Mode & Beauty alle pijlers

Gespleten nagels

27-03-2024 07:15 11 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had altijd korte nagels en gebruikte geen nagellak. Dat is sinds enkele maanden veranderd, en nu beginnen een voor een mijn nagels te splijten.
Ik gebruik een basecoat maar verder geen speciale verzorging. Remover zonder aceton. Eet gezond en slik af en toe multivitamine.

Wat doen jullie aan nagelverzorging, en specifiek voor herstel of ter voorkoming van gespleten nagels?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dat ook als ik te vaak nagellak gebruik. Remover zonder aceton werkt wel iets, maar het blijft toch een oplosmiddel. Misschien nog nagellak remover pads van de Hema proberen? Die heb ik ooit gehad en is echt een heel ander soort spul, beetje vettig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wel voor de lange adem: Dadi-olie meerdere keren per dag op je nagelriemen smeren en inmasseren. Ik moet er ook weer aan beginnen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
Sommige mensen geloven dat verandering aan je nagels, net als je haar en huid een signaal kan zijn dat er elders in je lijf iets is. Bv. laag ijzergehalte of vitaminetekorten.
Ik zelf gebruik Lemony Flutter voor mijn nagelriemen en het Trindsysteem voor mijn nagels.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dat ook als ik m'n nagels lak. Daar worden ze broos van.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon weer kort houden en amper tot geen nagellak gebruiken.
Alle reacties Link kopieren Quote
SweetFirefly schreef:
27-03-2024 11:54
Sommige mensen geloven dat verandering aan je nagels, net als je haar en huid een signaal kan zijn dat er elders in je lijf iets is. Bv. laag ijzergehalte of vitaminetekorten.
Ik zelf gebruik Lemony Flutter voor mijn nagelriemen en het Trindsysteem voor mijn nagels.
Geloven?
Je kan problemen krijgen met nagels en haar ( en nog meer) als je bijvoorbeeld langdurig vitamine D te kort hebt. Dat is gewoon wetenschap, maar ga naar de HA als je zoiets denkt, bloed laten prikken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
27-03-2024 12:48
Geloven?
Je kan problemen krijgen met nagels en haar ( en nog meer) als je bijvoorbeeld langdurig vitamine D te kort hebt. Dat is gewoon wetenschap, maar ga naar de HA als je zoiets denkt, bloed laten prikken.
Ja, maar als je het nooit had en je hebt het sinds je regelmatig je nagels bent gaan lakken wel, lijkt het me een duidelijke link.
Alle reacties Link kopieren Quote
Charlie591 schreef:
27-03-2024 12:54
Ja, maar als je het nooit had en je hebt het sinds je regelmatig je nagels bent gaan lakken wel, lijkt het me een duidelijke link.
Niemand zegt dat niet van de lak kan komen, wat prima kan, zie mijn reactie erboven.

Ik reageerde met deze post puur op dat 'sommige geloven dat' verhaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn bloed is momenteel niet in orde (te dik) en ik heb ontzettend broze nagels en heel veel haaruitval.
Slik en spuit bloedverdunners en ben vorige week begonnen met vitamines speciaal voor haar en nagels. Hopelijk stopt die haaruitval snel want ik hou niks over. (Al is mn kwaal natuurlijk erger maar ik baal gewoon van mijn haar)
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor de tips!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven