Mode & Beauty alle pijlers

Dr martens (lak) inlopen

25-10-2020 12:41 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds deze week in het trotse bezit van dr Martens. Alleen... blaren zoals vaker met deze schoenen. Las iets over natte theedoeken erin doen... maar het is lak en vroeg me af of dit kan?

Ofwel, ervaringskennis zeer gewenst! 😀
Luci_Mster2 schreef:
25-10-2020 13:32
Mag's zijn ook heerlijke wel meteen goedzittende en zachte stoere boots/schoenen. En ook jeugdsentiment. Ik vind ze lekkerder dan DM's.
Mag's... :heart: :heart: :heart: Liefst in dieprood.
vivagirl2013 schreef:
25-10-2020 13:36
Ik heb de leren en lak versie en begrijp niet waar het inlopen vandaan komt. Ze moeten gewoon goed zitten, dus als je last hebt van blaren of krappe plekken, heb je niet de juiste maat.

Onzin. Kan de verkeerde maat zijn. Of de verkeerde vorm.

Niet iedere voet is (overal) hetzelfde. En soms kan inlopen helpen en soms kan je beter gewoon andere schoenen kopen.
Cateautje schreef:
25-10-2020 13:39
Mag's... :heart: :heart: :heart: Liefst in dieprood.
https://www.mag.nl/megamok-4001-bordeaux.html
Luci_Mster2 schreef:
25-10-2020 13:40
Onzin. Kan de verkeerde maat zijn. Of de verkeerde vorm.

Niet iedere voet is (overal) hetzelfde. En soms kan inlopen helpen en soms kan je beter gewoon andere schoenen kopen.
Klopt. Niet iedere voet is inderdaad hetzelfde, maar als je ze past dan heb je vast wel door of iets te krap zit of niet lekker loopt.
vivagirl2013 schreef:
25-10-2020 13:46
Klopt. Niet iedere voet is inderdaad hetzelfde, maar als je ze past dan heb je vast wel door of iets te krap zit of niet lekker loopt.
Meestal wel. Soms niet.

En de meeste weten of denken dat inlopen gewenst is bij DM's. Dus ik snap TO's vraag wel en het is dus niet altijd omdat schoen te klein is.

Of je dit moet willen qua inlopen kan alleen TO bepalen. Ik zou ondertussen ( ondanks fan DM) nu geen DM's meer kopen die je echt moet gaan inlopen.
Luci_Mster2 schreef:
25-10-2020 13:49
Meestal wel. Soms niet.

En de meeste weten of denken dat inlopen gewenst is bij DM's. Dus ik snap TO's vraag wel en het is dus niet altijd omdat schoen te klein is.

Of je dit moet willen qua inlopen kan alleen TO bepalen. Ik zou ondertussen ( ondanks fan DM) nu geen DM's meer kopen die je echt moet gaan inlopen.
Ik weet dat de oudere versies wel ingelopen konden worden, door het stugge leer. Maar tegenwoordig heb je het model Pascal waar dit niet bij hoeft. Dan is het maar net de vraag of je er wel zin in hebt. Ik zou het wel weten iig.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest de pascals ook wel ff inlopen hoor. Nu zitten ze heerlijk
Alle reacties Link kopieren
vivagirl2013 schreef:
25-10-2020 13:54
Ik weet dat de oudere versies wel ingelopen konden worden, door het stugge leer. Maar tegenwoordig heb je het model Pascal waar dit niet bij hoeft. Dan is het maar net de vraag of je er wel zin in hebt. Ik zou het wel weten iig.
Maar dat model valt wel echt anders dan die ouderwetse versie, waardoor hij mij te smal zat. De ouderwetse versie zit bij passen goed, alleen door de stugheid van het leer moet je hem even inlopen. Daarna heb je er jaren plezier van.
vivagirl2013 schreef:
25-10-2020 13:54
Ik weet dat de oudere versies wel ingelopen konden worden, door het stugge leer. Maar tegenwoordig heb je het model Pascal waar dit niet bij hoeft. Dan is het maar net de vraag of je er wel zin in hebt. Ik zou het wel weten iig.
Ik heb een andere gekocht de laatste keer, ik ga ook niet meer inlopen en dus Mag's laatst.
Alle reacties Link kopieren
Hielbeschermers, bij bol.com voor paar euro


https://www.bol.com/nl/p/hielbescherme ... 098465160/
mano28 wijzigde dit bericht op 25-10-2020 21:15
54.01% gewijzigd
Jaaaa, geweldig! Alleen jammer dat de rode tegenwoordig een zwarte zool hebben.
Alle reacties Link kopieren

Oei.... wat afschuwelijk lomp!
En tegelijkertijd oude-wijvenachtig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu 2 jaar mijn dm’s en ze zijn nu pas comfortabel.
Ik plakte blarenpleisters op, en gewoon doorlopen, hele dagen op werk. Was niet echt fijn, maar wilde ze toch echt inlopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze al meer dan 20 jaar aan en ze lopen echt heerlijk. Echter is de lakverske bij mij nooit lekker gaan zitten. Ooit 1 paar gehad en uiteindelijk verkocht, kreeg ze gewoon niet ingelopen. Overige schoenen (ondertussen al 8 paar) altijd zonder problemen kunnen inlopen. Inderdaad in begin loop je blaren maar daarna echt heerlijke schoenen. Met uitzondering van dat lakleren paar.
Alle reacties Link kopieren
Lastig ik heb ze met een bontje er in die hoefde ik niet in te lopen? Ja je kan het proberen met blaarpleisters, alleen ik zelf doe het niet meer mijn ervaring is ze zullen pijn blijven doen ik heb andere boots.om die reden terug gebracht.
Ik vind de pasvorm bij mijn voet niet fijn, echt niet dat ik zulke dure schoenen ga kopen die niet goed zitten.

Bij mijn dochter zaten ze vanaf dag 1 perfect.
Gewoon even doorzetten, Over een jaar of twee zitten ze heerlijk! ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven