Mode & Beauty alle pijlers

Durea schoenen, zijn ze het geld waard?

23-09-2024 21:04 45 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen idee of dit onder mode & beauty valt, of meer Lijf & lijn misschien? Maar goed, hier maar.
Ik heb al jaren een moeilijke linkervoet. Ingewikkelde likdoorn die in een raar patroon groeit, veroorzaakt door een niet helemaal correcte teenstand. Veroorzaakt veel ongemak en pijn. Maar goed, ik heb eindelijk een pedicure gevonden die hem efficiënt weg krijgt, zij het natuurlijk tijdelijk.
Ik heb jaren gestoeid met een orthese, door verschillende podotherapeuten gemaakt, maar dit is nooit echt een succes geweest.
In de zomer is schoeisel ingewikkelder dan in de winter, maar dan nog heb ik er bij bepaalde schoenen meer last van. Gek genoeg kan ik er geen patroon in ontdekken. Smaller, breder, sneakers, hak of plat of ertussenin, zelfs als ik de paren bij elkaar zet waarin ik het minste pijn heb, kan ik geen gemene deler ontdekken. Ik weet dus totaal niet waar ik op moet letten bij het kopen van schoenen. Dat iets in de winkel prima zit, is helaas geen garantie. Het gebeurt me regelmatig dat ik dan helaas na een of meerdere dagen dragen toch pijn krijg, en dan kunnen ze niet meer retour. Al diverse miskopen gedaan dus.
Nu raadt mijn pedicure Durea schoenen aan. Ik wil dat best proberen, maar ik ben een beetje huiverig geworden, bang voor weer een miskoop, en ze zijn niet goedkoop.
De vraag is: zijn er mensen met ervaring met dit merk? Zijn ze de investering waard?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik draag Durea. Wijdtemaat K in combinatie met een zooltje. Ik hoor in principe ook een zachte orthese te dragen vanwege een terugkerende likdoorn, maar dat doe ik al lang niet meer. Ik heb een Hallux Valgus. Ik merk dat mijn likdoorn nu niet meer terugkomt door het dragen van het zooltje en de schoenen. Ik vind de schoenen prima zitten en lopen. Ik kan ook altijd wel een schoen vinden die ik niet ouwelijk vind ogen en leuk vind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Problemen met de voeten is altijd erg lastig.

Ik neem altijd de binnenzool uit de schoen en ga daar dan op staan. Bij het bewegen (afzetten zoals lopen, kniebuiging maken, etc) mogen je tenen en de rest van de voet NIET over de rand van de binnenzool gaan. Zorg dat je voldoende ruimte hebt, zodat er geen extra druk op de teen komt.

Persoonlijk adviseer ik ook om het gaan zoeken in je voeten zelf. Zoek eens op YouTube naar voeten-yoga of voeten training. Daar kan je allerlei oefeningen vinden om je voet soepeler te maken, betere aansturing en sterkere spieren en pezen. Of kijk eens op www.voetentraining.nl. Zij heeft vooral betaalde programma's, maar er is ook genoeg gratis te vinden. En spreekt het je aan, dan kan je altijd een programma kopen.

Succes!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze zijn duur maar ben je gewend aan het lopen op dureas dan wil je niets anders meer. Ik vind ze het geld waard.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik draag al een aantal jaar Durea schoenen en het zijn voor mij de fijnste schoenen die ik heb. Ik koop ze meestal in de uitverkoop, zorg dat ik er vroeg bij ben. Het zijn vaak wel een beetje oubollige schoenen, maar ik tref het tot nu toe steeds.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik draag al jaren Durea schoenen (moeilijke voeten en zooltjes) en ik vind het echt het geld waard.
Je hebt er heel oubollige modellen tussen zitten, maar ook hele leuke.
Ik heb van het voorjaar een paar hoge veterboots gekocht, ze lopen als pantoffels.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze zijn verschrikkelijk duur, ben ik mee eens. Maar ik doe er wel lang mee. Ik heb ook moeilijke voeten (hallux valgus) met inlegzolen. Maar het zijn mooie schoenen en ze zitten goed.

Ik betaal alleen geen nieuwprijs. Ik ga speuren in de aanbiedingen of uitverkoop, deze adverteren vaak op marktplaats. En daar scoor ik dan een keer. Heb ik een twee maanden geleden nog gedaan, prachtige donkerblauwe veterschoenen. Ben er heel blij mee. Ze staan overal onder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb smalle voeten wijdtemaat e en kan dus moelijk schoenen vinden die niet te breed zijn. Bambam zal met haar wijdtemaat K moeilijk schoenen kunnen vinden die breed genoeg zijn.

Dan zijn Durea schoenen absoluut het geld waard omdat je dan schoenen hebt die passen.

Heb je een hele normale wijdte maat G dan zijn er veel goedkopere goede schoenen te vinden. Dan zou ik ze te duur vinden.

Maar bij smalle of brede voeten zijn ze dus zeker hun geld waard.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik durf nog niet zo goed te gaan speuren naar uitverkoopjes, ik denk dat ik beter de eerste keer mijn voeten even goed kan laten opmeten, denken jullie niet? Ik heb bijvoorbeeld geen idee wat mijn breedtemaat is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je moet inderdaad wel een beetje weten wat voor model schoen je nodig hebt. Je kunt niet zomaar wat bestellen op internet, dat zal ik zelf ook nooit doen. Ik zie de mooiste schoenen voorbij komen, maar er staat niks van informatie bij dus ik waag me er niet aan. De Durea veterschoen heb ik eerder gehad. Gekocht in de winkel.
Daarna switchte ik over op internet. Daar is uitgebreide uitverkoop. Durea is het geld wel waard, maar je kunt het maar een keer uitgeven en ik ben niet rijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
23-09-2024 21:58
Ik durf nog niet zo goed te gaan speuren naar uitverkoopjes, ik denk dat ik beter de eerste keer mijn voeten even goed kan laten opmeten, denken jullie niet? Ik heb bijvoorbeeld geen idee wat mijn breedtemaat is.
Ik zou zeker voor de eerste keer naar een goede schoenenzaak gaan om je voeten goed te laten opmeten. In de Durea schoenen staat altijd een code. In de uitverkoop kun je dan zoeken op die code, of als je bijv een zelfde model wilt maar een andere kleur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Al herhaalde malen heb ik mensen gezegd dat mijn Durea schoenen hun gewicht in goud waard zijn. Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik heb mijn merk gevonden. Vorige week heb ik hier ook op het forum gereageerd toen een to op zoek was naar goede wandelschoenen.
Inmiddels heb ik een 2e paar Durea schoenen. Een soort college style in lakleer. Deze hebben geen oubollige uitstraling. Ze zijn gewoon mooi. Ik had wel het geluk dat ik beide paren in de sale kon kopen, want ik vind ze wel prijzig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je zelf al even geprobeerd je voet op te meten?
https://www.durea.nl/meetinstructies-le ... ijdtemaat/
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren Quote
Zeker het geld waard, vind ik. Ik heb een paar laarzen van Durea gehad die ik tien jaar lang, negen maanden per jaar, élke dag gedragen heb voordat ze echt versleten waren. (Wel talloze keren nieuwe hakken eronder laten zetten natuurlijk). Daarna heb ik een paar enkellaarsjes gekocht dat nu ook alweer jaren meegaat. Dat zijn de schoenen die ik aantrek als ik meerdere uren ga wandelen.

Je moet wel precies deze tijd van het jaar toeslaan trouwens, in september is de nieuwe collectie, en in mijn stad zijn ze dan volgende week gewoon op, dan zijn ze uitverkocht.

Wat ik fijn vind aan het merk is dat ze dus lang meegaan (het hielstuk blijft echt eindeloos lang stevig, ik heb me ooit door een winkelmevrouw laten uitleggen dat dat echt iets bijzonders is aan durea), dat er altijd extra ruimte is bij de tenen, en dat ze breedtematen hebben (ik heb zelf hele smalle voeten). Het kan wel even zoeken zijn naar een wat minder oubollig model.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen ervaring met durea. Wel met voetproblemen en ingegroeide nagels. Toen begin dit jaar mijn dochtertje werd geboren en ik vertederd naar haar voetjes keek bedacht ik me dat het eigenlijk wel gek is dat ons schoeisel niet de vorm heeft van voeten. Gaan googlen waarom dit zo is en het is puur esthetisch. En slecht voor je voeten. Dus nu ben ik volgens het forum een hobbit en draag ik barefoot shoes omdat die de anatomische vorm van de voet volgen. Het was even wennen omdat je dus niet meer met je hak iets omhoog loopt maar mijn tenen zijn me iedere dag dankbaar dat ze ruimte hebben. Dan maar een hobbit. Dat onze natuurlijke voetvorm lomp en lelijk zou zijn snap ik echt niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Na meerdere dagen dragen kunnen ze niet meer retour schrijf je. Zou het een idee zijn om ze af te rekenen met je credit card? Dan heb je daardoor een veel ruimere aankoop verzekering.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor de ervaringen en de goede tips allemaal!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet een enorm goede schoenzaak in het midden van het land. Die verkopen oa durea. Mocht je het adres willen stuur je me dan een pb?
Alle reacties Link kopieren Quote
Tsunami schreef:
24-09-2024 08:00
Ik weet een enorm goede schoenzaak in het midden van het land. Die verkopen oa durea. Mocht je het adres willen stuur je me dan een pb?
Done!
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
24-09-2024 10:20
Done!
Pb terug!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dure en goedkope schoenen en er zit echt verschil tussen. Dus ik vind het het geld zeker waard. het is echter niet alleen de schoen, maar ook het advies dat je erbij krijgt. Een goede schoenverkoper met kijk op orthopedie is heel veel waard en is het verschil tussen een schoen die redelijk past en een schoen die erg goed zit.

Eventueel heb ik twee adressen in de Randstad waar je goed geholpen wordt. Zal ik ze naar je pb'en, of heb je al wat van Tsunami dat bij je in de buurt is?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
Nope. Bij een hele dure en zgn goede winkel gekocht. Nooit goed op kunnen lopen. Zo zonde.
Alle reacties Link kopieren Quote
ninanoname schreef:
24-09-2024 12:49
Ik heb dure en goedkope schoenen en er zit echt verschil tussen. Dus ik vind het het geld zeker waard. het is echter niet alleen de schoen, maar ook het advies dat je erbij krijgt. Een goede schoenverkoper met kijk op orthopedie is heel veel waard en is het verschil tussen een schoen die redelijk past en een schoen die erg goed zit.

Eventueel heb ik twee adressen in de Randstad waar je goed geholpen wordt. Zal ik ze naar je pb'en, of heb je al wat van Tsunami dat bij je in de buurt is?
Die van Tsunami is tamelijk ver weg, maar ik heb het er in principe voor over. Jouw pb is ook erg welkom!
Alle reacties Link kopieren Quote
Als het goed is heb je post.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij Wijdeman in Alkmaar hebben ze zowel in de winkel als online een flinke keuze en geven ze in de winkel goed advies.
tupperware wijzigde dit bericht op 24-09-2024 19:47
18.59% gewijzigd

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven