Mode & Beauty alle pijlers

De trends van lente/zomer 2017

31-12-2016 16:45 1425 berichten
Niet alleen naar aanleiding van mijn verlangen, maar ook omdat het alweer tijd is voor de nieuwe lichting mode en trends. Hieronder de verwachting voor de komende seizoenen:
De sportswear bestaat vooral uit leggings in prachtige prints en kleuren met bijpassende sweaters.

Ook pantalons worden opgevrolijkt door felle kleuren, maar het ziet er niet uit alsof je in een sportbroek over straat gaat.

Voor een sexy look combineer je een legging met een mooie top in grafische print.

Voor de wat frisse dagen is deze outfit snel te combineren met een sweat-jasje.

Rood-wit-blauw

Rood-wit-blauw komt als combinatie veel terug in de lente/zomer collectie van 2017.

Klassiek en commercieel in verschillende kleur gradaties, zoals donkerblauw, offwhite en knalrood.

Het marine thema komt ook veel voor in de lente/zomer collectie en wordt benadrukt door deze kleuren combi.

Ook broeken, jasjes en jurkjes in marine stijl voorzien door details als knopen op de schouders.

Een gestreepte lente/zomer 2017 voor de dames

In de lente/zomer mode van 2017 zien we net als in 2016 de streep weer terug komen. De streep is al een paar seizoenen populair en blijft ook aankomende lente en zomer veel terug komen in de collecties.

De broek met de streep aan de zijkant in andere kleuren wordt een van de show toppers van de grote mode merken. Van een smalle streep in één kleur tot een brede met meerdere kleuren. Een pantalon wordt door de streep minder formeel maar blijft toch stijlvol.

Jurkjes en truien worden ook versierd met de gekleurde strepen. De Bretonse streep en gekleurde jaren ’90 streep zien we terug op strakke jurkjes en truien en in de vorm van blauw-wit gestreepte denim.

Lente/zomer 2017 prints en borduursels

De eyecathers van de dames lente/zomer 2017 collectie zijn de vrolijke borduursels en prints. Onze ogen zullen worden gestimuleerd door een regenboog aan gekleurde vlinders, bloemen en vogels. We gaan de prints en borduursels terug zien op glimmende bomberjasjes in een oosterse sfeer of in gebreide vorm in een eenvoudige stijl.

Een hele periode zijn we denim uit ons oog verloren, maar dit jaar heeft denim al een enorme opleving en dat zal in de lente/zomer van 2017 sterk doorzetten. Broeken, rokken, jasjes, zelfs jurkjes in denim voorzien van de stiksels en prints zullen het straatbeeld versieren.

Jeans lente/zomer 2017

De jeans trend van de lente/zomer collectie 2017 is de rechte pijp. We gaan terug naar de basis met de straight cut jeans, maar in vernieuwde versie door de hoogwater trend.

Deze trend is bedoeld voor zowel dames en heren en geeft je de kans om die prachtige sneakers te showen. Ook de flared jeans komt net als dit jaar ook volgend jaar weer in de collecties naar voren.

Kleuren lente/zomer 2017

Zoals al eerder genoemd zijn de kleuren combinatie rood, wit en blauw de trend van de lente/zomer collectie van 2017. De volgende kleuren zullen we veel zien:

Rijke rode tonen
Vurige tonen geven een rijk gevoel aan de lente/zomer van 2017. Met deze diepe rode kleur maak je echt een statement vooral als je hem zowel in je shirt als broek draagt. De tonen variëren van vurig rood naar diep bloed rood en zorgen dat jij opvalt op straat.

Geen wit maar Vanille
De witte kleur in onze rood, wit blauwe pallet is meer een vanille cream kleur die de rust brengt in het geheel. De cream kleuren brengen een verkoeling tijdens de hopelijk hete zomer volgend jaar en zorgen voor extra contrast. De vanille kleuren zorgen ook voor een zachte, rustige uitstraling voor de mensen die dat mooier vinden.

Rijkelijk blauw
Bij het verven hebben ze goed geknoeid met de inkt want de indigo blauwe kleuren zijn hypnotiserend diep. Waar de rode kleur knalt in het drietal verkoelt en verdiept de blauwe denim de look. Een diepe blauwe kleur tot een denim kleur is het blauw wat we gaan zien in de lente/zomer 2017 collectie.

Steunkleur geel
Op de beurs heeft Wilco veel kleding gezien met een geel detail. Geel is een erg moeilijke kleur voor de meeste mensen om te dragen. Je lijkt al snel een kanarie als je in een gele outfit de straat op zou gaan. Geel wordt dan ook veel als steunkleur gebruikt. Je ziet de gele kleur aan de omslag van een zwarte broek of een gele bies op een shirt of broek.

Gewassen roze
Niet alleen de gele steunkleur is opgevallen, ook de gewassen roze polo is net als dit jaar ook eyecatcher die in de collectie van lente/zomer 2017 terug komt.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 18-05-2017 22:10
0.85% gewijzigd
Afbeelding
De zwarte laarsjes met die zilveren knoopjes zijn voor de smalle voet met een lage wreef. De reguliere voet past er niet in.
Hoewel ik een smalle voet heb en een lage wreef, zaten ze mij zelfs veel te strak, dus ik heb ze helaas terug moeten sturen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 25-07-2017 14:56
0.00% gewijzigd
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
De laarzen beginnen alweer in de winkel te liggen, bijna herfst in winkelland.
Afbeelding
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik zie op Instagram allerlei vrouwen met leuke jurkjes. Behoorlijk korte jurkjes. Ik heb er laatst een aantal besteld en ze zijn allemaal echt kort. Als je bukt zie je gewoon je kont. Maar dan vraag ik me af. Hoe doen die vrouwen op Instagram dat dan? Die jurkjes zien er ook heel kort uit. Ik snap er niks van. Als je beetje billen hebt, is een jurkje al snel te kort. Bij h&m bijvoorbeeld hoef ik nooit jurkjes te kopen, want die zijn meer een tuniek. En ik ben echt niet lang ofzo. 170. Hoe doen jullie dit?
Alle reacties Link kopieren
die onderste laarzen zijn erg leuk, ik kan het merk niet lezen, maar lijkt een beetje s. Oliver?
Alle reacties Link kopieren
Hello, ik schrijf al een hele tijd niet meer op dit topic mee. Ik vind het wel heel leuk, maar als ik teveel met kleding en mode bezig ben, word ik hebberig en koop ik te veel en dat laat mijn budget niet toe.

Nu houd ik me nog maar 2 keer per jaar met kleding bezig en dat is in de eindfase van de sale, als alles ongeveer 70% korting heeft. Ik koop dan vaak heel veel. Dit keer 5 jurken, een zwarte katoenen broek, een twinset, een jasje en een top en een paar schoenen.

Paar plaatjes:

Deze jurk in blauw en in rood.

Afbeelding

deze jurk (zonder sjaal en vest)

Afbeelding

Afbeelding

deze

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

deze twinset maar dan in bruin/groene kleur

Afbeelding

En de bloemtjestop van hierboven met dit jasje:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
En ik ben ook altijd nog fan van Zara. Maar veel is mij veel te klein. Nu ben ik opeens zo slim geweest om ook bij de heren collectie te kijken.

Dit (nieuwe collectie) bomberjasje staat nu op mijn verlanglijst:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Die 2e jurk is echt supermooi Hiltje, ook voor de herfst met dat lichtblauwe vest

Dat bomberjack, is dat echt voor mannen?? o_o
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
17-07-2017 16:49
Er wordt veel geklaagd daarover, maar je kan er goed uitzien met veel maten hoor, tenzij je maat 60 hebt, dan wordt het moeilijk, maar zolang je nog in de 40ers zit, qua maat, kan het gemakkelijk.
Wat ik wel steeds moeilijker vind is om kleding te vinden die niet voor oudere vrouwen is, want dat heb je snel met een maatje meer, dan wordt het oubollig en daar wil ik nog niet dood in gevonden worden.
Klopt, Steps maakt bijvoorbeeld ook steeds meer in de maten 44-46 en verder.

Mijn laatste aankopen waren 2 jurkjes bij Peek & Cloppenburgh voor de zomer:

Afbeelding

Afbeelding
Zitten heerlijk, superfijn stofje voor warm weer.

Peek heeft nog meer leuks, zeker de Duitse Peek & Cloppenburgh
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Polkadots zijn nooit uit de mode
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Steps:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
24-07-2017 20:27

Dat bomberjack, is dat echt voor mannen?? o_o
Ja dat! Mooie print wel!
Alle reacties Link kopieren
Ja, bomberjack is echt voor mannen, maar daar trek ik me dus mooi niets van aan!

Wehkamp heeft aardig wat van Steps in de sale, zag ik. Ik heb zelf niets van het merk, ze gingen sinds kort maar tot 44 maar nu ook tot 46 zag ik. Maar ben bang dat hun jurkjes mij ook te kort zijn.

En....ik heb echt echt echt genoeg. Laatste 5 salesrondes echt heel veel gekocht en nu een hele complete garderobe. Ik vind het nog geen verspilling, ik heb al een hele tijd geen miskopen gedaan en in principe draag ik ook bijna alles, maar ik heb voor elke gelegenheid echt heel ruime keuze nu.

En blij dat ik daarmee ben :-D
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
24-07-2017 19:23
die onderste laarzen zijn erg leuk, ik kan het merk niet lezen, maar lijkt een beetje s. Oliver?
Onderste zijn van Tom Tailor bij Zalando
Wie opent een herfst- en wintertopic?
Cateautje schreef:
20-07-2017 13:44
Afbeelding

Oooh, ze zitten heerlijk en lopen fantastisch! :proud:

Jammer dat ik nog zo lang moet wachten eer ik ze kan dragen.
Alle reacties Link kopieren
Nou Cateautje het weer is er wel naar nu. vandaag kun je ze wel dragen,
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Ik heb ze nu ook aan, maar niet om mee naar buiten te gaan, eerder om te kijken hoelang ik erop vooruit kom en tot nu toe zijn het pantoffeltjes, dus ik denk dat ik er wel mee naar de stad kan.

Ze dansen lekker ook. :proud:
Alle reacties Link kopieren
hiltje schreef:
24-07-2017 21:47
Ja, bomberjack is echt voor mannen, maar daar trek ik me dus mooi niets van aan!

Wehkamp heeft aardig wat van Steps in de sale, zag ik. Ik heb zelf niets van het merk, ze gingen sinds kort maar tot 44 maar nu ook tot 46 zag ik. Maar ben bang dat hun jurkjes mij ook te kort zijn.

En....ik heb echt echt echt genoeg. Laatste 5 salesrondes echt heel veel gekocht en nu een hele complete garderobe. Ik vind het nog geen verspilling, ik heb al een hele tijd geen miskopen gedaan en in principe draag ik ook bijna alles, maar ik heb voor elke gelegenheid echt heel ruime keuze nu.

En blij dat ik daarmee ben :-D
Snap ik, ik bedoelde ook dat ik het meer een vrouwenjack vind. Ik zie mijn vriend of zoons daar nog niet in lopen..
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
25-07-2017 19:07
Snap ik, ik bedoelde ook dat ik het meer een vrouwenjack vind. Ik zie mijn vriend of zoons daar nog niet in lopen..
Ligt ook aan het type.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven