Mode & Beauty alle pijlers

Fjallraven kanken tassen, de hype?

02-07-2020 19:38 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Fjallraven kanken, sorry, autocorrect. ;-D

Kan iemand mij uitleggen waarom mensen een fortuin neerleggen voor een simpele tas van, het merk Fjallraven kanken? Het lijkt inmiddels wel een soort status symbool, deze tassen zijn absurd duur (ze zullen vast duurzaam enzo zijn) en eerlijkgezegd vind ik ze ook nog eens lelijk. Ik vind de vorm lelijk en een vriendin van mij kwam met zo'n tas aanzetten waarvan ik dacht dat het een oude verkleurde tas was. Bleek het dus zo'n ding te zijn in een of andere vale roze kleur. Waarom zijn ze zo polulair?
anoniem_387894 wijzigde dit bericht op 02-07-2020 19:43
4.94% gewijzigd
Het-groepje schreef:
02-07-2020 20:02
Ik dacht dat ik per ongeluk in een topic van 2 jaar oud terecht was gekomen...fjallravens en fila's...
Maargoed, mijn ene kind heeft er al drie jaar eentje, een neppert, en die blijkt heel handig. Klein handig maatje.
Voor mezelf vind ik hem niet ergonomisch genoeg, te dunne bandjes.
Hahaha! Hierna bespreken we de Herschel rugzakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet dat het een hype was. Fjällräven is een prima merk. Een vriendin van mij heeft zo’n tas al sinds begin jaren ‘90, ik draag broeken van hetzelfde merk al minstens zo lang. Inderdaad, als outdoorkleding. Het is echt onverslijtbaar spul. Als ik zo’n broek moet vervangen, dan is het uitsluitend omdat ik dikker word, nooit omdat de stof verslijt.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
02-07-2020 20:08
Hahaha! Hierna bespreken we de Herschel rugzakken.
Die waren trendy in 2015. 2016 was het jaar van The North Face. Ik kan het zo zien aan de hand van de klassenfoto’s van mijn mentorgroepen van de afgelopen tien jaar. 2018 was het jaar van de Gucci revival. Vorig jaar waren schijnbaar badslippers met fluff helemaal happening.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
moizer schreef:
02-07-2020 19:42
Tja... dat vraag ik me ook af van Fila’s! Wat een monsters, daar wil je toch niet op lopen? En toch vliegen ze de deur uit!
Of Stone Island truien. Je ziet amper het verschil met een C&A-trui, alleen zit er een labeltje op. Oké, kwalitatief misschien beter? Geen idee, maar je koopt 10 truien bij C&A voor dezelfde prijs als 1 Stone Islandtrui.
En het labeltje vind ik nog erg lelijk ook!
Zijn dat die sneakers model botsauto?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
lemoos2 schreef:
02-07-2020 20:22
Die waren trendy in 2015. 2016 was het jaar van The North Face. Ik kan het zo zien aan de hand van de klassenfoto’s van mijn mentorgroepen van de afgelopen tien jaar. 2018 was het jaar van de Gucci revival. Vorig jaar waren schijnbaar badslippers met fluff helemaal happening.
Het was dan ook een voorbeeld van een trend die ook van een paar jaar terug is.
Och, de oude wijven gaan zeuren over de hypes en mode onder jongeren. Nu zijn de fila's met dikke zolen aan de beurt.

Pfff.
Ik word nerveus van die dunne bandjes.
Alle reacties Link kopieren
ik heb mijn rugzak (Kanken) al ik weet niet hoe lang. Handig en sterk.
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de mini variant leuk voor kinderen, al zou ik daar niet het geld voor neerleggen.

Maar ze zijn toch al een aantal jaar hip?
Almdudler schreef:
02-07-2020 19:53
€60=? Zelfs de mini kost nog meer...
De gewone Kånken zit op €90,=, alles van Fjäll is gewoon duur. Ze hebben een sleutelhanger, wat gewoon uit een stukje webbing bestaat met een ring voor je sleutels, betaal je €10,= voor. Het merk is verschrikkelijk duur, maar je koopt er wel een stukje kwaliteit voor. De G1000 stof is echt wel heel sterk, is te waxen om waterdicht te maken en draagt wel heel fijn.
Relax. Ik heb gewoon gegoogled op shopping. Heb niet gekeken hoe groot en waar. De goedkoopste was iets meer dan 60 euro.
anoniem_64c147b399965 wijzigde dit bericht op 02-07-2020 21:17
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vroegâh (1994) was je een buitenbeentje als je geen kipling rugzak met aapje had. En helemaal stoer als je als brugpieper er ook een etui van had.
Eastpack was voor de skaters en de alto's.


Nu dus Kanken.

Als t maar n beetje ergonomisch is.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft er eentje, ruilde hem een jaar geleden in in plaats van haar mooie ergonomische Dakine...
Ik was er niet zo blij mee. Ik dacht dat ze vreselijk zouden dragen met die zware boeken.
Maar een jaar later is ze er nog steeds dolblij mee, de vorm van de tas maakt hem geschikt voor veel boeken, ze heeft geen pijn van de relatief dunne banden, zij blij dus prima .
Ik woon trouwens op loopafstand van een Fjallraven winkel waar die dingen op kleur tot aan het plafond hangen. Ze hebben al weken 30% korting op alle modellen.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
02-07-2020 21:17
Vroegâh (1994) was je een buitenbeentje als je geen kipling rugzak met aapje had. En helemaal stoer als je als brugpieper er ook een etui van had.
Eastpack was voor de skaters en de alto's.



Nu dus Kanken.

Als t maar n beetje ergonomisch is.
Dat was in mijn brugpieper jaar nog zo (2002).
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
02-07-2020 21:23
Ik woon trouwens op loopafstand van een Fjallraven winkel waar die dingen op kleur tot aan het plafond hangen. Ze hebben al weken 30% korting op alle modellen.
Ha daar woon ik ook :-)

Mijn kind kreeg een roze voor de kleuterschool - in 2015 toen ze ook al in de sale waren. Veertig euro ofzo. Trendy neuh. Wel leuk ding en de veertig euro is een goede investering gebleken: tas is over op derde gebruiker en nog steeds prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mee aan de hype van de rugzakken van Rains :-D
Vroeger had ik een Eastpack. Cowboybags waren ook populair, maar daar kreeg je zo'n zere arm van. Van Eastpacks ook wel een beetje, want we droegen ze altijd over 1 schouder. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Die banden zijn toch waardeloos? Veel te dun.
Als je een beetje gewicht in die tas doet snijden die banden in je schouders.

Vriendin van mij heeft er losse dingen bij gekocht die je dan om die bandjes heen kunt doen, zodat ze bedekt zijn.

Koop je zo'n dure tas......... :facepalm:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Fjällräven is echt een topmerk wat betreft outdoor kleding. Heb er wel het e.e.a. van in mijn kast hangen. Kost wat, maar heb je ook wat (lees: comfortabel, duurzaam, ergonomisch). Onlangs twee nieuwe jassen gekocht en had de mogelijkheid om tegen sterk gereduceerd tarief een rugzak aan te schaffen. Eveneens topkwaliteit. Gebruik die rugzak nauwelijks, maar dat terzijde. De normale prijs die ik had moeten betalen is echt niet absurd duur. Je koopt kwaliteit.
Everything You Know Is Wrong !
Hee, zijn ze hip? Dan ben ik ook eens hip :D
Ik heb mijn tas al heel lang en bevalt prima. Slijt nauwelijks en is waterdicht. De meeste rugtassen komen niet verder dan 'waterafstotend', zodat ze doorlekken bij een stortbui. Het logo is een reflector, wat handig was toen mijn achterlicht het weer een begaf. En hij ziet er leuk uit, vind ik dan ;-).

De bandjes zijn inderdaad minder.
Ik had zo'n soort geval als schooltas. Iedereen had zo'n ding, maar in verschillende kleuren en patronen. Je moest natuurlijk niet een te truttige of een te suffe of en weet-ik-het-wat hebben. Dus eindeloos lang een zoeken met het goede patroontje
Afbeelding
aaaanne schreef:
02-07-2020 22:42
Ik had zo'n soort geval als schooltas. Iedereen had zo'n ding, maar in verschillende kleuren en patronen. Je moest natuurlijk niet een te truttige of een te suffe of en weet-ik-het-wat hebben. Dus eindeloos lang een zoeken met het goede patroontje
Afbeelding

De canvas Bagsac! Begin jaren ‘90. Ik heb van alles gehad, van Kipling tot EastPak/JanSport. Een tijd waren ook leren rugzakken van de Hema in.
rumforviva schreef:
02-07-2020 22:54
De canvas Bagsac! Begin jaren ‘90. Ik heb van alles gehad, van Kipling tot EastPak/JanSport. Een tijd waren ook leren rugzakken van de Hema in.
Ah, heet het zo!
Alle reacties Link kopieren
Zijn prima tassen. Doe mij maar zo eentje:

Afbeelding
Die zijn eigenlijk wel vet vind ik

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Tijgerprintje2 schreef:
02-07-2020 21:57
Ik doe mee aan de hype van de rugzakken van Rains :-D
Vroeger had ik een Eastpack. Cowboybags waren ook populair, maar daar kreeg je zo'n zere arm van. Van Eastpacks ook wel een beetje, want we droegen ze altijd over 1 schouder. :lol:
Vergeet niet dat de Eastpak zo laag mogelijk moest hangen. Anders was het niet hip. En hij kon dan zo handig op je fietsendrager steunen als je fietste. Eigenlijk moest dat bij alle tassen, ze zo laag mogelijk hangen. Er was in onze klas 1 jongen die een rugzak zowat in zijn nek had hangen. Die werd vierkant uitgelachen.

Oja, en op je Eastpak moesten het liefst speldjes, buttons en andere versiersels van de Expo. En je moest je vrienden en met tippex op laten schrijven. ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven