Mode & Beauty alle pijlers

DM, wat zijn de aanraders?

18-02-2017 10:54 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week ben ik in Duitsland en wil ik even naar de DM.

Wat zijn de absolute musts, aanraders, geweldige koopjes?
quote:nephthys schreef op 18 februari 2017 @ 11:21:

Dit is één van mijn favoriete gezichtsscrubs. Hele fijne korrel, en goedkoop.



[afbeelding]Ik gebruik juist die voor voeten, die heeft een wat grovere korrel die ik juist fijn vind voor mijn gezicht. Deze:

Alle reacties Link kopieren
Wollen babykleding.



Ik wéét het je hebt geen baby. Maar dat zou ik willen.
Ik ben er 1x geweest en heb toen (o.a.) een oogpotlood gekocht. Toen ik die afgerekend had, ben ik linea recta weer terug de winkel in gegaan om er nog 2 bij te kopen. Wát een prijsverschil!

Maar als ik de reacties lees, loont het sowieso om er wat regelmatiger heen te gaan. Leuk!
Vitaminen zijn er ook veel goedkoper dan bij ons. Verder scheerschuim, cosmetica, mondspoeling. Ze hebben er bizar veel soorten doucheschuim.
En gewoon naar de supermarkt, dat is ook al een feestje, haha. Aldi, Lidl, Penny's, name it, en je kijkt je ogen uit
Alle reacties Link kopieren
Wasmiddel, wasverzachter, scheermessen, verzorgingsproducten. Toen zoon nog een baby was ging ik iedere maand, dat scheelde enorm qua kosten (luiers, billendoekjes, verzorgingsproducten zonder troep). Nu sla ik vier keer per jaar in.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 18 februari 2017 @ 11:32:

Wollen babykleding.



Ik wéét het je hebt geen baby. Maar dat zou ik willen.Als ik dat koop laat hij me achter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra__ schreef op 18 februari 2017 @ 12:26:

[...]



Als ik dat koop laat hij me achter.Oh doe dan maar niet.
Ik som op, want ben groot fan de keren dat ik er kom!



-string inlegkruisjes (of de "normale" variant indien je geen strings draagt).

-tampons.

-maandverband voorverpakt.

-menstruatiecups zijn er tevens verkrijgbaar, echter nog geen ervaring mee.

-eigen merk shampoo, douche, badschuim, deodorant.

-marcara L'Oréal is daar stuk goedkoper, of wachten op actie Kruidvat 1+1 gratis.

-luiers.

-billencreme.

-indien potjes dan de babyvoeding.

-billendoekjes.

-grootverpakking wc-papier.

-keukenrollen met gehalveerde/kleine blaadjes.

-vochtig wc-papier.

-Taft gel.

-merkproducten zoals Dove douche en deodorant zijn daar goedkoper.

-geschenkverpakkingenverzorgingroducten zijn daar goedkoper.

-antibacteriële handzeep.

-scheermesjes.

-tandpasta.

-gezichtscreme's zijn daar mooie prijs.

-Etc.



Neem tijd mee en kijk eens rustig rond. Duitsland heeft in iedergeval al een ander assortiment dan NL. Er is overigens ook een groot schap met "gezonde" voeding zoals speciale thee, chocolade, noten, chips, koeken etc.

Ook condooms daar te koop. En medicijnen. En parfums.



Ik ben fan van het eigen merk, dat is ook echt goedkoopst daar. Echter indien je bepaalde merken fijn vind, dat hebben ze er ook veel. Bijvoorbeeld Dove, Nivea, Garnier, Taft, Bebe etc.



Denk dat je met meer naar buiten gaat dan je van te voren denkt als je slim inkoopt.
Alle reacties Link kopieren
Alhoewel het kán zijn dat je anticonceptie niet goed werkt doordat je op het viva forum komt. En dan kan je er natuurlijk niks aan doen!
quote:Phaedra__ schreef op 18 februari 2017 @ 11:04:

[...]



Hebben ze die ook in zo'n soort deosprayfles?Ja!
quote:cesium24 schreef op 18 februari 2017 @ 11:31:

En natuurlijk ook tanken in Duitsland, scheelt ook veel!!
Oh, en DL heeft mooie carnavalsoptochten waar veel lekkers wordt gegooid. Niet vergelijkbaar met NL.
Als je toch in DL bent loont het zich ook andere supermarkten te bezoeken. DL heeft geheel ander assortiment dan NL. Van Nestlé bijvoorbeeld Choco Crossies. Van Lindt tig soorten chocolade, van Kinder tig soorten chocolade, boterhamvlees vers van de counter in geheel uiteenlopende soorten, maten en smaken, zuivel in tig soorten en smaken etc etc etc.



Er was eind 2016 een topic over boodschappen in DL met tips.
Heerlijke winkel. Ik koop er ook vaak biospullen, muesli bijv. Maar ook ecofriendly schoonmaakspullen van Frosch, is veel goedkoper.

Als er een aldi in de buurt zit is dat ook een aanrader voor Kasseler Kotelett (gerookte hamlappen) erg lekker. En bij de bakker Duits brood.

Binnenkort heb ik vakantie, dan ga ik ook weer inslaan.



Alle reacties Link kopieren
De rexona crème deo kost hier 7.95 en daar 3.45€



Alles van Balea is goed! Ook de Jessa intiemzeep (als je die gebruikt, want dat mag niet van het forum). Dit zijn eigenmerken.



Als je lactose intolerant bent, kan je daar goed terecht voor lactasepilletjes. En in de supermarkt heel veel lactosevrije producten.



Voor de droge huid, daar is er Garnier met urea en ook handcreme met urea. Dat is superspul en volgens mij hebben we dat in België of Nederland niet.



Maak je geen zorgen, je achterbank ligt in no time helemaal vol
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er 2 dagen met een vol programma, dus uitgebreid alle winkels af en carnavalstochten hebben we geen tijd voor
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 18 februari 2017 @ 12:29:

Alhoewel het kán zijn dat je anticonceptie niet goed werkt doordat je op het viva forum komt. En dan kan je er natuurlijk niks aan doen!Daar kom ik niet mee weg
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 18 februari 2017 @ 12:33:

[...]



Ja!Super!
Balea Volume shampoo/conditioner in een tube. Brrrriljant spul voor mijn haar. Verder de zonnebrand en dan vooral de aftersun. Heerlijk geurend en verkoelend. Keukenrol (fijne grote vellen), nagelakjes, natte wegwerp doekjes met appel/vlierbloesem geur, swiffers, haargel en de badkamerreiniger mèt navulling.

Ik ben fan! Woon gelukkig, maar op 8km van de grens.
Alle reacties Link kopieren
quote:superjuffie schreef op 18 februari 2017 @ 13:21:

Balea Volume shampoo/conditioner in een tube. Brrrriljant spul voor mijn haar. Verder de zonnebrand en dan vooral de aftersun. Heerlijk geurend en verkoelend. Keukenrol (fijne grote vellen), nagelakjes, natte wegwerp doekjes met appel/vlierbloesem geur, swiffers, haargel en de badkamerreiniger mèt navulling.

Ik ben fan! Woon gelukkig, maar op 8km van de grens.

Die klinken lekker

Welke aftersun gebruik jij?

Met swiffers bedoel je die doekjes?
Die doekjes zijn fijn voor bijna alles...

Anti haut röte (blauwe fles, rode flipdop).

De doekjes en de dusters inderdaad.
Oohhh wat een goed idee dit! Binnenkort moeten we toch naar Venlo, kleine moeite om even naar Viersen te rijden.

Ik wist helemaal niet dat het zoveel goedkoper was in Duitsland joh haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:superjuffie schreef op 18 februari 2017 @ 13:27:

Die doekjes zijn fijn voor bijna alles...

Anti haut röte (blauwe fles, rode flipdop).

De doekjes en de dusters inderdaad.O, wat erg, ik weet niet wat ik heb Zo'n swifferstok om te stoffen. Je schuift dan een doekje op een soort tweetand. Zijn dat die susters?
Klopt. Swifferdusters (voor luie huisvrouwen, volgens mijn moeder).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven