Mode & Beauty alle pijlers

De trends van lente/zomer 2017

31-12-2016 16:45 1425 berichten
Niet alleen naar aanleiding van mijn verlangen, maar ook omdat het alweer tijd is voor de nieuwe lichting mode en trends. Hieronder de verwachting voor de komende seizoenen:
De sportswear bestaat vooral uit leggings in prachtige prints en kleuren met bijpassende sweaters.

Ook pantalons worden opgevrolijkt door felle kleuren, maar het ziet er niet uit alsof je in een sportbroek over straat gaat.

Voor een sexy look combineer je een legging met een mooie top in grafische print.

Voor de wat frisse dagen is deze outfit snel te combineren met een sweat-jasje.

Rood-wit-blauw

Rood-wit-blauw komt als combinatie veel terug in de lente/zomer collectie van 2017.

Klassiek en commercieel in verschillende kleur gradaties, zoals donkerblauw, offwhite en knalrood.

Het marine thema komt ook veel voor in de lente/zomer collectie en wordt benadrukt door deze kleuren combi.

Ook broeken, jasjes en jurkjes in marine stijl voorzien door details als knopen op de schouders.

Een gestreepte lente/zomer 2017 voor de dames

In de lente/zomer mode van 2017 zien we net als in 2016 de streep weer terug komen. De streep is al een paar seizoenen populair en blijft ook aankomende lente en zomer veel terug komen in de collecties.

De broek met de streep aan de zijkant in andere kleuren wordt een van de show toppers van de grote mode merken. Van een smalle streep in één kleur tot een brede met meerdere kleuren. Een pantalon wordt door de streep minder formeel maar blijft toch stijlvol.

Jurkjes en truien worden ook versierd met de gekleurde strepen. De Bretonse streep en gekleurde jaren ’90 streep zien we terug op strakke jurkjes en truien en in de vorm van blauw-wit gestreepte denim.

Lente/zomer 2017 prints en borduursels

De eyecathers van de dames lente/zomer 2017 collectie zijn de vrolijke borduursels en prints. Onze ogen zullen worden gestimuleerd door een regenboog aan gekleurde vlinders, bloemen en vogels. We gaan de prints en borduursels terug zien op glimmende bomberjasjes in een oosterse sfeer of in gebreide vorm in een eenvoudige stijl.

Een hele periode zijn we denim uit ons oog verloren, maar dit jaar heeft denim al een enorme opleving en dat zal in de lente/zomer van 2017 sterk doorzetten. Broeken, rokken, jasjes, zelfs jurkjes in denim voorzien van de stiksels en prints zullen het straatbeeld versieren.

Jeans lente/zomer 2017

De jeans trend van de lente/zomer collectie 2017 is de rechte pijp. We gaan terug naar de basis met de straight cut jeans, maar in vernieuwde versie door de hoogwater trend.

Deze trend is bedoeld voor zowel dames en heren en geeft je de kans om die prachtige sneakers te showen. Ook de flared jeans komt net als dit jaar ook volgend jaar weer in de collecties naar voren.

Kleuren lente/zomer 2017

Zoals al eerder genoemd zijn de kleuren combinatie rood, wit en blauw de trend van de lente/zomer collectie van 2017. De volgende kleuren zullen we veel zien:

Rijke rode tonen
Vurige tonen geven een rijk gevoel aan de lente/zomer van 2017. Met deze diepe rode kleur maak je echt een statement vooral als je hem zowel in je shirt als broek draagt. De tonen variëren van vurig rood naar diep bloed rood en zorgen dat jij opvalt op straat.

Geen wit maar Vanille
De witte kleur in onze rood, wit blauwe pallet is meer een vanille cream kleur die de rust brengt in het geheel. De cream kleuren brengen een verkoeling tijdens de hopelijk hete zomer volgend jaar en zorgen voor extra contrast. De vanille kleuren zorgen ook voor een zachte, rustige uitstraling voor de mensen die dat mooier vinden.

Rijkelijk blauw
Bij het verven hebben ze goed geknoeid met de inkt want de indigo blauwe kleuren zijn hypnotiserend diep. Waar de rode kleur knalt in het drietal verkoelt en verdiept de blauwe denim de look. Een diepe blauwe kleur tot een denim kleur is het blauw wat we gaan zien in de lente/zomer 2017 collectie.

Steunkleur geel
Op de beurs heeft Wilco veel kleding gezien met een geel detail. Geel is een erg moeilijke kleur voor de meeste mensen om te dragen. Je lijkt al snel een kanarie als je in een gele outfit de straat op zou gaan. Geel wordt dan ook veel als steunkleur gebruikt. Je ziet de gele kleur aan de omslag van een zwarte broek of een gele bies op een shirt of broek.

Gewassen roze
Niet alleen de gele steunkleur is opgevallen, ook de gewassen roze polo is net als dit jaar ook eyecatcher die in de collectie van lente/zomer 2017 terug komt.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 18-05-2017 22:10
0.85% gewijzigd
Vind die toon groen wel mooi, maar of het een lentekleur is?



Alle reacties Link kopieren
I groen.
sun.lover wijzigde dit bericht op 01-01-2017 01:23
Reden: Verkeerde emoticon
% gewijzigd
Gewassen roze..



Oei hier gaan veel mensen de plank mee misslaan, goede kleur roze nemen anders word je heel bleek



Vind het groen ook mooi. Verder zal je me niet in een van die kleuren zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond die broek die Annechien aanhad opzich wel tof, juist met die hoge hakken. Alleen de kleur van de top vond ik wat vreemd erbij.
Voor mij zitten er veel mooie kleuren bij. Maar het groen Als dat de kleuren worden, wordt het al wat veelbelovender!
Ik hou van de Marine-stijl én mij staat geel fantastisch.

Heb dan ook momenteel een bestelling lopende via het net met een geel kledingstuk. En let wel.....geen geel als contrastkleur of onderdeel van dat kledingstuk, maar het hele kledingstuk geel.



Heb niet de hele tekst gelezen. Ik trek me redelijk weinig aan van trends, ik volg mijn eigen smaak op dat vlak. En las in de snelheid wel al dat ik aantal nieuwe items heb die passen in de trends die in de OP staan. Toch leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 31 december 2016 @ 18:18:

[...]



Shirtjes van Indiafluweel uit het begin van de jaren 70. Heb ze al gezien en zit er met smart op te wachten. Oeh, leuk! Ik ben benieuwd.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
quote:dino2011 schreef op 31 december 2016 @ 23:25:

[afbeelding]Ik ben erg bleek, daardoor kan ik eigenlijk alleen die bovenste blauwe en onderste groene hebben, gok ik zo. Wel vind ik de rest van die kleurtjes lekker fris en echt een lente-gevoel geven.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
quote:dino2011 schreef op 01 januari 2017 @ 08:53:

Gewassen roze..



Oei hier gaan veel mensen de plank mee misslaan, goede kleur roze nemen anders word je heel bleek



[afbeelding]



Oeh, hier zit wel wat moois tussen. Ik ben heel bleek met donker haar maar zeker de laatste kleur staat mij wel heel mooi. Zolang het maar een koele tint is.



Ik had bij de nodige winkels ook al tulle rokken voorbij zien komen. Dat vind ik ook wel leuk.
Pastel staat mij minder vind ik zelf. Of vind het zelf niet zo mooi, beter gezegd.



Ik ben meer van de sprekendere kleuren.
Ja kleur, dat maakt alles veel gezelliger en vrolijker. Ik heb een hekel aan bedompte kleuren, ze maken oud en chaggerijnig. Ik vind ook dat ze zwart voor de koude periode af moeten schaffen en over moeten gaan op honderd tinten rood.
Maar, maar, maar...













Alle reacties Link kopieren
Ik droeg vroeger veel zwart, terwijl het me eigenlijk helemaal niet staat. Ik ben al erg bleek en ik zag er daardoor nog meer 'ziekig' uit.

Toen ben ik eerst langzaam over gegaan naar donkerblauw dragen, sinds dat ook mooi bij mijn haar kleurt. De afgelopen jaren draag ik steeds meer kleur, vooral navy blue, donkergroen en bordeauxrood. Stuk beter dan zwart, voor mij.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Jaaa laat de lente maar komen!
Ik heb deze twee alvast besteld, een beetje lentegezelligheid.



Dinsdag wordt het gebracht. Ben benieuwd.









Alle reacties Link kopieren
Ook weer veel oversized kleding zag ik vanavond op tv .

Mooie frisse kleurtjes vind ik wel weer leuk. Op den duur ben ik het zwart en grijs ook wel beu.
quote:-catnip schreef op 01 januari 2017 @ 17:30:

Ik droeg vroeger veel zwart, terwijl het me eigenlijk helemaal niet staat. Ik ben al erg bleek en ik zag er daardoor nog meer 'ziekig' uit.

Toen ben ik eerst langzaam over gegaan naar donkerblauw dragen, sinds dat ook mooi bij mijn haar kleurt. De afgelopen jaren draag ik steeds meer kleur, vooral navy blue, donkergroen en bordeauxrood. Stuk beter dan zwart, voor mij.



Ik geef ongeveer licht in het donker maar ik kan zwart prima hebben. Bordeauxrood ziet er bij mij weer uit alsof ik ben aangevallen door Dracula. Wel heel kleurrijk maar niet helemaal waar ik voor ga.



Ziek zie ik er alleen uit bij alles waar ik een grauwe kleur van krijg: geel, oranje, vrijwel iedere warme tint, veel bruintinten en als topper beige. Bleek is één ding, grijzig wat anders.
Jaaa, de lente wordt leuk.



Alle reacties Link kopieren
Leuk cateautje de vrolijkheid straalt er vanaf. Waar komen de laarsjes vandaan? Waren die ook nig in andere vrolijke kleuren.
De laarsjes komen van van Haren en die zijn er alleen in denim, Super.
Alle reacties Link kopieren
Hele leuke laarsjes Cateautje!
Marquise, ik denk dat jij ongeveer hetzelfde kleurtype bent als ik! Mij staan warme tinten en beige totaal niet. Rood maakt me ziekelijk, met beige zie ik eruit alsof de rigor mortis is ingetreden en geel maakt me bleker dan bleek.



Ik draag graag groen, blauw, creme, zwart en oker. Oker niet in mijn gezicht, maar als riem ofzo. Voor de rest ben ik niet zo kleurig. Ik zeg altijd maar dat mijn persoonlijkheid kleurrijk genoeg is.
Cateau, de dingen die je post zouden mij echt totaal niet staan! Een vriendin van mij ziet er dan weer waanzinnig goed uit in kleurige, drukke prints.



Boho/Ibiza staat me trouwens ook totaal niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven