Gele randjes in kleding van zonnebrand
zaterdag 10 juni 2023 om 15:13
Ik haal net mijn off white jeans short van de waslijn en wit met roze top en ik zag dat ze gele randjes hadden, waarschijnlijk van de zonnebrand. Nu weet ik niet of dat van de action zonnebrand is of dat ik toen nog die van Lidl gebruikte. Ik hoop het laatste. Dat topje heb ik net 1x aangehad en was nieuw.
Ik lees allemaal dingen op internet wat zou werken, bleek, waterperoxide, groene zeep, baking soda, afwasmiddel etc. Maar wat werkt nou echt goed zonder de stof helemaal te beschadigen? Ben vast niet de enige die dit probleem heeft of heeft gehad.
Bleek valt al af want ik wil het roze niet bleken in de top af andere vlekken vooroorzaken.
Ik lees allemaal dingen op internet wat zou werken, bleek, waterperoxide, groene zeep, baking soda, afwasmiddel etc. Maar wat werkt nou echt goed zonder de stof helemaal te beschadigen? Ben vast niet de enige die dit probleem heeft of heeft gehad.
Bleek valt al af want ik wil het roze niet bleken in de top af andere vlekken vooroorzaken.
zaterdag 10 juni 2023 om 15:37

zaterdag 10 juni 2023 om 23:06
zaterdag 10 juni 2023 om 23:30
Veel vlekken bleken er uit als je het in de zon hangt. Evt tussendoor nog een keer natter maken en opnieuw ophangen.
En totaal niet je vraag, maar action zonnebrand wordt afgeraden omdat het vaak oude partijen zijn en de kwaliteit niet te garanderen is. SPF kan veel lager zijn dan de verpakking doet vermoeden, dus als je jezelf goed wilt beschermen, koop je beter je zonnebrand ergens anders (al snap ik ook dat je niet alles zomaar kunt kopen, zonnebrandcreme is echt verschrikkelijk duur…)
En totaal niet je vraag, maar action zonnebrand wordt afgeraden omdat het vaak oude partijen zijn en de kwaliteit niet te garanderen is. SPF kan veel lager zijn dan de verpakking doet vermoeden, dus als je jezelf goed wilt beschermen, koop je beter je zonnebrand ergens anders (al snap ik ook dat je niet alles zomaar kunt kopen, zonnebrandcreme is echt verschrikkelijk duur…)
zondag 11 juni 2023 om 00:24
Action heeft ook eigen merk (Zenova). Eentje van de nieuwe lijn is best getest enzo door de consumentenbond dit jaar. Die heb ik gekocht. Kan dus niet oud zijn want het is een nieuwe lijn. En de verpakking was verzegeld dus ook niet open gemaakt in de winkel.Minik schreef: ↑10-06-2023 23:30Veel vlekken bleken er uit als je het in de zon hangt. Evt tussendoor nog een keer natter maken en opnieuw ophangen.
zondag 11 juni 2023 om 01:02
Waarom? Wat gebeurt er op hogere temperatuur? Bijvoorbeeld bloed moet je koud wassen, want de eiwitten stollen bij hogere temperaturen. Doen hogere temperaturen ook iets met bleek?
Haarlak is een spulleke dat gemaakt is om haar hard te maken. Als je dat op je kleding spuit wordt het toch hard?
maandag 12 juni 2023 om 21:09
Het schijnt dat koud water altijd al de bedoeling is met bleek. Ook als je er de vloer ermee doet. Dan werkt het beter. De precieze chemische verklaring daarvoor weet ik ook niet, maar ik heb dat het met koud water moest wel altijd onthouden.wolkewitje schreef: ↑11-06-2023 01:02Waarom? Wat gebeurt er op hogere temperatuur? Bijvoorbeeld bloed moet je koud wassen, want de eiwitten stollen bij hogere temperaturen. Doen hogere temperaturen ook iets met bleek?
Haarlak is een spulleke dat gemaakt is om haar hard te maken. Als je dat op je kleding spuit wordt het toch hard?
En haarlak snap ik wel; wordt ook gebruikt om bijvoorbeeld houtskooltekeningen te fixeren. Je legt er een dun laagje op, dan trekt het dus niet in de stof eronder. En lang niet alle haarlak wordt knetterhard hoor, is op papier ook niet zo.
dinsdag 13 juni 2023 om 16:16
Ah weer wat geleerd!
zaterdag 17 juni 2023 om 15:53
Groene zeep helpt niet, wasmiddel met azijn werkt niet, ossengal werkt ook niet. Het lijkt zelfs of de vlekken erger zijn geworden. Misschien dat ik volgende week nog glansspoelmiddel ga testen maar ik denk dat dat weinig nut heeft aangezien al het andere ook niet werkt.
Baal hier echt zo van want er zitten dure kledingstukken tussen. Ik koop in ieder geval geen wit meer qua zomerkleding.
Baal hier echt zo van want er zitten dure kledingstukken tussen. Ik koop in ieder geval geen wit meer qua zomerkleding.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in