Mode & Beauty alle pijlers

goede anti-rimpel crème of botox?

25-03-2023 01:19 26 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou een strakker huid willen. Mijn huid voelt nu nogal droog aan en de rimpels vallen meer op. Wat gebruiken jullie van crèmes om de rimpels minder te doen opvallen. Botox doen is mijn laatste optie. Welke crèmes tegen rimpels zijn goed genoeg om de huid gladder te maken? Of is botox de enige oplossing?
Ik zou eerder zorgen dat de vocht balans hersteld word. Als mijn huid droog is zie ik ook veel meer rimpels. Na smeren met goede crème is het veel minder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedoel je niet een filler? Dat wordt meer gebruikt bij rimpels.
Alle reacties Link kopieren Quote
Antirimpelcremes heten alleen zo vanwege spf. Ze voorkomen daarmee rimpels (maar dat doet zonnebrandcreme ook). De rimpels die je hebt gaan daar natuurlijk niet mee weg. Alleen tretinoïne helpt, maar dat is dan weer niet vrij verkrijgbaar.
Geen motto
Alle reacties Link kopieren Quote
Mika2022 schreef:
25-03-2023 13:17
Bedoel je niet een filler? Dat wordt meer gebruikt bij rimpels.
Nee hoor.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben fan van de collageen creme anti age van het huismerk van de Douglas.
Met SPF .Gebruikte voorheen van Clinique omdat ik ook nogal een gevoelige huid heb. En toen deze gaan gebruiken op aanraden stukken goedkoper en het maakt mijn huid steviger.
Alle reacties Link kopieren Quote
In de ochtend beginnen met een spf 30 of 50 is een heel goede stap om toekomstige rimpels te voorkomen. Natuurlijk houdt dat niet alle veroudering tegen, maar het is wel een heel belangrijke stap. Dat ten eerste dus.
Ten tweede zijn er wel degelijk crèmes die rimpelvorming iets verminderen, dat zijn vooral crèmes met retinol of retinaldehyde. Die zijn wel vrij verkrijgbaar, in tegenstelling tot hun sterkere broer tretinoine. Dat is in Nederland alleen op recept verkrijgbaar. Maar retinol of aanverwante derivaten kunnen wel degelijk een verschil maken. Het is een ingrediënt waar je je huid rustig aan moet laten wennen, dus rustig opbouwen. In de avond gebruiken. Het is geen wondermiddel op korte termijn, het kan maanden duren voor je enige vorm van merkbaar resultaat gaat zien. Consistent zijn dus.
Verder is botox een prima oplossing voor bijvoorbeeld een plaatselijke fronsrimpel of zo. Maar daar heb ik zelf geen persoonlijke ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jumpingbean schreef:
25-03-2023 12:19
Ik zou eerder zorgen dat de vocht balans hersteld word. Als mijn huid droog is zie ik ook veel meer rimpels. Na smeren met goede crème is het veel minder.
Dat klopt. Maar dat geldt alleen voor droogtelijntjes, niet voor bewegingsrimpels.
Bij mij werkt PCLE crème. Ik gebruik het al jaren en heb nauwelijks lijntjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Overigens zijn er diverse anti aging ingrediënten die niet direct rimpels verminderen, maar wel bijdragen aan een egale huid. Ook belangrijk, omdat pigmentvlekjes je huid ook ouder doen lijken. Bijvoorbeeld niacinamide, azelaic acid en vitamine C.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mika2022 schreef:
25-03-2023 13:17
Bedoel je niet een filler? Dat wordt meer gebruikt bij rimpels.
Nee hoor. Botox is bij uitstek een middel tegen rimpels. Fillers zijn meer voor volumeverlies.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jumpingbean schreef:
25-03-2023 12:19
Ik zou eerder zorgen dat de vocht balans hersteld word. Als mijn huid droog is zie ik ook veel meer rimpels. Na smeren met goede crème is het veel minder.
Ik merk dat ook heel erg en dan ook met de vochthuishouding van binnenuit. Laatst iets te veel zout gegeten en te weinig gedronken en alle rimpels, lijntjes en vouwen vielen veel meer op.
Alle reacties Link kopieren Quote
emanina schreef:
25-03-2023 13:23
Antirimpelcremes heten alleen zo vanwege spf. Ze voorkomen daarmee rimpels (maar dat doet zonnebrandcreme ook). De rimpels die je hebt gaan daar natuurlijk niet mee weg. Alleen tretinoïne helpt, maar dat is dan weer niet vrij verkrijgbaar.
Heh? In veel antirimpelcremes zit niet eens SPF. En hoewel het niet zulke wondermiddelen zijn als de reclames beweren, zitten er wel degelijk ingrediënten in die een bescheiden, maar bewezen werking hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Let ook op de ingrediënten (ik kopieer, plak in Incidecoder). Vermijd alcohol denat, dat is de grootste boosdoener voor elk soort huidtype. Locobase repair crème is betaalbaar en geeft je huid een vochtboost, zeker met een laag olie eronder, zoals bv. cactusvijgolie, amandelolie. Olijfolie trekt niet veel in, maar is een goed masker voor een soepele huid: extra vierge olijfolie paar uur op je gezicht, hals en tussendoor met schone vingers masseren. Goedkoop, werkt.
Mijn huid is extreem droog en gevoelig. Sinds ik locobase en olie gebruik zijn de lijnen minder zichtbaar, trekt mijn huid niet meer en is het eczeem verdwenen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een heerlijk mineraalmasker van vichy. Instant verzorging en voel me altijd weer fris en fruitig als ik t gebruikt heb.
Been there, done that, got the T-shirt.
vaniteifear schreef:
25-03-2023 14:25
Bij mij werkt PCLE crème. Ik gebruik het al jaren en heb nauwelijks lijntjes.
Jij bent dan ook nog hartstikke jong. :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Smeren is fijn, maar van de fijne lijntjes in je voorhoofd kom je alleen af met botox. 2 maanden geleden voor het eerst gebruikt en ik ben blij :)
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
25-03-2023 14:25
Bij mij werkt PCLE crème. Ik gebruik het al jaren en heb nauwelijks lijntjes.
Kom over een jaar of 15 nog maar ns reageren op dit topic.

On topic: hydrateren! Op z'n tijd een masker, vitamine C serum tegen ouderdomsvlekken en exfolieren
Alle reacties Link kopieren Quote
Botox is echt geen wonedermiddel. Je kan best kijken hoe je je huid goed kunt hydrateren. Botox crème Nuy
vind ik goed omdat het de huid voedt en hydrateert. De rimpels lijken dan ook veel minder. Goede Hydratatie en Spf doen wonderen voor de huid. Je kan zoveel doen om je huid strakker te maken voor aan botox te beginnen. Goede verzorging - Sport - Face cupping - Massages,...

Ik heb zo net te horen gekregen dat face cupping niet zo goed is. Daarom wil ik even melden dat face cupping misschien niet zo een goede tip is van mij :)
mar_eco wijzigde dit bericht op 25-03-2023 23:23
Reden: foutje
17.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben vergeten te zeggen dat je ook goed moet letten om voldoende vitaminen te nemen. Soms kan vitamine C tekort voor doffe huid zorgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Mar_eco schreef:
25-03-2023 22:51
Botox is echt geen wonedermiddel. Je kan best kijken hoe je je huid goed kunt hydrateren. Botox crème Nuy
vind ik goed omdat het de huid voedt en hydrateert. De rimpels lijken dan ook veel minder. Goede Hydratatie en Spf doen wonderen voor de huid. Je kan zoveel doen om je huid strakker te maken voor aan botox te beginnen. Goede verzorging - Sport - Face cupping - Massages,...
Pls pls pls mensen, doe niet aan face cupping. Dit beschadigd je collageen zo ernstig. Het is het uitrekken van de elastiek in je huid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sjulia schreef:
25-03-2023 23:01
Pls pls pls mensen, doe niet aan face cupping. Dit beschadigd je collageen zo ernstig. Het is het uitrekken van de elastiek in je huid.
Oei ik wist dat niet! Zo goed dat je dat hebt gezegd. Ik was van plan om het te doen. Ik zie dat het overal gepromoot wordt en ik dacht waarschijnlijk is dat goed. Ik heb me niet in verdiept eerlijk gezegd. Ik heb enkel paar artikels over gelezen en deze waren niet neutraal maar van klinieken dat het doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
De elasticiteit van je huid is erfelijk bepaald en leeftijdsgebonden. Bepaalde factoren, bijvoorbeeld de zon, en ongezonde gewoonten, zoals roken, beïnvloeden de structuur van je huid, evenals het voortdurend rekken van de huid, bijvoorbeeld door spierbewegingingen zoals veel lachen en door de zwaartekracht.

Crèmes kunnen daar niet veel aan veranderen. Je huid blijft even ruim dus het zal altijd in plooien blijven vallen. Ze kunnen hooguit iets veranderen aan het aanzien. Vocht in crèmes dringt alleen maar door in de bovenste huidcellen. Zou het dieper doordringen dan krijg je juist een rimpelig effect alsof je te lang in bad hebt gelegen. Het is ook wel mogelijk om de huid een jeugdiger glans te geven. Zowel goedkope als dure crèmes kunnen de ingrediënten hiervoor bevatten.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Natuurlijk kan de chirurg de huid inkorten en weer vastzetten. Maar dat zie je.
Dan moet het maar zoals het kan
Sjulia schreef:
25-03-2023 23:01
Pls pls pls mensen, doe niet aan face cupping. Dit beschadigd je collageen zo ernstig. Het is het uitrekken van de elastiek in je huid.
Is bindweefselmassage dat ook ?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven