Mode & Beauty alle pijlers

Gel, acryl of solar nagels??

13-11-2017 17:10 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel al een tijdje om nepnagels te laten zetten. Mijn eigen nagels zijn erg breekbaar en voor mijn werk is verzorgde handen een pré. Ik ben er een beetje klar mee om elke 2 dagen mijn nagels opnieuw te moeten lakken en een mini-manicure te moeten geven.

Nep nagels lijken mij ideaal, alleen zijn er verschillende soorten en ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen. Welhe heb jij of vindt jij het fijnste?
Ik heb een tijdje nepnagels gehad (geen idee eigenlijk of dat gel of acryl was) maar buiten dat het wel heel gelikt staat heb je er veel meer gedoe mee. Stoot je ze doet het echt heel zeer. Je moet blijven nepnagelen omdat je eigen nagels steeds verrotter en dunner worden en je moet ze elke 4-6 weken opnieuw laten doen a 40 euro. Wil je er vanaf is het een aantal weken (maanden?) doorbijten tot je eigen nagels weer herstelt zijn. Ik hou mijn nagels liefst lekker kort en lak ze regelmatig met nagelverharder. Dan krijgen ze ook 'n glansje, maar heb je niet te maken met lelijke afbrokkelende nagellak.
Shellac!
Alle reacties Link kopieren
Probeer eerst eens een tijdje Gel-lak bij een nagelstyliste.
Blijft (bij mij) 3 weken mooi en stevig en je eigen nagels lijden er niet onder.
Ik betaal hier 15 euro per keer voor, voor je beeldvorming.

Ik heb in het verleden ook acrylnagels gehad, maar kvind dit zo veel mooier, minder ordi.
Alle reacties Link kopieren
toeffie schreef:
13-11-2017 17:39
Shellac!
Dat heb ik geprobeerd, maar blijft bij mij maar een klein weekje goed zitten... Snap er niets van!
terra_cotta88 schreef:
13-11-2017 17:47
Dat heb ik geprobeerd, maar blijft bij mij maar een klein weekje goed zitten... Snap er niets van!
Dat is vreemd. Maar dat kan komen doordat het op een nagelriem of op het randje van je huid zit.

Is de originele shellac gebruikt? Misschien eens door een andere salon laten plaatsen? Bij mij zit het er soms wel 3 weken op maar in iedergeval 2 weken zonder een scheurtje of stukje eraf. Tenzij het niet goed gelakt is en dus op een nagelriem enz. zit.
Alle reacties Link kopieren
toeffie schreef:
13-11-2017 17:53
Dat is vreemd. Maar dat kan komen doordat het op een nagelriem of op het randje van je huid zit.

Is de originele shellac gebruikt? Misschien eens door een andere salon laten plaatsen? Bij mij zit het er soms wel 3 weken op maar in iedergeval 2 weken zonder een scheurtje of stukje eraf. Tenzij het niet goed gelakt is en dus op een nagelriem enz. zit.
Ze maakt altijd mijn nagelriemen wel schoon, maar zal eens kijken bij een andere salon!
Alle reacties Link kopieren
Acryl nagels + shellac! Niet te lang en overdreven maar wel mooi verzorgd en blijft minimaal 4 weken mooi. Betaal trouwens 30 euro per keer.
Gel nagellak zou toch wel een tijdjr goed moeten blijven. Doen ze wel genoeg lagen?
Ik heb mijn nagels natuurlijk lang en deed eerst altijd gewone nagellak maar werd er gek van om dat bij te houden. Gel nagellak bevalt me goed en mn eigen nagels hebben er niet onder te lijden.
Alle reacties Link kopieren
Stokstaartje123 schreef:
13-11-2017 17:56
Acryl nagels + shellac! Niet te lang en overdreven maar wel mooi verzorgd en blijft minimaal 4 weken mooi. Betaal trouwens 30 euro per keer.
Dat is ook nog een optie! Maar hoe halen ze de Shellac er dan vanaf? Dat gaat normaal met aceton, maar dat zal de acryl wel oplossen??
Alle reacties Link kopieren
Nee niet met aceton doen hoor, das echt heel slecht voor je eigen nagels.
Bij mij wordt de gellak afgevijld tot op de toplaag. Dus alleen het kleurtje halen ze er af.
Alle reacties Link kopieren
@aankleefsjaan, ok dat wist ik niet!!
Alle reacties Link kopieren
terra_cotta88 schreef:
13-11-2017 17:54
Ze maakt altijd mijn nagelriemen wel schoon, maar zal eens kijken bij een andere salon!
Kan het zijn dat je nagels erg dun zijn? Bij mij bleef het daarom niet goed zitten. Mijn nagels klappen (ook met shellac) snel dubbel en dan zitten er barstjes in enzo. Heb daarna acrylnagels gehad en sluit me wat dat betreft aan bij alles wat redbulletje daarover heeft gezegd.
Alle reacties Link kopieren
aankleefsjaan schreef:
13-11-2017 18:21
Nee niet met aceton doen hoor, das echt heel slecht voor je eigen nagels.
Bij mij wordt de gellak afgevijld tot op de toplaag. Dus alleen het kleurtje halen ze er af.

Met aceton lijkt me beter als het van je eigen nagels afgehaald wordt. Met zo'n vijlapparaatje gaat er toch elke keer een laagje van je eigen nagel mee.

Met acrylnagels inderdaad wel met vijl.
Alle reacties Link kopieren
Vijlen met de hand (door nagelstyliste) dus niet met een machientje.
En de base coat (sorry ik typte eerder al toplaag) blijft zitten dus je eigen nagel wordt niet geraakt door de vijl.
Alle reacties Link kopieren
terra_cotta88 schreef:
13-11-2017 18:14
Dat is ook nog een optie! Maar hoe halen ze de Shellac er dan vanaf? Dat gaat normaal met aceton, maar dat zal de acryl wel oplossen??
Met een elektrische vijl de shellac en acryl eraf en dan weer een nieuwe laag acryl (opvullen) en nieuwe kleur shellac. Doe het al bijna 10 jaar maandelijks en heb nog nergens last van. Al zullen mijn eigen nagels niet in top conditie zijn...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf nagelstyliste en ooit begonnen met acryl , na ongv 2 jaar liet ik ze weghalen en ja mijn nagels waren idd dun maar ik heb ze kort gehouden en na een nagellak verharder kuurtje werden ze weer normaal.

Inmiddels draag ik gel nagels omdat ik dat bij mezelf makkelijker vind, en ook gellak blijft ongv 6 weken zitten.(kan verschillen hangt er vanaf hoe hard je nagels groeien)

het is idd makkelijk want je hebt er bijna geen omkijken naar, mits je voorzichtig en netjes met je handen omgaat. ik zou je aanraden om een goeie nagelstyliste te zoeken die gecertificeerd met een goed merk (Urban Nails, Magnetic, Loveness Crystal Nails enz enz) is .

weet niet wat je budget is maar nagels kosten geld, goedkoop is vaak duurkoop een beetje goeie stylist vraagt vaak 50-70 euro voor een nieuwe set.
of je gel of acryl wilt hangt van jezelf, maar de stylist kan je eventueel advies erover geven.
Solar zou ik niet doen!! daar kleeft nogal een stigma aan vooral de solar die in Aziatische salons wordt aangeboden zou ik afslaan.

en over dat je nagels lelijk worden of verpest raken door het dragen van kunstnagels.. als je je haar veel verft wordt het ook vaak poreus/dood en duurt het ook even voor je haar weer gezond is.

mocht je vragen hebben kan je altijd PBen ;-)
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Rouge__ schreef:
23-11-2017 17:39
Solar zou ik niet doen!! daar kleeft nogal een stigma aan vooral de solar die in Aziatische salons wordt aangeboden zou ik afslaan.
Waarom eigenlijk? Ik heb nu een jaar solar-nagels van een Aziatische salon en dat bevalt goed. Eens in de zoveel tijd laat ik een nieuwe set zetten, en voor de rest alleen opvullen.
Alle reacties Link kopieren
lara1978 schreef:
23-11-2017 19:14
Waarom eigenlijk? Ik heb nu een jaar solar-nagels van een Aziatische salon en dat bevalt goed. Eens in de zoveel tijd laat ik een nieuwe set zetten, en voor de rest alleen opvullen.
het is voornamelijk goedkope Chinezen rommel en hecht heel moeilijk waardoor de nagel grof gevijld moet worden om te hechten. Het product is erg hard en breekt niet, dit geeft vaak ernstige letsels bij stoten. Solar is ook bijna niet te verwijderen.

De term Solar is oorspronkelijk eigendom van het merk CND (Creative Nail Design, de bedenkers van o.a. de Solar Oil en Shellac). Zij hebben deze naam bedacht en een aantal van hun producten de naam Solar gegeven. Zij zijn dus merkhouder van deze naam. Veel van hun producten die Solar heetten, hebben nu de naam Perfect gekregen. CND is gestopt met die lijn, die solar was acryl van goede kwaliteit en heeft niks met solarnagels te maken.

Afbeelding
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Dat herken ik eigenlijk allemaal niet. Misschien verschilt het dan wel erg per salon?
Alle reacties Link kopieren
het kan verschillen niet elke Aziatische salon is per definitie slecht maar ik weet wel wat zij bijna altijd met solar werken.
Relax we're all crazy, it's not a competition

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven