Mode & Beauty alle pijlers

Dr Martens 1460 Pascal

13-04-2024 07:54 12 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Ik ben van plan dit soort schoenen te kopen (online) maar twijfel of ze breed genoeg zijn voor mijn voeten. Heeft toevallig iemand deze in maat 41? Ik zou graag willen weten hoe breed het breedste gedeelte van de losse zool is.
Ik moet minimaal 9 cm hebben nml anders weet ik al dat ze niet passen met mijn inlegzolen.
Ik woon niet om de hoek bij een winkel om ze te passen (en die ik wil zijn online veel goedkoper) en ik het kader van de duurzaamheid hoef ik ze niet onnodig te bestellen en terug te sturen (dat risico blijft dat weet ik).
Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Kun je deze vraag niet stellen op de website van Dr Martens? Ik heb maat 36 dus kan ze niet voor je opmeten. Ik weet wel dat ze breed vallen en dat er makkelijk nog een inlegzool ik kan worden gelegd. 36 is nog iets te groot voor mij, vandaar de extra inlegzool.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb alleen maat 40 hier staan helaas..weet niet of je er iets aan hebt als ik die opmeet?

Maar de Pascal zijn het smalste Dr. Martens-model, ik zou met een brede voet eerder kijken naar 1460's of unisex-modellen.
snoopy80 wijzigde dit bericht op 13-04-2024 12:01
40.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik paste er al niet in met maat 41 en brede voorvoet, laat staan met een steunzool.
Alle reacties Link kopieren Quote
Snoopy80 schreef:
13-04-2024 10:59
Ik heb alleen maat 40 hier staan helaas..weet niet of je er iets aan hebt als ik die opmeet?

Maar de Pascal zijn het smalste Dr. Martens-model, ik zou met een brede voet eerder kijken naar 1460's of unisex-modellen.
Als je het zou willen opmeten, graag!

De 1460 is toch de Pascal?
Alle reacties Link kopieren Quote
Snowy schreef:
13-04-2024 10:25
Kun je deze vraag niet stellen op de website van Dr Martens? Ik heb maat 36 dus kan ze niet voor je opmeten. Ik weet wel dat ze breed vallen en dat er makkelijk nog een inlegzool ik kan worden gelegd. 36 is nog iets te groot voor mij, vandaar de extra inlegzool.
Ja dat kan ook maar wil het nu weten 🤣
Alle reacties Link kopieren Quote
Moohalloo schreef:
13-04-2024 12:37
Als je het zou willen opmeten, graag!

De 1460 is toch de Pascal?
Nee, de Pascal heeft een andere leersoort dan de originele 1460. Die zijn veel stugger. De Pascal is smaller dan de originele 1460.
I’m coming up on infra-red
Alle reacties Link kopieren Quote
Moohalloo schreef:
13-04-2024 12:37
Als je het zou willen opmeten, graag!

De 1460 is toch de Pascal?
Ja en nee. Je hebt het gewone 1460 model, die is unisex en dus wat breder. En daarnaast de Pascal. Meestal zijn de Pascal van soepeler (Virginia)leer en die zijn er in dames- en herenmaten
Alle reacties Link kopieren Quote
8,7 cm voor maat 40. Ik schat dat de breedte van maat 41 maar enkele mm scheelt..of het echt 0,3 cm scheelt durf ik niet te zeggen...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb die geloof ik thuis. Als ik er aan denk zal ik vanavond even opmeten.

Ik pas er zelf helaas niet lekker in met m’n steunzolen. En ik draag ze alleen zonder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor het opmeten!
Heb ze in de tussentijd besteld, de normale 1460 en de pascal. Hoop dat de pascal past die vond ik wat mooier qua kleur.
Alle reacties Link kopieren Quote
De conclusie (voor mij dan)
De Pascal is inderdaad lekker soepel, maar helaas te smal voor mij. En de normale 1460 daar kreeg ik mijn inlegzool ook niet in en was onwijs stug. Dus helaas voor mij geen dr Martens :-(

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven