Mode & Beauty alle pijlers

Designer kleding verkopen, waar?

04-12-2019 11:51 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verhuis over enkele maanden naar het buitenland en ben alvast maar begonnen met het uitmesten van mijn kledingkast. Het is in ieder geval een goede reden om kleding weg te doen, waaronder ook wat designer stukken. Ik vraag me nu af of iemand een goed adres weet (fysieke winkel wellicht) waar ze designer stukken inkopen en tweedehands doorverkopen? Ik weet van een aantal websites, maar zou het liefst in een keer van de kleding/tassen af zijn, dan al dat gedoe met verzenden. Voor de volledigheid, ik heb geen Chanel-tas waar ik vanaf wil, in het hele hoge segment zit ik niet :-D . Het gaat meer om merken als Acne, Hugo Boss, YSL etc.
In het noorden van het land heb je de Groningse diva, de Friese diva en de Overijsselse diva.
Alle reacties Link kopieren
In Groningen heb je Tulip Style.

edit: Ik weet niet waarom ik dacht je in Groningen zat.... maar goed, dit is een heel prima winkel waar ik zelf ook gekocht en verkocht heb.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips! Ik woon in het Westen, dus Groningen is wel een beetje een uithoek. Maar goed, als ik in een keer van de kleding af ben, dan heb ik dat er wel voor over. Dan is het een keer op en neer... Als iemand nog winkels kent in het westen van het land, hoor ik dat graag

Heb trouwens even gekeken op de website van de Groningse diva. Las daar wel dat 45% van de verkoopprijs naar mij zou gaan. Is dat gangbaar, weet iemand dat? Heb bijv een Hugo Boss blazer hangen a 345 euro, met de kaartjes er nog aan. Stel dat-ie wordt verkocht voor 250 euro, dan hou ik er minder dan 125 euro aan over. Dat zou wel een beetje pijn doen haha.
Alle reacties Link kopieren
Ja, zoiets is wel aardig gangbaar. Rijk zul je er niet van worden.

Ook hangt het succes heel erg af van de maat. Ik had een stapel spullen in maat 34. Dat liep helemaal niet. Heb je spul in maat 38-42 dan heb je meer kans dat het verkocht wordt.
Die bedragen die jij noemt kun je wel uit je hoofd zetten. Dat krijg je er echt niet voor. En ja, via een winkel is zo’n commissie gebruikelijk.
Alle reacties Link kopieren
Mee eens dat zo'n blazer echt niet voor 250 euro in de rekken komt te hangen.
Ik heb ook veel kleding in het segment van TO, ook wat niet of nauwelijks gedragen dingen. Maar de tweedehands shopper kijkt er niet op die manier naar en wil gewoon dat soort bedragen niet uitgeven.

Dus op een gegeven moment moet je maar gewoon afscheid nemen van je spullen.
Alle reacties Link kopieren
bootje1900 schreef:
04-12-2019 12:43


Heb trouwens even gekeken op de website van de Groningse diva. Las daar wel dat 45% van de verkoopprijs naar mij zou gaan. Is dat gangbaar, weet iemand dat? Heb bijv een Hugo Boss blazer hangen a 345 euro, met de kaartjes er nog aan. Stel dat-ie wordt verkocht voor 250 euro, dan hou ik er minder dan 125 euro aan over. Dat zou wel een beetje pijn doen haha.
Ik denk eerder dat hij voor 100-150 wordt verkocht.
Ik zou voor United Wardrobe gaan, daar verkopen alle influencers hun kleding dus daar zit denk ik wel een bepaalde doelgroep.
AnAppleADay schreef:
04-12-2019 13:11
Ik denk eerder dat hij voor 100-150 wordt verkocht.
Ik zou voor United Wardrobe gaan, daar verkopen alle influencers hun kleding dus daar zit denk ik wel een bepaalde doelgroep.
Ook op UW wordt de soep niet zo heet gegeten. Het is echt niet zo makkelijk om als niet-influencer zonder volgers je spullen voor dergelijke prijzen aan de man te brengen op UW. Veel likes, weinig echte kopers.
Alle reacties Link kopieren
Hmm ja, dat is ook wel weer waar @Nitflex. Als je tweedehands een items koopt, zoek je waarschijnlijk meer naar een goede deal. Niet zozeer naar iets specifieks. Nouja, ik moet toch van die kleding af, dus iets is beter dan niets in ieder geval.

Als iemand nog tips heeft voor winkels wat meer in het westen van het land, let me know. Anders wordt het toch een ritje Groningen :-)
Alle reacties Link kopieren
UW ken ik. Alleen ik vind het een beetje een gedoe om van elk kledingstuk afzonderlijk dan foto's te moeten maken, opmeten, verzenden... Daarom dacht ik aan een winkel. Maar als dat niet lukt, zal het waarschijnlijk toch zoiets als UW worden.
Alle reacties Link kopieren
UW heb ik ook geprobeerd. Daar krijg je zoveel vragen... aan foto... van andere hoek, in ander licht, afmetingen van het kledingstuk op de mm. Vervolgens krijg je een bod van 25 euro op een paar Marant laarsjes die nog nieuw in de doos zitten. :-?

Nooit weer.

Toen ik van mijn spullen af wilde heb ik MP geprobeerd (liep niet), UW (drama), consignment (paar dingen verkocht... habbekrats ontvangen), uiteindelijk de hele mikmak in de auto gegooid en bij de kringloop afgeleverd. Wat een bevrijding.
Ik heb onlangs een paar designer herenschoenen van mijn vader, die er door ziekte uiteindelijk hooguit 3x op had gelopen (nieuwwaarde €675), met veel moeite voor... tatatataaaaa... tromgeroffel... €50 kunnen verkopen. Tja.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 04-12-2019 13:29
0.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
04-12-2019 13:18
UW heb ik ook geprobeerd. Daar krijg je zoveel vragen... aan foto... van andere hoek, in ander licht, afmetingen van het kledingstuk op de mm. Vervolgens krijg je een bod van 25 euro op een paar Marant laarsjes die nog nieuw in de doos zitten. :-?

Nooit weer.

Toen ik van mijn spullen af wilde heb ik MP geprobeerd (liep niet), UW (drama), consignment (paar dingen verkocht... habbekrats ontvangen), uiteindelijk de hele mikmak in de auto gegooid en bij de kringloop afgeleverd. Wat een bevrijding.
Haha, kan me voorstellen!
Op marktplaats loopt juist het hogere segment dat geen designer is zeer slecht. Zara of Maison Scotch en Nike loopt echt veel beter dan Acne, Filippa K of Ganni. Het zijn bepaalde type mainstream merken die op marktplaats goed gaan.

UW heb ik ook niets dan gezeur mee gehad.

Sowieso heb je er veel werk aan, al dat gecommuniceer. Ik heb ook Vinted en Depop, maar bij allebei komen mensen nauwelijks door.
bootje1900 schreef:
04-12-2019 13:17
UW ken ik. Alleen ik vind het een beetje een gedoe om van elk kledingstuk afzonderlijk dan foto's te moeten maken, opmeten, verzenden... Daarom dacht ik aan een winkel. Maar als dat niet lukt, zal het waarschijnlijk toch zoiets als UW worden.
Amsterdam heeft echt veel van dat soort winkels hoor. Maar vaak met eigenaars die zelf op zoek gaan en niet altijd aannemen.

Bij de Ruilhoek kun je misschien eea kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn stiefoma gebruikt The Next Closet
Alle reacties Link kopieren
Next Closet heb ik wel eens dingen gekocht maar ik weet niet of het echt lucratief is om daar te verkopen:

https://thenextcloset.com/en/blazers/hugo-boss/310505

Boss blazer (zgan) 59 euro.
Alle reacties Link kopieren
Dit zoek je! https://appelenei.nl/nl/. Gouda en Leiden zijn misschien wel voor je aan te rijden.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
ninanoname schreef:
04-12-2019 13:53
Dit zoek je! https://appelenei.nl/nl/. Gouda en Leiden zijn misschien wel voor je aan te rijden.
Ja, die zijn ook bekend inderdaad. Maar ook daar is de opbrengst echt niet wat TO in gedachten had.
Alle reacties Link kopieren
Bij Appel & Ei krijg je inderdaad dat ervoor. De kleding daar kost al niet veel, dan gaat er ook nog een groot percentage commissie af.
Alle reacties Link kopieren
Appel en ei idd, of iets gelijkwaardigs. Als je een aantal stukken hebt kun je nog wel paar honderd euro binnenharken, bij de kringloop krijg je er niks voor.

online verkoop zou ik niet aan beginnen, kost veel energie en levert weinig op.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
04-12-2019 13:57
Ja, die zijn ook bekend inderdaad. Maar ook daar is de opbrengst echt niet wat TO in gedachten had.
Het is en blijft natuurlijk tweedehands.

Liever wat nieuws van C&A of H&M dan tweedehands.

Mensen die merkkleding wel weten te waarderen willen weten ook al snel dat iets uit een oudere collectie komt en hebben er dan ook niet zo veel geld meer voor over.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien kan je eens kijken op Vinted.nl.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven