18-11-2019 21:50 95 berichten
Hebben jullie nog slimme (werkende!) lifehacks/consumindertips voor cosmetica en zo?

Ik wil graag minder afval en troep en het mag ook wel goedkoper. Maar hoe?
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
19-11-2019 10:56
Interessant Stokbroodje. Toch zie ik mezelf niet zo snel een oorstokje afwassen :pukey:
Nee, gaat mij ook te ver maar voor makeup wellicht wel.
Emma95 schreef:
19-11-2019 11:02
Nee, je kunt ook doorslaan...
Nee als antwoord op?
Alle reacties Link kopieren
Met uitwasbare oorstokjes...
Alle reacties Link kopieren
stokbootje schreef:
19-11-2019 11:02
Dat idee vind ik ook wel viezig ja.. Anderzijds had ik dat gevoel eerst ook wel beetje bij een menstruatiecup, en daar ben ik ook snel aan gewend. Maar ik gebruik meestal wattenstaafjes om restjes mascara onder mijn ogen weg te halen, dus daarvoor leek het me wel handig. Ik heb besteld, maar nog niet binnen (via Ali :-$ Maar in mijn defense, toen, begin oct, nog niet in NL te bestellen, nu wel. Die op bol.com zijn trouwens exact die van Ali, zal zelfde herkomst zijn waarschijnlijk)

Laat je weten als je ze hebt en hoe ze bevallen? Ik ben erg benieuwd. En als het echt beter is, zou ik het misschien nog wel doen, haha. Ik gebruik zelf geen stokjes voor m'n make-up, maar dan snap ik het wel dat je ze probeert. Dat is toch minder erg dan oorsmeer afwassen :biggrin:
Emma95 schreef:
19-11-2019 11:28
Met uitwasbare oorstokjes...
Ah. Ja dat begrijp ik.

Ik gebruik die dingen overigens nooit maar dat is niet het eerste op de lijst voor hergebruik nee.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n lunacup is ook niet aan mijn besteed. Ik heb het geprobeerd, ik vind het heel vervelend zo'n ding.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
19-11-2019 11:38
Zo'n lunacup is ook niet aan mijn besteed. Ik heb het geprobeerd, ik vind het heel vervelend zo'n ding.

Er bestaat ook wasbaar maandverband? (Geen persoonlijke ervaring mee trouwens...mijn menstruatiecup bevalt prima)
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Alle reacties Link kopieren
Gatver....
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
19-11-2019 11:55
Gatver....
Tja niet viezer dan wasbare luiers denk ik? En die worden ook weer steeds meer gebruikt.

Tot een generatie of twee terug wisten mensen niet beter dan dat te gebruiken.
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig ligt die tijd achter ons....
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
19-11-2019 12:00
Gelukkig ligt die tijd achter ons....
Ze worden op steeds grotere schaal weer gebruikt. En de consequenties van onze wegwerpmaatschappij worden ook steeds meer zichtbaar en je kunt je afvragen of dat nou wel zo'n goede ontwikkeling geweest is....
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Alle reacties Link kopieren
En wat denk je dat dat aan water kost.
En allergieën en schimmels straks.
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
19-11-2019 12:38
En wat denk je dat dat aan water kost.
En allergieën en schimmels straks.

Ik denk dat wasbaar katoenen maandverband een stuk minder schimmel geeft dan plastic wegwerp maandverband.

Het produceren van plastic voorwerpen kost ook water, iets waar veel mensen niet bij stil staan.
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
19-11-2019 12:38
En wat denk je dat dat aan water kost.
En allergieën en schimmels straks.
Nee schijnt dat juist moderne producten dit in de hand werken. Drooghoud laagje, superabsorberend en daardoor te lang dragen.... het is vele malen viezer en heeft enorme invloed op vaginale gestel daardoor. Juist meer schimmels...
Alle reacties Link kopieren
Ik houd het bij tampons.
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
19-11-2019 13:26
Ik houd het bij tampons.
Die zijn er ook in de wasbare versie hoor :hyper:
https://www.nappys.nl/vrouw/wasbare-tampons


(Sorry heel flauw maar ik kon het niet laten ;-D )
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Alle reacties Link kopieren
Oef. Ze gaan er wel heel ver in. Niet voor mij. Ben nog een beginner consuminder ;)

Schoonmaakmiddelen maak ik ook nog niet zelf. Gebruik wel alles eco want we zijn niet aangesloten op het riool. Heb wel onlangs wasnoten gekocht. Weet nog niet helemaal wat ik ervan moet vinden. De was werd wel schoon maar ik mis dan toch een beetje de frisse geur.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
19-11-2019 16:28
Heb wel onlangs wasnoten gekocht. Weet nog niet helemaal wat ik ervan moet vinden. De was werd wel schoon maar ik mis dan toch een beetje de frisse geur.
Ik had een EcoEgg wasbal gekocht, om te gebruiken ipv wasmiddel, maar die gebruiken we eigenlijk nooit. Paar keer geprobeerd, maar sportkleding werd er niet schoon door, bleef vies ruiken. Dacht eerst nog dat ik hem dan wel zou gebruiken voor relatief schone wassen, zonder sportkleding e.d., maar in praktijk werkt dat niet omdat het toch gemengd zit en een behoorlijk deel van onze was sportspul is. Dus helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat ik die wasnoten ook nog maar 2 of 3x gebruikt heb. Ik vind het idee erg mooi maar ik ben gewoon niet óm.
lady_day wijzigde dit bericht op 19-11-2019 18:07
1.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook walnoten gebruikt en nog staan. Het wast echt wel schoon, maar ik mis ook de geur van schone was..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven