Mode & Beauty alle pijlers

Eelt

23-06-2022 16:50 68 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe haal ik nou het beste dat hardnekkige eelt van mijn hakken af? Het is niet mooi, het schuurt over mijn schone lakens, het doet pijn. Ik heb wel een vijl, maar dat is niet echt toereikend.
Ik zag ook wel een rasp, maar dat ziet er eng uit. Ik denk dan aan schaafwonden.
Een mesje durf ik dus al helemaal niet!

Is zo'n apparaatje met rollende vijl wel efficiënt? Of is het effect een beetje hetzelfde als bij mijn vijl?
Moet ik al het overtollige vel van mijn voeten af laten weken met zo'n sok?

Wat werkt bij jullie?
Als onwetendheid schreeuwt, dan zwijgt intelligentie ~ Unknown

(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
Alle reacties Link kopieren Quote
Naar de pedicure, dat is het enige wat écht werkt..
Alle reacties Link kopieren Quote
Echt zo'n mesje, gaat super makkelijk. Eerst even zorgen dat je voeten geweekt zijn, na het douchen of bad.
Zo'n mesje is heel scherp maar als je het probeert merk je dat het heel makkelijk gaat. Gewoon niet teveel weghalen en daarna goed vijlen of met puimsteen. Dan elke dag hielcreme erop.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.etos.nl/producten/zenner-ee ... 4ZEALw_wcB
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij werken die sokken. Maar ik heb niet zoveel eelt. Ik doe het 2x met een week of twee drie ertussen en dan ben ik klaar voor de zomer. Dit is het derde jaar en niet al het eelt is teruggekomen dus nu heb ik er ook minder werk aan.

Ik doe het wel al in het voorjaar want mijn voeten zien er een paar weken niet uit (en je mag niet pulken). Geen idee wat het kost en wat je budget is, maar als ik lees dat je voldoende eelt hebt voor een mes dan zou ik informeren wat een rondje pedicure kost.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pedicure, dat helpt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit werkt inderdaad ontzettend goed!
En daarna bijhouden met voetencreme.
Alle reacties Link kopieren Quote
ik ga eerst een tutorial van zo'n mesje opzoeken. Een pedicure kan altijd nog. Maar nog niemand is enthousiast over dat apparaatje?
Als onwetendheid schreeuwt, dan zwijgt intelligentie ~ Unknown

(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
Alle reacties Link kopieren Quote
M3LL0N4 schreef:
23-06-2022 17:02
ik ga eerst een tutorial van zo'n mesje opzoeken. Een pedicure kan altijd nog. Maar nog niemand is enthousiast over dat apparaatje?
Ik houd mijn voeten daar 'glad' mee, maar ik heb alleen wat eelt onder mijn grote tenen en bijna niets bij mijn hakken.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het ooit met een mesje gedaan, zo'n speciaal eeltmesje, dat je er zogenaamd niet teveel af kan halen. Nou mij is het gelukt, met het gevolg dat ik maandenlang gevoelige plekken had en pijn aan m'n voeten.

Nu smeer ik elke avond even m'n voeten in met lucovitaal voete wonder. En nouja het eelt verdwijnt niet, maar het zorgt er in elk geval voor dat ik niet langs het beddengoed blijf haken
Alle reacties Link kopieren Quote
Altijd met een eeltrasp, maar het liefst gewoon de pedicure.
Alle reacties Link kopieren Quote
even een tip: Google niet op YouTube tutorials die met eelt te maken hebben.....
Als onwetendheid schreeuwt, dan zwijgt intelligentie ~ Unknown

(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
Alle reacties Link kopieren Quote
Gizmauw schreef:
23-06-2022 17:07
Ik heb het ooit met een mesje gedaan, zo'n speciaal eeltmesje, dat je er zogenaamd niet teveel af kan halen. Nou mij is het gelukt, met het gevolg dat ik maandenlang gevoelige plekken had en pijn aan m'n voeten.

Daar ben ik dus bang voor! Dat ik tot aan bloedens toe teveel weg ga halen. Eelt heeft ook gewoon een functie, teveel weghalen lijkt me ook helemaal niet zinvol.
Misschien toch maar een keer een pedicure dus.
Als onwetendheid schreeuwt, dan zwijgt intelligentie ~ Unknown

(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
Alle reacties Link kopieren Quote
M3LL0N4 schreef:
23-06-2022 17:02
ik ga eerst een tutorial van zo'n mesje opzoeken. Een pedicure kan altijd nog. Maar nog niemand is enthousiast over dat apparaatje?

Nee beter naar de pedicure en daar om advies vragen!

Bij mij was het geen eelt , maar vooral droogte. Gewohl eeltzalf werkt super goed
Alle reacties Link kopieren Quote
ik gebruik van die sokken, leuk peuetren hoor na een dag of drie

ken trouwens iemand, die na gebruik van een eeltmes twee weken het ziekenhuis inging met wondroos
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik scrub 1 keer per week. Daar blijven mijn voeten zacht door
Alle reacties Link kopieren Quote
lilalinda schreef:
23-06-2022 17:22
ik gebruik van die sokken, leuk peuetren hoor na een dag of drie

ken trouwens iemand, die na gebruik van een eeltmes twee weken het ziekenhuis inging met wondroos


Peuteren mag niet, staat op de verpakking.
Dat mesje ga ik dus niet doen. Uitgesloten!
Als onwetendheid schreeuwt, dan zwijgt intelligentie ~ Unknown

(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn moeder heeft zichzelf denk ik een keer of 3 flink verwondt met zo’n mesje voordat ze besloot dat het toch beter was om een afspraak bij de pedicure te maken….
Daar gaat ze nu dus altijd heen.
Ikzelf heb niet zoveel eelt, ik haal het met een puimsteentje weg maar wat ik ook die is elke avond voor het slapen gaan mijn voeten insmeren met voetcrème, zacht/gehydrateerd houden maakt volgens mij ook een groot verschil.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb zo’n elektrische roller en ben er tevreden over! Je krijgt er mooie gladde voeten van. Geheel eeltvrij wordt het nooit, en dat moet inderdaad ook niet.

Je krijgt er absoluut geen schaafwonden van. Ik gebruik hem een paar keer per week en smeer voeten altijd in met crème.
Alle reacties Link kopieren Quote
Naar de pedicure en daarna dagelijks smeren met voetcreme. Helpt echt!
Alle reacties Link kopieren Quote
M3LL0N4 schreef:
23-06-2022 17:34
Peuteren mag niet, staat op de verpakking.
Je weet niet, wat je mist!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb zo’n roller op batterijen. Waardeloos vind ik.
Heb daarna een voetenvijl van Scholl gekocht en dat gaat een stuk sneller.

Deze
https://www.drogist.nl/scholl-vijl-dubb ... gIc4PD_BwE
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier hetzelfde probleem met eelt. Maar ik ben zo bang dat ik niet tegen de pedicure kan, haha. Haar aanrakingen enzo, bij m’n voeten o_o
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo’n eeltmesje werkt goed wanneer je behoorlijk veel eelt hebt; met weinig eelt heb je waarschijnlijk sneller wondjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Turtlerain schreef:
23-06-2022 16:59
Dit werkt inderdaad ontzettend goed!
En daarna bijhouden met voetencreme.
Ideaal, zo’n mesje.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven