Mode & Beauty alle pijlers

Goedkopere bruidsjurk / outlet

21-09-2021 10:14 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal,

Een goede vriendin van mij is ten huwelijk gevraagd en gaat dus trouwen! :cheer: :flirting: Het valt haar alleen tegen hoe duur alles is, waaronder ook bruidsjurken.

Hebben jullie wellicht ervaringen met winkels waar ze goedkopere bruidsjurken verkopen, wellicht outlets oid?
Ik ben zelf ook niet getrouwd en kan niet echt adviseren haha.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook een jurk huren. Dan vermaken ze die voor je en breng je nadien weer terug.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
https://lauradols.nl/bruidsatelier/
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in een bruidswinkel gepast en ben mijn droomjurk toen na wat googelen tweedehands tegengekomen. De jurk heb ik toen nog door een naaister laten innemen en inkorten.. Heb hem voor de helft van de prijs gekocht!
Alle reacties Link kopieren
bridallure
Alle reacties Link kopieren
Assepoester in Arnhem, zij hebben een groot aanbod onder de € 1.000,00
Nog steeds te duur? Dan zou ik kijken naar opties in wit (als wit wel een must is) van galamode zaken, bijvoorbeeld de Galazaak in Amersfoort, of bestellen via AboutYou en Zalando, zij hebben ook een groot aanbod galakleding.

En lokaal even navragen want bijna iedere bruidsmodezaak heeft om de zoveel tijd een sale waarbij oude modellen weg moeten, vaak voor veel minder.
De inkoop van bruidsmodezaken is net klaar (vindt doorgaans plaats tussen april en juli, alle nieuwe jurken worden nu uitgeleverd aan de winkels.

Heel veel plezier met het uitzoeken!
'we are all a little broken. but the last time I checked, broken crayons can still color.'
Een mooi pakje (of jurk met vestje over) dat je nadien nog kunt dragen is misschien ook een mogelijkheid?

Of moet het een echte (witte) trouwjurk zijn?
Alle reacties Link kopieren
Wed2b
Hebben zowel ik als een vriendin onze trouwjurk vandaan voor ongeveer €500.
Meerdere filialen in Nederland :)

Andere optie is laten maken door Anastasia, dat is <€1000 dacht ik. Heb je een jurk helemaal naar wens. (Wel met vetersluiting en zelf houd ik daar niet van, daarom voor wat anders gegaan).
zanahoria wijzigde dit bericht op 21-09-2021 10:42
46.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Honneloeloe is heel betaalbaar, winkel zit in Leiden.

https://www.honneloeloe.nl/trouwen/trouwjurken
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Assepoester in Arnhem zou ik niet aanraden.

Wij (vriendin en ik) gingen daar naar binnen om alleen trouwjurken te bekijken.

Helaas liepen we iets later weer naar buiten met een trouwjurk en een teleurgestelde schoonmoeder omdat zij eigenlijk mee zou gaan om de trouwjurk uit te zoeken (ze was dus niet mee gegaan omdat we alleen maar wilde kijken).
Alle reacties Link kopieren
juffrouw_m schreef:
21-09-2021 10:24
Assepoester in Arnhem, zij hebben een groot aanbod onder de € 1.000,00
Nog steeds te duur? Dan zou ik kijken naar opties in wit (als wit wel een must is) van galamode zaken, bijvoorbeeld de Galazaak in Amersfoort, of bestellen via AboutYou en Zalando, zij hebben ook een groot aanbod galakleding.

En lokaal even navragen want bijna iedere bruidsmodezaak heeft om de zoveel tijd een sale waarbij oude modellen weg moeten, vaak voor veel minder.
De inkoop van bruidsmodezaken is net klaar (vindt doorgaans plaats tussen april en juli, alle nieuwe jurken worden nu uitgeleverd aan de winkels.

Heel veel plezier met het uitzoeken!
Goeie tips, al vond ik Assepoester qua kwaliteit erg tegenvallen. Ook hingen er destijds vrijwel alleen maar strapless modellen die enorm op elkaar leken.

Vinted heeft ook bruidsjurken trouwens, al zijn die natuurlijk niet gestoomd en gerepareerd zoals bij Laura Dols. The Outnet is een online salesplatform voor designerkleding waar onder bridal of ‘evening dresses’ (ff wit/creme selecteren) veel mooie goed gemaakte en sterk afgeprijsde jurken te vinden zijn.
Alle reacties Link kopieren
In Eindhoven heb je ook een trouwjurken Outlet. Ben naam even kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Wed2b

Heb er uiteindelijk niet gekocht maar de prijs/kwaliteit heeft me echt verbaasd.
Alleen het aanbod was vrij gering, maar als je veel tijd hebt kun je ook een paar keer terug komen.
Alle reacties Link kopieren
Honneloeloe in Leiden; mooie jurken en zeer betaalbaar.
Alle reacties Link kopieren
Kel1980 schreef:
21-09-2021 10:41
Assepoester in Arnhem zou ik niet aanraden.

Wij (vriendin en ik) gingen daar naar binnen om alleen trouwjurken te bekijken.

Helaas liepen we iets later weer naar buiten met een trouwjurk en een teleurgestelde schoonmoeder omdat zij eigenlijk mee zou gaan om de trouwjurk uit te zoeken (ze was dus niet mee gegaan omdat we alleen maar wilde kijken).
Onder schot gehouden naast de tafel met Blond Amsterdam servies?

Ik vond ze ook wel pushy trouwens maar vond echt niks mooi, waarna de joviale service afzwakte naar ijzig niveau en we maar naar het terras zijn gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus is daar geweest. Erg veel keuze en mooie jurken. Zus heeft haar jurk uiteindelijk op marktplaats gekocht en door een vriendin laten vermaken. Dat is de goedkoopste optie, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn jurk via alieexpress gekocht nadat ik jurk in outlet had gepast. Ik zag op alieexpress dat de outlet de jurk daar bestelde dus toen heb ik dat zelf ook gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Whoo bedankt allemaal, wat een fijne tips! :cheer:

Assepoester, wed2b en Honneloeloe staan op het lijstje!

We gaan binnenkort naar Assepoester!
Peek en Cloppenburg, verkoopt ook 'trouwjurken'. Zitten best leuke tussen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn bruidsjurk online gekocht, bij ASOS. Ook Zalando, Peek&Cloppenburg en Ivy&Oak verkopen prachtige bruidsjurken voor weinig geld. Ik ben €325 kwijt voor de jurk, plus €150 vermaakkosten om de jurk helemaal mooi te laten passen (taille iets innemen en rok korter). Als je de jurk ziet, zou je niet zeggen dat hij €300 kost, hij heeft super mooi 3D kant en is heel mooi afgewerkt.

Ik heb een aantal jurken (3/4) online besteld en met mijn moeder, zusje en vriendinnen een eigen say yes to the dress momentje ervan gemaakt. Was super leuk en budgetvriendelijk!
Alle reacties Link kopieren
Als je naar Assepoester gaat, kan je ook een afspraak maken bij de Sluier. Die hebben ook een outlet gedeelte https://www.sluier.nl/bruidsoutlet
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
In Dordrecht heb je ook een outlet voor trouwjurken.

https://www.trouwjurken-outlet.nl/goed ... dordrecht/
Mijne was een oude collectie, dus die was van 1200 voor 600. Maar je moet nog vermaakkosten, een onderrok, schoenen en alles bij elkaar was het toch ongeveer 1000. Dat is nog steeds 'goedkoop' voor een bruidsjurk, hoe erg dat ook klinkt. Ik was bij een aantal tweedehandswinkels, maar het was gewoon geen gezicht. Vergeelde oude jurken in de mode van de jaren '90... Ieder zijn ding zeg maar.

Hoe goedkoop moet het zijn? Kijk inderdaad naar oude collecties of huren. Anders kun je ook kijken naar een 'gewone' avondjurk van een witte stof (eventueel laten maken ipv kant en klaar). Volgens mij kun je die ook bij Zalando of soortgelijke webshops bestellen. Reken dan nog op een paar tientjes voor het op maat maken, maar al met al een goede deal. Ga bij voorkeur NIET voor AliExpress-achtige webshops haha, daar hoor je altijd horrorverhalen over.
Alle reacties Link kopieren
Studente_ schreef:
21-09-2021 11:26
Whoo bedankt allemaal, wat een fijne tips! :cheer:

Assepoester, wed2b en Honneloeloe staan op het lijstje!

We gaan binnenkort naar Assepoester!
Ik zou dan meteen een combi assepoester, sluier en wed2b doen :)
Drie vliegen 1 klap en dan heb je echt een paar heel leuke zaken te pakken.
Kel1980 schreef:
21-09-2021 10:41
Assepoester in Arnhem zou ik niet aanraden.

Wij (vriendin en ik) gingen daar naar binnen om alleen trouwjurken te bekijken.

Helaas liepen we iets later weer naar buiten met een trouwjurk en een teleurgestelde schoonmoeder omdat zij eigenlijk mee zou gaan om de trouwjurk uit te zoeken (ze was dus niet mee gegaan omdat we alleen maar wilde kijken).
Maar Kel, toch!

Heb je je niet 'een beetje laten doen' dan?
Ze mogen nog zo dwingend zijn als ze willen, uiteindelijk ben jij degene die beslist of je iets neemt, toch?

En, vond schoonmoeder de jurk die je had gekozen alsnog mooi? Hopelijk heeft het je trouwdag niet verpest, of moet die nog komen?

Winkels kunnen inderdaad heel dwingend zijn, voor mij een reden om er niet te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven