Mode & Beauty alle pijlers

Goede scrub gezocht voor het gezicht.

28-11-2021 14:33 34 berichten
Goedemiddag,

Graag wil ik wat advies vragen.
Ik zoek een goede scrub voor het gezicht.

Ik heb nu een korrelscrub met zo’n roterend borsteltje.
Heb ook een paar proefjes gehad van zo’n crème met een zuurtje , maar gevoelsmatig doet dat niets.
Maar dat is misschien meer het idee dat het niet helpt.

Kortom , welke exfolieert er erg goed ?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik een ouderwetsch katoenen washandje.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik deze https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... b-60034562

in combinatie met deze https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... r-60034558

Niet goedkoop maar je doet er ontzettend lang mee!
Alle reacties Link kopieren
Scrubben beschadigt de huid. Exfolierem is zachter en effectiever. JufJoke kan het beter uitleggen dan ik. Voor een vette en Onzuivere huis kies je een bha-exfoliant, voor een droge een aha-exfoliant. Ik doe het sinds een jaar elke avond en mijn huid is enorm opgeknapt. Paula’s choice heeft fijne en betaalbare exfolianten.
Ik smeerde jaren van alles en geloof er niet meer zo in.
Als ik toch wil scrubben pak ik kokosolie en suiker. Je kan de scrub zo grof maken als je wilt.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
28-11-2021 14:34
Ik gebruik een ouderwetsch katoenen washandje.
Ik badstof, goed voor de bloedsomloop.
Alle reacties Link kopieren
AaltjeR schreef:
28-11-2021 14:49
Scrubben beschadigt de huid. Exfolierem is zachter en effectiever. JufJoke kan het beter uitleggen dan ik. Voor een vette en Onzuivere huis kies je een bha-exfoliant, voor een droge een aha-exfoliant. Ik doe het sinds een jaar elke avond en mijn huid is enorm opgeknapt. Paula’s choice heeft fijne en betaalbare exfolianten.
Dit dus. Scrubben is helemaal niet goed voor je gevoelige gezichtshuid. Je beschadigt de huid er juist mee.
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
28-11-2021 15:40
Dit dus. Scrubben is helemaal niet goed voor je gevoelige gezichtshuid. Je beschadigt de huid er juist mee.
+2.
Paula’s choice BHA gel is erg fijn. Je kunt ook reiniger met glycolzuur gebruiken.

Overigens gebruik ik wel een visapure borstel, sensitive variant. Die is heel mild voor de huid. Maar nooit korrel scrub op het gezicht.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de gezichtsscrub van het Kruitvat.
Ik beschadig mijn gezicht er niet mee.
Alle reacties Link kopieren
Een roterende borstel met korrels in scrub? Klinkt al zo pijnlijk. Had je daar geen last van to?
...
Alle reacties Link kopieren
AaltjeR schreef:
28-11-2021 14:49
Scrubben beschadigt de huid. Exfolierem is zachter en effectiever. JufJoke kan het beter uitleggen dan ik. Voor een vette en Onzuivere huis kies je een bha-exfoliant, voor een droge een aha-exfoliant. Ik doe het sinds een jaar elke avond en mijn huid is enorm opgeknapt. Paula’s choice heeft fijne en betaalbare exfolianten.
U riep?

Eens. Er zijn twee manieren om van de overtollige dode huidcellen af te komen:

- mechanisch exfoliëren. Dat is de overtollige dode huidcellen verwijderen door middel van wrijving. Dat kan met korrels, washandje of borstels. Niet altijd even slecht, hoor. Maar de kans is altijd aanwezig dat je het toch te hard, te ruw of te vaak doet. Dat creëert microscopisch kleine scheurtjes in de huid, wat je huid barrière dus beschadigt. Een washandje is van de mechanische variant het meest mild. Een borstel is het meest agressief.

- chemisch exfoliëren. Dan gebruik je een product dat een zuur bevat. Er zijn diverse zuren die, in de juiste pH-waarde, goed werken als exfoliant. Het werkt door de lijm die de overtollige dode huidcellen aan elkaar houdt weker te maken.

Ik geef heel sterk de voorkeur aan een chemische exfoliant omdat deze nog aanvullende voordelen heeft ten opzichte van mechanisch. Afhankelijk van welke je kiest, heb je bijvoorbeeld aanvullende voordelen zoals:

Bha zuur zoals salicylzuur gaat tot in de poriën. Mechanische scrub niet. Dit heeft voor een vette of onzuivere huid enorme meerwaarde.
Aha zuur zoals glycolzuur of melkzuur heeft een vochtvasthoudende werking en is dus extra effectief bij een droge huid.

Ze zijn absoluut bijzonder effectief in het wegwerken van overtollige dode huidcellen. Dat dat niet zo lijkt, zit dan echt in je hoofd, dat je het idee hebt dat het moet schuren. Nee, het moet juist niet schuren, schuren=slecht.
Alle reacties Link kopieren
Aanvullend: een korrelscrub én een roterende borstel is dus dubbel zo beschadigend voor je huid. Daar zou ik echt mee stoppen als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb één keer mijn gezicht gescrubt, jaren geleden en blijvend mijn wangen beschadigd. Blijkbaar waren de korreltjes te scherp.
Dus pas op.
Alle reacties Link kopieren
suikerspinx schreef:
28-11-2021 15:30
Ik smeerde jaren van alles en geloof er niet meer zo in.
Als ik toch wil scrubben pak ik kokosolie en suiker. Je kan de scrub zo grof maken als je wilt.
Zeker. Hoe grover hoe slechter.

Overigens is zo'n mengsel voor bijvoorbeeld je benen of je voeten wel lekker. Maar echt niet op je gezicht doen!
Alle reacties Link kopieren
Froezel schreef:
28-11-2021 15:48
Ik gebruik de gezichtsscrub van het Kruitvat.
Ik beschadig mijn gezicht er niet mee.
Het punt is dat je dat meestal niet meteen ziet. Je kunt wel degelijk je huid beschadigen zonder dat je dat meteen zelf merkt.
Maar als de scrub goed afgeronde korrels bevat en je zelf niet veel extra druk en wrijving aanbrengt, kan het ook zeker goed gaan.
Bedankt voor alle reacties tot nu toe.
Zo even rustig lezen.
Nee het was een zeer fijn korreltje , niet pijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
Pijn is zeker een indicatie dat je je huid beschadigt.
Helaas is géén pijn geen garantie dat je je huid níet beschadigt.
Een scrub met AHA dus.
De korrel was op en ga ik ook niet meer kopen.

Juf Joke , zou je deze misschien eens willen bekijken?
Hier had ik dus de proefjes van maar zou dus wel degelijk iets moeten doen ?

Maria Galland D-220 Peeling Intense 50ml
Alle reacties Link kopieren
Ik kan hier geen ingrediënten lijst van vinden. De sites waar ik heb gezocht, geven alleen drie hoofdingrediënten aan: glycolzuur, fruit zuren en fruit enzymen. Dat klinkt op zich goed, maar zonder ingrediënten lijst is het niet het hele verhaal en is er weinig over te zeggen.

Ik lees bovendien hier

https://mooiecosmetica.nl/product-categ ... g-intense/

dat deze uit het assortiment gaat. Geen idee of dat alleen voor deze specifieke winkel geldt of dat het product helemaal verdwijnt.
Alle reacties Link kopieren
Een paar van mijn favoriete exfolianten:

- alle versies van Paula's Choice vind ik top.

- deze met aha en bha van Cosrx
https://www.littlewonderland.nl/nl/cosr ... gJd5PD_BwE

- deze met glycolzuur, ook van Cosrx
https://www.littlewonderland.nl/nl/cosr ... gLnVvD_BwE

- deze lactic acid van the ordinary, in 5% en 10% verkrijgbaar, is effectief maar erg mild
https://www.douglas.nl/nl/p/5003758101

- deze als een masker voor af en toe. Let op, voorzichtigheid geboden bij deze, het is erg sterk.
https://www.douglas.nl/nl/p/3001043635
Ik vind het best een heftig goedje voor wat ik lees.
Dat het de huid bij sommigen verschrikkelijk uitdroogt,
dat de schilfers erbij hangen, dat men er onderhuidse ontstekingen en puisten van krijgt.
Dat je niet zonder zonnebrand mag een week na gebruik.
Lees ook wel veel goede reacties.

Ik zou denk ik met een 5% AHA beginnen, s avonds opbrengen en dan nachtcrème erover.
Dagcreme met een SPF gebruik ik eigenlijk nooit omdat ik begrijp dat je die dan iedere 2 uur opnieuw zou moeten smeren.
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen schreef:
28-11-2021 18:19
Ik vind het best een heftig goedje voor wat ik lees.
Dat het de huid bij sommigen verschrikkelijk uitdroogt,
dat de schilfers erbij hangen, dat men er onderhuidse ontstekingen en puisten van krijgt.
Dat je niet zonder zonnebrand mag een week na gebruik.
Lees ook wel veel goede reacties.

Ik zou denk ik met een 5% AHA beginnen, s avonds opbrengen en dan nachtcrème erover.
Dagcreme met een SPF gebruik ik eigenlijk nooit omdat ik begrijp dat je die dan iedere 2 uur opnieuw zou moeten smeren.
Welke bedoel je nu? Dat peeling solution masker van the ordinary? Ja, dat is heftig spul. Niet voor beginners. Als je het volgens gebruiksaanwijzing gebruikt en verder tussendoor geen exfoliant gebruikt, is het prima. Maar zelf zou ik ook eerder alle anderen adviseren.

Dat van het mag niet zonder zonnebrand: je zou elke dag zonnebrandcrème moeten gebruiken, liefst spf 50. Dat is véél belangrijker dan exfoliëren.
Ik gebruik make up, ook op mijn gezicht, dus ik smeer het nooit bij. Als je een gewone Hollandse dag hebt, en dan bedoel ik: je gaat niet bakken op het strand, dan is elke ochtend spf 50 gebruiken echt het beste wat je voor je huid kan doen, ook al smeer je niet bij.

Ik ga je argument ook even uitvergroten: ik eet geen groente, want ik haal die aanbevolen hoeveelheid eigenlijk nooit. Dan kan ik dus net zo goed helemaal geen groente eten.
Best raar, niet?
Er wordt aanbevolen om twee stuks fruit per dag te eten. Maar het is toch volstrekt logisch dat één stuk fruit per dag beter voor je is dan nul stuks fruit per dag?

Doe ermee wat je wil, maar je gaat geen betere tip krijgen dan elke dag spf 50 dragen.
Alle reacties Link kopieren
Froezel schreef:
28-11-2021 15:48
Ik gebruik de gezichtsscrub van het Kruitvat.
Ik beschadig mijn gezicht er niet mee.
Hier ook, die uit het bruine glazen potje. Wordt mijn huid heerlijk fris van.
Niet iedereen die ronddwaalt is de weg kwijt
Alle reacties Link kopieren
Huacachina schreef:
28-11-2021 18:50
Hier ook, die uit het bruine glazen potje. Wordt mijn huid heerlijk fris van.
Zelfde hier, zo fijn. Zonder scrub gaat mijn gezicht heel ruw aanvoelen. Moeilijk uit te leggen. Heel dikke huid wel.
Life is short. Eat dessert first.
Dankjewel voor je tip !
Ik ga het zeer zeker in overweging nemen om toch maar een SPF 50 te gaan gebruiken.
Maar weet je , Juf Joke , ik heb vroeger wel gelezen dat factor 50 smeren geen nut heeft tenzij je het om de 2 uur smeert en dan minimaal een koffielepel dik. Vandaar dat ik altijd dacht ; laat dan maar.
Ook loop ik er vaak meer tegenaan dat ik dan het idee heb een zonnebrandcreme te moeten gebruiken en deze vind ik altijd zo vet / en of een witte waas.

Voor de reviews die ik heb gelezen doel ik op the ordinary 5 en 10 procent.
Niet op de heftige die je beschreef.
Maar ja, je huid beschadigen met een korrel is ook zo weer wat en wil ik ook niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven