Mode & Beauty alle pijlers

Een jaar geen kleding kopen 2020

09-01-2020 12:48 1131 berichten
Een nieuw jaar, een nieuwe start!

Doe je ook mee met een jaar geen kleding kopen? Omdat je genoeg kleding hebt, omdat je wilt consuminderen, omdat je het milieu minder wil belasten of vanwege welke andere reden dan ook? Klets hier van je af op moeilijke momenten of geef tips aan anderen om dit jaar goed door te komen.

Veel succes!
Dat maakt niets kopen wel makkelijker... ik heb geen idee of het aanbod zo waardeloos is, heb nog nergens naar gekeken.

Blondje, jeeeeej! :cheer2: dat eerste wijntje blijft goed plakken dus :proud: al is het wel makkelijker als je kleding blijft passen

En Maylina jeeeej! :cheer2: dat is wel een heel goeie reden voor een fijne nieuwe broek :D

Religie, blijf lekker meeschrijven! Je bent een stuk kritischer geworden, je koopt niet zomaar iets, mooie winst toch? En voorlopig hoef je niks meer?

Mijn vriend moet nieuwe broeken en nieuwe shirts. Voor het eerst in maanden dus een dagje stad gepland, ben benieuwd of we het kunnen beperken tot mannenkledingzaken.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat ik een stuk of 15 kledingstukken 90% van de tijd draag. Toen bijna alles in de opslag zat had ik maar weinig nodig en ik heb nu eigenlijk nog steeds veel dezelfde dingen aan. Ik heb een paar mooie broeken van travelstof van Woman by Earn. Die dingen blijven mooi. En een paar truien van Repeat waar ik nog steeds heel blij mee ben. Ik heb niet zo'n uitbundige, kleurige kledingstijl. Dat maakt het misschien wat makkelijker om niets te kopen. Alles past bij alles. Ik ben momenteel gewoon heel blij met wat ik heb.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
08-06-2020 13:00
Ik merk dat ik een stuk of 15 kledingstukken 90% van de tijd draag. Toen bijna alles in de opslag zat had ik maar weinig nodig en ik heb nu eigenlijk nog steeds veel dezelfde dingen aan. Ik heb een paar mooie broeken van travelstof van Woman by Earn. Die dingen blijven mooi. En een paar truien van Repeat waar ik nog steeds heel blij mee ben. Ik heb niet zo'n uitbundige, kleurige kledingstijl. Dat maakt het misschien wat makkelijker om niets te kopen. Alles past bij alles. Ik ben momenteel gewoon heel blij met wat ik heb.
Dat is handig. Ik heb juist best een kleurige kledingstijl, veel printjes en dat maakt combineren wel lastig. Soms blijft een trui of blouse heel lang in de kast liggen, omdat ik geen basic rok of broek heb die erbij past. Of ik ben erop uitgekeken, omdat het zo opvallend is.

Ik ben aan het afvallen en daardoor passen sommige dingen ineens weer of staan veel beter, dat is fijn. En ik heb bedacht dat ik iets nieuws mag kopen als ik weer op mijn streefgewicht ben, dat is motiverend voor het minder kopen (ik heb de laatste tijd erg vaak op het punt gestaan om iets te kopen) én het afvallen.
Alle reacties Link kopieren
Mooi toch Lady dat je niets meer nodig bent. Zelf nog niet in de stad of online gekeken want dan word ik getriggerd en wil dat voorkomen. Ik taan er nu niet naar, maar weet van mezelf dat als ik nu iets koop ik meer wil.

Fijn Maylina en Oudblond. Ga zo door.

Vandaag een blouse aan van een kledingruil net voor corona. Ben er blij mee en vorige week een blouse aan gehad die ik niet zo vaak droeg en kreeg er complimenten over. Het voelt wel goed je hele garderobe te gebruiken.
Toch maar een nieuwe jeans besteld, ben aardig wat kilo's kwijt en de twee jeans die ik had zakken van m'n kont, da's ook geen doen, de hele dag hijsen (zitten geen riemlusjes aan).
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag naar de stad geweest. Ja, om te winkelen. Ik was bereid om iets te gaan kopen! Maar....ik heb toch wel leuke dingen gezien, maar eigenlijk niet zó verschrikkelijk leuk dat ik het wilde kopen. Ik heb zelfs niets gepast.
Ik voelde eigenlijk een soort verzadiging. Ik zag een leuk shirt. Goed te combineren met een blazer of een vest, of gewoon zo. Echt leuk. €40,-. .. veertig euro voor een T-shirt. Echt wel leuk, maar niet bijzonder qua pasvorm of materiaal. Mwah, best veel. Heb ik dat echt nodig? Nee dus.
Een paar leuke stoere enkelboots. Stonden in het rek van de uitverkoop. Maar geen kaartje eraan hoeveel het afgeprijsd was. Ik dacht: ik vraag het, en als het 50% afgeprijsd is koop ik ze. Maar het was 30%. En uiteraard kan ik niet met droge ogen beweren dat ik ze nodig had.
Dus niets gekocht. En daar ook gewoon blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig JufJoke
Het eerste half jaar is voorbij! :D

Toen ik dit topic opende was 1 juli mijn streefdatum, en dat heb ik gehaald. Door Corona was het echter geen uitdaging en daarom riep ik een poosje terug al dat ik het tot september of november wilde volhouden. Sinds 1 november 2019 heb ik alleen 1 paar enkellaarsjes en wat noodzakelijke sportkleding gekocht.
Maar ik heb mijn zomerjurken even kritisch bekeken en daar zit niet veel soeps meer tussen. Ik weet niet of ik 1 september haal. Voorlopig stel ik het winkelen nog even uit, ik zie wel waar het schip strandt.

Hoe is het met jullie nu?
Op januari voor het laatste kleding gekocht. Het was eigenlijk nog maar 31 dec.
Ik vind het wel triest voor de kleding-sector.
Om hen te steunen zouden ze eigenlijk toch moeten verkopen.
Het blijft alleen wel moeilijk met passen.
Maar om ze nu te gaan uitknijpen in de Sale.
Ik vind :nope:

Het is juist nu de tijd om gericht advies en service te kunnen krijgen in winkels.
Als beloning? Iets wat echt kapot is. Inruilen voor iets nieuws. Maar ik heb dat vorig jaar al gedaan.
Maar inderdaad. Dan moet het wel een verbetering zijn.
Jammer, DIDI, STEPS en PROMISS. De winkels sluiten hun deuren.

https://www.ad.nl/economie/doek-valt-vo ... ~af6d37b5/

Gelukkig heb ik nog een heleboel mooie sjaals van ze.
Tops ook en die zijn echt heel fijn. Ze zijn heel vormvast.
Is heel ander dan de H&M rommel.
Dat is heel leuk, maar slecht van kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
Marana knap dat je je streefdatum heb gehaald! Ook al voelde het door Corona makkelijker, gehaald is gehaald :-)

Pumps Grappig, mijn ervaring met Steps is dat alles wat ik daar koop snel kapot gaat. Zo zie je maar dat het voor iedereen anders is :-)

Inmiddels ben ik hoogzwanger en pas ik nog maar in 6 outfits en 1 paar schoenen. Maar dit gaat helemaal nog niet vervelen. Waarom ik een kast vol kleding heb is me nu dus ook een raadsel :facepalm:

Goede lessen geleerd het afgelopen half jaar :-D
Ik ga zeker nog een half jaar door :applause:
STEPS heb ik niet. Dus dat kan kloppen. Ik heb 1 vest van STEPS in de kast en nog nooit gedragen. O ja, ook een jurk die gewoon mooi was. Materiaal schuurt.

Goede kwaliteit bedoel ik Promiss en Didi. Wat ik heb tenminste.
Ik kocht daar veel in de sale. Ik heb er ook een paar leren riemen van.
Langer dan 10 jaar en nog steeds mooi.

De 3 winkels zijn failliet en verdwijnen.
Alle reacties Link kopieren
Hier alles goed. Wij hebben een cadeaubon gekregen van het werk voor onze inzet. Hardstikke leuk en je kan er zelfs weer cadeaubonnen voor halen van oa Bijenkorf en Bol.

Eerlijk? Ik heb toen meteen op de site van de Bijenkorf gekeken maar vond het allemaal echt helemaal niets. Wat het gelukkig ook weer makkelijk maakte. Ik voelde wel dat het me triggerde, kreeg er echt een raar hebberig gevoel van. Het gevaar is dat ik dan ook meteen doorschiet want 1 aankoop smaakt naar meer.

Dus een Bol.com bon gehaald en een cadeautje voor mijn vader gekocht en een duur parfum. Heb nog wat van het tegoed over en nu voelt het weer goed. Superblij met het parfum want ik ben te gierig voor de dure luchtjes die ik echt lekker vind. Het overige tegoed kan besteed worden aan iets nuttigs. 50/50

Verder niets gekocht/ gehaald de laatste tijd. Het sparen gaat heel goed en dat motiveert enorm
broodtrommel wijzigde dit bericht op 02-07-2020 17:06
2.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog niets gekocht. Maar begin wel een beetje in de 'knel' te komen. Letterlijk :P
Mijn frêle lijf heeft eindelijk bedacht om wat uit te gaan zetten. Prima, maar met gevolg dat vooral mijn billen en benen gegroeid zijn en mijn broeken en rokjes dus niet meer passen. Ik heb geen idee wat mijn figuur verder gaat doen en wil daarom nu ook niets nieuws aanschaffen wat misschien over een paar maanden ook niet meer past. Gelukkig heb ik een paar jurkjes die nog prima passen en mooi zijn maar de keuze is wel minimaal. Omdat ik nog steeds niet in de stad kom en niet online shop denk ik dat ik voorlopig nog wel doorga met 'niet kopen'.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik ben inmiddels 9 kilo kwijt dus ik moet echt wel een paar dingen kopen. Bh's bijvoorbeeld, want die ik nu heb zijn zowel qua cup (halfleeg) en omvang veel te groot. En skinny broeken lubberen en zakken af. Dus daar heb ik wel het één en ander van aangeschaft. Bij andere kleding maakt wat kilootjes meer of minder niet zoveel uit, dus daar hoef ik niks van te vervangen.
Jeetje Blondje, dat is wel even wennen ineens lijkt me? Lastig om bij zo'n lijfelijke verandering iets te kopen, als je niet weet hoe het uiteindelijk wordt. Manlief teveel thuis de afgelopen maanden en dus te lekker aan het koken? ;)
Maylina jij hebt dan weer het omgekeerde probleem. Goed zeg dat je zo aan het afvallen bent! Dan moet je inderdaad wel wat aanschaffen. Ga je nog verder proberen af te vallen? Lastig om te timen wanneer je wat moet kopen.


Afgelopen weekend eindelijk weer eens wat vrienden gezien. Eén vriendin had ontzettend leuke laarsjes, en een andere vriendin een heel leuk jurkje. Uitverkoop... Ik moet zeggen dat mijn kooplust wel werd aangewakkerd door die leuke dingen.
Mijn vriend had nieuwe kleding nodig dus we zijn de stad in gegaan. En ik heb me heel goed weten in te houden. Ben maar in 2 winkels gaan neuzen voor mezelf, winkels waar grote kortingen werden beloofd volgens de etalage. Wat een meuk was dat... Ik geloof dat de afspraak met mezelf dat ik voortaan alleen goede spullen wil kopen, dingen die mooi zitten, van goeie kwaliteit zijn, etc., mij goed gaat weerhouden van impulsaankopen 'omdat ik het voor dat geld niet kan laten liggen'. Ik hoop echt dat ik geen goedkope miskopen meer ga doen. Mijn kooplust was snel verdwenen!
Vriend kon overigens niet goed vinden wat hij zocht, het was een hele toer, maar hij is uiteindelijk gelukkig wel geslaagd.
Alle reacties Link kopieren
broodtrommel schreef:
02-07-2020 07:25
Hier alles goed. Wij hebben een cadeaubon gekregen van het werk voor onze inzet. Hardstikke leuk en je kan er zelfs weer cadeaubonnen voor halen van oa Bijenkorf en Bol.

Eerlijk? Ik heb toen meteen op de site van de Bijenkorf gekeken maar vond het allemaal echt helemaal niets. Wat het gelukkig ook weer makkelijk maakte. Ik voelde wel dat het me triggerde, kreeg er echt een raar hebberig gevoel van. Het gevaar is dat ik dan ook meteen doorschiet want 1 aankoop smaakt naar meer.

Dus een Bol.com bon gehaald en een cadeautje voor mijn vader gekocht en een duur parfum. Heb nog wat van het tegoed over en nu voelt het weer goed. Superblij met het parfum want ik ben te gierig voor de dure luchtjes die ik echt lekker vind. Het overige tegoed kan besteed worden aan iets nuttigs. 50/50

Verder niets gekocht/ gehaald de laatste tijd. Het sparen gaat heel goed en dat motiveert enorm
Wat fijn! Heel goed besteed, lijkt me. Dan kun je er ook extra van genieten, hè, als het iets is wat je eigenlijk niet snel voor jezelf zou kopen.
Ik heb ook nog een cadeaubon liggen van moederdag. Wel van een specifieke winkel in de buurt, dus iets anders dan kleding is geen optie. Dat hoeft ook niet, ik zie een cadeaubon zoals het is: een cadeau dat ik gewoon kan en mag aannemen en van genieten.
Wel laatst een rok gekocht. In de uitverkoop, dus een leuk prijsje, maar toch. Het is een echte aanwinst in mijn garderobe, goed te combineren, staat me hartstikke leuk. Maar had ik hem echt nodig? Nee natuurlijk niet. Toch ben ik er blij mee.
Al diverse complimenten over gekregen. Maar ook iemand die zei: maar jij zou toch niets kopen?

:-$
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal basics die nu echt aan vervanging toe zijn, denk aan zwarte longsleeves met boothals. Dat soort dingen draag ik echt heel vaak en worden meerdere malen per week gewassen. Ik heb er een hekel aan als kleding er verwassen uitziet. Duur of goedkoop, het maakt niet zoveel uit, die dingen gaan gewoon geen jaren mee bij mij.
Lady_Day schreef:
08-07-2020 12:59
Ik heb een aantal basics die nu echt aan vervanging toe zijn, denk aan zwarte longsleeves met boothals. Dat soort dingen draag ik echt heel vaak en worden meerdere malen per week gewassen. Ik heb er een hekel aan als kleding er verwassen uitziet. Duur of goedkoop, het maakt niet zoveel uit, die dingen gaan gewoon geen jaren mee bij mij.
Die dingen tellen bij mij als ‘ondergoed’ of althans, in die categorie.
Moet gewoon fatsoenlijk zijn idd, verwassen kleding zul je mijn gezin en mij ook nooit in zien nee!
Jufjoke schreef:
07-07-2020 22:32
Wat fijn! Heel goed besteed, lijkt me. Dan kun je er ook extra van genieten, hè, als het iets is wat je eigenlijk niet snel voor jezelf zou kopen.
Ik heb ook nog een cadeaubon liggen van moederdag. Wel van een specifieke winkel in de buurt, dus iets anders dan kleding is geen optie. Dat hoeft ook niet, ik zie een cadeaubon zoals het is: een cadeau dat ik gewoon kan en mag aannemen en van genieten.
Wel laatst een rok gekocht. In de uitverkoop, dus een leuk prijsje, maar toch. Het is een echte aanwinst in mijn garderobe, goed te combineren, staat me hartstikke leuk. Maar had ik hem echt nodig? Nee natuurlijk niet. Toch ben ik er blij mee.
Al diverse complimenten over gekregen. Maaar ook iemand die zei: maar jij zou toch niets kopen?

:-$
Betrapt!
Wel fijn dat je er zo veel plezier van hebt. Niks kopen is leuk maar misschien nog wel leuker is alleen maar dingen kopen waar je echt mega veel plezier van hebt ipv dingen die maar weer ruimte in je kast zitten in te nemen en die dan maar 1 of 2x (of erger, nooit!) draagt....... vind ik dan.

Ik koop zo min mogelijk want we hebben een huis gekocht. En daar moet veel geklust worden dus alle beetjes geld niet uitgeven gaan helpen, en ik heb kleding genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, Hobbelster, gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Leuk, Hobbelster. Gefeliciteerd!

Huis gaat boven kleding, ook hier hoor. Het is niet dat ik niets uitgegeven heb de afgelopen maanden (ook huis gekocht) maar ik haal veel meer voldoening uit mijn vloer dan uit een nóg een paar schoenen tegenwoordig.
Thanx!
Eens hoor, elk (overbodig) paar schoenen dat ik nu niet koop is straks weer een gordijn, of plant, of extra budget voor nieuwe keuken :heart: dat maakt het sparen een stuk tastbaarder en daarmee makkelijker.
Marana, ik zit nu wel op een prima gewicht, bmi van net onder de 21. Ik was de voorgaande jaren al 22 kilo kwijt, nu weer 8 (plus de 2 coronakilo's die ik aangekomen was). Van maat 46 naar maat 36! Bij jurkjes en wijdvallende kleding maakt wat kilo's meer of minder niet echt uit dus dat kan ik blijven dragen gelukkig, maar voor skinnybroeken wil ik wel goed passende exemplaren.

Wat goed dat je bij het winkelen de verleiding hebt weerstaan! 'Ach, het kostte bijna niks' zit al snel in je mandje.
Alle reacties Link kopieren
Van maat 46 naar 36??? Wow! Wat knap! Ik ben in de winter meestal een kilo of 2 zwaarder dan in de zomer en die 2 kilo vind ik al lastig om kwijt te raken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven