Mode & Beauty alle pijlers

Elektrische tandenborstel, duur beter?

29-06-2020 06:23 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn er veel te koop! Variërend van 25 tot dik 100 euro. Weet iemand het verschil tussen de borstels? Is een dure beter?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dure en goedkope gehad. Uiteindelijk toch weer voor een dure gekozen. We hebben het idee dat die toch beter poetst. Meer bewegingen per minuut.
Alle reacties Link kopieren
Kies voor eentje met poetsdruk sensor. Ongemerkt poets je toch vaak nét iets te hard.

Ik gebruik nu deze https://www.tandenborstel.com/elektrisc ... xtra-body/

Ik gebruik wel originele borsteltjes na een paar keer neppers. Die gingen toch wel snel kapot of roteerde niet lekker.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik ben ooit jaren geleden begonnen met Philips, toen ze nog geen Sonicare waren. Rommel was het, de batterij zette na een paar maanden uit met een bult op het apparaat tot gevolg. Daarna heb ik jarenlang Oral B gehad.

Een paar jaar terug introduceerde ONVZ een nieuwe tandartsverzekering waarbij je een gratis Sonicare Diamondclean kreeg, de duurste variant die ze hebben. Ik wilde 'm "gratis" wel proberen en het is de fijnste tandenborstel tot nu toe. Met een app krijg je aanwijzingen waar je moet poetsen en je kunt ook zien of je de borstel goed vasthoudt. Ik heb 'm nu 2,5 jaar en de accu doet het nog steeds prima.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij betreft staat of valt het resultaat met het borsteltje: met een hard borsteltje moet je de borstel bij elke tand kantelen om de vorm van de tand te volgen en met een zacht borsteltje met meegevende haren hoeft dat niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Volgens mijn tandarts maakt het niet zoveel uit. Ze hebben in de praktijk zelf een voorbeeldborstel staan van Oral B van 20 euro. Zelf heb ik ook eentje van die prijs met wel wat duurdere borsteltjes.
Volgens mijn tandarts zijn al die super dure niet nodig. Ze hebben allemaal extra functies wat fijn kan zijn maar dat hoeft niet. Ze gaf wel aan dat het belangrijk is om altijd sensitive of zachte borstel te gebruiken. Het wordt dan niet minder schoon dan wanneer je een normale of hardere botste gebruikt, maar is wel beter voor je tandvlees.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mijn tandarts is de enige vereiste minimaal 10.000 rotaties per minuut. Ik heb zelf best wel een dure vanwege de rotaties, indicatie voor te hard poetsen en de verschillende standen die erop zitten. Ook heeft de mijne een reis etui die ook als oplader dient, handig op vakantie. Hij heeft ook een app die aanwijzingen geeft voor het poetsen. Heel fijn!
You’re not ugly, you’re just not your type
Jarenlang Oral-B borstels gehad, prima. Maar nu heb ik een Philips Sonicare, en die is echt zoveel fijner! En ja, met elektrisch poetsen houd je het echt veel schoner.
Alle reacties Link kopieren
In 2019 (er is ondertussen wel een nieuwe test gedaan, maar daar kan ik nog niet bij) heeft de Consumentenbond getest.
Beste uit de test was toen de Oral-B Genius 9000N White (met als richtprijs 140 euro). De beste koop van de Oral-B Vitality CrossAction met als richtprijs 27 euro.

Bij bol kun je daar trouwens ook op selecteren: https://www.bol.com/nl/l/elektrische-ta ... 826+21918/
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Oral-B zonder toeters en bellen. Werkt prima maar ik poets tussendoor ook nog handmatig met een zachte borstel van Vitis. Met een elektrische tandenborstel heb ik het idee dat het wel schoner wordt maar ik vind dat geluid en die trillingen niet echt prettig.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
29-06-2020 09:13
In 2019 (er is ondertussen wel een nieuwe test gedaan, maar daar kan ik nog niet bij) heeft de Consumentenbond getest.
Beste uit de test was toen de Oral-B Genius 9000N White (met als richtprijs 140 euro). De beste koop van de Oral-B Vitality CrossAction met als richtprijs 27 euro.

Bij bol kun je daar trouwens ook op selecteren: https://www.bol.com/nl/l/elektrische-ta ... 826+21918/

Dit jaar is inderdaad al een nieuwe test geweest, beste koop was toen weer de OralB Vitality.
Alle reacties Link kopieren
Tadelief schreef:
29-06-2020 06:23
Variërend van 25 tot dik 100 euro.
Die van mij kost zelfs 140....

Ik heb een sonische . Nooit meer iets anders.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Izzy_ schreef:
29-06-2020 07:17
Ik ben ooit jaren geleden begonnen met Philips, toen ze nog geen Sonicare waren. Rommel was het, de batterij zette na een paar maanden uit met een bult op het apparaat tot gevolg. Daarna heb ik jarenlang Oral B gehad.

Een paar jaar terug introduceerde ONVZ een nieuwe tandartsverzekering waarbij je een gratis Sonicare Diamondclean kreeg, de duurste variant die ze hebben. Ik wilde 'm "gratis" wel proberen en het is de fijnste tandenborstel tot nu toe. Met een app krijg je aanwijzingen waar je moet poetsen en je kunt ook zien of je de borstel goed vasthoudt. Ik heb 'm nu 2,5 jaar en de accu doet het nog steeds prima.
Ik poets mijn tanden in de badkamer, vaak onder de douche (in het kader van multitasken).
Waarom zou ik in godsnaam een app willen? Ik ben in de badkamer. Of neem jij je telefoon mee naar de badkamer? Of onder de douche ;-) ?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
29-06-2020 10:12
Dit jaar is inderdaad al een nieuwe test geweest, beste koop was toen weer de OralB Vitality.
Dat is in ieder geval lekker consequent! Top aanvulling.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Oral B Pulsar het fijnst. Is meer te vergelijken met de Philips Sonicare dan met de reguliere Oral B's. Hij ziet eruit als een gewone tandenborstel en poetst net zo, dus hij trilt ipv draait. Het is wel een wegwerpding, want de batterij is niet goed te vervangen. Ik heb het wel geprobeerd want je kunt hem opendraaien en er zit gewoon een standaard batterijtje in, maar daarna maakte de batterijuiteinden geen goed contact meer en werkte de aan/uitknopjes niet meer goed.

Je doet er 2 tot 3 maanden mee, daarna gaat hij steeds zwakker trillen tot hij dood is. Dan kun je hem nog als gewone tandenborstel gebruiken, maar eigenlijk moet je sowieso na een maand of 3 van borstel wisselen dus batterij eruit halen en in de batterijenbox gooien en de borstel in de prullenbak.

Sommige winkels vragen er 10 euro of meer voor, maar hier zijn ze slechts 3,50 euro vanaf 2 stuks: https://www.demondzorgzaak.nl/oral-b-ta ... ert-pulsar. Komt wel 6 euro bij aan bezorgkosten, dus dan kun je beter wat meer kopen.

Kruidvat heeft ze in de aanbieding: https://www.kruidvat.nl/oral-b-pro-expe ... /p/1974603. Koop je er 4 (wel 4 stuks aangeven bij de bestelling!) dan betaal je de helft van het geld. Normaal zijn ze daar 6,49 per stuk, maar per 4 wordt dus 3,25 per stuk bij afhalen in de winkel. Bij laten bezorgen komt er 4 euro bij en wordt het dus 4,25 per stuk.
knuddestudder wijzigde dit bericht op 29-06-2020 14:42
Reden: Aanvulling informatie
33.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
29-06-2020 09:13
In 2019 (er is ondertussen wel een nieuwe test gedaan, maar daar kan ik nog niet bij) heeft de Consumentenbond getest.
Beste uit de test was toen de Oral-B Genius 9000N White (met als richtprijs 140 euro). De beste koop van de Oral-B Vitality CrossAction met als richtprijs 27 euro.

Bij bol kun je daar trouwens ook op selecteren: https://www.bol.com/nl/l/elektrische-ta ... 826+21918/
Er komen veel als beste uit de test :proud:

In ieder geval bedankt voor de reacties. Ik ga nog maar even goed reviews lezen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een dure gekocht maar zou dat niet nog een keer doen. De meeste van de extra functies gebruik ik niet. Zoals de app en alle verschillende standen: diamondclean, gevoelig, tong etc. Staat bij mij altijd gewoon op extra clean oid.
Alle reacties Link kopieren
Sonicare...daar krijg je echt schone tanden mee!
Ozo.
hallekie schreef:
29-06-2020 15:17
Sonicare...daar krijg je echt schone tanden mee!
Echt hè? Voelt zoveel fijner dan de Oral B. Ik heb zeker 20 jaar Oral B’s gehad, maar sinds ik de Sonicare heb, heb ik niet meer omgekeken. De Consumentenbond zal wel weer wat anders vinden, maar dat klopt voor mij dan wel, want ik ben bepaald geen fan van de Consumentenbond! Wat bij hun zogenaamd het beste is, vind ik zelf zelden het beste.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
29-06-2020 19:06
Echt hè? Voelt zoveel fijner dan de Oral B. Ik heb zeker 20 jaar Oral B’s gehad, maar sinds ik de Sonicare heb, heb ik niet meer omgekeken. De Consumentenbond zal wel weer wat anders vinden, maar dat klopt voor mij dan wel, want ik ben bepaald geen fan van de Consumentenbond! Wat bij hun zogenaamd het beste is, vind ik zelf zelden het beste.
Nee hoor, daar kwam deze al beste uit de test.
https://www.philips.nl/c-p/HX6803_63/so ... clean-4300
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tickel schreef:
29-06-2020 20:12
Nee hoor, daar kwam deze al beste uit de test.
https://www.philips.nl/c-p/HX6803_63/so ... clean-4300
Ha! Dan ben ik het eens volledig met ze eens.

Wat trouwens wel een miskoop is, is de waterflosser van Philips. Hij doet het wel goed en ik gebruik 'm wel. Maar het geeft behoorlijk wat gespetter als je het niet onder de douche doet, en ik heb toch niet het gevoel dat het mijn rubberen ragertjes en flosdraad kan vervangen. Maar ik wissel het nu allemaal maar zo'n beetje af. Ik ben er maar druk mee, met die mondverzorging!
Alle reacties Link kopieren
Net toch nog wat gelezen over de Sonicare en ik twijfel nu toch of ik er eentje nodig heb. Ik heb snel last van tandsteen achter mijn voorste ondertanden en ik heb nu een spalkje dus nóg lastiger schoon te maken.

Maakt het nog echt wat uit welk model? Of is er eentje die 'sonic' is al voldoende?
Lady_Day schreef:
29-06-2020 22:12
Net toch nog wat gelezen over de Sonicare en ik twijfel nu toch of ik er eentje nodig heb. Ik heb snel last van tandsteen achter mijn voorste ondertanden en ik heb nu een spalkje dus nóg lastiger schoon te maken.

Maakt het nog echt wat uit welk model? Of is er eentje die 'sonic' is al voldoende?
Mijn indruk is altijd dat ze in de basis allemaal hetzelfde zijn en dat sommige gewoon een extra houder, oplader of een tasje of iets anders onzinnigs hebben.

Geen idee wat ik voor dat ding betaald heb, maar mij kennende zal ik nooit de duurste hebben gekocht. Ik wacht met zulke dingen vaak wel op Bol bulderweken of mediamarkt mania of zoiets. Maar verder geen gekkigheid hier hoor.

Ja, ik ben echt helemaal om hoor, ook het getril is minder erg (ik las dat je dat niet fijn vindt). Ik heb altijd naar volle tevredenheid met mijn Oral B’s gepoetst, maar ik werd ook weer door een bekende overgehaald.
Even terug gezocht, in 2018 kocht ik de Philips Sonicare HealthyWhite HX6712/43 - Elektrische tandenborstel - Wit voor €63,99.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven