Mode & Beauty alle pijlers

Fijnste merk jeans/broeken

19-10-2019 12:28 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!
Wat zijn volgens jullie de fijnste merken broeken/jeans?
Die niet afzakken, ritsen niet zichtbaar worden en niet of nauwelijks uitlopen?
Attraverso schreef:
22-10-2019 14:07
Ik heb me net 2 MAC jeans gekocht. Die gebruiken geen jeans maten maar confectie maten en ze hebben ze tot maat 44 en in 3 lengtes, 30 32 34
Ze zitten ruim waardoor je beter een maatje kleiner kiest dan normaal wat wil zeggen dat ze passen tot maat 46.
Maar ik heb niet gelezen dat to een grote maat zoekt?
Nee klopt, ik wees to er dus op waarom ik graag bij bepaalde merken koop en waarom sommige merken niet.
Dus dat klopt en ik zal er verder niks over zeggen, ik vind het alleen zo stom hoe het werkt.
Alle reacties Link kopieren
Street one en Esprit
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk is de conclusie dat aan maatvoering geen touw vast te knopen is. Roep ik al jaren. ;-D

Hoe dan ook, een Levi's uit de 300-serie in maat W28/L30 zit mij perfect. Heb ik ook eens mazzel.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Hetgroepje, G-star heeft bijvoorbeeld taillemaat 22 t/m 36 en lengtemaat 26 t/m 36, ik vind dat vrij ruim eigenlijk. Verder hebben ze, net als LTB bv, hele fijne superstretch stoffen die fijn vormen naar je lichaam dus ik ben het niet met je eens. Jij hebt inderdaad een nogal afwijkende maat en ik vind het niet heel vreemd dat een merk die niet standaard in de collectie heeft, hoe vervelend dat ook is.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
22-10-2019 20:49
Eigenlijk is de conclusie dat aan maatvoering geen touw vast te knopen is. Roep ik al jaren. ;-D

De Belgische maatvoering vind ik in de wel goed. Taille omtrek :2 is je maat in B.
Handig als alles in verhouding is, zoniet dan heb je wel een probleem natuurlijk.
Het vervelende vind ik de verschillen per land. In NL en D heb ik 36, hier 38, in F 40 en Italië 42
Ik heb altijd gstar (alle varianten), tommy (sophie) of levis 710.
In je vraag geef je aan: waar je de rits niet van gaat zien.
Ik heb daar ook een hekel aan,maar elke broek die ik heb van wat voor duur merk ook,bij mij zie je altijd de rist. Het flapje voor de rist slaat zeg maar om.
Wie daar de gouden tip voor heeft ben ik eeuwig dankbaar!!!
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
23-10-2019 12:44
De Belgische maatvoering vind ik in de wel goed. Taille omtrek :2 is je maat in B.
Handig als alles in verhouding is, zoniet dan heb je wel een probleem natuurlijk.
Het vervelende vind ik de verschillen per land. In NL en D heb ik 36, hier 38, in F 40 en Italië 42
Ha, dan heb ik in België maat 37! ;-D
Hier in NL heb ik maat 36, 38 of 40. (Jeans maat 28 of 29), afhankelijk van hoe de broek op de benen zit en van de hoeveelheid stretch.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Nudie jeans!! :heart: :heart: :heart:
Replay of g-star ben ik tevreden over, die hebben in de standaard maten meer dan genoeg keus
Alle reacties Link kopieren
Waar ik nou benieuwd naar ben is of er ook spijkerbroeken zijn die geen gaatjes maken in je shirt. Ik vind dat zo irritant, heeft iemand een idee?
Salsa. Maar dat merk kan ik nu nergens meer vinden. Er was hier 1 klein winkeltje dat ze verkocht, (geen keten) en dat winkeltje is nu helaas verdwenen. Het zijn de enige broeken die bij mij goed aansluiten en waar ik geen riem bij nodig heb.
Alle reacties Link kopieren
Mij bevallen de broeken van Please goed.
Enquidou schreef:
05-11-2019 16:16
Waar ik nou benieuwd naar ben is of er ook spijkerbroeken zijn die geen gaatjes maken in je shirt. Ik vind dat zo irritant, heeft iemand een idee?
Bij mij doet niet de broek dat, maar de riem
Alle reacties Link kopieren
Ik vind G-star fijn omdat ik in verhouding lange benen heb.
De lengtemaat 34 heeft vaak al een binnenbeenlengte van 86 en dat is voor mij prima. Ik koop ze vaak in de sale of in online outlets en dan valt de prijs ook wel mee.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Esprit en ook Levi's. Levi's is overpriced en koop ik daarom vrijwel niet meer.
Ik zou me echt nooit tot één merk kunnen beperken. Geen enkel merk is in alles goed en mijn wensen veranderen ook. Tegenwoordig zoek ik bijvoorbeeld jeans waar absoluut geen stretch in zit en dat blijkt bij veel merken een zeldzaam iets te zijn geworden. En ik draag veel verschillende modellen, het ene merk is goed in skinny’s, maar hun flares zijn weer te kort, het andere merk heeft prachtige donkere wassingen, maar geen grijze denim. En ga zo maar door.

Ik kan wel veel geld uitgeven aan jeans en heb in het verleden ook al eens tussen de €200/300 uitgegeven aan prachtige flared jeans die lang genoeg zijn bij mij. Maar ik heb er ook van €40.

En wat niet meteen goed zit gaat naar de kleermaker. Die van mij doet het echt geweldig, innemen in de taille indien nodig, maar ook pijpen versmallen bijvoorbeeld.
Maleficent schreef:
06-11-2019 10:29
Ik vind G-star fijn omdat ik in verhouding lange benen heb.
De lengtemaat 34 heeft vaak al een binnenbeenlengte van 86 en dat is voor mij prima. Ik koop ze vaak in de sale of in online outlets en dan valt de prijs ook wel mee.
Ja, 34 inch is nou eenmaal 86 centimeter. Dat is het mooie van maten in inches, je kunt het letterlijk opmeten. Bij elk merk is binnenbeenlengte 34” 86 cm (86,3). Ik verkoop veel oude jeans op marktplaats en meet altijd na. Klopt altijd. Daarom zijn jeansmaten handiger dan andere maten.

Alleen de omvang kan soms anders uitwerken afhankelijk van het materiaal dat is gebruikt, dat iemand wel een 28” past van een skinny met stretch, maar niet van een mom jeans zonder stretch. En soms moet je opletten waar de broek valt, op de heup of op de taille bijvoorbeeld.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 07-11-2019 13:36
5.55% gewijzigd
Nitflex schreef:
07-11-2019 13:25
Ja, 34 inch is nou eenmaal 86 centimeter. Dat is het mooie van maten in inches, je kunt het letterlijk opmeten. Bij elk merk is binnenbeenlengte 34” 86 (86,3 cm). Ik verkoop veel oude jeans op marktplaats en meet altijd na. Klopt altijd. Daarom zijn jeansmaten handiger dan andere maten.

Alleen de omvang kan soms anders uitwerken afhankelijk van het materiaal dat is gebruikt, dat iemand wel een 28” past van een skinny met stretch, maar niet van een mom jeans zonder stretch. En soms moet je opletten waar de broek valt, op de heup of op de taille bijvoorbeeld.

Oh wauw, dit is er 1 voor het topic "Waar je pas heel laat achter kwam". Ik wist dat dus niet van die inches, ik snapte al nooit waar die getallen van de maten vandaan kwamen :-$ :facepalm:
Maar heel erg bedankt voor je post, nu kan ik ineens veel makkelijker mijn eigen maat vinden. :proud:
ñuca schreef:
07-11-2019 13:32
Oh wauw, dit is er 1 voor het topic "Waar je pas heel laat achter kwam". Ik wist dat dus niet van die inches, ik snapte al nooit waar die getallen van de maten vandaan kwamen :-$ :facepalm:
Maar heel erg bedankt voor je post, nu kan ik ineens veel makkelijker mijn eigen maat vinden. :proud:
Hahaha!
-graag gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven