Mode & Beauty alle pijlers

Doonails

27-04-2023 19:06 42 berichten
Ik krijg op social media vaak advertenties van Doonails. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben zelf dol op nagellak en heb altijd gelakte nagels (nooit naar een salon, altijd zelf) en Doonails spreekt mij erg aan, het resultaat lijkt erg mooi. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, want het is ook best wel prijzig en ben bang voor een miskoop.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja ik! Nu derde keer gebruikt en ik ben heel enthousiast. Het is even oefenen, maar ik vind dat het heel mooi wordt (en ik heb echt vrijwel geen nagellak-ervaring). Het blijft goed zitten en je nagels worden er heel stevig van. Het verwijderen is even een klusje (en vergt toch wel even weken in remover met aceton) maar mijn nagels komen er tot nu toe goed onder vandaan. Voor het plaatsen moet je wel even goed de tijd nemen (kost je zo een uur in het begin). Voor mij is het een soort van rustgevend momentje geworden. De kleuren zijn erg mooi (maar wijken soms wel een beetje af van wat je op de site ziet). Het is vrij prijzig, maar ik vind het het wel waard!
Alle reacties Link kopieren Quote
Goed om te horen dat het bevalt Bbubbels. Ik heb hiervoor Pink Gellac gebruikt maar dat liet bij mij altijd heel snel weer los.
Alle reacties Link kopieren Quote
Persoonlijk investeer ik liever voor €27,50 in een goede biab.

Het verwijderen met aceton van doe-het-zelf dip is ongelooflijk schadelijk op lange termijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisselle schreef:
27-04-2023 20:12
Goed om te horen dat het bevalt Bbubbels. Ik heb hiervoor Pink Gellac gebruikt maar dat liet bij mij altijd heel snel weer los.
Dat snel loslaten is wel een dingetje waar ik wisselende ervaringen over lees. Bij mij zit het 2 weken goed. Bij anderen is die ervaring minder. Voor mij werkt dit goed omdat ik zo van mijn nagels en nagelriemen afblijf. Ze worden dus erg netjes erdoor. En dat eraf halen met aceton is natuurlijk niet ideaal maar eens in de zoveel tijd overleven mijn nagels dus wel. Er zijn ook mensen die het eraf halen met een nagelfrees. Dan zit je niet met de eventuele schade van aceton.
Alle reacties Link kopieren Quote
Away schreef:
27-04-2023 20:31
Persoonlijk investeer ik liever voor €27,50 in een goede biab.

Het verwijderen met aceton van doe-het-zelf dip is ongelooflijk schadelijk op lange termijn.
Ik betaal wel iets meer voor een biab maar aceton is zeker slecht voor je en niet alleen voor je nagels .
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees even mee. Ben ook dol op biab maar de UV lamp daarbij vind ik ook niet ideaal. Maar aceton inderdaad ook niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tvp
Vandaag is wat gisteren nog toekomst was
Ik lees ook mee. Want ik wil ook naar die plek waar je zo goedkoop biab kan laten plaatsen. In elk geval niet waar ik woon.

Afgezien daarvan vind ik die UV lamp niet prettig meer na alle verhalen, en vind ik het altijd zo awkward in de nagelsalon. Ik heb die stylist niet heel veel te melden dus zit echt beetje de tijd uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Miss_Travel schreef:
28-04-2023 08:11
Ik heb die stylist niet heel veel te melden dus zit echt beetje de tijd uit.
Tip: dan vraag je gewoon: “Vind je het OK als ik m’n oortjes in doe?”.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees even mee want ik krijg ook steeds insta-ads.
Ik vind het altijd heel opvallen dat in geen van die ads je het echte proces ziet. Altijd de nagel die in het potje gaat en daarna is hij ineens mooi en glanzend.
Geeft mij weinig vertrouwen eerlijk gezegd...
Mijn probleem met nagellak is altijd dat het nog de halve dag gevoelig is voor aanraking enz. Bij Doonails is de bovenste laag ook 'gewoon' een lak.
Daarom nu heel blij met Pink Gellac, kan meteen na aanbrengen weer gewoon mijn ding doen en het blijft bij mij 1-2 weken zitten afhankelijk van hoever ik mijn nagels ruw vijl. En ik gebruik altijd zonnebrandcreme voor de UV lamp.
Alle reacties Link kopieren Quote
De meeste salons gebruiken toch inmiddels wel een LED lamp ipv UV?
Alle reacties Link kopieren Quote
_melon schreef:
28-04-2023 08:54
De meeste salons gebruiken toch inmiddels wel een LED lamp ipv UV?
Daar komt toch nog steeds UV-straling uit?
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
28-04-2023 08:59
Daar komt toch nog steeds UV-straling uit?
Ja, maar je zit er zeker de helft korter onder met de handen omdat de lak veel sneller uit hard. Opgeteld met LED misschien 5 minuten per hand, terwijl het met UV wel kan oplopen tot 15 minuten.
Alle reacties Link kopieren Quote
_melon schreef:
28-04-2023 09:05
Ja, maar je zit er zeker de helft korter onder met de handen omdat de lak veel sneller uit hard. Opgeteld met LED misschien 5 minuten per hand, terwijl het met UV wel kan oplopen tot 15 minuten.
Ja oke, ik heb ook een LED lamp maar bescherm mijn handen liever nog steeds goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
De salon waar ik ga heeft Led-lamp en daar zit ik 2 keer 60 seconden met de hand in.
De biab die ze gebruikt is er eentje met direct kleur, er hoeft niet ook nog gel over, alleen een topcoat. Het blijft bij mij 4 weken zitten en dan moet het opnieuw vanwege uitgroei. Ik zit er gemiddeld een minuut of 50 tot een uurtje. Daar ga ik niet zelf voor klooien.

Goede nagelstylistes zijn zowiezo zeldzaam, de mijne heeft een giga wachtlijst.

Ze is ook altijd alert op de conditie van nagels.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het niet zo op zelf klooien -ja, een gellak richt niet zoveel schade aan- je zal maar lekker een ongeziene schimmel gaan bedekken met powder en laklagen. Nee, mij niet gezien.

En het wordt bij mij altijd lelijk en houdt altijd minder lang dan beloofd in reclame.
fitch schreef:
28-04-2023 08:28
Tip: dan vraag je gewoon: “Vind je het OK als ik m’n oortjes in doe?”.
Doen mensen dit echt? Voelt voor mij wat asociaal ofzo. Maar misschien ben ik daar te gevoelig voor. Voel me ook altijd verplicht met de kapper te praten terwijl ik daar 0 zin in heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
Miss_Travel schreef:
28-04-2023 09:55
Doen mensen dit echt? Voelt voor mij wat asociaal ofzo. Maar misschien ben ik daar te gevoelig voor. Voel me ook altijd verplicht met de kapper te praten terwijl ik daar 0 zin in heb.
Dat is absoluut niet asociaal. Je neemt een dienst af, en daar betaal je ook voor. Je bent niet verplicht om de hele tijd te kletsen met degene die het uitvoert als je dat niet wil.
Jufjoke schreef:
28-04-2023 10:45
Dat is absoluut niet asociaal. Je neemt een dienst af, en daar betaal je ook voor. Je bent niet verplicht om de hele tijd te kletsen met degene die het uitvoert als je dat niet wil.
Haha nou toch eens gaan proberen dan, want dat zou mijn weerzin om naar nagelsalon, kapper of pedicure te gaan wel aanzienlijk verminderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Miss_Travel schreef:
28-04-2023 11:03
Haha nou toch eens gaan proberen dan, want dat zou mijn weerzin om naar nagelsalon, kapper of pedicure te gaan wel aanzienlijk verminderen.
Er zijn kappers die in hun salon een Silent Chair hebben. Speciaal voor mensen die niet willen kletsen tijdens het knippen. Geen idee of nagelsalons zoiets ook hebben, ik kom niet in nagelsalons. Maar ook zonder Silent Chair ben je niemand chit chat verschuldigd.
Bbubbels schreef:
27-04-2023 19:30
Ja ik! Nu derde keer gebruikt en ik ben heel enthousiast. Het is even oefenen, maar ik vind dat het heel mooi wordt (en ik heb echt vrijwel geen nagellak-ervaring). Het blijft goed zitten en je nagels worden er heel stevig van. Het verwijderen is even een klusje (en vergt toch wel even weken in remover met aceton) maar mijn nagels komen er tot nu toe goed onder vandaan. Voor het plaatsen moet je wel even goed de tijd nemen (kost je zo een uur in het begin). Voor mij is het een soort van rustgevend momentje geworden. De kleuren zijn erg mooi (maar wijken soms wel een beetje af van wat je op de site ziet). Het is vrij prijzig, maar ik vind het het wel waard!
Dankje Bbubbels!

Meer mensen met ervaring hiermee? En zie ook dat ze remover vloeistof verkopen, werkt dat misschien wel goed?
Geen ervaringen verder?
Alle reacties Link kopieren Quote
Het lijkt me veel geprut met dat poeder. Ik heb jarenlang gelnagels gehad tot het heel duur werd, nu altijd zelf een lakje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Muurbloempje115 schreef:
28-04-2023 11:10
Dankje Bbubbels!

Meer mensen met ervaring hiermee? En zie ook dat ze remover vloeistof verkopen, werkt dat misschien wel goed?
Die heb ik zelf nog niet geprobeerd. Er is trouwens een Facebookgroep waarin echte ervaringen worden gedeeld (Doonails Nederland). Wellicht leuk om te joinen? Daar zie je dus ook probeersels die echt mislukken en mooie resultaten. Wellicht dat het je overtuigt om het juist wel of niet te proberen :P

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven