Mode & Beauty alle pijlers

Gezocht: maxi jurken met lage taille

28-03-2026 16:29 30 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben op zoek naar luchtige jurken, maxi (midi mag ook) met mouwtje en het liefst een v-hals.

Als ik alleen bovenstaande zou zoeken, kom ik nog wel wat tegen, maar helaas hebben bijna alle maxi jurken een hoge taille. Dus elastiek net onder de borsten of een riempje/touwtje o.i.d.
Vreselijk vind ik dat. Totaal niet passend bij mijn figuur (vrij grote boezem).

Waar zijn de jurken te vinden met een iets lagere taille? De taille hoeft niet op de heupen te liggen, maar 'gewoon', waar bij de meeste vrouwen het smalste deel van bovenlichaam zit :P
Alle reacties Link kopieren Quote
Maxi- of midi jurken met een ceintuur hebben vaak gewoon de taille op de juiste plek, overhemdjurken bijvoorbeeld.
Ik ben tijdelijk buiten gebruik. Probeer het later nog eens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees even mee want idd: zo’n idioot hoge taille laat mij eruit zie alsof ik zes maanden zwanger ben.
Alle reacties Link kopieren Quote
En kijk ook even bij Peek&Cloppenburg, daar zie ik ook veel maxi jurken met een normale taille.
Ik ben tijdelijk buiten gebruik. Probeer het later nog eens.
Bij Zalando zag ik die gisteren nog veel voorbij komen. Zoekterm zomerjurken.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.zalando.nl/soliver-kleid-ju ... q-q11.html

https://www.zalando.nl/tatuum-jurk-purp ... 1-i11.html

https://www.zalando.nl/threadbare-jurk- ... c-h11.html

https://www.zalando.nl/love-and-roses-r ... 0-m11.html

https://topvintage.nl/nl/vintage-chic-f ... -botergeel

https://topvintage.nl/nl/banned-retro-s ... k-in-blauw

https://topvintage.nl/nl/smashed-lemon- ... rk-in-rood

https://topvintage.nl/nl/vintage-chic-f ... k-in-multi

https://topvintage.nl/nl/vintage-chic-f ... arineblauw
Alle reacties Link kopieren Quote
https://topvintage.nl/nl/k-design-paula ... e-en-multi

https://topvintage.nl/nl/banned-retro-j ... essen-roze

https://www.peek-cloppenburg.nl/nl/p/ic ... od-2042496

https://www.peek-cloppenburg.nl/nl/p/za ... ze-2092916
Alle reacties Link kopieren Quote
13 links en maar twee maxi jurken
Alle reacties Link kopieren Quote
shala91 schreef:
28-03-2026 19:11
13 links en maar twee maxi jurken
Dubbel
mendy wijzigde dit bericht op 28-03-2026 19:22
13.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
shala91 schreef:
28-03-2026 19:11
13 links en maar twee maxi jurken
Midi mag ook, staat er in de OP

Waar mag ik jouw constructieve bijdrage lezen aan TO?
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk zeg die purple van Tatuum.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor de linkjes! Bij sommige vind ik de taille nog net iets te hoog, maar er zitten wel een paar leuke tussen.
Alle reacties Link kopieren Quote
smorre schreef:
28-03-2026 16:45
Ik lees even mee want idd: zo’n idioot hoge taille laat mij eruit zie alsof ik zes maanden zwanger ben.
Ja, precies!
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je zoekt naar luchtig, check dan vooral ook het materiaal. Een paar van de links hier boven zijn allemaal bijna volledig polyester. Dat is ontzettend zweterig. Materialen als katoen, linnen of ecovero viscose zijn dan veel lekkerder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij King Louie hebben ze vaak lagere tailles:
https://kinglouie.com/nl/collections/jurken
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit zou mijn vraag kunnen zijn ;)
Ik vind zelf de mooiste Jurken op Topvintage. Veel v-hals, overslaghals en blousejurken. En de taille valt waar die hoort.
https://topvintage.nl/nl/maxi-jurken
Alle reacties Link kopieren Quote
Tavistock schreef:
29-03-2026 07:49
Als je zoekt naar luchtig, check dan vooral ook het materiaal. Een paar van de links hier boven zijn allemaal bijna volledig polyester. Dat is ontzettend zweterig. Materialen als katoen, linnen of ecovero viscose zijn dan veel lekkerder.
Die tijd is toch echt wel al lang voorbij. Ik krijg wel eens Chinese brol van een paar euro in mijn handen waar dit nog van toepassing is maar bij de betere merken is dat helemaal niet zo. Er is zelfs erg comfortabele polyester sportkleding van vooraanstaande merken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook bij het sporten vind ik katoen fijner dan polyester, dus voor shirtjes heb ik altijd gewoon een katoenen shirtje of hempje aan. Voor stretch-dingen is dat lastiger, die nog wel polyester.

Maar voor jurken en andere kleding vind ik (het idee van) plastic aan mijn lijf niet prettig. Zeker die TopVintage jurken die eerder werden gedeeld, voelen heel dik en plastic aan. Ademen totaal niet. Of in elk geval, tot een jaar of 2 geleden was dat nog zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt ook een mooie jurk kopen en er een riem op dragen.
https://www.orangebag.nl/nl/vrouwen/la- ... YwJGwwJGgw

Beide van La Fee Maraboutee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zou het niet met de grote borsten te maken kunnen hebben? Ik herken het namelijk, dat elke taille soort van omhoog getrokken wordt tot onder je borsten. Om je borsten te omhullen met stof, is natuurlijk die stof nodig en kruipt de taille als het ware omhoog.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nog wat opties gevonden:

https://www.asos.com/nl/hope-ivy-petite ... -209170683

https://www.asos.com/nl/asos-design/aso ... -207638851

Deze wordt gedragen door een model met grote boezem en de jurk lijkt er specifiek op ontworpen (en er zijn in deze lijn meer jurken);
https://www.asos.com/nl/hope-ivy-plus/h ... -209889391

https://www.asos.com/nl/object/object-l ... -210380704

https://www.martvisser.nl/nl/4472118/ri ... ZVEALw_wcB

https://www.superdry.nl/dames/jurken/li ... TxEALw_wcB

https://www.boozt.com/nl/nl/lollys-laun ... yREALw_wcB

https://www.martvisser.nl/nl/4472119/ri ... fiEALw_wcB

https://www.martvisser.nl/nl/4450147/el ... qiEALw_wcB

https://www.debijenkorf.nl/d/maje-midi- ... _jurken%7D

https://www.debijenkorf.nl/d/fifth-hous ... _jurken%7D
Alle reacties Link kopieren Quote
apiejapie schreef:
29-03-2026 12:29
Zou het niet met de grote borsten te maken kunnen hebben? Ik herken het namelijk, dat elke taille soort van omhoog getrokken wordt tot onder je borsten. Om je borsten te omhullen met stof, is natuurlijk die stof nodig en kruipt de taille als het ware omhoog.
Dit is bij mij vaak het geval, maar dat valt soms nog op te lossen met een grotere maat. Maar bij veel jurken zit zo'n heel duidelijk elastieke band er net onder, vaak vergezeld van zo'n naadje dat over de cup loopt. Dan zie ik er uit als een zeekoe, dus ik lees ook even mee hier.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kijk en lees ook mee!

Ik ben vrij lang en als de taille te hoog zit lijk ik dus weer uit verhouding. Of buik is heel erg zichtbaar. Ik wil juist lang ogen, niet alsof ik een kort bovenlijf heb en een zwangere buik heb ;)

Voor wandelkleding ga ik trouwens nooit voor katoen. Katoen houdt vocht vast en droogt niet snel. Polyester droogt veel sneller. Nadeel van polyester is dat je zweet weer sneller ruikt, dat is met katoen dan weer niet zo erg. Maar goede deodorant is voor mij de oplossing.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook een meelezer, en ik vind deze erg mooi!

Weet iemand hoe Topvintage valt? Ik zit tussen twee maten in en heb cup G.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mighty_Macaw schreef:
30-03-2026 12:21
Hier ook een meelezer, en ik vind deze erg mooi!

Weet iemand hoe Topvintage valt? Ik zit tussen twee maten in en heb cup G.
Topvintage heeft verschillende merken, niemand kan je daar dus op antwoorden maar bij elk model hebben ze een erg goede maattabel. Als je met de lintmeter aan de slag gaat heb je altijd de juiste maat.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven