Mode & Beauty alle pijlers

Goed merk haarroutine gezocht

17-03-2023 08:09 54 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Na mijn topic over Olaplex ervaringen gevraagd, en paar weken de hele riedel te hebben gebruikt, vraag ik opnieuw naar ervaringen goede shampoo merken.
De Olaplex doet voor mij echt helemaal niets. Stro krijg ik ervan.

Ik heb halflang, geverfd haar met wat highlights.
Ik zoek een shampoo, conditioner, leave- in (olie mag ook) waar mijn haar zacht en glanzend van wordt.
Welk merk doet het goed? En omdat Olaplex mijn haar uitdroogt, moet ik dan iets zonder proteïne gebruiken?
Ik ben echt totaal geen beauty-expert. Maar voor m’n (sinds laatste zwangerschap) hooiberghaar heb ik Kerastase olie gekocht (Elixir ultime l’huile) gekocht en hoera, dat helpt! Conditioners en andere na-het-wassen spulletjes werkten niet genoeg.
Misschien iets met arganolie proberen?
Maar mensen gaan voorbij
Ik gebruik nu zo’n 5 jaar überhaupt geen shampoo meer. Sindsdien geen last meer van een droge jeukende hoofdhuid. Ik ‘was’ elke dag mijn haar met water, vaak twee keer per dag vanwege het sporten.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Het is nieuw en het werkt bij mij heel goed: Elseve Bond Repair!

Fitch, een vraag aan jou: wat doe je wanneer je haar echt vies is? Ik denk aan zaken als vogelpoep, modder, voedsel en dergelijke.
Dit vraag ik je omdat ik ook een periode heb geprobeerd geen shampoo te gebruiken, maar mij lukte het niet. Mede door soms viezigheid in mijn haar.
Davines. Duur maar ik zweer erbij.
Lieneke schreef:
17-03-2023 09:21
Fitch, een vraag aan jou: wat doe je wanneer je haar echt vies is? Ik denk aan zaken als vogelpoep, modder, voedsel en dergelijke.
Dit vraag ik je omdat ik ook een periode heb geprobeerd geen shampoo te gebruiken, maar mij lukte het niet. Mede door soms viezigheid in mijn haar.
Modder is gewoon zand, dus als ik op de mountainbike door het bos ben gegaan, gebruik ik daar gebruik ik geen shampoo voor. Ik gebruik nu zo’n 5 jaar geen shampoo meer en ben in die tijd nog niet door een vogel in m’n haar gepoept, maar zou dat gebeuren, dan zou ik wel shampoo gebruiken. Ik heb het ook nog wel staan, want de kinderen gebruiken shampoo. Als ik bij een vuurtje heb gezeten en m’n haar stinkt naar rook, gebruik ik ook wel shampoo, dat zal zo’n 2 a 3 keer per jaar zijn.
fitch schreef:
17-03-2023 09:32
Modder is gewoon zand, dus als ik op de mountainbike door het bos ben gegaan, gebruik ik daar gebruik ik geen shampoo voor. Ik gebruik nu zo’n 5 jaar geen shampoo meer en ben in die tijd nog niet door een vogel in m’n haar gepoept, maar zou dat gebeuren, dan zou ik wel shampoo gebruiken. Ik heb het ook nog wel staan, want de kinderen gebruiken shampoo. Als ik bij een vuurtje heb gezeten en m’n haar stinkt naar rook, gebruik ik ook wel shampoo, dat zal zo’n 2 a 3 keer per jaar zijn.

Ah, dank je wel!
Maar ook kookluchten gaan best wel in haar zitten (en ik kook nog wel met een doekje op mijn hoofd). Ik ben geen dagelijkse wasser, maar ik moet wel shampoo.
Ja, ik heb zelf ook dat ik mijn haar blijf ruiken na bijvoorbeeld bakken en koken, maar ook als ik in een ruimte ben geweest waar gerookt is.
Toen ik een poos geen shampoo gebruikte had ik daar wel last van. Maar ik lees ook dat het een kwestie van doorzetten is. Mijn haar werd lelijk, muf en plakkerig, ik ben er toen ook mee gestopt. Maar dat schijnt minder te worden als je wel doorzet.
Lieneke schreef:
17-03-2023 09:21
Het is nieuw en het werkt bij mij heel goed: Elseve Bond Repair!

Gebruik je alle drie de producten?
nitflex schreef:
17-03-2023 09:51
Maar ook kookluchten gaan best wel in haar zitten (en ik kook nog wel met een doekje op mijn hoofd). Ik ben geen dagelijkse wasser, maar ik moet wel shampoo.
Ik heb ook geen principiële bezwaren tegen het gebruik van shampoo. ;-D Moet iedereen lekker zelf bepalen. Ik merk alleen dat ik sindsdien een veel rustigere hoofdhuid heb, maar ik heb sowieso een hele droge huid.
kiddootje schreef:
17-03-2023 10:01
Gebruik je alle drie de producten?

Ja, ik ben er net mee begonnen en tot nu toe bevalt het heel erg goed. De preshampoo, de shampoo en de conditioner.
Lush!
micnick schreef:
17-03-2023 09:29
Davines. Duur maar ik zweer erbij.

Ik zie verschillende soorten.
Welke en wat gebruik je?
Lieneke schreef:
17-03-2023 10:00
Ja, ik heb zelf ook dat ik mijn haar blijf ruiken na bijvoorbeeld bakken en koken, maar ook als ik in een ruimte ben geweest waar gerookt is.
Toen ik een poos geen shampoo gebruikte had ik daar wel last van. Maar ik lees ook dat het een kwestie van doorzetten is. Mijn haar werd lelijk, muf en plakkerig, ik ben er toen ook mee gestopt. Maar dat schijnt minder te worden als je wel doorzet.
Ik (dik, veel, krullend/golvend haar) was ca. 2x per week, of al naar gelang wat er speelt. Ik zal altijd mijn haar wassen en föhnen voor ik naar een feestje ga, bijvoorbeeld. Ik ben hier tevreden mee, ik houd gewoon van lekkere shampoo. Ik wissel ook veel af.

TO, voor mij werkt: Kiehls Amino acid shampoo en conditioner (die heb ik al 10+ jaar altijd in mijn routine). Daarnaast soms de Kiehls Olive Fruit Oil shampoo en conditioner. Verder heb ik shampoos van Living proof en van Bumble & Bumble. Onder andere, want ik heb een plank vol!
fitch schreef:
17-03-2023 10:01
Ik heb ook geen principiële bezwaren tegen het gebruik van shampoo. ;-D Moet iedereen lekker zelf bepalen. Ik merk alleen dat ik sindsdien een veel rustigere hoofdhuid heb, maar ik heb sowieso een hele droge huid.
Ja, tuurlijk! Ik sprak ook voor mezelf hoor ;) ieder zijn ding.
Internagelaktisch schreef:
17-03-2023 10:06
Lush!

Ik ben enorme Lush fan, maar helaas doen de bars niets voor mij..
Tvp, lees mee, sinds zwangerschap droge dunne bos stro ipv glorieuze haar wat iedereen lijkt te krijgen tijdens de zwangerschap;).
K18 hair, leave in mask, erg duur, je kunt ook een mini bestellen om te proberen maar geweldig spul. Ik vind het veel fijner en beter dan Olaplex.

Je doet er trouwens wel lang mee
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ik gebruik L'anza shampoo, conditioning en masker. De bruine serie met keratine.
Voor dagelijks gebruik de keune leave in olie ( voor de punten) en de keratine smooth silkening polisch voor het stylen/krullen bovenop.

Wel prijzig maar niet te vergelijken met de gewone drogisterij producten.
Elk merk, goedkoop of duur, heeft goede en slechte producten. Als je het verkeerde dure product gebruikt kan dat een slecht resultaat geven op jouw haar en vice versa.
Dan moet het maar zoals het kan
Ik heb dik, lang, geverfd haar en sinds een aantal jaar gebruik ik alleen nog maar natuurlijke shampoo's. Ik vind diverse soorten fijn, maar momenteel was ik het met de shampoo bar, een soort zeep-blok van happy soap of dille en kamille (net welk geurtje ik zin in heb). Daarnaast vind ik dr organic (bij holland barett) heel fijn. Conditioner gebruik ik ook van deze merken.

Sinds ik natuurlijke shampoo gebruikt, is mijn haar niet meer "zacht" want dat zacht komt door siliconen die in commerciele merken shampoo zit, maar het is wel gewoon goed door te kammen. Daarbij had ik voorheen heel pluizig haar, gooide ik het vol met olies, serums ed tegen pluis, maar sinds ik ben overgestapt, pluist mijn haar niet meer, omdat de natuurlijk beschermlaag van je haar niet eraf gewassen wordt, wat commerciele merken wel doen omdat dat vaak vrij agressieve schoonmaakmiddelen bevat. Ik had voorheen ook veel jeuk op mijn hoofd, maar nu ook niet meer.

Daarnaast hoef ik het maar 1x in de week te wassen.
Ik weet dat het merk slecht bekend staat op diverse beautyblogs maar ik zweer bij Andrélon intense care & repair shampoo.

Daarnaast gebruik ik van authentic beauty concept de leave in hydrate lotion. De shampoo en conditioner uit dezelfde lijn doen echter weer helemaal niks voor mijn haar.

Ik heb heel veel verschillende merken geprobeerd zowel heel goedkoop als heel duur (€60 per fles de duurste) en als er tussenin. Maar over bovenstaande combinatie ben ik echt heel tevreden.
En ik doe trouwens een klein beetje olie in de punten na het föhnen. Daarvan heb ik niet een specifiek favoriet merk.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven