Goede heatprotector gezocht en hoe gebruik je het goed?
maandag 20 maart 2023 om 09:20
Eigenlijk gebruik ik bijna nooit stylingproducten.
Ik was mijn haar om de dag en gebruik meestal shampoo en conditioner (alleen in de onderste 15 cm van mijn haar) van Andrélon. Ik laat mijn haar eerst wat aan de lucht drogen en föhn het dan dan even snel droog (en wat steiler) met een ronde föhnborstel.
Die föhn is best heet, vandaar dat me te binnen schoot dat ik misschien toch maar eens een heatprotector moet gaan gebruiken...
Ik heb dun haar (geen flinke bos helaas) tot net over mijn schouders.
Er zit slag in, maar ongelijkmatig. Het pluist heel snel en wordt snel vet.
Dat laatste punt weerhoud me ervan om stylingproducten te gebruiken. Ik heb het idee dat het dan nog sneller in vettige sliertjes rond mijn hoofd hangt.
Wat is een goede heatprotector? Waar moet ik op letten?
(Ik lees af en toe dat siliconen en/of sulfaten niet goed zijn?? Die zitten waarschijnlijk toch al in mijn shampoo...)
Verdeel je dat spul dan over AL je haar? Of ook alleen in het onderste stuk om mijn vette sliertjes te voorkomen?
Hoeveel gebruik je? Ik heb 15 jaar geleden wel eens spul gehad toen ik een korte periode een stijltang gebruikte, dan was het advies 2 pompjes ofzo, maar dat voelde dan als 'net niks' als je het gaat verdelen...
Ik was mijn haar om de dag en gebruik meestal shampoo en conditioner (alleen in de onderste 15 cm van mijn haar) van Andrélon. Ik laat mijn haar eerst wat aan de lucht drogen en föhn het dan dan even snel droog (en wat steiler) met een ronde föhnborstel.
Die föhn is best heet, vandaar dat me te binnen schoot dat ik misschien toch maar eens een heatprotector moet gaan gebruiken...
Ik heb dun haar (geen flinke bos helaas) tot net over mijn schouders.
Er zit slag in, maar ongelijkmatig. Het pluist heel snel en wordt snel vet.
Dat laatste punt weerhoud me ervan om stylingproducten te gebruiken. Ik heb het idee dat het dan nog sneller in vettige sliertjes rond mijn hoofd hangt.
Wat is een goede heatprotector? Waar moet ik op letten?
(Ik lees af en toe dat siliconen en/of sulfaten niet goed zijn?? Die zitten waarschijnlijk toch al in mijn shampoo...)
Verdeel je dat spul dan over AL je haar? Of ook alleen in het onderste stuk om mijn vette sliertjes te voorkomen?
Hoeveel gebruik je? Ik heb 15 jaar geleden wel eens spul gehad toen ik een korte periode een stijltang gebruikte, dan was het advies 2 pompjes ofzo, maar dat voelde dan als 'net niks' als je het gaat verdelen...
originalheleen wijzigde dit bericht op 20-03-2023 10:39
0.04% gewijzigd
'Every new beginning comes from some other beginning's end.'
maandag 20 maart 2023 om 09:31
Ik spuit er heatprotector op van Kruidvat eigen merk. Ook duurder merkspul gehad maar ik merk geen verschil. Spuit het overal, niet alleen het onderste gedeelte, want met de krulborstel wordt ook het bovenste gedeelte van het haar warm. Ik heb halflang haar en krul het onderste gedeelte wat naar binnen. Het is heatprotector dus verwacht er geen versteviging voor het model van.

maandag 20 maart 2023 om 09:56
Je omschrijft mijn haar 
Maar ik was het zelfs elke dag. Soms de andere dag een droogshampoo als ik niet de deur uit hoef.
Ik gebruik momenteel Chi vibes multitasking hair protect. Die doet meer dan alleen heat protect. Het is een spray en dat vind ik fijner dan een pomp.
Ik had eerst een heat protector van Kruidvat die ook zorgde voor een betere doorkambaarheid. Maar die ik fijn vond hebben ze niet meer.

Maar ik was het zelfs elke dag. Soms de andere dag een droogshampoo als ik niet de deur uit hoef.
Ik gebruik momenteel Chi vibes multitasking hair protect. Die doet meer dan alleen heat protect. Het is een spray en dat vind ik fijner dan een pomp.
Ik had eerst een heat protector van Kruidvat die ook zorgde voor een betere doorkambaarheid. Maar die ik fijn vond hebben ze niet meer.

maandag 20 maart 2023 om 10:23
Snel vet haar kan je tackelen door minder vaak te wassen. Je hoofdhuid denkt 'help, mijn beschermlaag is weggewassen, gauw een nieuwe aanmaken'.
Ik heb het zelf afgebouwd van om de dag wassen naar eens in de 7-10 dagen.
Je moet even door een lastige vet-haar fase heen maar daarna ziet je haar er een stuk beter uit.
Doe je dat cold turkey dan gaat het het snelst. Zelf kreeg ik dat niet voor elkaar en ben ik steeds het wassen een dag langer gaan uitstellen totdat ik op een week zat.
Je moet even door een lastige vet-haar fase heen maar daarna ziet je haar er een stuk beter uit.
Doe je dat cold turkey dan gaat het het snelst. Zelf kreeg ik dat niet voor elkaar en ben ik steeds het wassen een dag langer gaan uitstellen totdat ik op een week zat.

maandag 20 maart 2023 om 10:39
Dit heb ik al zo vaak geprobeerd. Mijn haar krijg ik ook niet fatsoenlijk in model als ik het niet gewassen heb. Dus ik heb jaren geleden al geaccepteerd dat ik het elke dag moet wassen. En dan kan ik het gewoon aan de lucht laten drogen en alleen het laatste stukje met de fohnborstel (of niet). Dus ik was het al 20+ jaar elke dag en ik heb nog steeds haar op mijn hoofd. In goede conditie. Ik douche toch iedere dag en dan is wassen een kleine moeite.Wombat schreef: ↑20-03-2023 10:23Snel vet haar kan je tackelen door minder vaak te wassen. Je hoofdhuid denkt 'help, mijn beschermlaag is weggewassen, gauw een nieuwe aanmaken'.
maandag 20 maart 2023 om 10:42
Je haar wordt echt anders en voller van minder wassen maar je moet wel door een taaie overgangsfase heen. Het is echt afkicken.Pelle schreef: ↑20-03-2023 10:39Dit heb ik al zo vaak geprobeerd. Mijn haar krijg ik ook niet fatsoenlijk in model als ik het niet gewassen heb. Dus ik heb jaren geleden al geaccepteerd dat ik het elke dag moet wassen. En dan kan ik het gewoon aan de lucht laten drogen en alleen het laatste stukje met de fohnborstel (of niet). Dus ik was het al 20+ jaar elke dag en ik heb nog steeds haar op mijn hoofd. In goede conditie. Ik douche toch iedere dag en dan is wassen een kleine moeite.
Hoeft natuurlijk niet, maar het scheelt wel veel warm water

maandag 20 maart 2023 om 10:46
Ik doe precies dit, merk geen verschil tussen dure en minder dure varianten. Ik spray een aantal keer van een afstand op mijn haar en dat is het. Na afloop gebruik ik een heel klein beetje olie dat ik over de punten verdeel.ririanneke schreef: ↑20-03-2023 09:31Ik spuit er heatprotector op van Kruidvat eigen merk. Ook duurder merkspul gehad maar ik merk geen verschil. Spuit het overal, niet alleen het onderste gedeelte, want met de krulborstel wordt ook het bovenste gedeelte van het haar warm. Ik heb halflang haar en krul het onderste gedeelte wat naar binnen. Het is heatprotector dus verwacht er geen versteviging voor het model van.

maandag 20 maart 2023 om 10:49
Ik wil het topic niet kapen. Maar mensen met fijn haar, hebben vaak wel veel haar. Dus ook meer haarzakjes waardoor het sneller vet wordt.Wombat schreef: ↑20-03-2023 10:42Je haar wordt echt anders en voller van minder wassen maar je moet wel door een taaie overgangsfase heen. Het is echt afkicken.
Hoeft natuurlijk niet, maar het scheelt wel veel warm wateren op het moment dat je je haar beschrijft als vet zoals TO doet, dan is daar dus wel iets aan te doen.
Zelf heb ik niks te klagen over mijn volume en voel me zonder gewassen haar niet fris en het zit dan ook niet. Dus ik ben tevreden zo. En meer water valt wel mee. ik sta toch al onder de douche en wassen is zo gepiept. En meestal laat ik het aan de lucht drogen, maar soms dus het laatste stukje met de fohnborstel. Omdat mijn lichte slag meestal precies het verkeerde doet.
maandag 20 maart 2023 om 10:53
De curly girl methode heb ik vaker wat over gelezen, maar... ik wil eigenlijk helemaal geen krullen...
Ik vind het niet mooi, ik houd meer van een 'getemde' look.
Ik heb wel wat slag, maar niet alles krult goed mee. Als ik het aan de lucht laat drogen ziet het er echt ver-schrik-ke-lijk uit.
Na een bezoek aan de kapper kom ik steevast thuis met een woeste bos (mega) pluizige krullen. (Na verschillende methodes: diffuser/'knijpen'/ronde borstels)
Zelfs dan zie ik nog plukken die niet goed mee krullen.
Wat betreft het minder vaak wassen. Dan 'denkt' je hoofhuid, als je het na die 7 dagen wast, toch nog steeds: beschermlaag weg, snel aanmaken? Lijkt mij dat je haar dan na iedere wasbeurt opnieuw moet 'afkicken'. Dan loop je dus alsnog iedere keer dag 2 t/m 9 met vet haar rond?

Ik heb wel wat slag, maar niet alles krult goed mee. Als ik het aan de lucht laat drogen ziet het er echt ver-schrik-ke-lijk uit.
Na een bezoek aan de kapper kom ik steevast thuis met een woeste bos (mega) pluizige krullen. (Na verschillende methodes: diffuser/'knijpen'/ronde borstels)
Zelfs dan zie ik nog plukken die niet goed mee krullen.
Wat betreft het minder vaak wassen. Dan 'denkt' je hoofhuid, als je het na die 7 dagen wast, toch nog steeds: beschermlaag weg, snel aanmaken? Lijkt mij dat je haar dan na iedere wasbeurt opnieuw moet 'afkicken'. Dan loop je dus alsnog iedere keer dag 2 t/m 9 met vet haar rond?
'Every new beginning comes from some other beginning's end.'
maandag 20 maart 2023 om 11:03
Hoe minder product, hoe minder snel vet en hoe minder je hoeft te wassen. Ik was het 2x per week sinds ik geen stylingproducten meer gebruik. Dus ook geen heatprotector.
Geen verschil gemerkt in haarkwaliteit. Volgens mij is het weer zoiets wat we niet nodig hebben maar waarvan wel wordt gedaan alsof.
Geen verschil gemerkt in haarkwaliteit. Volgens mij is het weer zoiets wat we niet nodig hebben maar waarvan wel wordt gedaan alsof.
maandag 20 maart 2023 om 11:15
Dat zou je misschien denken maar zo werkt het niet. Je hoofdhuid is een stuk kalmer en je haar wordt dan veel langzamer vet. Ik merk het zelf pas na een dag of 8. Al is het inderdaad wel handig om ook een niet al te agressieve shampoo te gebruiken (sulfaatvrij, geen SLS/SLES), dat wel.OriginalHeleen schreef: ↑20-03-2023 10:53Wat betreft het minder vaak wassen. Dan 'denkt' je hoofhuid, als je het na die 7 dagen wast, toch nog steeds: beschermlaag weg, snel aanmaken? Lijkt mij dat je haar dan na iedere wasbeurt opnieuw moet 'afkicken'. Dan loop je dus alsnog iedere keer dag 2 t/m 9 met vet haar rond?
Als je helemaal stopt met wassen dan wordt het uiteindelijk niet meer vet, dan bereik je een evenwicht. Maar zover doorzetten is mij ook niet gelukt.
maandag 20 maart 2023 om 11:18
Ook dat is niet waar.Mirabel schreef: ↑20-03-2023 11:03Hoe minder product, hoe minder snel vet en hoe minder je hoeft te wassen. Ik was het 2x per week sinds ik geen stylingproducten meer gebruik. Dus ook geen heatprotector.
Ik volg sinds een jaar of 3 de curly girl methode, wat inhoudt dat ik tegenwoordig veel stylingsproducten gebruik. Vroeger gebruikte ik alleen wat haarlak en moest ik mijn haren om de dag wassen, want vet.
Tegenwoordig was ik het 1 a 2 keer per week, spoel het wel om de dag uit. Heb echt nooit meer vet haar.
maandag 20 maart 2023 om 11:36
Curly girl is wel echt wat anders. Ik heb zelf stijl haar, dus daar had ik het ook over. Had ik het er misschien bij moeten zeggen. Krullend haar ziet er ook minder snel vettig uit in mijn ervaring.vivapimpelmees schreef: ↑20-03-2023 11:18Ook dat is niet waar.
Ik volg sinds een jaar of 3 de curly girl methode, wat inhoudt dat ik tegenwoordig veel stylingsproducten gebruik. Vroeger gebruikte ik alleen wat haarlak en moest ik mijn haren om de dag wassen, want vet.
Tegenwoordig was ik het 1 a 2 keer per week, spoel het wel om de dag uit. Heb echt nooit meer vet haar.
maandag 20 maart 2023 om 12:17
Net als TO heb ik ook van die pluiskrullen, en de CG-methode is me veel te veel werk voor te weinig resultaat. EIgenlijk vind ik alleen "echte" krullen mooi, die krullen waar je weinig toestanden voor uit hoeft te halen.
Ik ga dus voor steil, en daarvoor heb ik een tang nodig. Ik was maar eens in de week trouwens, dus de fohn zal weinig schade doen maar voor die tang heb ik echt wel een protector nodig. Ik heb niet echt een voorkeur, momenteel gebruik ik er eentje van Aussie. Paar keer sprayen, even doorkammen en daarna de tang erover.
Het enige wat ik je wel mee wil geven is dat je boven je bed of bad of zo sprayt, want het kan je vloer spekglad maken, dus voorzichtigheid is geboden.
Ik ga dus voor steil, en daarvoor heb ik een tang nodig. Ik was maar eens in de week trouwens, dus de fohn zal weinig schade doen maar voor die tang heb ik echt wel een protector nodig. Ik heb niet echt een voorkeur, momenteel gebruik ik er eentje van Aussie. Paar keer sprayen, even doorkammen en daarna de tang erover.
Het enige wat ik je wel mee wil geven is dat je boven je bed of bad of zo sprayt, want het kan je vloer spekglad maken, dus voorzichtigheid is geboden.

maandag 20 maart 2023 om 14:28
Dit is echt onzin, je hebt mensen met weinig en fijn haar, je hebt mensen met veel en fijn haar, weinig en dik haar en veel en dik haar.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in